اخباررویدادها

بررسی لباس کاروان های ورزشی در المپیک پاریس 2024

این روزها در تمامی رسانه ها صحبت از المپیک پاریس و اخبار آن است. المپیک 2024 در کشور فرانسه و شهر پاریس برگزار می شود. از آنجایی که کشور فرانسه مهد مد و فشن دنیا محسوب می شود، توجه به لباس ورزشکاران کشورهای مختلف چندین برابر شده است. از این رو قصد داریم در این مقاله لباس و استایل کاروان های ورزشی کشورهای مختلف را بررسی کنیم. عموما افراد یک جامعه دوست دارند در طراحی پیراهن های ورزشکاران نشانه هایی از تمدن و تاریخچه آن کشور آورده شود. در نتیجه معمولا پروسه انتخاب طراح و دوخت لباس های ورزشکاران برای المپیک پیچیده و متفاوت است. اگر شما نیز کنجکاو شدید که با استایل ورزشکاران کشورهای مختلف و طراحی لباس آن ها بیشتر آشنا شوید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خرید پارچه کرپ کنزو

اهمیت طراحی لباس در المپیک پاریس

المپیک هر چهارسال یک بار برگزار می شود. بعد از مسابقات و نتایج آن ها، چیزی که در این فستیوال توجه عموم افراد را به سمت خود جلب می کند، طراحی لباس ورزشکاران است. طراحی لباس کاروان المپیک هر کشوری نشان دهنده تمدن و تاریخچه آن کشور و هویت ورزشکاران آن است. از طرفی پوشیدن یونیفروم ورزشی یکسان در بین ورزشکاران یک کشور احساس همدلی بیشتری ایجاد می کند. به همین دلیل امروزه برندهای مطرح ورزشی سعی دارند با نوآوری و خلاقیت استایل ورزشکاران المپیک را متحول کنند. در این بین اسم برندهایی مثل آدیداس، نایک، ریبوک و پوما بیشتر از سایرین به چشم می خورد. در ادامه با زیباترین و جنجالی ترین یونیفورم های المپیک پاریس بیشتر آشنا خواهیم شد.


پیشنهاد ما: 5 مدل کت تک مجلسی برای خانم های شیک پوش


المپیک پاریس و لباس فاخر بازیکنان کشور میزبان

طراحی لباس ورزشکاران فرانسوی برای المپیک پاریس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در المپیک 2024 نگاه همه رسانه ها و طراحان لباس بر روی لباس های بازیکنان کشور میزبان است. فرانسه به عنوان مهد فشن و مد و میزبان المپیک 2024 کار بسیار سختی برای طراحی لباس بازیکنانش پیش رو داشت. از اینرو برند برلوتی که به عنوان یکی از معروف ترین و لوکس ترین برند های فرانسه شناخته می شود به عنوان مسئول طراحی لباس بازیکنان کاروان المپیک فرانسه معرفی شد. این برند ترجیح داد در این مراسم برای طراحی لباس بازیکنان از یک استایل رسمی و شیک استفاده کند. در نتیجه به تقلید از رنگ یونیفرم تیم فوتبال فرانسه، رنگ سرمه ای را به عنوان رنگ اصلی لباس ها انتخاب کرده و برای قسمت یقه از پارچه ای براق و آمبره که در آن رنگ های پرچم فرانسه حضور دارد بهره برده است.

المپیک-پاریس-و-لباس-فاخر-بازکنان-کشور-میزبان

مسئولان فرانسوی در مصاحبه ای رضایت خود را بابت این طراحی زیبا اعلام کردند. آن ها بیان کردن که طراحی یونیفرم های فرانسه در المپیک پاریس به دوران طلایی و فوق العاده مد و فشن در دهه 90 میلادی بسیار نزدیک است. برای بیس و پایه یونیفرم های ورزشکاران فرانسوی از پارچه کرپ باربی استفاده شده است. در قسمت یقه نیز پارچه تافته به عنوان یک پارچه براق ایفای نقش می کند. اما در اینجا ممکن است برای شما سوال شود که چرا این برند پارچه کرپ باربی را به سایر پارچه ها ترجیح داده است. علت این امر راحتی و ضخامت کم این پارچه است. پارچه کرپ باربی نسبت به سایر پارچه های کرپ ضخامت کمتری داشته و حالت ریزش دار و مناسبی برای قسمت دامن ها دارد.

قرمز و زرد، نماد کشور اسپانیا

کافی است برای یک بار پرچم کشور اسپانیا را نگاه کنید تا متوجه شوید که چرا رنگ قرمز و زرد تا این اندازه در طراحی لباس المپیک این کشور تاثیر دارد. به همین دلیل در المپیک پاریس طراح لباس کاروان کشور اسپانیا از دو رنگ قرمز و زرد در لباس های ورزشکاران استفاده کرده است. برند جوما اسپرت از جمله معروف ترین برندهای ورزشی کشور اسپانیا محسوب می شود. این برند در المپیک پاریس مسئولیت طراحی لباس ورزشکاران را به عهده گرفته است. برند جوما اسپرت برای حضور در میادین ورزشی ترجیح داده از گرمکن های ورزشی بهره ببرد. در طراحی این گرم کن ها معمولا از پارچه های پلی استری استفاده می شود. مقاومت این پارچه ها بسیار زیاد بوده و به راحتی دچار خرابی و پارگی نمی شوند.

قرمز-و-زرد،-نماد-کشور-اسپانیا

برندهایی که مسئول طراحی لباس ورزشکاران هستند نه تنها برای حضور در مسابقات که حتی برای افتتاحیه و دریافت مدال نیز باید برنامه و پلن داشته باشند. برند جوما اسپورت برای حضور در افتتاحیه از کت و دامن برای خانم ها و از کت و شلوار برای آقایان استفاده کرده است. کت ظاهر رسمی و خاصی دارد که برای افتتاحیه یک گزینه هوشمندانه محسوب می شود. برند جوما برای کت های ورزشکاران از پارچه کرپ مازراتی که یکی از محبوب ترین مدل های کرپ محسوب می شود، استفاده کرده است. برای شلوار بازیکنان مرد، پارچه کتان انتخاب شده تا بتواند استایل بازیکنان را به سمت کژوال بکشاند. انتخاب پارچه حریر پلیسه برای دامن بانوان اما کمی عجیب و نشان از جسارت طراح دارد. ایستایی پارچه کرپ مازراتی و حریر یکسان نیست. با این حال ترکیب این دو پارچه توانسته است نتیجه زیبایی را در نهایت پدید آورد.

خرید پارچه کرپ کنزو اصل

تمرکز بر روی وحدت بین بازیکنان و هواداران

کشور آمریکا معمولا مدال های رنگارنگ زیادی را از مسابقات المپیک به خانه می برد. از این رو توجه و تمرکز بر روی لباس این کشور در المپیک پاریس چندین برابر است. برند رالف لورن یار دیرینه و همیشگی بازیکنان آمریکا در مراسم المپیک به حساب می آید. طراحی کلاسیک این برند و استفاده از رنگ های پرچم آمریکا تا اینجا توانسته است رضایت مخاطبان را جلب کند. سارا هیرشنلند مدیر عامل کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده آمریکا است. او بعد از رونمایی از لباس بازیکنان آمریکا در مراسم المپیک پاریس بیان کرد که این طراحی نشانه ای از وحدت بین تیم ما و میلیون ها هواداری است که آن ها را تشویق می کنند.

تمرکز-بر-روی-وحدت-بین-بازیکنان-و-هواردارن

لباس ورزشکاران آمریکا در مراسم المپیک پاریس نیز ترکیبی از آیتم های رسمی و کژوال است. کت کلاسیک با یقه انگلیسی را می توانید در استایل بیشتر کاروان های کشورهای مختلف پیدا کنید. اما چیزی که استایل بازیکنان آمریکا را از سایرین متمایز می کند طراحی خاص این کت است. طراحی نقش بسیار زیادی در زیباتر دیده شدن یک آیتم ساده دارد. برای زمینه این کت، از کرپ کنزو سرمه ای و در لبه های آن، نوار سفید و قرمز استفاده شده است. پارچه کرپ کنزو از مقاوم ترین و مرغوب ترین پارچه های موجود در بازار به شمار می آید. این پارچه به طراحان اجازه می دهد از هر اکسسوری و تزئیناتی که دوست دارند در طراحی خود استفاده کنند.

قیمت پارچه کرپ کنزو ژاپن

ادغام ظرافت و زیبایی در لباس بازیکنان استرالیا

چیزی که لباس کاروان المپیک یک کشور را متفاوت و جذاب می کند، خلاقیت و خوش سلیقگی طراح آن است. توجه به جزئیات یکی از مهم ترین چیزهایی است که می تواند باعث زیباتر شدن یونیفرم المپیک کشورها شود. یکی از کشورهایی که به خوبی این امر را در المپیک پاریس به جهانیان نشان داده است، کشور استرالیا است. در نگاه اول ممکن است تصور کنید که لباس ها و یونیفرم های ورزشکاران این کشور در المپیک پاریس تشکیل شده از آیتم های ساده و کلاسیک است. اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که در این یونیفرم ها از طرح های بومی و سنتی استفاده شده و همین امر توانسته است توجه رسانه ها و مجلات مد را به خود جلب کند. یکی از مجلاتی که به تازگی به یونیفرم بازیکنان کشور استرالیا در المپیک پاریس واکنش نشان داده، مجله مد ووگ است.

ادغام-ظرافت-و-زیبایی-در-لباس-بازیکنان-استرالیا

در طراحی لباس اصلی ورزشکاران استرالیا از کت به عنوان یک آیتم اصلی استفاده شده است. برای طراحی و دوخت کت باید از پارچه های آهاردار کمک گرفته شود. پارچه های لخت و ریزش دار نمی توانند فرم کت را رسمی جلوه بدهند. در یونیفورم ورزشکاران استرالیا نیز از پارچه کرپ مازراتی استفاده شده است. پارچه کرپ مازراتی یکی از پرفروش ترین زیرمجموعه های کرپ در سراسر جهان است. این پارچه دوام و طول عمر بالایی دارد. ممکن اس بعد از مدتی استفاده بر روی این پارچه چروک های ریزی را مشاهده کنید. اما پارچه کرپ مازراتی به خوش اتو بودن معروف است به سرعت چروک های آن برطرف می شود. انتخاب پارچه کتان برای شلوارک و پارچه کرپ حریر پلیسه برای دامن باعث ایجاد حس سادگی و راحتی در ورزشکاران می شود که برای حضور در این مراسم بسیار هوشمندانه است.

یونیفورم ورزشکاران ایرانی در المپیک پاریس

برگزاری بازی های المپیک در کشوری مثل کشور فرانسه که سردمدار و پیشرو در صنعت مد محسوب می شود، طراحان لباس کشورهای مختلف را ترغیب کرد تا برای این مراسم نهایت خلاقیت و خوش سلیقگی خود را به کار ببرند. با این حال این موضوع در یونیفرم ورزشکاران ایرانی کمتر به چشم می خورد. برندی که برای المپیک پاریس مسئول طراحی لباس ورزشکاران ایرانی بوده، برند پاشا دوخت است. طراحان این برند سادگی و یکنواختی را به طراحی های فاخر و متفاوت ترجیح دادند.

یونیفورم-های-ساده-ورزشکاران-ایرانی-در-المپیک-پاریس

همانطور که می بینید ورزشکاران خانم ایرانی در مراسم المپیک پاریس با مانتو سفید و شلوار مشکی حضور پیدا کردند. طراحی لباس آقایان نیز چندان متفاوت نبود. برای لباس ورزشکاران مرد ایرانی نیز کت سفید و شلوار مشکی در نظر گرفته شده است. تنها نکته مثبت این طراحی، انتخاب پارچه آن است. همانطور که می دانید انتخاب پارچه نقش زیادی در زیباتر دیده شدن یک استایل دارد. برای دوخت این یونیفرم ها از پارچه کرپ کنزو که یک پارچه باکیفیت محسوب می شود، استفاده شده است. پارچه کرپ کنزو آهار و ایستایی بالایی داشته و می تواند فرم مجلل و لوکسی را به لباس هدیه بدهد.

منبع: https://www.vogue.com/article/best-olympic-uniforms-summer-2024-games

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا