پارچه شناسی

با انواع پارچه آستر و کاربردهای آن آشنا شوید

یکی از معروف ترین و کاربردی ترین پارچه ها در صنعت پوشاک پارچه آستر است. این پارچه معمولا در زیر پارچه اصلی و به عنوان پوشش داخلی استفاده می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می کنند که آشنایی با این پارچه ضرورتی ندارد. با این حال آشنایی با این پارچه و انواع آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این پارچه به یک نوع خاص محدود نمی شود. انواع مختلف این پارچه ویژگی های متفاوتی داشته و هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. استفاده از آستر در پوشاک می تواند به بهبود کیفیت و دوام لباس کمک کند. از طرفی این پارچه ظاهر نهایی لباس را به طور کلی متحول کرده و آن را سکه دار می کند. پس اگر قصد دارید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

خرید-پارچه-آستری-پونژه

پارچه آستر چیست؟

بسیاری از افراد با تعریف ابتدایی این پارچه آشنایی ندارند. پس در قدم اول لازم است بدانید که این پارچه چیست. پارچه آستر به طور کلی به پارچه ای گفته می شود که داخل لباس ها و سایر محصولات پارچه ای استفاده می شود. این پارچه معمولا نازک تر و سبک تر از پارچه اصلی است. از این پارچه معمولا به یک منظور خاص در لباس استفاده می شود. وظیفه اصلی پارچه آستر افزایش راحتی، کمک به شکل گیری بهتر لباس و همچنین کاهش اصطکاک بین پوست و پارچه اصلی است. برای تولید این پارچه از مواد مختلفی استفاده می شود. در این پارچه از الیاف طبیعی و مصنوعی با درصدهای مختلفی بهره می برند. از جمله الیاف به کار رفته در این پارچه می توان به پلی استر، نایلون و پنبه اشاره کرد.

بررسی انواع مدل های آستری

در این قسمت انواع مدل آستری های معروف و پرفروش را در کنار هم بررسی خواهیم کرد.


پیشنهاد خواندنی: 16 مدل لباس مجلسی قرمز برای خانم های جذاب + عکس


آستر نخی، مخصوص لباس های تابستانه

آستر نخی یکی از معروف ترین پارچه های موجود در بازار است. شاید تصور کنید که این پارچه فقط برای لباس های پاییزه و زمستانی کاربرد دارد. اما آستر نخی کاملا این موضوع را نقض می کند. معمولا از این پارچه برای لباس های روزمره و تابستانی بهره می برند. پارچه آستر نخی به نوعی از آستری گفته می شود که برای تولید آن از الیاف طبیعی پنبه استفاده شده است. از این پارچه در لایه داخلی لباس های تابستانه می توانید بهره ببرید.

ویژگی های مهم آستر نخی

حال که با پارچه آستر نخی به طور نسبی آشنا شدید، در این قسمت لازم است در مورد ویژگی های این پارچه بیشتر صحبت کنیم.

  1. راحتی و لطافت فوق العاده
  2. تنفس پذیری زیاد
  3. شستشوی سهل و راحت
  4. محافظت از پوست در برابر پارچه های زبر

آستر-نخی،-مخصوص-لباس-های-تابستانه

کاربردهای پارچه آستر نخی

اگر در مورد کاربرد این پارچه سوال دارید، این قسمت برای شما است.

مناسب برای دوخت پارچه های خشن

پارچه آستر نخی می تواند به شما برای استفاده و دوخت پارچه های خشن کمک کند. این پارچه یک لایه نرم و محافظ را بین پوست و پارچه اصلی ایجاد می کند. در نتیجه دیگر نگرانی از بابت آسیب های پوستی نخواهید داشت.

ایدئال برای پوشش پارچه های بدن نما

پارچه آستر نخی بهترین گزینه برای پوشش دادن پارچه های بدن نما در فصل تابستان است. پارچه های آستری که ضخامت زیادی دارند یا در آن ها از الیاف مصنوعی استفاده شده می توانند شدت تعریق را افزایش دهند. در نتیجه بهتر است از آستر نخی به جای این پارچه ها بهره ببرید.

افزایش دوام و ماندگاری پارچه اصلی

یکی از مهم ترین کاربردهای آستر نخی این است که این پارچه می تواند طول عمر پارچه اصلی را چندین برابر کند. این پارچه از سایش و پارگی پارچه اصلی جلوگیری می کند.

زیباتر کردن ظاهر نهایی لباس

از دیگر کاربردهای آستر نخی می توان به توانایی این پارچه برای افزایش ایستایی، اشاره کرد. این پارچه می تواند آهار پارچه اصلی را افزایش داده و آن را برای دوخت مدل های رسمی تر آماده کند.

آستر پلی استر، سبک و نسوز

همانطور که از اسم این پارچه متوجه می شوید، پارچه آستر پلی استر به نوعی پارچه گفته می شود که در آن از الیاف پلی استر استفاده شده است. این نوع آستری دوام و طول عمر بالایی داشته و دچار پرزدهی و خرابی نمی شود. علت آن وجود درصد بالای الیاف مصنوعی در آن است.

خرید پارچه آستری

ویژگی های خاص پارچه آستر پلی استر

آشنایی با ویژگی های آستر پلی استر به شما کمک می کند تا بتوانید برای خرید آن بهتر تصمیم بگیرید. پس بهتر است این قسمت از مقاله را از دست ندهید.

  1. افزایش دوام و استحکام لباس
  2. مقاوم در برابر چین و چروک
  3. وزن کم و ناچیز
  4. نرمی و راحتی فوق العاده
  5. مقاوم در برابر آب و آتش
  6. قیمت ارزان و مناسب

آستر-پلی-استر،-سبک-و-نسوز

کاربردهای جذاب این پارچه

در این قسمت کاربردهای این پارچه آورده شده است. شما می توانید بسته به نیاز خود از این پارچه در دوخت لباسهایتان استفاده کنید.

مناسب برای دوخت لباس های ورزشی

پارچه آستر پلی استر جذب آب بسیار کمی دارد. به همین دلیل این پارچه به سرعت خشک می شود. در نتیجه پارچه آستر پلی استر یک پارچه فوق العاده برای تولید لباس های ورزشی است.

استفاده از پارچه پلی استر در لوازم خانگی

از این پارچه برای تولید لوازم خانگی نیز به فراوانی استفاده می کنند. یکی از مهم ترین کاربردهای این پارچه استفاده از آن در تولید مبل، پرده و سایر وسایل منزل است.

استفاده از پوشش های صنعتی و در معرض آتش

از پارچه آستر پلی استر در صنایع مختلف مانند خودروسازی و الکترونیک استفاده می کنند. این پارچه توانایی این را دارد که از قطعات در برابر آتش سوزی و حرارت بالا محافظت کند.

مناسب برای تولید لباس های روزانه

این پارچه به عنوان لایه زیرین در تولید انواع لباس ها و محصولات نساجی به کار می رود. آستر پلی استر توانایی این را دارد که یک لایه محافظ و نرم را برای پوست شما فراهم کند. از این پارچه بیشتر در دوخت کاپشن و مانتو استفاده می کنند.

قیمت پارچه آستری پونژه

پارچه آستر ابریشم، لوکس و مجلسی

زمانی که صحبت از الیاف ابریشم می شود اولین چیزی که در ذهن افراد می آید، حس لوکس و سلطنتی بودن آن است. پارچه هایی که با ابریشم بافته می شوند بسیار نرم بوده و ظاهر براقی دارند. پارچه آستر ابریشم هم از این قاعده مستثنی نیست. به دلیل ظاهر متفاوت و الیاف مرغوب، معمولا از این پارچه در لباس های گران قیمت استفاده می کنند.

ویژگی های متفاوت پارچه آستر ابریشم

این پارچه نسبت به دیگر پارچه های آستری ویژگی های متفاوتی دارد. در ادامه این ویژگی ها را می توانید ملاحظه کنید.

  1. نرمی و لطافت مثال زدنی
  2. تنظیم دما و قابل استفاده در فصول مختلف
  3. درخشش بی نظیر و لوکس
  4. نرمی و سبکی فوق العاده
  5. جلوگیری از تعریق و قابلیت تنفس پذیری بالا
  6. قیمت بالا

پارچه-آستر-ابریشم،-لوکس-و-مجلسی

کاربرد این پارچه در صنایع مختلف

از پارچه آستر ابریشم این روزها در صنایع مختلفی استفاده می شود. معمولا محصولاتی که در آن ها از این پارچه استفاده شده باشد، قیمت بالایی دارند.

استفاده در لباس های مجلسی و سلطنتی

از آستر ابریشمی معمولا در لباس های خاص و مجلسی استفاده می کنند. این پارچه می تواند لباس تولید شده را سکه دار کرده و قیمت آن را افزایش بدهد. مزون دار ها از این پارچه برای تولید لباس عروس، شب، نامزدی و کت شلوار مجلسی استفاده می کنند. آستر ابریشم برای دوخت پارچه های مجلسی بدن نما یک گزینه فوق العاده محسوب می شود. لباس هایی که در آن ها از این پارچه استفاده می شود را باید به صورت دستی و با مواد شوینده مناسب تمیز کنید.

استفاده در لوازم منزل

امروزه از این پارچه برای تولید لوازم خانگی نیز کمک گرفته می شود. برای مثال می توانید آستر ابریشم را در قسمت پرده ها، بالشتک مبل و دیگر لوازم تزئینی به کار بگیرید.

استفاده در صنعت تولید کیف و کفش

اگر به برند کیف و کفش خود اهمیت زیادی می دهید و از محصولات لوکس موجود در بازار در این زمینه استفاده کرده باشید، احتمالا در این محصولات می توانید پارچه آستر ابریشم را پیدا کنید. پارچه آستر ابریشم در تولید کیف و کفش های لاکچری و لوکس نیز به عنوان پارچه داخلی، کاربرد زیادی دارد.

جیر، پوشش داخلی لطیف و گرم

پارچه آستر جیر یک پوشش داخلی جذاب برای روزهای سرد سال است. این پارچه به دلیل ضخامت و گرمایی که دارد می تواند در فصل زمستان به خوبی شما را گرم نگهدارد. در نتیجه اگر قصد دوخت لباس های زمستانی را دارید این پارچه بهترین گزینه برای پوشش داخلی لباس شما است.

ویژگی های هیجان انگیز پارچه آستر جیر

آستر جیر نسبت به دیگر پارچه ها ویژگی های متفاوتی دارد. همین ویژگی ها آن را به یک پارچه پرفروش تبدیل کرده است. در ادامه با این ویژگی ها آشنا خواهید شد.

  1. نرمی لطافت منحصر به فرد
  2. عایق حرارت و دما
  3. زیبایی ظاهری بی نظیر
  4. دوام فوق العاده و حیرت انگیز
  5. تنوع بالا در طرح و رنگ

جیر،-پوشش-داخلی-لطیف-و-گرم

کاربردهای جذاب این پارچه

در ادامه کاربردهای این پارچه را با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

مناسب برای استفاده در لباس های زمستانه

بیشترین کاربرد این پارچه برای دوخت لباس های زمستانه مثل کاپشن، کت و دامن های ضخیم است. این پارچه می تواند در روزهای سرد سال گرمای لباس شما را چندین برابر کند. به همین دلیل تولید کنندگان لباس در بیشتر لباس های گرم از آستر جیر به عنوان پوشش داخلی بهره می برند. آستری جیر نیاز به نگهداری ویژه ای دارد. بهتر است به جای شستشوی مداوم، آن را با برس های مویی تمیز کنید. در صورت نیاز به شستشو بهتر است با دور کم ماشین لباسشویی یا به کمک خشکشویی ها این پارچه را بشویید.

کفش های عایق آب و حرارت

یکی دیگر از ویژگی های این پارچه که آن را از سایر آستری ها متمایز می کند، استفاده از آن در کفش های زمستانه است. از این پارچه به عنوان پوشش خارجی یا داخلی در کفش ها استفاده می کنند. با این روش از ورود آب و سرما به داخل کفش جلوگیری می شود. این کار به افزایش راحتی کفش نیز کمک می کند.

دوخت اکسسوری های کاربردی

یکی دیگر از کاربردهای پارچه آستری جیر، دوخت اکسسوری های مختلف با این پارچه است. شما می توانید امروزه در بازار کیف، کمربند و دستکش هایی را پیدا کنید که در آن ها از این پارچه استفاده شده باشد. بسته به سلیقه خود می توانید از این اکسسوری ها در استایل خود استفاده کرده و آن را زیباتر کنید.

تریکو، مناسب برای لباس های ورزشی

پارچه آستر تریکو نسبت به دیگر آستری ها کشش بیشتری دارد. این پارچه به هیچ عنوان باعث سنگین شدن لباستان نمی شود. آستری تریکو می تواند به افزایش دوام و ماندگاری لباس ها کمک کند. این پارچه فرم پذیری زیادی دارد. در نتیجه اجازه دوخت مدل های مختلف را به شما می دهد.

ویژگی های پارچه آستر تریکو

قبل از خرید این پارچه بهتر است با ویژگی های آستر تریکو بیشتر آشنا شوید. در ادامه این ویژگی ها آورده شده است.

  1. نرمی و راحتی زیاد
  2. مراقبت از پوست در بلند مدت
  3. کشسانی مطلوب
  4. وزن بسیار کم
  5. تهویه مناسب و جلوگیری از تعریق زیاد
  6. تنوع بالای طرح و رنگ
  7. شستشوی آسان و راحت

تریکو،-مناسب-برای-لباس-های-ورزشی

کاربردهای اصلی پارچه آستر تریکو

اگر دوست دارید با کاربردهای این پارچه بیشتر آشنا شوید، این قسمت برای شما است. در ادامه کاربردهای اصلی این پارچه آورده شده است.

استفاده در لباس های روزمره

پارچه آستر تریکو از آسیب های پوستی جلوگیری می کند. در نتیجه می تواند یک گزینه ایدئال برای استفاده طولانی مدت باشد. از طرفی این پارچه جلوی تعریق بیش از اندازه شما را می گیرد. پس استفاده از این پارچه می تواند از ایجاد بوی بد در لباس شما جلوگیری کند.

دوخت لباس های زمستانی با این پارچه

آستر تریکو به خودی خود ضخامت زیادی ندارد. اما این پارچه در کنار پشم شیشه می تواند گرمای مناسب و مطلوب را برای شما به ارمغان بیاورد. این پارچه از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند. در نتیجه نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

منبع: https://makylacreates.com/types-of-clothes-linings/

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا