طراحان و برندها

با 10 مجله مد برتر آشنا شوید

اگر از طرفداران مد و فشن باشید، حتما با مجلات مد آشنایی دارید. مجلات مد، سال های زیادی است که، به عنوان رهبر و منابع اطلاعاتی در خصوص روند مد شناخته شده اند. یک مجله مد شامل مقالاتی در مورد طراحان، جشنوارهای مد و فشن، مصاحبه ها، جدیدترین طراحی ها، رنگ های ترند و حواشی برند ها می باشد. مجله های مد به عنوان مرجعی برای آخرین اخبار عمل می کنند. اگرچه تمرکز اصلی مجلات اغلب بر روی مد است، با این وجود بسیاری از مجلات زنانه به موضوعاتی مانند رفاه، طراحی، غذا و غیره نیز می پردازند. بنابراین آن ها چندین موضوع را ترکیب کرده اما در عین حال هدف اصلی خود یعنی مد را، حفظ می کنند. رسالت اصلی این مجلات، اطلاع رسانی به خواننده در مورد آخرین اخبار مد است.

مجلات مد، قدرت بسیاری در جهت دادن به دنیای مد و فشن دارند. از این رو در این مقاله قصد داریم تا با 10 مجله مد برتر دنیا آشنا شویم تا بتوانیم با از آخرین اخبار و اطلاعات صنعت مد بهره ببریم.

مجله مد ووگ

مجله مد ووگ

ووگ (vogue) بدون شک پرفروش ترین نشریه مد تا کنون بوده است. ووگ اولین بار در سال 1892 در شهر منتهن منتشر شد و از آن زمان تاکنون حاکم مجلات مد دنیا بوده است. ووگ در سال 1909 توسط کمپانی کوندی نست (conde naste) تصاحب شد. هدف مجله ووگ تمرکز بر روی مدهای زنانه است. این مجله مد بیش از 11 میلیون خواننده در 23 کشور جهان دارد. مجله ووگ یک مجله ماهانه است که در زمینه های مد، زیبایی، فرهنگی و غیره تولید محتوا می کند.


بیشنر بخوانید: با 5 تولید کننده معروف لباس مینیمال آشنا شوید


ووگ در ابتدا به صورت هفتگی و بعد از سال ها فعالیت به یک مجله مد ماهانه تبدیل شد. بزرگترین شماره منتشر شده آن در سال 2012 با 900 صفحه در دسترس عموم قرار گرفت. پس از شروع مدیریت کوندی نست در سال 1916 مجله مد ووگ در خارج آمریکا و در کشور انگلستان نیز منتشر شد. با این اقدام، فروش مجله ووگ به طرز چشمگیری افزایش یافت. همین موضوع باعث شد تا در سال 1920 مجله مد ووگ در کشور فرانسه نیز منتشر شود و توجه زیادی را به خود جلب کند.

هارپرز بازار

هارپرز بازار

مجله آمریکایی هارپرز بازار (Harper’s Bazaar) در سال 1967 تاسیس شد. این مجله برای اولین بار در شهر نیویورک منتشر شد. مجله هارپرز بازار به منبعی برای استایل زنان تبدیل شده و توانست طرفداران زیادی پیدا کند. شعار این مجله این است که مخاطبان مجله مد هارپرز بازار اولین کسانی هستند که بهترین ها را می خرند، از مخاطبان سبک کژوال گرفته تا استایل های شیک و ترند سال. مجله هارپرز بازار، یک تاریخ طولانی از یک مجله مد ایدئال دارد. سردبیری مجله هارپرز بازار رویای هر ویراستاری در آمریکا است.

هارپرز بازار یک مجله مد ماهانه آمریکایی می باشد. این مجله اولین بار در شهر نیویورک در آمریکا در تاریخ 1867 به عنوان هفته نامه هارپرز بازار منتشر شد. هارپرز بازار اولین بار توسط هارپر و برادرانش منتشر شد. این مجله خود را منبعی برای زنان خوش پوش می داند. هارپرز معتقد است مخاطبانش بهترین ها و با کیفیت ترین ها را می خرند. سردبیر فعلی نسخه آمریکایی مجله مد هارپرز بازار سمیرا نصر است.

مجله مد کاسموپولیتن

مجله مد کاسموپولیتن

جهان وطنی یا همان کاسموپولیتن (Cosmopolitan) معروف به کاسمو در سال 1965 تاسیس شد و از آن زمان به عنوان یک مجله مد و سرگرمی شروع به فعالیت کرد. این مجله یکی از پرفروش ترین مجلات هم برای دوستداران مد و هم برای کسانی که به مد علاقه ندارند مجله سرگرم کننده ای بوده است. مجله کازمو در مورد مد، روابط، سلامت، مشاغل، افراد مشهور، طالع بینی، پیشرفت شخصی و زیبایی صحبت می کند.

کاسموپولیتن یک مجله مد بین‌ المللی در زمینه مد و سرگرمی به حساب می آید. این مجله آمریکایی به صورت ماهانه برای زنان منتشر می شود. برای اولین بار در ماه مارس سال ۱۸۸۶ در شهر نیویورک به عنوان یک مجله خانوادگی منتشر شد. بعدها به یک مجله ادبی و از سال ۱۹۶۵ به مجله زنان تبدیل شد. کاسمو یکی از پرفروش ‌ترین مجلات است و عمدتاً مخاطبانش زنان هستند. مجله کاسموپولیتن در ابتدا مجلاتی در مورد خانه، خانواده و آشپزی به بازار عرضه می کرد. مدتی بعد محتوای مجلات را رمان ها و داستان های کوتاه در برگرفتند. در حال حاضر این مجله بیشتر پیرامون مد، ورزش و زنان تولید محتوا می کند.

ماری کلر

ماری کلر

ماری کلر (Marie Claire) یک مجله فرانسوی است که 84 سال سن دارد. ماری کلر از سال 1937 در مورد مد، زیبایی و سلامت صحبت می کند. این مجله توسط جین پرواست و مارکل اوکلایر تأسیس شد و از سال 1937 تا 1941 هر چهارشنبه به طور مرتب، منتشر می شد. این مجله به بیش از 35 کشور در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد و به سبک زندگی و مد می پردازد.

ماری کلر از ماهنامه‌های فرانسه با تمرکز بر موضوعات زنان است. این مجله موضوعاتی چون تندرستی، زیبایی و مد و پوشاک را پوشش می ‌دهد. ماری کلر یکی از مجلات قدیمی مد فرانسوی است که به زبان ‌های زیادی در بسیاری از کشورهای جهان منتشر می ‌شود. این ماهنامه نامش را از ماری کلر، موزیسین مشهور فرانسوی نوازنده اورگانون وام گرفته‌ است. مجله ماری کلر نسخه مجازی و آنلاین نیز دارد و ادعا می کند بازدید کنندگانش به بیش از 15 میلیون مخاطب می رسد.

آلور

مجله آلور

آلور (Allure) به معنای جذابیت، یک مجله معروف مد و زیبایی آمریکایی است که زیر نظر انتشارات کوندی نست فعالیت می کند. آلور توسط لیندا ولز در سال 1991 منتشر شد. از همان سال های ابتدایی تا به امروز سر دبیر مجله، خانم ولز است. این مجله به صورت ماهانه توسط انتشارات کوندی نست منتشر می شود. مجله آلور جوایز زیادی دریافت کرده است. از جمله جوایز این، جایزه مجله ملی برای طراحی و جایزه سر مقاله برتر از فیلو می باشد.

مجله مد اِل

مجله مد اِل

اِل  (elle) عنوان یک مجله فرانسوی است که از سال ۱۹۴۵ به زبان فرانسوی و از سال‌ های بعد به زبان‌های دیگر منتشر شد. این نشریه در رابطه با مد و پوشاک زنانه، زیبایی، سلامت و سرگرمی به تولید محتوا می پردازد. اِل بزرگترین و پرتیراژترین مجله مد و پوشاک جهان است. این مجله در دسامبر سال 2021 در حمایت از محیط زیست اعلام کرد که دیگر تصویر لباس های تهیه شده از پوست حیوانات را منتشر نمی کند.

مجله اِل در ابتدا به عنوان مکمل فرانس سویر فروخته شد. پیشرفت و موفقیت این مجله مد به قدری زیاد بود که سال های بعد در رقابت با Vogue قرار گرفت. مجله اِل یکی از پرفروش ترین مجلات مد در حال حاضر شناخته شده است. اولین شماره اِل که با هدف الهام بخشیدن به بسیاری از زنان در فرانسه تولید شده بود، در سال 1945 منتشر شد. مجله اِل در حال حاضر 76 سال فعالیت تجاری و نشر دارد.

این استایل

مجله مد این استایل

مجله این استایل (InStyle) به عنوان یکی از جوان ترین مجلات مد شناخته می شود. این مجله درسال 1994 فعالیت خود را شروع کرد. در حال حاضر با رهبری سردبیر لارا براوان به چاپ مجله می پردازد. لارا براوان پیش از این مدیر عامل مجله هارپر بازار نیز بوده است. محورهای اصلی این مجله موضوعات مد، استایل، زیبایی و سلامت است. این مجله در بیش از 16 کشور دنیا مانند برزیل، کره جنوبی، اسپانیا، ترکیه، آفریقای جنوبی منتشر می شود.

مجله این استایل یک مجله مرجع برای زنان بوده که فعالیت خود را از سال 1994 در آمریکا آغاز کرده است. تیراژ این مجله در آمریکا به نزدیک 2 میلیون نسخه و در انگلستان به حدود 150 هزار نسخه می رسد. این آمار برای یک مجله نو پا مانند این استایل فوق العاده است. در حال حاضر بیشترین محتوای این استایل را، تبلیغات، مد، زیبایی، دکوراسیون منزل، سرگرمی و سبک زندگی ستاره ها تشکیل می دهد. سردبیر این استایل سالی هولمز نام دارد.

مجله مد دبلیو

مجله دبلیو (w) اولین بار در سال 1972 منتشر شد. دبلیو یک مجله مد است که در مورد مد، سبک، فرهنگ و سلبریتی ها صحبت می کند. در حال حاضر تحت مالکیت انتشارات کوندی نست است. در کنار این مجله، نشریه دیگری به نام لباس روزانه زنان (women’s wear daily) فعالیت دارد که در حال حاضر زیر مجموعه همین انتشارات محسوب می شود.

مجله مد دبلیو با بیش از نیم میلیون خواننده و 469000 مشترک سالانه، یکی از مجلات رو به رشدی است که ما می شناسیم. سارا مونوز به عنوان سردبیر مجله دبلیو در ماه مارس سال 2020 انتخاب شد. مجله مد دبلیو به دلیل پوشش دادن جوامع مرفه غرب و آسیا طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اِل آفیسل

اِل آفیسل

اِل آفیسل (L’Officiel) یک انتشارات و مجله در فرانسه است که در سال 1921 برای اولین بار منتشر شد. مجله اِل آفیسل در فرانسه به عنوان کتاب مقدس مد در نظر گرفته می شود. این مجله همچنین یک نسخه مردانه و یک نسخه طراحی داخلی نیز دارد. نسخه مردانه این مجله، با نام اِل آفیسل هومز (L’Officiel Homme) منتشر می شود.

نام کامل این مجله (couture et de la mode de Paris de la L’officiel) است که شهرت کمتری دارد. مجله اِل آفسیل اولین بار در شهر پاریس منتشرشد. این مجله در همان سال های ابتدایی طرفداران زیادی را پیدا کرد. سردبیر فعلی این مجله پر مخاطب، ماری خوزه ساسکیند است. در سال 2017 با تعمین مالی از طریق یک گروه سرمایه گذاری، نسخه آمریکایی این مجله به نام اِل آفیسل آمریکا در شهر نیویرک منتشر شد.

 گرازیا

مجله گرازیا

گرازیا (Grazia) یک مجله هفتگی مد زنانه مستقر در میلان ایتالیا است. این مجله در سال 1938 تأسیس شد. فعالیت خود را در ایتالیا آغاز کرده و امروزه در کشورهایی مانند استرالیا، آرژانتین، چین، یونان، فرانسه، آلمان و هند منتشر می شود. در همان سال 1938، این مجله در هارپرز بازار به عنوان یک حالت تبلیغاتی الگوبرداری شد. گرازیا یا گراتسیا به صورت هفتگی توسط کمپانی آرنولدو مانداردوری (Arnoldo mondardori) منتشر می‌ شود. سردبیر این مجله جذاب، سیلیویا گرلی نام دارد.

این مجله نسخه ‌های چاپ‌ شده بین‌ المللی‌ در کشورهای فرانسه، صربستان، بریتانیا، مکزیک، تایلند، اسپانیا، لهستان، بحرین، یونان، پرتغال، ژاپن، هلند، اندونزی، هند، بلغارستان، کرواسی، اسلوونی، آلمان، آلبانی و مقدونیه دارد. اولین نسخه بین المللی آن در کشور بلغارستان منتشر شد. بعد از آن در بریتانیا، یونان و امارات متحده عربی انتشار یافت و طرفداران زیادی پیدا کرد.

منبع: https://www.stylecraze.com/articles/top-fashion-magazines/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا