استایلپاییز و زمستان

مانتو بارونی را این شکلی بپوشید + ایده استایل

در گذشته مانتو اصطلاحا به لباس های بلندی گفته می شد که در روزهای بارانی بر تن می کردند. در واقع این مانتوها محدودیت جنسی نداشته و حتی برای آقایان کاربردی تر بود. با گذشت زمان مانتو تبدیل به آیتمی زنانه شد. این آیتم در کشور ما یکی از اصلی ترین لباس ها در استایل خانم ها به حساب می آید. البته مانتو همواره کوتاه یا ضد آب نیست، بلکه با پارچه های مختلف و طرح های متنوع طراحی می شود. به این ترتیب مفهوم مانتو می تواند بسیار گسترده باشد. اما برای فصل پاییز و روزهای بارانی شما به یک مانتو با همان معنای کلاسیک گذشته نیاز دارید. که به آن مانتو بارونی یا ترنچ کت گفته می شود.

بارونی جزو پرکاربردترین آیتم هایی است که شما می توانید برای پاییز، زمستان و حتی بهار به استایل خود اضافه کنید. این مانتو معمولا ساده و تک رنگ و با کمترین میزان پیچیدگی الگو طراحی می شود. مانتو بارونی معمولا با پارچه های پلی استری و ضد آب دوخته می شود. به عنوان مثال پارچه کتان زارا یک پارچه بارانی بسیار محبوب در بین خانم ها است. این پارچه ساده، شیک و بادوام به شما کمک می کند استایلی دوست داشتنی در روزهای بارانی داشته باشید. البته درست است که مانتو بارونی کاربرد خاص خود را در روزهای بارانی و برفی دارد اما شما می توانید در تمام فصول سرد از این مانتو در استایل خود استفاده نمایید. در ادامه این مطلب قصد داریم به شما چند ایده جذاب برای داشتن یک استایل ایدئال با این مانتو بدهیم.

خرید پارچه-بارانی

مانتو بارونی با شلوار جین، همیشه پرطرفدار

یکی از آیتم هایی که در کمد لباس هر خانمی می بینید، شلوار جین است. شلوار جین مدل های مختلفی مانند مام استایل و بگ دارد. مدل های مختلف این شلوار یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای داشتن یک استایل کژوال پاییزه است. شما می توانید این استایل را با استفاده از یک مانتو بارونی تکمیل نمایید. برای انتخاب رنگ شلوار مورد نظر خود، دست شما کاملا باز است. زیرا طیف های رنگی جین معمولا به عنوان یک رنگ خنثی در استایل در نظر گرفته می شوند. در حقیقت رنگ شلوار جین شما در استایل به عنوان یک رنگ مستقل به حساب نمی آید. شما می توانید به راحتی 2 یا حتی 3 رنگ دیگر نیز به این استایل خود با مانتو بارونی اضافه نمایید.

مانتو-بارونی-با-شلوار-جین

یکی از ویژگی های جذاب پارچه بارانی تنوع رنگ بالای آن است. در نتیجه اگر به دنبال یک استایل خاص و متفاوت هستید، می توانید مونوکروم را انتخاب نمایید. به این ترتیب با انتخاب پارچه بارانی همرنگ با رنگ شلوار جین خود، این استایل به سادگی تکمیل خواهد شد. رنگ سورمه ای و سبز یشمی پارچه بارانی جزو محبوب ترین رنگ های این پارچه است.


پیشنهاد ما: 6 مدل لباس پاییزه زنانه 1403 برای خانم های شیک پوش


این مانتو را با شلوار پارچه ای بپوشید

بسیاری از خانم های کارمند طرفدار استایل کلاسیک هستند. همانطور که می دانید در این استایل شلوارهای جین یا لگ جایی ندارند. به این ترتیب شلوار پارچه ای یکی از پرکاربردترین شلوارها در استایل محسوب می شود. شلوارهای پارچه ای پرکاربرد در استایل رسمی معمولا با پارچه کرپ دوخته می شوند. البته در پاییز امسال شلوارهای گرم طراحی شده با پارچه های کشمیر و فوتر نیز جایگاه ویژه ای پیدا کردند. اگر استایل کژوال دارید و طرفدار شلوارهای پارچه ای هستید نیز ما به شما شلوارهای کتان را پیشنهاد می کنیم. اما معمولا تصور می شود این شلوارهای پارچه ای با مانتوی بارونی جلوه جذابی ندارند.

این-مانتو-را-با-شلوار-پارچه-ای-بپوشید

باید بگوییم این تصور چندان صحیح نیست و مانتو بارونی به راحتی با پارچه های مختلف ست و ترکیب می شود. در نتیجه شما می توانید برای استایل روزمره خود از انواع شلوارهای پارچه ای همراه با بارونی استفاده نمایید. در این استایل انتخاب کفش مناسب اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل ما به شما کفش های پاشنه تخت و نیم بوت های ساده را توصیه می کنیم. به این ترتیب شما می توانید یک استایل کلاسیک یا کژوال بسیار ساده داشته باشید. این استایل هم در محیط کار و هم در محیط دانشگاه می تواند برای شما مناسب باشد.

مانتو بارونی با لگ، زیبا و متفاوت

شلوار لگ در سال های اخیر وارد استایل روزمره شد و محبوبیت بی نظیری پیدا کرد. به این ترتیب تصور می شود تا سال ها نیز جایگاه خود را در صنعت مد حفظ کند. این شلوارهای تنگ اما منعطف و راحت به سادگی در استایل های مختلف قابل استفاده هستند. هر چند اولین نمونه های این شلوار تنها کاربردی ورزشی و اسپرت داشتند اما امروزه به یک آیتم پرکاربرد در استایل کژوال تبدیل شدند. مخصوصا شما می توانید انواع مدل های آن را که با پارچه های گرم و تو کرکی یا چرم طراحی شدند را در بازار مشاهده نمایید.

مانتو-بارونی-با-لگ،-زیبا-و-متفاوت

مانتو بارونی یک آیتم پاییزه است. همانطور که از نام آن پیداست بیشترین کاربرد آن نیز برای روزهای بارانی و مرطوب خواهد بود. به این ترتیب شما از خیس شدن در زیر باران در امان هستید. اما باید در نظر داشته باشید که بوت های کوتاه و بلند نیز جزو اصلی ترین آیتم ها در چنین استایلی هستند. در واقع بوت نیز کاربرد مشابهی داشته و قرار است پای شما از خیس شدن در روزهای بارانی و برفی در امان نگه دارد. شما برای پوشیدن بوت های بلند همراه با مانتو بارونی خود نیاز به یک شلوار مناسب دارید. این شلوار باید علاه بر ظاهر زیبا و گرما بخشی، به راحتی با کفش شما ست شود. از آنجایی که شلوار لگ کاملا تنگ است، به راحتی داخل بوت قرار گرفته و استایلی شیک و آراسته برای شما می سازد.

خرید پارچه بارونی

از مانتوهای اورسایز غافل نشوید

پارچه بارانی معمولا ساده و تک رنگ است و این ویژگی دست طراحان را برای طراحی مدل های مختلف باز می گذارد. یکی از محبوب ترین مدل های مانتو بارونی، مدل های اورسایز است. الگو کشی راحت و سایز بندی تک این بارونی ها باعث شده است علاوه بر مشتریان، تولید کنندگان نیز از آن استقبال کنند. مانتو بارونی اورسایز برای هر خانمی با هر فرم اندامی مناسب است. این مدل می تواند یک انتخاب عالی برای طرفداران استایل کژوال و ساده پسندان باشد.

از-مانتوهای-اورسایز-غافل-نشوید

به دلیل فرم مانتو بارونی اورسایز، شما می توانید آن را با انواع پلیور ست نمایید. علاوه بر این، این فرم مانتو با شلوارهای گشاد بگ و انواع شلوارهای لگ نیز قابل پوشیدن است. البته اگر قصد پوشیدن این مدل بارونی را دارید باید به مدل کفش و کیفی که انتخاب می کنید نیز دقت نمایید.

مانتو بارونی کوتاه برای هر موقعیتی

بسیاری از خانم ها علاقه ای به مانتوهای بلند نداشته و حس می کنند این مدل مانتوها حرکت آن ها را محدود می کند. هرچند کاربرد مانتو بارونی در امان ماندن از باران است اما این مانتو تنها به مدل های بلند محدود نمی شود. شما می تواند با انتخاب یک مدل کوتاه از این مانتو استایلی شیک و مطابق با فرم اندام خود داشته باشید. پارچه بارانی ایستایی کتی دارد. در نتیجه به راحتی می توانید با آن بارونی هایی کتی و کوتاه را طراحی نمایید. البته با توجه به فرم پذیری مناسب این پارچه، می توانید از آن در دوخت کت های اسپرت کوتاه نیز استفاده کنید.

مانتو-بارونی-کوتاه-برای-هر-موقعیتی

این بارونی های کوتاه می توانند بالاتنه شما را از گزند باران و برف در اما نگه دارند. اگر می خواهید مانتو بارونی شما گرمای بیشتری داشته باشد می توانید از یک پارچه مناسب برای آستر کشی آن استفاده نمایید. از آنجایی که پارچه کتان زارا به راحتی با پارچه های دیگر ترکیب می شود، دست شما برای انتخاب آستر مناسب باز است. از انواع پارچه های ساتن تا پارچه های تدی و مخمل را می توانید برای آستر کشی بارونی کوتاه خود استفاده نمایید. برای زیر این بارونی کوتاه نیز می توانید با استفاده از پلیورهای یقه اسکی، گرمای بیشتری فراهم کنید. به این ترتیب این استایل شما نه تنها در روزهای بارانی بلکه در روزهای برفی نیز کاربرد خواهد داشت.

قیمت پارچه بارونی

از ترکیب پارچه بارونی با پارچه های دیگر استفاده کنید

از-ترکیب-پارچه-بارونی-با-پارچه-های-دیگر-استفاده-کنید

همانطور که اشاره کردیم، پارچه کتان زارا که معمولا برای دوخت مانتو بارونی استفاده می شود، ساده و تک رنگ است. اما بسیاری از خانم های ترجیح می دهند بارونی که انتخاب می کنند ظاهر جذاب تری داشته باشد. یکی از کارهایی که می توانید برای طراحی یک مانتو بارونی خاص انجام دهید، استفاده از خرجکار است. پارچه بارانی به راحتی با پارچه های مختلفی که ایستایی مشابه دارند ترکیب می شود. به عنوان مثال شما می توانید برای حاشیه یا سر آستین مانتو بارونی خود از پارچه چرم استفاده کنید. این دو پارچه در کنار هم جلوه جذابی خواهند داشت. پارچه جین نیز با داشتن ایستایی و کیفیت مشابه با پارچه کتان زارا، انتخاب خوبی برای طراحی یک بارونی متفاوت است.

مانتو بارونی طرحدار، ترندی و جذاب

اگر برای داشتن یک بارونی جذاب و خیره کننده به چیزی بیشتر از خرجکار نیاز دارید، به شما پارچه های بارانی طرحدار را پیشنهاد می کنیم. همانطور که می دانید پارچه بارانی به دلیل داشتن الیاف پلی استر علاوه بر ضد آب بودن، دوام بالایی نیز دارند. به این ترتیب یکی از بهترین گزینه ها برای چاپ پارچه نیز محسوب می شوند. شما می توانید با انتخاب یک پارچه بارانی طرحدار، یک مانتو بارونی جذاب داشته باشید.

مانتو-بارونی-طرحدار،-ترندی-و-جذاب

این پارچه را در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار مشاهده خواهید کرد. اما یکی از پرطرفدارترین طرح های آن، طرح چهارخانه است. همانطور که می دانید با استفاده از پارچه های طرحدار در دوخت هر لباسی می توانید خطای دید ایجاد نمایید. این قاعده در طراحی مانتو بارونی با پارچه های طرحدار نیز صدق می کند. شما می تواند تمام مانتو یا تنها قسمت هایی از آن را با این پارچه طراحی کنید. به این ترتیب نگاه مخاطب را به یک بخش از استایل خود جذب خواهید کرد. فراموش نکنید که بهتر است پارچه های طرحدار را با پارچه های ساده ترکیب کنید تا لباس شما شیک به نظر برسد. علاوه بر این انتخاب سایر آیتم ها به صورت ساده و تک رنگ نیز اهمیت بسیاری در جذابیت استایل شما خواهد داشت.

چطور از بارونی خود مراقبت کنیم؟

چطور-از-بارونی-خود-مراقبت-کنیم

مانتو بارونی که معمولا با پارچه های ضد آب مانند پارچه کتان زارا دوخته می شود، به طور کلی دوام بالایی دارد. اما از آنجایی که این پارچه برای دوخت لباس های روزمره مورد استفاده قرار می گیرد، بد نیست در مراقبت از آن نکاتی را رعایت نمایید. رعایت این نکات به شما کمک می کند عمر مفید لباس خود را افزایش داده و زیبایی ظاهری بارونی خود را برای طولانی مدت تضمین نمایید.

مانتو بارونی به ندرت کثیف می شود

پارچه بارانی جزو بادوام ترین پارچه های موجود در بازار است. این پارچه علاوه بر دوام زیاد، مقاومت بسیاری در برابر آلودگی ها دارد. در نتیجه به ندرت نیاز به شستشوی آن پیدا خواهید کرد.

از دستورالعمل شستشو پیروی کنید

الیاف مختلفی در تولید پارچه بارانی استفاده می شود. به این ترتیب ممکن است مانتو بارونی شما نیز دستور العمل خاصی برای نگهداری و شستشو داشته باشد. پیش از هر چیز توصیه می کنیم ابتدا حتما این دستورالعمل را بررسی کنید.

مانتو بارونی را به تنهایی بشویید

اولین روش شستشویی که به شما برای افزایش طول عمر مانتو بارونی مورد نظر توصیه می کنیم، شستشوی دستی است. اما برای قرار دادن این پارچه درون لباسشویی بد نیست آن را به تنهایی درون لباسشویی قرار دهید. زیرا به طور معمول در طراحی مانتو بارونی از دکمه های متعدد، زیپ و انواع پاگون استفاده می شود. این جزئیات ممکن است به سایر لباس ها آسیب شدید وارد کند. پشت و رو کردن بارونی برای کاهش سطح اصطکاک نیز می تواند ایده خوبی برای محافظت بیشتر از لباس شما باشد.

یک شوینده ملایم انتخاب کنید

همانطور که اشاره کردیم پارچه کتان زارا به ندت آلودگی ها را به خود جذب می کند. به همین دلیل برای شستشوی بارونی خود نیاز به شوینده های قوی یا آب داغ ندارید. این پارچه به راحتی شسته و تمیز می شود.

مانتو بارونی نیاز به اتو کشی ندارد

پارچه بارانی یکی از مقام ترین پارچه ها در برابر چروک است. به همین دلیل به راحتی می توانید آن را شسته و بدون نیاز به اتو مورد استفاده قرار دهید. اگر بر اثر تا کردن لباس چروک های عمیقی روی بارونی شما ایجاد شد، توصیه می کنیم از یک لایه محافظ برای اتو کشی آن استفاده نمایید.

منبع: https://zeelretail.com/blogs/news/how-to-care-for-your-raincoat?srsltid=AfmBOoryPhLyeA4iYUm1uRZk0I-YdBT07yoeHRdy54LrufFJnVYr1dJc

4.3/5 - (18 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا