پارچه شناسی

با پارچه داکرون و ویژگی های آن آشنا شوید

با فرارسیدن روزهای گرم سال مطمئنا مجبور می شوید لباس های کمد خود را با آیتم های خنک تعویض کنید. در بسیاری از مواقع شما دوست دارید کمد لباس خود را با آیتم های جدید پر کرده تا بتوانید استایل های ترند را برای خود رقم بزنید. اما ممکن است بعد از مراجعه به فروشگاه با پارچه هایی رو به رو شوید که قبلا اسم آن ها نشنیدید. یکی از پارچه هایی که ممکن است اسم آن را تاکنون نشنیده یا کمتر شنیده باشید، پارچه داکرون است. امروزه آیتم های زیادی با این پارچه تهیه شده و در دسترس عموم قرار می گیرد. اما این موضوع که داکرون چیست و چه ویژگی هایی دارد، ممکن است سوالی باشد که ذهن شما را به خود درگیر کند. اگر دوست دارید با این پارچه جذاب و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پارچه-داکرون

پارچه داکرون چیست؟

احتمالا اولین سوالی که بعد از شنیدن این اسم در ذهن شما ایجاد می شود این است که پارچه داکرون چیست. در جواب این سوال باید بدانید که داکرون یک نوع پارچه مصنوعی است. به دلیل وجود الیاف مصنوعی، این پارچه ویژگی های بخصوصی دارد. همین ویژگی ها داکرون را به یک پارچه پرطرفدار تبدیل می کند.

الیاف پارچه داکرون

همانطور که گفته شده داکرون از الیاف مصنوعی تهیه شده و الیاف طبیعی بسیار کمی دارد. بیشترین الیاف این پارچه از پلی استر و ویسکوز است. الیاف داکرون مرغوبیت بسیار بالای دارد. در نتیجه خروجی کار یک پارچه بی نظیر باکیفیت فوق العاده است.

الیاف-پارچه-داکرون

استحکام فوق العاده پارچه داکرون

پارچه داکرون مقاومت و انعطاف فوق العاده ای دارد. این ویژگی به دلیل وجود پلی استر موجود در این پارچه است. داکرون مقاومت بالایی در برابر سایش و پارگی دارد. در نتیجه یک گزینه ایدئال برای دوخت فرم مدرسه و لباس کار محسوب می شود.


پیشنهاد ویژه: 7 مدل مانتو شلوار اداری شیک برای خانم های باسلیقه


ضخامت کم و خنکی

یکی از مهم ترین ویژگی های داکرون که آن را در نظر اکثر افراد به یک پارچه ایدئال تبدیل می کند، ضخامت کم آن است. پارچه داکرون یک پارچه فوق العاده برای استفاده در روزهای گرم سال است. این پارچه ضخامت کمی داشته و باعث احساس گرما بیش از اندازه در شما نمی شود.

نفوذپذیری بسیار کم

پارچه داکرون بافت منسجم و متراکمی دارد. به همین دلیل این پارچه از نفوذ آب یا دیگر مواد به داخل لباس جلوگیری می کند. دوزندگان لباس معتقدند که داکرون ضد کپک و لکه است. از آنجایی که این پارچه مواد خارجی را پس می زند، نیاز به شستشوی زیادی نداشته و به راحتی لک نمی شود.

نفوذپذیری-بسیار-کم-پارچه-داکرون

عدم چروک پذیری

از مهم ترین ویژگی های یک پارچه که آن را به یک گزینه ایدئال تبدیل می کند، چروک پذیری کم آن است. پارچه هایی که چروک پذیری زیادی دارند، نمی توانند در بلند مدت استایل افراد را حفظ کند. در مورد پارچه داکرون لازم است این مژده را به شما بدهیم که این پارچه چروک پذیری بسیار ناچیزی دارد. از آنجایی که الیاف طبیعی به کار رفته در این پارچه بسیار کم است، چروک پذیری بسیار کمی داشته و می تواند استایل شما را در بلند مدت حفظ کند.

تنفس پذیری عالی

تنفس پذیری برای لباس های تابستان از جمله مهم ترین ویژگی هایی است که در یک پارچه می تواند وجود داشته باشد. پارچه هایی که تنفس پذیری بالایی دارند، می توانند به راحتی جریان هوا را برقرار کرده و به خوبی رطوبت را از سطح پوست به بیرون منتقل کنند. همین ویژگی باعث می شود تا در صورت تعریق بر روی پوست خود احساس خیسی نداشته باشید. پارچه داکرون تنفس پذیری بسیار خوبی دارد. به همین دلیل می تواند یک گزینه ایدئال برای استفاده در آب و هوای شرجی باشد.

خرید پارچه داکرون

وزن کم پارچه داکرون

پارچه هایی که وزن زیادی دارند برای استفاده روزانه اصلا مناسب نیستند. اگر پارچه داکرون را تاکنون از نزدیک دیده باشید به خوبی متوجه خواهید شد که این پارچه وزن بسیار کمی دارد. به همین دلیل می توانید از آن برای دوخت انواع مدل های فانتزی نیز بهره ببرید.

ایستایی متوسط

داکرون جزو پارچه هایی با آهار متوسط است. این پارچه جزو پارچه های ریزش دار محسوب نمی شود. درنتیجه می توانید از آن برای دوخت مدل های پفکی و فانتزی نیز بهره ببرید. از طرفی داکرون جزو پارچه های خشک و محکم نیز طبقه بندی نمی شود. در نتیجه فرم پذیری بالایی داشته و می توانید از آن برای دوخت مدل های مختلف استفاده کنید.

ایستایی-متوسط

داکرون برای استفاده در چه فصلی مناسب است؟

بعد از آشنایی با این پارچه مطمئنا در ذهن شما نیز سوال ایجاد شده است که داکرون بیشتر برای استفاده در چه فصلی مناسب است. در ادامه به طور کامل راجب این موضوع و نحوه استفاده از این پارچه در فصول مختلف صحبت خواهیم کرد.

استفاده از پارچه داکرون در فصول گرم سال

همانطور که گفته شد پارچه داکرون در فصل تابستان فروش بسیار بالایی را تجربه می کند. این پارچه به دلیل ضخامت کم و تنفس پذیری خوبی که دارد، یک پارچه پرطرفدار در فصل تابستان است. از طرفی به خوبی می دانید که لباس های تابستان نیاز به شستشوی زیادی دارند. از آنجایی که این پارچه به سرعت خشک می شود و در برابر موارد شوینده مقاومت بالایی دارد، به راحتی درچار خرابی نخواهد شد. در نتیجه می توانید به این پارچه به عنوان یک گزینه عالی برای دوخت آیتم های تابستانه نگاه کنید.

استفاده از این پارچه در روزهای خنک

شاید تصور کنید که از پارچه داکرون تنها در روزهای گرم سال می توان استفاده کرد. اما این تصور چندان صحیح نیست. همانطور که تا الان متوجه شدید داکرون از نفوذ آب به درون لباس جلوگیری می کند. به همین دلیل می تواند یک پارچه عالی برای روزهای بارانی سال باشد. در نظر داشته باشید که این پارچه ضخامت کمی دارد. در نتیجه باید از آسترکشی در کنار این پارچه استفاده کرده تا بتواند در روزهای خنک شما را گرم نگهدارد.

قیمت پارچه داکرون

کاربردها و آیتم های محبوب با پارچه داکرون

پارچه داکرون کاربردهای متنوعی دارد. از داکرون می توانید برای دوخت انواع لباس ها استفاده کنید. در ادامه با انواع کاربردهای این پارچه آشنا خواهیم شد.

کاربردها-و-آیتم-های-محبوب-با-پارچه-داکرون

مانتو های زیبا

یکی از مهم ترین کاربردهای پارچه داکرون، استفاده از این پارچه برای تولید پوشاک است. این پارچه بسیار خوش دوخت بوده و به شما اجازه دوخت انواع مدل مانتوها را می دهد.

شلوارهای ترندی

از آنجایی که پارچه داکرون آهار بالایی دارد، می توانید از آن برای دوخت شلوار نیز استفاده کنید. داکرون برای دوخت شلوارهای جاگر و کارگو یک گزینه ایدئال محسوب می شود.

پیراهن اورسایز کاربردی

زمانی که برای مسافرت آماده می شوید، یکی از بزرگ ترین دغدغه های شما انتخاب لباس است. پیراهن های اورسایز بلند و پیراهن های ساحلی با پارچه داکرون یک گزینه فوق العاده برای این ایام محسوب می شوند.

لباس های کار مقاوم

داکرون کیفیت و دوام فوق العاده بالایی دارد. به همین دلیل لباس هایی که با این پارچه تهیه می شوند طول عمر زیادی خواهند داشت. در نتیجه معمولا از این پارچه برای دوخت لباس کار آتش نشان ها و سایر مشاغل استفاده می شود.

منبع: https://www.panaprium.com/blogs/i/dacron-polyester-fabric

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا