پارچه شناسی

با پارچه لینن کجراه و کاربردهای آن آشنا شوید

با فرارسیدن تابستان، بازار صحبت از پارچه های تابستانی و ویژگی های آن ها داغ تر خواهد شد. امروزه در دنیای نساجی پارچه های متنوعی تولید می شود. بعضی از آن ها برای افراد آشناتر و بعضی دیگر ناشناخته هستند. یکی از معروف ترین پارچه های تابستانه، لینن است. اما لینن به یک نوع خاص محدود نمی شود. این پارچه زیر مجموعه های زیادی داشته و ویژگی آن ها با یکدیگر کمی متفاوت است. تمامی زیر مجموعه های این پارچه طرفداران مخصوص به خود را دارند. یکی از زیر مجموعه های لینن که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده، پارچه لینن کجراه است. لینن کجراه نامی است که شاید کمتر آن را شنیدید. این پارچه ویژگی های متفاوتی نسبت به لینن معمولی دارد. از اینرو در این مقاله قصد داریم به طور کامل با این پارچه، ویژگی های آن و کاربردهایش آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

لینن-نچرال

پارچه لینن کجراه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که گفته شد پارچه لینن کجراه در دسته پارچه های لینن جای می گیرد. اما این پارچه کاملا مشابه پارچه لینن ساده نیست. لینن کجراه چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ ویژگی هایی مثل ایستایی و ضخامت، کمی با پارچه لینن ساده متفاوت است. لینن کجراه زیبایی ظاهری زیادی داشته و به دلیل داشتن خصوصیات مناسب برای استفاده در تابستان به شدت توصیه می شود. در ادامه با این ویژگی ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

ایستایی و آهار، متوسط و کتی

به عنوان اولین ویژگی بهتر است به سراغ ایستایی و آهار لینن کجراه برویم. یکی از مهم ترین تفاوت های این پارچه با سایر نمونه های لینن، ایستایی و آهار آن است. پارچه لینن کجراه ایستایی بیشتری نسبت به سایر نمونه های لینن دارد. آهار این پارچه کتی است. به همین دلیل می توانید از آن در استایل های رسمی نیز استفاده کنید.

ایستایی-و-آهار،-متوسط-و-کتی

نرمی و لطافت بی نظیر

یکی دیگر از ویژگی های جذاب این پارچه نرمی و لطافت آن است. کافی است یک بار پارچه لینن کجراه را با سر انگشتان خود لمس کرده باشید. آنگاه به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد که پارچه لینن کجراه زیر دست نرمی داشته و به هیچ عنوان به پوست شما آسیب وارد نمی کند.


بیشتر بخوانید: با انواع پارچه پرکاربرد در طراحی لباس آشنا شوید


ظاهر متفاوت پارچه لینن کجراه

یکی از بزرگ ترین تفاوت های لینن کجراه با لینن ساده در ظاهر آن است. شما می توانید حتی بدون لمس این دو پارچه با توجه به ظاهر آن ها پارچه لینن کجراه را از لینن ساده تشخیص دهید. بر روی لینن کجراه خطوط مورب زیاد با فاصله های کم نسبت به یکدیگر قرار دارند. با کشیدن دست بر روی سطح این پارچه نیز به خوبی متوجه این خطوط خواهید شد.

ظاهر-متفاوت-پارچه-لینن-کجراه

الیاف مرغوب، دوست دار و محافظ پوست شما

الیاف مرغوب موجود در پارچه لینن کجراه از دیگر نقاط قوت آن است. لینن کجراه الیاف طبیعی دارد. به همین دلیل می توانید مطمئن باشید که در استفاده بلند مدت نیز این پارچه به پوست شما آسیب وارد نمی کند. تولیدکنندگان این پارچه معتقدند که پارچه لینن کجراه ضد حساسیت است و باعث عرق سوز شدن پوست شما نمی شود.

وزن، عرض و ضخامت این پارچه

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که باید قبل از خرید پارچه های تابستانی داشته باشید، اطلاع از ویژگی های کلی آن پارچه ها است. برای مثال قطعا برای شما اهمیت دارد که وزن پارچه انتخابیتان چقدر است. هرچقدر وزن پارچه کمتر باشد، برای استفاده در تابستان مناسب تر است. پارچه لینن کجراه وزن کمی دارد. عرض این پارچه کمی از پارچه های دیگر کمتر است. عرض معمول و استاندارد پارچه ها 1.5 متر می باشد اما پارچه لینن کجراه عرضی برابر 1.45 متر دارد. این مقدار تنها کمی از عرض پارچه های دیگر کمتر بوده و جای نگرانی ندارد. لینن کجراه ضخامت متوسطی دارد. این پارچه به هیچ عنوان بدن نما نیست. در نتیجه نیازی به آسترکشی نخواهد داشت.

وزن،-عرض-و-ضخامت-این-پارچه

چروک پذیری متوسط پارچه لینن کجراه

یکی دیگر از نقاط قوت لینن کجراه چروک پذیری متوسط این پارچه است. این پارچه چروک پذیری کمتری نسبت به سایر پارچه های تابستانی دارد. با این حال نمی توان گفت چروک پذیری لینن کجراه صفر است و به هیچ عنوان نیاز به اتوکشی ندارد. اما باید بدانید که این پارچه اتوپذیری بی نظیری داشته و با اتوکشی با دمای کم نیز به سرعت چروک های آن برطرف می شود.

قیمت پارچه لینن کجراه

لینن کجراه پارچه ای بدون کشسانی

عدم کشسانی لینن کجراه از دیگر چیزهایی است که می تواند شما را شوکه کند. این پارچه از هیچ جهتی کشسانی ندارد. به همین دلیل نگرانی از بابت دفرمه شدن لباس هایی که با این پارچه تهیه می کنید، نخواهید داشت. کشسان نبودن پارچه لینن کجراه باعث می شود تا بتوانید از آن برای دوخت آیتم هایی مثل شلوار و اورال نیز بهره ببرید.

ایستایی-و-آلینن-کجراه-پارچه-ای-بدون-کشسانیهار،-متوسط-و-کتی

آشنایی کامل با اتورفت و آبرفت این پارچه

پارچه لینن کجراه آبرفت و اتورفتی مشابه با اکثر پارچه های تابستانی دارد. این پارچه کمی آبرفت داشته داشته و بهتر است حتما قبل از استفاده تست آبرفت پارچه را بر روی آن اجرا کنید. اما باید این مژده را به شما بدهیم که آبرفت لینن کجراه بسیار کم و حدود 4 سانتی متر به ازای هر متر از این پارچه است. در مورد اتورفت پارچه لینن کجراه لازم است بدانید که این پارچه اتورفت ندارد.

کیفیت و ثبات رنگی بالا

کیفیت بالا یکی از ضروری ترین ویژگی هایی است که یک پارچه تابستانی می تواند داشته باشد. از آنجایی که لباس های تابستانی نیاز به شستشوی زیادی دارند، باید از ثبات و کیفیت رنگ بالایی نیز برخوردار باشند. پارچه لینن کجراه این ویژگی ها را دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل نگرانی از بابت خرابی آن نخواهید داشت.

کیفیت-و-ثبات-رنگی-بالا

از لینن کجراه برای دوخت چه لباس هایی استفاده کنیم؟

بعد از آشنایی کامل با ویژگی های پارچه لینن کجراه مطمئنا برای شما سوال ایجاد می شود که از این پارچه برای دوخت چه لباس هایی می توانید استفاده کنید. همانطور که قبلا گفته شد لینن کجراه آهار به نسبت بالایی دارد. با توجه به آهار بالا و چروک پذیری نه چندان زیاد این پارچه می توانید از آن برای استایل های رسمی و کژوال بهره ببرید. در ادامه چند آیتم که می توانید آن ها را با لینن کجراه بدوزید به شما معرفی خواهیم کرد.

خرید پارچه لینن کجراه

کت و شلوارهای شیک با پارچه لینن کجراه

همانطور که می دانید بهترین گزینه برای استایل های رسمی و لوکس کت و شلوار است. بیشتر خانم های شاغل، سیاستمدار و حتی اعضای خانواده های سلطنتی از کت و شلوار در بسیاری از استایل های خود استفاده می کنند. علت این انتخاب کاملا مشخص است. کت و شلوار ظاهر رسمی و شیکی دارد. این ست زیبا می تواند شما را خوش اندام تر و جسورتر از همیشه جلوه دهد. اما باید توجه داشته باشید که از هر پارچه ای نمی توان برای دوخت کت و شلوار استفاده کرد. پارچه های ریزش دار و لخت برای این کار اصلا مناسب نیستند. از طرفی پارچه های ضخیم و خشک نیز نمی توانند انتخاب های مناسبی برای فصل تابستان باشند. در نتیجه بهتر است به سراغ پارچه هایی بروید که در عین حال که خنک هستند، آهار مطلوبی نیز داشته باشند.

کت-و-شلوارهای-شیک-با-پارچه-لینن-کجراه

یکی از بهترین و مناسب ترین پارچه های تابستانی برای دوخت کت و شلوار، لینن کجراه است. این پارچه ایستایی لازم برای دوخت شلوار و آستین های کتی را دارد. دقت داشته باشید، برای دوخت کت و شلوار به پارچه ای احتیاج دارید که در عین حال که آهار بالایی دارد از کشسانی کمی نیز برخوردار باشد. پارچه های کشسان پس از مدتی در قسمت زانوی شلوار دفرمه شده و ظاهر بدی را ایجاد می کنند. پارچه لینن کجراه به هیچ عنوان از هیچ سمتی کشسانی ندارد. در نتیجه نگرانی از بابت خراب شدن کت و شلوار خود نخواهید داشت.

مانتو کتی جذاب با پارچه لینن کجراه

اگر به استایل های کژوال علاقه زیادی دارید، این قسمت برای شما است. در این قسمت سعی داریم یکی از آیتم های کاربردی که می تواند در ساخت یک استایل کژوال و زیبا به شما کمک زیادی بکند را معرفی کنیم. این آیتم چیزی نیست جز مانتو کتی که حتما همه شما با آن آشنایی دارید. به جرات می توان گفت مانتو کتی لباسی است که آن را در کمد اکثر خانم های ایرانی می توانید پیدا کنید. زیبایی و شکوه این آیتم می تواند از شما یک خانم شیک پوش و با وقار بسازد. معمولا برای ست کردن مانتوهای کتی از شلوارهای مام استایل یا نیم بگ استفاده می شود. برای تکمیل استال کژوال خود بهتر است به سراغ صندل و کیف دستی های کوچک بروید. با این کار مانتوی کتی شما بهتر می تواند توجه مخاطبتان را به سمت خود جلب کند.

مانتو-کتی-جذاب-با-پارچه-لینن-کجراه

برای دوخت مانتوهای کتی به پارچه ای با آهار متوسط یا زیاد احتیاج دارید. معمولا از پارچه های ضخیم و خشک برای دوخت مانتوهای پاییزه استفاده می شود. در فصل بهار و تابستان استفاده از پارچه هایی با آهار بالا و در عین حال ظریف و خنک مرسوم تر است. پارچه لینن کجراه در عین حال که آهار بالایی دارد، بسیار خنک بوده و باعث تعریق بیش از اندازه شما نمی شود. از طرفی پاچه لینن کجراه از الیاف مرغوب و باکیفیتی تهیه شده است. در نتیجه از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند. در نظر داشته باشید که پارچه لینن کجراه به هیچ عنوان نیازی به آسترکشی ندارد. به همین دلیل شما می توانید از این پارچه به شکل تک لایه بهره ببرید.

پیراهن های فانتزی دخترانه با پارچه لینن کجراه

با شروع فصل تابستان تعداد مسافرت ها و دورهمی ها افزایش می یابد. معمولا انتخاب دختران جوان برای شرکت در این مراسم ها استفاده از آیتم های فانتزی و زیبا است. یکی پرفروش ترین لباس های فانتزی برای شرکت در مراسم ها و دورهمی ها، پیراهن های دخترانه است. پیراهن دخترانه انواع بسیار متفاوت و متنوعی دارد. بسته به نوع مراسمی که در آن شرکت می کنید مدل پیراهن شما می تواند متفات باشد. با این حال یکی از کاربردی ترین پیراهن های دخترانه، پیراهن های بلند با دامن کلوش است. دامن کلوش زیبایی استایل شما را چندین برابر می کند. برای ایجاد هارمونی بیشتر می توانید در قسمت سرشانه ها یا مچی آستین پیراهنتان نیز از چین استفاده کنید. این کار باعث پفکی به نظر رسیدن آستین های پیراهنتان می شود.

پیراهن-های-فانتزی-دخترانه-با-پارچه-لینن-کجراه

اگر در زمینه خیاطی یا طراحی لباس تجربه داشته باشید به خوبی می دانید که برای دوخت دامن های کلوش و آستین های پفکی، پارچه های آهاردار مناسب تر هستند. پارچه لینن کجراه می تواند این آهار را برای شما فراهم کند. برای دوخت یک مدل پیراهن دخترانه که مناسب شرکت در دورهمی ها باشد، شما به پارچه ای با چروک پذیری کم احتیاج دارید. پارچه هایی که چروک پذیری زیادی دارند، به سرعت استایل شما را بهم ریخته و باعث نامرتب به نظر رسیدن شما می شوند. پارچه لینن کجراه که یک پارچه تابستانی محسوب می شود که چروک پذیری نسبتا کمی دارد.

منبع: https://wildlinens.com/collections/striped-linen-fabrics

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا