استایلروزمره و کاربردی

با 6 پارچه کت و شلواری محبوب آشنا شوید + عکس

اگر از شما بخواهند یکی از محبوب ترین ست ها در استایل خانم ها را نام ببرید، بی شک انتخاب بسیاری از خانم ها کت و شلوار است. کت و شلوار را می توانید در انواع استایل ها به کار ببرید. طراحی کت و شلوار کار بسیار آسانی است. شما می توانید با رعایت چند نکته مهم به راحتی کت و شلوار خود را طراحی کنید. چیزی که برای دوخت یا خرید این ست جذاب از اهمیت بالایی برخودار است، انتخاب پارچه آن است. به خوبی می دانید که پارچه نقش بسیار مهمی در زیباتر دیده شدن لباس و بعد از آن استایل شما دارد. اما اینکه چه پارچه هایی برای دوخت کت و شلوار مناسب هستند، سوالی است که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند. در ادامه قصد داریم چند پارچه کت و شلواری محبوب را به شما معرفی کنیم.

خرید پارچه گاباردین

پارچه های کت و شلواری اعلا را بشناسید

امروزه پارچه های زیادی با کیفیت های متفاوت در بازار موجود است. هر کدام از این پارچه ها ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و در جای مخصوص به خود به کار می روند. پارچه هایی که برای دوخت کت و شلوار به کار می روند نیز باید ویژگی های مخصوص به خود را داشته باشند. شما نمی توانید هر پارچه ای را برای دوخت این ست زیبا به کار برده و انتظار نتیجه خوبی داشته باشید. لازمه داشتن یک استایل خوب با این کت و شلوار شناخت چند پارچه کت و شلواری و آشنایی با ویژگی های آن ها است. پس اگر قصد دارید برای خرید یک پارچه کت و شلواری اقدام کنید، خواندن این مقاله می تواند به شما کمک کند.

پارچه کت و شلواری کرپ، مجلل و فاخر

به عنوان یکی از مشهورترین پارچه های کت و شلواری می توان پارچه کرپ را مثال زد. این پارچه نه تنها برای دوخت کت و شلوار که برای دوخت اکثر آیتم های لوکس و رسمی استفاده می شود. اکثر افراد برای یک بار هم که شده تجربه استفاده از پارچه کرپ را دارند. شما نیز ممکن است از آن استفاده کرده و یا قصد داشته باشید به تازگی این کار را انجام دهید. قبل از اینکه برای خرید پارچه کرپ اقدام کنید، لازم است با انواع این پارچه آشنا شوید. به خوبی می دانید که پارچه کرپ به یک نوع خاص محدود نمی شود. این پارچه با بافت ها و وزن های متفاوتی تولید می شود. ویژگی انواع پارچه کرپ متفاوت بوده و از هر کدام در جای مناسب خود می توانید بهره ببرید.

پارچه-کت-و-شلواری-کرپ،-مجلل-و-فاخر

به عنوان یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین پارچه های کرپ می توان به پارچه کرپ کنزو اشاره کرد. این پارچه نسبت به دیگر پارچه های کرپ ضخیم تر بوده و وزن بیشتری دارد. معمولا از کرپ کنزو به عنوان یک پارچه کت و شلواری فاخر و لوکس استفاده می شود. اگر برای جلسات اداری و یا مهمانی های رسمی مهم به دنبال یک پارچه کت و شلواری شیک و جذاب هستید، این پارچه می تواند کمک زیادی به شما بکند. از دیگر انواع پرفروش این پارچه می توان به پارچه کرپ باربی اشاره کرد. این پارچه آهار متوسطی داشته و بیشتر به عنوان پارچه کت و شلواری کژوال استفاده می شود. ضخامت کم پارچه کرپ باربی به شما این اجازه را می دهد که بتوانید از آن برای استفاده در بهار و تابستان نیز بهره ببرید.


پیشنهاد ما: 14 مدل لباس مجلسی سبز جذاب برای شما + عکس


پارچه کت و شلواری ساتن، خاص و جذاب

اگر به استایل های شاین دار و خاص علاقه دارید، بهتر است برای دوخت کت و شلوار به سراغ پارچه های ساتن بروید. پارچه ساتن نیز مانند کرپ در انواع متفاوتی تولید می شود. اما باید دقت داشته باشید که از پارچه ساتن آمریکایی بیشترین استفاده را برای دوخت کت و شلوار می توان برد. اما علت این محبوبیت چیست و چرا ساتن آمریکایی به عنوان یک پارچه کت و شلواری تا این اندازه محبوب است؟ جواب این سوال در دل ویژگی های این پارچه قرار دارد. پارچه ساتن آمریکایی یک پارچه آهاردار با شاین بسیار کم است. به خوبی می دانید که از پارچه های ریزش دار نمی توانید برای دوخت کت و شلوار استفاده کنید. پارچه کت و شلواری باید ایستایی بالایی داشته باشد تا بتواند فرم کت، شلوار، یقه و به طور کلی اندام شما را بهتر جلوه بدهد.

پارچه-کت-و-شلواری-ساتن،-خاص-و-جذاب

پارچه ساتن آمریکایی آهار بالایی داشته و به شما اجازه دوخت انواع مختلف کت و شلوار را می دهد. در نظر داشته باشید که این پارچه به هیچ عنوان بدن نما نیست. با این حال می توانید برای افزایش ایستایی آن از آستری نیز استفاده کنید. یکی دیگر از نکات مثبت پارچه ساتن آمریکایی، چروک پذیری کم آن است. پارچه هایی که چروک پذیری زیادی دارند، پس از مدتی استفاده چروک شده و ظاهر شما را بد و نامرتب جلوه می دهند. ساتن آمریکایی به عنوان یک پارچه کت و شلواری بسیار پرفروش بوده و می تواند استایل شما را در بلند مدت به خوبی حفظ کند.

قیمت پارچه گاباردین

شانل، پارچه کت و شلواری زمستانی

استفاده از کت و شلوار به یک فصل خاص محدود نمی شود. معمولا خانم های شیک پوش و شاغل از این ست جذاب در تمام فصول استفاده می کنند. از آنجایی که امکان استفاده از پارچه های ظریف در روزهای سرد پاییز و زمستان وجود ندارد، برای داشتن یک استایل رسمی و شیک باید به سراغ پارچه هایی بروید که ضخامت بیشتری داشته و می توانند در روزهای سرد سال شما را گرم نگهدارند. اگر از فروشندگان بخواهید یک پارچه کت و شلواری ضخیم و زمستانی به شما معرفی کنند، بی شک انتخاب بسیاری از آن ها پارچه شانل است. شانل یکی از اسم و رسم دار ترین پارچه های زمستانی است که به عنوان پارچه کت و شلواری فروش بسیار بالایی دارد.

شانل،-پارچه-کت-و-شلواری-زمستانی

پارچه شانل یکی از محبوب ترین پارچه های زمستانی در سراسر جهان است. این پارچه به علت بافت ویژه و متفاوتی که دارد، می تواند ساده ترین مدل ها را زیبا جلوه بدهد. ممکن است تاکنون پارچه شانل را از نزدیک لمس کرده باشید. در نتیجه به خوبی می دانید که این پارچه بافت برجسته ای داشته و نیاز به آسترکشی دارد. استفاده از آستری به خودی خود می تواند گرمای کت و شلوار شما را بیشتر کند. در نظر داشته باشید که این پارچه به هیچ عنوان چروک پذیری ندارد. در نتیجه می توانید بدون هیچ نگرانی از آن برای ساعات طولانی استفاده کنید. ممکن است در زمان دوخت و یا بعد از آن مجبور به اتوکشی شوید. در این زمان ها به هیچ عنوان اتو را بر روی پارچه نکشید. سعی کنید پارچه را با اتو پرس کنید تا دفرمه نشود.

استایل کلاسیک با پارچه فاستونی

یکی از پرطرفدارترین استایل ها که از دیرباز در دنیای مد وجود داشته، استایل کلاسیک است. در این استایل سادگی و منیمال بودن آیتم ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و معمولا از رنگ های جیغ و طرح های عجیب و غریب در آن استفاده نمی شود. یکی از پرکاربردترین ست هایی که می تواند به شما برای ساخت استایل کلاسیک کمک بزرگی کند، کت و شلوار است. کت و شلوارهایی با رنگ های نود (nude) و طرح های ساده کار شما را در این زمینه بسیار راحت کردند. برای زیباتر شدن استایل خود می توانید از جلیقه نیز در کنار کت و شلوارتان بهره ببرید. در نظر داشته باشید که انتخاب پارچه تاثیر بسیار زیادی در زیباتر دیده شدن استایل نهایی شما دارد. در نتیجه بهتر است این کار را با دقت انجام دهید.

استایل-کلاسیک-با-پارچه-فاستونی

اگر برای خرید کت و شلوار به مزون های لباس مراجعه کنید، متوجه می شوید که برای دوخت بسیاری از آن ها از پارچه فاستونی کمک گرفته شده است. پارچه فاستونی راه راه که به پارچه دیپلمات نیز معروف است یکی از محبوب ترین پارچه ها در این زمینه است. پارچه کت و شلواری فاستونی می تواند برای شما یک استایل متفاوت و فاخر را رقم بزند. این پارچه ثبات رنگی بالایی دارد. در نتیجه نگرانی از بابت خراب شدن آن در زمان شستشو نخواهید داشت. شما می توانید به راحتی این پارچه را به کمک ماشین لباسشویی و شوینده ملایم تمیز کنید. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این پارچه آهار بالای آن است. این ویژگی به شما کمک می کند که یک کت شلوار شیک و زیبا برای روزهای بهار خود فراهم کنید.

خرید پارچه کت شلواری

پارچه گاباردین، باکیفیت و شیک

پارچه کت و شلواری باید ویژگی های مشخصی داشته باشد تا بتواند در نهایت برای شما یک اثر هنری زیبا خلق کند. برای مثال پارچه انتخابی شما باید چروک پذیری کمی داشته باشد. برای اطمینان از این ویژگی می توانید در زمان خرید گوشه پارچه را در مشت خود فشار دهید. اگر بر روی پارچه چروک های ریزی ظاهر شود و از بین نرود نشان دهنده این است که این پارچه درصد الیاف طبیعی بالایی داشته و برای استفاده به عنوان پارچه کت و شلواری مناسب نیست. پارچه هایی برای دوخت کت و شلوار مناسب هستند که الیاف مصنوعی و طبیعی را در کنار هم دارند. این پارچه ها چروک پذیری بسیار کمی داشته و می توانند استایل شما را در بلند مدت حفظ کنند. یکی از این پارچه ها پارچه گاباردین است.

پارچه-گاباردین،-باکیفیت-و-شیک

پارچه گاباردین انواع متفاوتی دارد. در این پارچه از الیاف پشم، پنبه، ابریشم و الیاف مصنوعی در کنار هم استفاده می شود. درصد استفاده شده این الیاف در پارچه های گاباردن متفاوت است. پارچه گاباردین ابریشمی، درصد الیاف ابریشم بیشتری داشته و شدت تعریق را به شدت کاهش می دهد. این پارچه برای استفاده در تابستان یک گزینه ایدئال است. پارچه گاباردین پنبه ای نسبت به گاباردین ابریشمی کمی ضخیم تر بوده اما چروک پذیری کمتری دارد. در نتیجه یک گزینه ایدئال برای روزهای بهار و ایام عید محسوب می شود. پارچه گاباردین پشمی در این بین ضخامت بیشتری دارد و در فصل پاییز فروش بالایی را تجربه می کند. این پارچه بیشتر همراه با آستری استفاده می شود. گاباردین برای دوخت کت و شلوارهای مردانه نیز به کار می رود.

پارچه توییت، رقیب سرسخت شانل

همانطور که قبلا نیز گفته شد پارچه شانل یکی از محبوب ترین پارچه های زمستانی است. اما این پارچه به علت بافت برجسته ای که دارد باید حتما آسترکشی شود. آسترکشی کار راحتی نیست و نیاز به مهارت بالایی دارد. اگر در خیاطی مبتدی هستید و دوست دارید یک پارچه کت و شلواری تهیه کنید، اصلا نگران نباشید. برای این کار کافی است به سراغ پارچه توییت بروید. پارچه توییت در انواع طرح ها و رنگ ها تهیه می شود. این پارچه تنوع بی نظیری دارد و می تواند تمامی سلیقه ها را پوشش دهد.

پارچه-توییت،-رقیب-سرسخت-شانل

توییت به عنوان یک پارچه کت و شلواری محبوب در روزهای سرد سال فروش بالایی دارد. معمولا از این پارچه برای دوخت کت های کژوال و شلوارهای دم پا گشاد یا نیم بگ استفاده می شود. به همین دلیل می توانید از آن ها برای استفاده روزانه نیز بهره ببرید. پارچه توییت دوخت آسان تری نسبت به شانل داشته و برای افراد مبتدی مناسب تر است.

منبع: https://www.fabricsight.com/en-de/blogs/posts/suiting-fabrics-top-10-fabrics-for-your-suit-complete-guide

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا