استایلمهمانی و مجلسی

پیراهن ماکسی چیست + 6 ایده دوخت جذاب

خوش پوش بودن و داشتن ظاهر زیبا برای خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار است. آن ها معتقدند داشتن یک استایل خاص و متفاوت می تواند آن ها را جسورتر و با اعتماد به نفس تر نشان دهد. اهمیت و تلاش برای داشتن یک پوشش زیبا همیشه و همه جا با آن ها همراه است. اما در بعضی از مواقع این موضوع تشدید نیز می شود. برای مثال ممکن است شما نیز این تجربه را داشته باشید که برای حضور در مراسم ها و جشن های بزرگ، برای داشتن یک استایل شیک تکاپوی بیشتری داشته باشید. همانطور که می دانید در استایل مجلسی معمولا از پیراهن های بلند استفاده می شود. یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین مدل لباس های مجلسی پیراهن ماکسی است. پیراهن ماکسی انواع و مدل های متفاوتی دارد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

پارچه ساتن آمریکایی

پیراهن ماکسی چیست؟

قبل از آن که به انواع مدل لباس های ماکسی بپردازیم، لازم است به این سوال پاسخ دهیم که پیراهن ماکسی چیست. پیراهن ماکسی به طور کلی به مدل لباس زنانه بلندی گفته می شود که تا زیر زانو یا قوزک پا به شکل راسته ادامه دارد. دامن پیراهن ماکسی می تواند به شکل راسته، چاکدار یا ماهی طراحی شود. برای پیراهن ماکسی می توانید از انواع یقه ها با توجه به سلیقه خود استفاده کنید. همچنین از انواع پارچه ها بسته به مدلی که انتخاب کردید، می توانید برای دوخت پیراهن ماکسی خود بهره ببرید. در ادامه با زیباترین مدل لباس های ماکسی و پارچه هایی که برای دوخت این مدل لباس مناسب هستند، آشنا خواهیم شد.

شیک ترین مدل پیراهن ماکسی کدام است؟

پاسخ به این سوال که شیک ترین مدل لباس ماکسی کدام است، کار آسانی نیست. این موضوع ارتباط قوی با سلیقه افراد دارد. اما به جرات می توان گفت با هر سلیقه و نظری که دارید، می توانید مدل پیراهن ماکسی خود را در مزون های لباس پیدا کنید. در ادامه سعی داریم برای هر سلیقه ای یک مدل لباس ماکسی را در کنار هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.


پیشنهاد روز: 7 مدل مانتو کرپ برای خانم های خوش پوش


پیراهن ماکسی زنانه با آستین پفکی

یکی از ارکان اصلی پیراهن ماکسی، سادگی در طراحی آن است. در این مدل لباس مجلسی خبری از دامن های پفدار و عجیب غریب نیست. پیراهن ماکسی بیشتر مناسب افرادی است که به استایل های مجلسی لوکس و مینیمال علاقه دارند. اما این موضوع به این معنا نیست که شما نمی توانید یک پیراهن ماکسی متفاوت و خاص داشته باشید. بهتر است برای طراحی این مدل لباس مجلسی تمرکز خود را روی دیگر قسمت های لباس بگذارید. یکی از قسمت های مهم در مدل لباس های مجلسی آستین های آن است. شما می توانید با طراحی آستین های فانتزی به طور کلی ظاهر لباس خود را تغییر دهید. یکی از مدل هایی که می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما بکند، مدل آستین پفکی است.

پیراهن-ماکسی-زنانه-با-آستین-پفکی

برای دوخت مدل آستین پفکی می توانید از پارچه های متفاوتی استفاده کنید. بسته به این که دوست دارید مدل آستین شما پفدار یا ریزش دار باشد، پارچه انتخابی متفاوت خواهد بود. اگر دوست دارید آستین های شما حالت پفدار و فانتزی داشته باشد باید به سراغ پارچه های آهارداری مثل پارچه ساتن آمریکایی بروید. پارچه ساتن آمریکایی آهار بالایی دارد. از این پارچه برای دوخت لباس های عروس پفکی نیز به فراوانی استفاده می شود. اگر دوست دارید از آستین پفکی در پیراهن ماکسی خود استفاده کنید اما ترجیح می دهید آستین های شما حالت ریزش دار داشته باشند، باید پارچه های ریزش دار با آهار کم را جایگزین پارچه های خشک کنید. یکی از پارچه هایی که برای دوخت پیراهن ماکسی کاربرد زیادی دارد، پارچه کرپ حریر است. این پارچه آهار بسیار کمی دارد. در نتیجه برای دوخت مدل آستین مورد نظر شما یک گزینه ایدئال است.

پیراهن ماکسی شنل دار، شیک و متفاوت

اگر به یک مهمانی بزرگ دعوت شدید و به دنبال یک مدل پیراهن ماکسی متفاوت هستید، این قسمت برای شما است. شما می توانید با کمی تفاوت ایجاد کردن در پیراهن ماکسی خود آن را از یک مدل ساده و تکراری به یک مدل جذاب و متفاوت تبدیل کنید. برای این کار کافی است یک شنل بر روی پیراهن خود طراحی کنید. شنل ها معمولا به شکل کلوش طراحی شده و به قسمت پشت یقه وصل می شوند. بسته به سلیقه خود می توانید اندازه شنل را تغییر دهید. اگر در مراسمی شرکت می کنید که می دانید فضای آن باز است، بهتر است از شنل های کوتاه استفاده کنید تا نگرانی از بابت کثیف شدن آن نداشته باشید. شنل های بلند و دنباله دار برای مراسم های عروسی که در فضای بسته است، مناسب تر هستند.

پیراهن-ماکسی-شنلدار،-شیک-و-متفاوت

دوخت شنل کار آسانی است. چیزی که باید در زمان دوخت مدل پیراهن ماکسی شنل دار به آن توجه داشته باشید، انتخاب پارچه است. پارچه انتخابی شما تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی خواهد داشت. پارچه بدنه پیراهن شما می تواند متفاوت باشد. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، چروک پذیری کم آن پارچه است. از این رو شما می توانید از پارچه ای مثل پارچه کرپ کنزو یا پارچه کرپ مازراتی برای بدنه لباس خود استفاده کنید. برای انتخاب پارچه شنل اما کار شما کمی سخت تر است. شنل های بلند به پارچه ای ریزش دار و لخت نیاز دارند. پارچه کرپ حریر و پارچه حریر گزینه های مناسبی برای دوخت شنل های بلند و دنباله دار هستند. اگر دوست دارید شنل خود را به شکل کوتاه طراحی کنید، می توانید از همان پارچه ای که در قسمت بدنه استفاده کردید، بهره ببرید.

خرید پارچه ساتن مات

پیراهن ماکسی یقه اسکی

در بسیاری از مراسم ها شما ترجیح می دهید از مدل های پوشیده استفاده کنید. یکی از مدل هایی که در این زمینه می تواند به شما کمک زیادی بکند، مدل پیراهن ماکسی با یقه اسکی است. بسیاری از افراد تصور می کنند پیراهن های یقه اسکی برای مراسم های مهم و بزرگ مناسب نیستند. اما طراحان لباس اروپایی این موضوع را نقض کردند. آن ها ثابت کردند که اگر برای دوخت این مدل پیراهن ماکسی از اکسسوری ها و پارچه مناسب استفاده کنید، می توانید یک شاهکار هنری زیبا را برای خود رقم بزنید.

پیراهن-ماکسی-یقه-اسکی

یکی از بهترین و جذاب ترین پارچه ها برای دوخت پیراهن های ماکسی پوشیده، پارچه کار شده مجلسی است. معمولا بر روی این پارچه ها از اکسسوری هایی مثل منجوق، پولک و غیره استفاده می شود. پارچه کار شده مجلسی انواع متفاوتی دارید. بسته به پارچه زمینه، آهار نهایی آن متفاوت خواهد بود. اگر دوست دارید از اکسسوری های آماده استفاده کنید و یا کار دست بر روی پیراهن ماکسی خود انجام دهید، بهتر است به سراغ پارچه های ساده و ماتی مثل پارچه کرپ مازراتی یا پارچه کرپ کنزو بروید. این دو پارچه در عین حال که چروک پذیری کمی دارند، از استحکام بالایی نیز برخوردار هستند. در نتیجه اجازه دوخت انواع اکسسوری ها را به شما می دهند.

استفاده از تکنیک ترکیب پارچه ها

یکی از تکنینک های محبوب در بین طراحان لباس، ترکیب پارچه ها با یکدیگر است. اگر این کار را به درستی انجام دهید، در نهایت صاحب یک پیراهن ماکسی شیک خواهید شد. در زمان ترکیب پارچه ها با یکدیگر باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. برای مثال آهار پارچه ها باید به یکدیگر نزدیک باشد. رنگ پارچه های ترکیب شده نیز باید به هم نزدیک بوده یا مکمل باشند. در زمان ترکیب پارچه ها نباید زیاده روی کنید. برای لباس های مجلسی ادغام دو پارچه کافی است.

استفاده-از-تکنیک-ترکیب-پارچه-ها

شاید برای شما سوال شده باشد که بهتر است کدام پارچه ها را با یکدیگر ترکیب کنیم. از نظر طراحان لباس بهتر است که یکی از پارچه های شما ساده و مات باشد. برای این کار می توانید از پارچه های کرپ یا ساتن استفاده کنید. اگر قصد دارید از پارچه های آهار داری مثل پارچه کار شده مجلسی با زمینه تور استفاده کنید، بهتر است آن را با پارچه ای مثل پارچه کرپ مازراتی ترکیب کنید. اگر از پارچه های کار شده مجلسی ریزش داری مثل پارچه دانتل شانتیه استفاده می کنید، آهار کرپ مازراتی کمی برای این کار زیاد است. در نتیجه بهتر است از پارچه ای مثل پارچه کرپ باربی استفاده کنید. این پارچه زیر مجموعه کرپ بوده اما نسبت به دیگر پارچه های این دسته آهار کمتر و ظرافت بیشتری دارد.

قیمت پارچه ساتن آمریکایی

پبراهن ماکسی با دامن ماهی

همانطور که گفته شد یکی از دامن های پرطرفدار برای طراحی پیراهن ماکسی، دامن ماهی است. دامن ماهی به مدل دامن هایی گفته می شود  که تا قسمت زانو یا بالای زانو جذب بوده و به یکباره گشاد می شوند. این مدل دامن می تواند اندام شما را به شکل ساعت شنی نشان دهد.  یکی از نکات مهمی که برای طراحی و دوخت این مدل دامن باید در نظر داشته باشید این است که پارچه انتخابی شما باید آهاردار باشد. توجه داشته باشید که پارچه های لخت و ریزش دار بر روی تن شما می خوابند. در نتیجه این مدل دامن فرم خود را با این دسته از پارچه ها نمی تواند نشان دهد.

پبراهن-ماکسی-با-دامن-ماهی

اگر برای خرید پیراهن ماکسی به بازار و مزون های لباس مراجعه کنید، متوجه می شوید که بسیاری از آن ها از دامن ماهی در طراحی های خود استفاده کردند. اگر طرفدار استایل های ساده و مینیمال هستید بهتر است به سراغ پارچه های مات و آهارداری مثل پارچه کرپ کنزو یا پارچه کرپ مازراتی بروید. این دو پارچه فرم دامن شما را به زیبایی هرچه تمام تر نشان می دهند. از دامن ماهی در طراحی لباس عروس فرمالیته نیز به فراوانی استفاده می شود. معمولا برای طراحی این پیراهن ها باید از پارچه های شاین دار بهره ببرید. یکی از پارچه هایی که می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند، پارچه کار شده مجلسی است. این پارچه چروک پذیری بسیار ناچیزی دارد. از طرفی آهار آن بالا بوده و می تواند فرم دامن شما را به زیبایی هر چه تمام تر نشان دهد.

لباس مجلسی زیبا و جدید با یقه رومی

یکی از مهم ترین قسمت های لباس مجلسی که تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن آن دارد، یقه است. معمولا برای مهمانی های عروسی از مدل یقه های رومی یا دکلته استفاده می شود. اگر به لباس های ساده و کژوال علاقه دارید می توانید یقه پیراهن ماکسی خود را به شکل رومی ساده طراحی کنید. اما اگر قصد دارید کمی خلاقیت به خرج دهید، آیتم هایی مثل پاپیون یا گل های بزرگ که با پارچه درست می شوند، می توانند گزینه های مناسبی برای شما باشند.

لباس-مجلسی-زیبا-و-جدید-با-یقه-رومی

دوخت یقه رومی کار آسانی نیست. شما برای دوخت این مدل یقه به پارچه خوش دوخت نیاز دارید تا کمی کارتان آسان تر شود. پارچه کرپ باربی یک گزینه ایدئال برای افراد تازه کار محسوب می شود که دوست دارند یک پیراهن شیک با یقه رومی برای خود تهیه کنند. شاید برای شما سوال شود که چرا پارچه کرپ باربی برای دوخت این یقه نسبت به دیگر نمونه های کرپ برتری دارد. پارچه کرپ باربی فرم پذیری بیشتری دارد. در نتیجه می توانید انواع گل های یا اشکال تزئینی را با آن ایجاد کرده و بر روی لباس خود بدوزید.

منبع: https://www.cheersagar.com/blog/top-ten-fabrics-for-sewing-womens-cloth

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا