پارچه شناسی

پارچه کرپ لمه چیست + ایده دوخت

با گسترش علم و پیشرفت صنعت نساجی هر روزه پارچه های جدیدی به بازار اضافه می شود. در نتیجه می توان گفت محدودیتی در انتخاب پارچه وجود نداشته و می توانید بسته به سلیقه خود پارچه دلخواهتان را انتخاب کنید. کافی است یک بار برای خرید پارچه به بازار مراجعه کنید تا با انواع مختلف آن روبرو شوید. از این رو می توان گفت در دنیای امروز نیازی به خرید لباس های آماده و گران قیمت ندارید. شما می توانید با خرید پارچه های دلخواه و دوخت آن ها زیباترین استایل ها را برای خود رقم بزنید. امروز و در این مقاله قصد داریم یکی از جدیدترین و در عین حال هیجان انگیزترین پارچه های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید با پارچه کرپ لمه و ویژگی های آن آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خرید پارچه کرپ لمه

آشنایی با پارچه کرپ لمه و الیاف آن

پارچه کرپ لمه نوعی پارچه به خصوص و ترکیبی است. با شنیدن اسم این پارچه ممکن است آن را با پارچه های کرپ یا لمه اشتباه بگیرید. اما پارچه کرپ لمه کاملا با این دو دسته پارچه تفاوت دارد. این پارچه از ترکیب پارچه کرپ و نخ لمه تهیه شده است. اگر بافت کرپ را از نزدیک دیده باشید به خوبی متوجه هستید که این پارچه بافت برجسته و دانه دانه ای دارد. الیاف به کار رفته در پارچه کرپ لمه الیاف طبیعی پشم و بامبو است. در این پارچه الیاف مصنوعی پلی استر نیز وجود دارد. در کرپ لمه علاوه بر الیاف نام برده، نخ لمه نیز به کار رفته است. لمه به نخ های طلایی یا نقره ای رنگی گفته می شود که در زمان بافت توسط دستگاه در میان پارچه دوخته می شود. لمه می تواند ظاهر پارچه را درخشان و لوکس جلوه بدهد.

با ویژگی های این پارچه بیشتر آشنا شوید

پارچه کرپ لمه ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را نسبت به سایر پارچه ها متمایز می کند. تمامی این ویژگی ها در ادامه آورده شده است.

ظاهری لوکس و خیره کننده

اولین چیزی که در این پارچه می تواند توجه شما را به خود جلب کند، ظاهر آن است. پارچه کرپ لمه به دلیل ظاهر درخشان و جذابی که دارد، این روزها به یکی از پرفروش ترین پارچه های مجلسی موجود در بازار تبدیل شده است. ظاهر درخشان پارچه کرپ لمه می تواند در نگاه اول توجه مخاطب شما را به خوبی جلب کند. این پارچه ظاهر متفاوت و زیبای خود را مدیون نخ های لمه بافته شده در آن است. نخ لمه براق بوده و جلوه به خصوصی دارد. در زیر نور آفتاب یا چراغ این شکوه چندین برابر می شود.

ظاهری-لوکس-و-خیره-کننده

تنوع زیاد و همه پسند بودن

یکی از مشکلاتی که ممکن است در زمان خرید یک پارچه با آن مواجه شوید، تنوع پایین در طرح و رنگ است. همه پارچه ها طیف رنگی گسترده ای ندارند و نمی توانند نیاز مخاطب را به خوبی برآورده کنند. در مورد پارچه کرپ لمه این موضوع صادق نیست. کافی است برای خرید این پارچه به بازار مراجعه کنید تا متوجه شوید که چقدر تنوع رنگ و طرح آن زیاد است. همین موضوع باعث می شود با هر سلیقه و نظری که دارید بتوانید پارچه دلخواه خود را در بین پارچه های کرپ لمه پیدا کرده و به سراغ پارچه های دیگر نروید.


پیشنهاد ما: با انواع پارچه آستر و کاربردهای آن آشنا شوید


زیر دست نرم و لطیف

اگر تاکنون کرپ لمه را لمس کرده باشید به خوبی متوجه هستید که این پارچه سطح زبر و برجسته ای دارد. اما این موضوع در مورد سطح زیرین پارچه کرپ لمه صادق نیست. پارچه کرپ لمه زیر دست نرمی دارد. به همین دلیل برای دوخت آن نیازی به آسترکشی ندارید. نخ های لمه در زیر پارچه به یکدیگر متصل هستند. در نتیجه سطح زبری را ایجاد نمی کنند.

زیر-دست-نرم-و-لطیف

ایستایی و فرم پذیری فوق العاده

یکی دیگر از ویژگی های این پارچه که لازم است قبل از خرید با آن آشنا شوید، ایستایی و آهار آن است. کرپ لمه آهار متوسطی دارد. این پارچه ریزش مناسبی داشته و به شما این اجازه را می دهد که از آن برای دوخت مدل های مختلف بهره ببرید. از طرفی این پارچه فرم پذیری بسیار مطلوبی نیز دارد. در نتیجه نگرانی از بابت دوخت مدل های فانتزی و ژورنالی با آن نخواهید داشت.

کشسانی مناسب و مطلوب

اگر تجربه استفاده یا دوخت پارچه کرپ را داشته باشید به خوبی می دانید که این پارچه کشسانی ندارد. پارچه کرپ لمه در این زمینه با پارچه کرپ کاملا متفاوت است. این پارچه در جهت عرض کشیده می شود. همین ویژگی آن را به یک پارچه ایدئال برای دوخت لباس های مجلسی تبدیل می کند. به خوبی می دانید پارچه هایی که کشسان هستند بهتر بر روی تن شما می خوابند. از طرفی با پارچه لمه می توانید برای دوخت لباس های تنگ و جذب نیز اقدام کنید. این پارچه به دلیل کشسانی مطلوبی که دارد، اجازه این کار را به شما می دهد.

کشسانی-مناسب-و-مطلوب

راحتی و نگهداری آسان

یکی از چیزهایی که می تواند بعد از خرید پارچه برای شما مشکل ساز شود، نحوه نگهداری و شستشوی آن است. پارچه کرپ لمه، پارچه ظریف و آسیب پذیری نیست. در نتیجه می توانید از ماشین لباسشویی برای تمیز کردن آن بهره ببرید. در نظر داشته باشید که این پارچه چروک پذیری بسیار کمی دارد. از اینرو نیازی به اتوکشی مکرر ندارد. در صورت چروک شدن پارچه کرپ لمه حتما آن را به صورت پشت و رو و از داخل پارچه اتوکشی کنید. در صورت اتوکشی از روی پارچه ممکن است نخ های لمه پارچه در اثر حرارت بسوزند یا دفرمه شوند.

خرید پارچه کرپ لمه

کاربردهای پارچه کرپ لمه را بهتر بشناسید

حال که با ویژگی های پارچه کرپ لمه آشنا شدید، مطمئنا برای شما نیز سوال مطرح شده است که این پارچه برای دوخت چه لباس هایی کاربرد دارد. اگر دوست دارید نسبت به خرید پارچه کرپ لمه اقدام کنید، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شومیز و دامن شیک با پارچه کرپ لمه

زمانی که برای شرکت در یک مهمانی رسمی دعوت می شوید، احتمالا نگرانی زیادی از بابت استایل خود دارید. این موضوع در بین اکثر خانم ها مشترک است و از میل به خوش پوش بودن و زیبایی نشات می گیرد. یکی از بهترین انتخاب ها جهت شرکت در مراسمی که برای اولین بار در آن حضور می یابید، شومیز و دامن است. شومیز و دامن ظاهر فانتزی و شیکی دارد. در عین حال این ست می تواند شما را فردی جسور و خوش سلیقه جلوه بدهد.

شومیز-و-دامن-شیک-با-پارچه-کرپ-لمه

شومیز و دامن های موجود در بازار ممکن است چندان با سلیقه شما همخوانی نداشته باشند. به همین دلیل بهتر است با خرید پارچه مناسب، مدل شومیز و دامن دلخواه خود را تهیه کنید. یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت این ست شیک و دوست داشتنی، پارچه کرپ لمه است. پارچه کرپ لمه درخشندگی منحصر به فردی دارد که زمان شرکت در مهمانی ها جذابیت زیادی را برای شما رقم می زند. از طرفی این پارچه بسیار خوش دوخت بوده و به هیچ عنوان در زمان دوخت شما را به دردسر نمی اندازد. پس اگر در زمینه خیاطی مبتدی هستید، این پارچه بهترین گزینه برای شما است.

قیمت پارچه کرپ لمه

کت و شلوار مجلسی و لوکس

داشتن یک استایل رسمی و شیک برای هر خانم خوش استایلی از واجبات است. شما نمی توانید بدون داشتن یک استایل آراسته و زیبا در جمع دوستان خود بدرخشید و مرکز توجه اطرافیان باشید. بسیاری از افراد با خواندن این جملات تصور می کنند که حتما باید به سراغ لباس های گران قیمت و برند بروند. اما این تصور اشتباه است. در قدم اول باید کمی جسارت و خلاقیت داشته باشید. بعد از آن تنها چیزی که برای داشتن یک استایل رسمی و درعین حال جذاب احتیاج دارید، یک ست کت و شلوار زیبا و خوش دوخت است.

کت-و-شلوار-مجلسی-و-لوکس

اگر شما هم از کت و شلوارهای همیشگی و ساده موجود در بازار خسته شدید و به دنبال یک ست متفاوت هستید، بهتر است تمرکز خود را بر روی انتخاب پارچه بگذارید. پارچه نقش بسیار زیادی در جذاب تر دیده شدن استایل شما دارد. یکی از بهترین و خاص ترین پارچه هایی که می توانید از آن برای دوخت کت و شلوار بهره ببرید، پارچه کرپ لمه است. این پارچه ظاهر متفاوتی نسبت به سایر پارچه های کت و شلواری ساده دارد. از طرفی پارچه کرپ لمه از آهار و ایستایی لازم برای دوخت کت و شلوار برخوردار است. به علت چروک پذیری بسیار کمی که این پارچه دارد، دیگر نگرانی از بابت خراب شدن استایل خود نخواهید داشت.

پیراهن بلند مجلسی شیک با پارچه کرپ لمه

یکی از پایه ثابت های مزون های لباس زنانه، پیراهن های بلند هستند. از پیراهن های بلند معمولا برای مهمانی های بزرگ استفاده می شود. زمانی که برای خرید این آیتم جذاب به بازار مراجعه می کنید با حجم زیادی از لباس ها روبرو می شوید. قیمت نمونه پیراهن های آماده موجود در بازار معمولا زیاد بوده و برای بسیاری از افراد صرفه اقتصادی ندارد. در نتیجه بهتر است به جای خرید این پیراهن ها پارچه مناسب و دلخواه خود را انتخاب کرده و برای دوخت آن اقدام کنید.

پیراهن-بلند-مجلسی-شیک-با-پارچه-کرپ-لمه

پارچه کرپ لمه می تواند همان پارچه ای باشد که به دنبال آن هستید. این پارچه به دلیل ظاهر درخشان و لوکسی که دارد می تواند یک استایل مجلسی و شیک را برای شما فراهم کند. از پارچه کرپ لمه می توانید برای دوخت پیراهن هایی با دامن فون و کلوش استفاده کنید. این پارچه به دلیل آهار مناسبی که دارد می تواند به زیبایی هرچه تمام تر ظاهر این دامن ها را نشان بدهد. پارچه کرپ لمه نیازی به اکسسوری اضافه ای ندارد. این پارچه می تواند باعث درخشش شما در جمع دوستانتان بشود. از طرفی کرپ لمه نیازی به آسترکشی ندارد. در نتیجه دوخت آن بسیار راحت تر از سایر پارچه های مجلسی است.

مدل مانتو جدید و جذاب

اگر از خانم های ایرانی بخواهید یکی از مهم ترین و ضروری ترین لباس های زنانه را نام ببرند، بی شک انتخاب بسیاری از آن ها مانتو است. همانطور که می دانید از مانتو در استایل های روزمره، اداری، رسمی، کژوال و … استفاده می شود. در نتیجه طبیعی است که افراد، هزینه و انرژی زیادی را برای داشتن مانتوهای زیبا صرف کنند.

مدل-مانتو-جدید-و-جذاب

برای داشتن یک مدل مانتو زیبا همیشه نیازی به مدل های پیچیده و ژورنالی نیست. شما می توانید با انتخاب درست پارچه، زیباترین مدل مانتوها را برای خود رقم بزنید. امروزه پارچه کرپ لمه از سوی مزون دارها با استقبال زیادی روبرو شده است. آن ها از این پارچه برای دوخت مانتو به فراوانی استفاده می کند. یکی از امتیازهایی که کرپ لمه در اختیار شما می گذارد، امکان استفاده از خرجکار است. این پارچه به راحتی با پارچه های دیگر ترکیب می شود. در نتیجه می توانید بسته به سلیقه خود پارچه های دیگر را با آن ترکیب کنید. در نظر داشته باشید که در زمان استفاده از پارچه های درخشانی مثل کرپ لمه بهتر است به سراغ مدل های عجیب و غریب نروید. این پارچه به خودی خود زیبایی منحصر به فردی دارد. در نتیجه این پارچه از هر اکسسوری و تزئینات پرزرق و برق بی نیاز است.

منبع: https://sewconfident.co.uk/product/crinkle-lame-fabric-3-colours/

2.3/5 - (27 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا