طراحان و برندها

با 5 تولید کننده معروف لباس مینیمال آشنا شوید

پس از سالها افراط در استفاده از رنگ ها و طرح های مختلف، ناگهان در دهه 90 میلادی مینیمالیست در صنعت مد ظهور پیدا کرد. البته پیش از آن بارها و بارها طراحان مطرحی مانند کوکو شنل سعی کرده بودند به سمت سادگی پیش بروند. اما آنچه که ما امروز به عنوان لباس مینیمال در بازار مشاهده می کنیم، دستاورد طراحان در دهه 90 میلادی است. مینیمالیسم در هر حوزه ای می تواند نمایانگر رشد و مدرنتیه باشد. در استایل مینیمال آنچه که اهمیت دارد جنس و ظاهر پارچه است. زیرا مدل لباس ها معمولا همگی ساده با رنگ های خنثی هستند. در واقع پارچه مرغوب تضمین کننده دوام و زیبایی یک لباس است. در نتیجه بزرگترین طراحان مد و لباس مینیمال در انتخاب پارچه بسیار دقیق عمل می کنند.

این طراحان مطرح با رسیدن فصل جدید سعی می کنند با ارائه کالکشنی از رنگ های خاص و طرح های ساده، طرفداران خود را جذب کنند. چند برند مطرح فعال در این حوزه معمولا تاثیرگذاری تمام و کمالی در این صنعت دارند. اگر به استایل مینیمال علاقه دارید و مایلید بیشتر با این تولید کنندگان و سبک کاری آنها آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

محبوب ترین پارچه ها برای تولید لباس مینیمال

اجازه دهید قبل از آشنایی با معروف ترین برندهای تولید کننده لباس مینیمال، در مورد متریال اصلی این لباس ها صحبت کنیم. همانطور که اشاره شد، در استایل مینیمال، مهمترین عنصر، پارچه است. در این استایل معمولا از پارچه های تک رنگ و ساده استفاده می شود. همین ویژگی می تواند کار طراحان فعال در این حوزه را به میزان زیادی دشوار کند. در نتیجه آنچه در انتخاب پارچه برای طراحی لباس مینیمال مهم است، بافت پارچه است. معمولا سعی می شود از پارچه های تک رنگ با بافت خاص در طراحی این لباس ها استفاده شود. به عنوان مثال، پارچه لینن محبوب ترین پارچه تابستانی برای استایل مینیمال است. این پارچه با بافت کنفی شکلی که دارد، جزو پارچه های پرکاربرد در طراحی لباس مینیمال به حساب می آید. اگر به دنبال لباس مینیمال و خنکی برای تابستان باشید، لینن اولین گزینه است.

محبوب ترین پارچه ها برای تولید لباس مینیمال

از دیگر پارچه هایی که کاربرد زیادی در طراحی لباس مینیمال دارد، می توان به پارچه ساتن اشاره کرد. این پارچه بافت خاصی ندارد اما جلوه ای درخشان دارد. به همین دلیل انواع شومیز، پیراهن، شلوار و دامن با این پارچه می تواند آیتمی کاربردی در استایل مینیمال باشد. پارچه های بافت دار دیگر مانند پارچه شانتون نخ را هم می توانید در این استایل برای تابستان استفاده کنید. در فصل تابستان برای طراحی لباس مینیمال از انواع پارچه حریر و تور تک رنگ نباید غافل شوید. دنیای پارچه های مینیمال برای زمستان متنوع تر است. انواع پارچه فوتر، پارچه توییت، پارچه شانل و پارچه خز را می توانید در استایل مینیمال فصل سرد خود استفاده نمایید. البته پارچه هایی مانند جین و کتان برای همه فصول در این استایل کاربرد دارند.

5 برند معروف در حوزه تولید لباس مینیمال

می توان گفت در سالهای اخیر استایل مینیمال تبدیل به یک ترند جهانی شد. افراد زیادی به این سبک علاقه نشان دادند و در پی این استقبال برندهای مختلفی شروع به طراحی و تولید لباس هایی برای طرفداران این سبک کردند. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به معرفی چند برند معروف و معتبر تولید کننده پوشاک مینیمال بپردازیم.

قیمت پارچه لینن ساده

 

برند زارا ZARA یک تولید کننده لباس مینیمال معروف

برند زارا ZARA یک تولید کننده لباس مینیمال معروف

حتما تا به حال نام این برند معروف به گوش شما خورده است. برند زارا یک برند اسپانیای است که در سال1975شروع به کار کرد. لباس های این برند مقرون بصرفه برای طیف گسترده ای از مشتریان طراحی می شوند. در نتیجه نمی توان گفت این برند انحصارا در تولید لباس مینیمال فعال است. اما شما می توانید در میان تولیدات متنوع این برند دوست داشتنی، آیتم های مینیمال متعددی پیدا کنید. با توجه به سادگی و البته زیبایی لباس های تولید شده برند زارا، تنها کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید. این برند برای تولید محصولات خود معمولا به سراغ پارچه های ارزان قیمت می رود. زیرا کاهش هزینه ها و جذب مشتری از همه اقشار جامعه یکی از اهداف آن است. اما در میان کالکشن های مختلف این برند می توانید لباس های مینیمال و باکیفیتی پیدا کنید.

شلوارهای جین این برند یکی از معروف ترین محصولات آن است. شلوارهای جین راسته یکی از بهترین گزینه های در استایل مینیمال هستند. زیرا می توانید آن را با شومیزهایی از جنس پارچه نخی ست کنید. این شومیزهای سفید یا بژ ساده نیز آیتم های پرکاربردی در استایل مینیمال خواهند بود. تی شرت ها و نیم تنه ها نیز جزو آیتم های جذابی هستند که شما می توانید در استایل مینیمال خود به صورت روزمره استفاده کنید. برند زارا در تولید اکسسوری و کیف های پارچه ای مناسب استایل مینیمال نیز فعال است. کیف های پارچه که در آن از پارچه چرم مصنوعی یا انواع پارچه های کنفی استفاده شده است نیز برای تکمیل یک استایل مینیمال کاملا مناسب است.

تن تری Tentree، از قدیمی ترین تولید کننده های لباس مینیمال

تن تری Tentree، از قدیمی ترین تولید کننده های لباس مینیمال

شاید برایتان جالب باشد که با یکی از اولین تولید کننده های پوشاک مینیمال آشنا شوید. اولین هدف این برند تولید محصولاتی برای ساخت جهانی سالم و عاری از آلودگی است. به همین دلیل معمولا از پارچه های ارگانیک تولید شده از پنبه در طراحی لباس های خود استفاده می کنند. البته این برند به عنوان یکی از معروف ترین برندهای تولید کننده لباس های مینیمال، چندان ارزان نیست. محصولات متنوع آن نیز طیف گسترده ای از نیازهای طرفداران طبیعت را پوشش می دهد. برای مثال شما می توانید لباس کودک، لباس های رسمی و حتی لوازم منزل مورد نیاز خود را برای سبک مینیمال از این برند دوست داشتنی تهیه کنید.

برند اچ اند ام H&M، مقرون بصرفه و ماندگار

برند اچ اند ام نیز به اندازه برند زارا معروف و شناخته شده است. اولین فروشگاه این برند سوئدی در 1952 تاسیس شد. هدف این برند تولید لباس های متنوع و مطابق با ترندهای روز است. در واقع موسسان برند اچ اند ام معتقدند که لباس های زیبا و مطابق مد روز باید با قیمت های منطقی در اختیار همه قرار بگیرد. جامعه مشتریان هدف این برند از کودکان تا افراد میانسال است. مدل هایی که در آن طراحی و ارائه می شود نیز باید مطابق با نیاز و سلیقه افراد مختلف باشد. در این طیف گسترده یقینا طرفداران استایل مینیمال جایگاه خود را دارند. انواع پیراهن های نخی ساده، شومیز، تاپ، لگ های ورزشی و شلوار جین را می توانید با این برند جذاب در بازار مشاهده نمایید.

برند اچ اند ام H&M، مقرون بصرفه و ماندگار

چنین برندهایی برای انتخاب پارچه جهت تولید لباس مینیمال معمولا به سراغ پارچه های ارزان قیمت می روند. البته قرار نیست کیفیت لباس، فدای قیمت آن شود. به همین دلیل پیراهن های ساحلی این برند با پارچه های نخی مانند پارچه خامه دوزی، طرفداران بسیاری دارد. اگر ساده پسند هستید و به دنبال پیراهنی خنک و ساده می گردید، می توانید این پیراهن ها را تهیه کنید. پارچه خامه دوزی با داشتن زمینه و طرح های برجسته یک رنگ، کاملا مناسب استایل مینیمال است. شلوار جین های این برند نیز به عنوان یکی از بهترین و بادوام ترین شلوارها می توانند آیتمی کاربردی برای استایل ساده شما باشند.


حتما بخوانید: بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد


ارگانیک بیسیک Organic Basics، وفادار به زمین

ارگانیک بیسیک Organic Basics، وفادار به زمین

همانطور که از نام این برند پیداست، در تولید لباس مینیمال به استفاده از پارچه های طبیعی وفادار است. در واقع یکی از دلایلی که سبک مینیمال وارد صنعت مد شد، جلوگیری از مصرف گرایی بود. طرفداران این سبک به گونه ای به دنبال مد پایدار هستند. ارگانیک بیسیک نیز در طراحی لباس های خود به دنبال ساده ترین مدل ها است. به این ترتیب یک لباس مینیمال با پارچه ای مانند لینن یا جین می تواند تا سالها جای خود را در استایل شما حفظ کند. این برند فعال در حوزه محیط زیست، برندی تقریبا گرانقیمت محسوب می شود. اما با توجه به میزان کاربردی بودن و دوام تولیدات آن، می توانید خرید از آن را به عنوان یک سرمایه گذاری در استایل در نظر بگیرید.

برند شین SHEIN، تنوع بالا و کاربردی

برند شین با پیراهن های گلدار و لباس های زنانه کژوال و زیبایش شناخته می شود. معمولا این برند طرفدار استفاده از پارچه نخی گلدار در طراحی لباس های مختلف است. انواع پیراهن های کوتاه یا دامن های گلدار زیبا را می توانید در میان تولیدات این برند ببینید. البته لباس های طرحدار جایی در استایل مینیمال ندارد. به خصوص لباس های گلدار با طرح های شلوغ را نمی توانید به عنوان یک لباس مینیمال در نظر بگیرید. اما از آنجایی که برند شین نیز مانند زارا و اچ اند ام به دنبال طیف گسترده ای از مشتریان هستند، می توانید لباس های جذابی از میان آنها برای استایل مینیمال خود پیدا کنید. مخصوصا اگر اهل پوشیدن دامن یا پیراهن هستید، برند شین مدل های ساده و تک رنگ بسیار زیبایی دارد.

برند شین SHEIN، تنوع بالا و کاربردی

برند شین در تولید محصولات خود از پارچه های طبیعی و زیست تخریب پذیر استفاده می کند. در واقع این پارچه ها بسیار بادوام و ضد حساسیت بوده و در نهایت بازیافت می شوند. اگر به دنبال آیتمی کاربردی برای استایل مینیمال خود هستید ما سرهمی هایی که با پارچه لینن طراحی شدند را به شما پیشنهاد می کنیم. کت های پارچه ای و دامن های کوتاه نخی نیز می توانند انتخاب های خوبی برای استایل مینیمال تابستانی باشند. برای روزهای سرد می توانید ژاکت های کاموایی و اورسایز این برند را در نظر داشته باشید.

منبع: https://www.panaprium.com/blogs/i/minimalist-clothing-brands

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا