استایلپاییز و زمستان

بهترین پارچه ها برای دوخت مانتو پاییزه + عکس

با فرارسیدن فصل پاییز و خنک شدن هوا، همزمان با پوشش شهر، پوشش افراد نیز تغییر می کند. به خوبی می دانید که در این هوا مانتوهای خنک تابستانه دیگر جایگاهی ندارند. از طرفی در اوایل پاییز نمی توانید مستقیما به سراغ کاپشن های ضخیم و گرم بروید. بهترین انتخاب برای روزهای خنک مهر و آبان، مانتو پاییزه است. مانتو پاییزه انواع متفاوتی دارد. کافی است یک بار برای خرید این آیتم به بازار مراجعه کنید تا متوجه شوید چقدر تنوع در آن وجود دارد. این تنوع نه تنها در مدل مانتوها که حتی در مورد پارچه آن ها نیز صادق است. اگر شما هم دوست دارید پاییز 1403 را با استایل های زیبا و متفاوت سپری کنید، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پارچه-کشمیر

زیباترین مدل مانتوهای پاییزه با پارچه های مختلف

برای دوخت یک مانتو پاییزه باید در قدم اول مدل و بعد از آن مطابق با مدل دلخواهتان، پارچه مناسب برای دوخت آن را انتخاب کنید. پارچه های پاییزه انواع متفاوتی داشته و ویژگی های متنوعی دارند. در ادامه با این پارچه ها و مدل مانتوهایی که می توانید با آن ها تهیه کنید، آشنا خواهیم شد.

مانتو پاییزه اسپرت با پارچه جین

در قدم اول قصد داریم در مورد پارچه جین و مدل مانتوهای پاییزه با آن صحبت کنیم. پارچه جین یکی از معروف ترین پارچه های موجود در بازار است. اکثر افراد با این پارچه آشنایی داشته و حتی تجربه استفاده از آن را نیز دارند. پارچه جین انواع متفاوتی دارد. از انواع مختلف این پارچه می توانید در روزهای مختلف سال بهره ببرید. برای مثال پارچه جین کاغذی بیشترین فروش را در روزهای گرم سال دارد. این پارچه ضخامت کمی داشته و برای استفاده در پاییز مناسب نیست. در عوض پارچه جین ضخیم یک پارچه فوق العاده برای روزهای پاییز است. دوخت مانتو پاییزه با پارچه جین طرفداران زیادی دارد. شما می توانید این مدل مانتو پاییزه را در پشت ویترین اکثر مغازه ها در روزهای سرد سال پیدا کنید.

مانتو-پاییزه-اسپرت-با-پارچه-جین

شاید برای شما سوال شده باشد که چرا پارچه جین تا این اندازه برای دوخت مانتو پاییزه مناسب است. برای پاسخ به این سوال بهتر است این قسمت را با دقت بیشتری مطالعه کنید. جواب این سوال در ویژگی های پارچه جین نهفته است. پارچه جین چروک پذیری بسیار کمی دارد. این موضوع اهمیت زیادی برای دوخت مانتو پاییزه دارد. اگر پارچه انتخابی شما چروک پذیری زیادی داشته باشد به سرعت زیبایی ظاهر خود را از دست داده و باعث بهم ریخته شدن استایلتان می شود. از طرفی پارچه جین ضخیم می تواند گرمای لازم را در روزهای سرد پاییز را برای شما فراهم کند. در نتیجه این پارچه نیازی به آسترکشی ندارد. به همین دلیل می توانید مطمئن باشید که دوخت یک مدل مانتو پاییزه با پارچه جین کار چندان سختی نیست و نگرانی از بابت آن وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: 6 مدل مانتو فاستونی برای استفاده روزمره + عکس


پارچه فوتر، خاص و جذاب

پارچه فوتر دیگر نیازی به معرفی ندارد. این پارچه نیز مانند پارچه جین از جمله شناخته شده ترین پارچه های پاییزه بوده و با شروع روزهای سرد سال، فروش بالایی را تجربه می کند. فوتر امروزه در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید می شود. جدا از بحث ظاهری، پارچه فوتر از لحاظ ضخامت و کیفیت نیز انواع متفاوتی دارد. پارچه فوتر در ضخامت های متفاوتی تولید می شود. از نمونه های ضخیم این پارچه بیشتر برای دوخت پالتوهای زمستانی استفاده می کنند. برای دوخت مانتو پاییزه اما پارچه فوتر کوبیده گزینه مناسب تری است. این پارچه ضخامت و گرمای کمتری دارد. در نتیجه می تواند گرمای مطلوب و مورد نیاز روزهای پاییز را برای شما فراهم کند.

پارچه-فوتر،-خاص-و-جذاب

پارچه فوتر یکی از خوش دوخت ترین و خوش اتوترین پارچه های پاییزه موجود در بازار است. این پارچه به هیچ عنوان در زمان دوخت تکان نمی خورد. در نتیجه می توانید با خرید و دوخت آن یک تجربه عالی و متفاوت را برای خود رقم بزنید. پارچه فوتر به دلیل ظاهر ساده و رسمی که دارد برای استایل های اداری و محیط کار یک انتخاب هوشمندانه است. از مانتو پاییزه فوتر خود می توانید برای ساخت استایل های کژوال و روزمره نیز بهره ببرید. آهار بالای این پارچه به شما اجازه دوخت انواع مدل مانتوها را می دهد. بسته به سلیقه خود می توانید از انواع یقه و جیب در طراحی مانتو پاییزه خود بهره ببرید.

مخمل کبریتی، یکی از بهترین ها برای روزهای پاییز

حتما تاکنون اسم پارچه مخمل کبریتی به گوش شما خورده است. این پارچه زیر مجموعه پارچه مخمل بوده اما تفاوت های بسیاری با آن دارد. پارچه مخمل کبریتی یک پارچه مات و راه راه است. خطوط برجسته این پارچه ظاهر متفاوتی را می تواند برای شما فراهم کند. پارچه مخمل کبریتی نسبت به مخمل ساده آهار بیشتری دارد. به همین دلیل می توانید از آن برای دوخت آیتم های رسمی مثل کت، شلوار و مانتو پاییزه بهره ببرید. اگر پارچه مخمل کبریتی را از نزدیک دیده و یا تجربه استفاده از آن را داشته باشید به خوبی می دانید که این پارچه به ندرت چروک می شود. در نتیجه نگرانی از بابت خراب شدن استایل خود با پارچه مخمل کبریتی نخواهید داشت. یکی از نگرانی هایی که در مورد مخمل وجود دارد این است که دچار پرزدهی یا پارگی شود. در مورد مخمل کبریتی اما این نگرانی وجود ندارد.

مخمل-کبریتی،-یکی-از-بهترین-ها-برای-روزهای-پاییز

همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین کاربردهای پارچه مخمل کبریتی استفاده از آن برای دوخت مانتو پاییزه است. مانتو پاییزه با پارچه مخمل کبریتی می تواند شما را زیباتر و خوش استایل تر از همیشه جلوه بدهد. اگر برای یک بار از این پارچه در استایل پاییزه خود استفاده کنید به خوبی متوجه خواهید شد که مخمل کبریتی یک انتخاب فوق العاده برای روزهای خنک سال است. پارچه مخمل کبریتی به خودی خود آهار و گرمای لازم برای دوخت مانتو پاییزه را دارد. با این حال بسته به سلیقه خود می توانید از آستری در کنار پارچه مخمل کبریتی بهره ببرید. زیر دست پارچه مخمل کبریتی بسیار نرم و لطیف است. از اینرو می توانید مطمئن باشید که این پارچه به پوست شما آسیبی وارد نکرده و می تواند از آن مراقبت کند.

خرید پارچه کشمیر

مانتو پاییزه شیک با پارچه کشمیر

زمانی که صحبت از پارچه های پاییزه می شود در ذهن بسیاری از افراد پارچه های بسیار ضخیم نقش می بندد. جالب است بدانید این پارچه ها به هیچ عنوان برای فصل پاییز مناسب نیستند. استفاده از پارچه های ضخیم در روزهای خنک پاییز ممکن است باعث تعریق بیش از اندازه شما بشود. همین موضوع می تواند به پوست شما آسیب وارد کند. در نتیجه بهتر است به سراغ پارچه های گرم اما با ضخامت کم بروید. یکی از بهترین پارچه ها که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، پارچه کشمیر است. بسیاری از افراد پارچه کشمیر را با اسم پارچه توییت نیز می شناسند. اگر به پارچه های چهارخانه با طرح های ساده علاقه دارید این پارچه می تواند به شما کمک زیادی بنماید.

مانتو-پاییزه-شیک-با-پارچه-کشمیر

پارچه کشمیر برای دوخت مانتو پاییزه یک گزینه ایدئال است. این پارچه زیر دست نرمی دارد. آهار این پارچه در نمونه های مختلف می تواند متفاوت باشد. با این حال می توانید با اضافه کردن آستری ایستایی آن را افزایش دهید. پارچه کشمیر یکی از خوش دوخت ترین پارچه های پاییزه است. در نتیجه می تواند یک پیشنهاد فوق العاده برای افرادی باشد که به تازگی هنر خیاطی را شروع کردند. از آنجایی که این پارچه طرحدار است نیازی به مدل های پیچیده و مزونی ندارد. حتی با ساده ترین مدل ها و طرح ها هم می توانید زیباترین مدل مانتو پاییزه کشمیر را برای خود طراحی نمایید.

مانتو پاییزه تدی، فانتزی و دخترانه

اگر به دنبال یک مانتو پاییزه فانتزی و دخترانه هستید، این قسمت برای شما است. بسیاری از خانم ها و دختران جوان به پوشیدن مانتوهای رسمی علاقه ای ندارند. آن ها ترجیح می دهند برای استایل های روزانه خود از یک مانتو پاییزه فانتزی استفاده کنند. به خوبی می دانید که برای دوخت این مدل مانتوها باید دقت زیادی در مرحله انتخاب پارچه به خرج بدهید. به بیانی می توان گفت برای دوخت این مدل مانتو پاییزه انتخاب پارچه از انتخاب مدل هم مهم تر است. در نتیجه باید نهایت دقت و خوش سلیقگی را در این مرحله به کار بگیرید. یکی از بهترین پارچه ها که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، پارچه تدی است. پارچه تدی به دلیل ظاهر بامزه و سطح نرمی که دارد می تواند برای ساخت استایل های فانتزی، اسپرت، کژوال و … به شما کمک کند.

مانتو-پاییزه-تدی،-فانتزی-و-دخترانه

پارچه تدی برخلاف اکثر پارچه های پاییزه آهار بسیار کمی دارد. این پارچه معمولا به شکل اورسایز دوخته می شود و به شما اجازه می دهد که در کنار مانتو پاییزه خود از هودی یا پولیور نیز بهره ببرید. برای افزایش ایستایی و گرمای مانتو پاییزه تدی خود می توانید از پارچه های دیگر به عنوان آستری استفاده کنید. معمولا دوزندگان لباس از پارچه هایی مثل پارچه دورس و پارچه خز در این زمینه کمک می گیرند. پارچه تدی دوخت چندان سختی ندارد. اما در زمان برش آن باید دقت و حوصله زیادی به خرج بدهید. در ابتدا حتما الگوها را بر روی پارچه فیکس کرده و آن را با یک قیچی سر تیز بر روی یک سطح صاف برش بزنید. با این کار پارچه در زیر قیچی تکان نخورده و لبه های آن بد فرم نمی شود.

قیمت پارچه توییت

مانتو پاییزه کاربردی با پارچه کتان زارا

اگر برای روزهای پاییز به دنبال یک بارانی جذاب هستید، این قسمت را با دقت بیشتری دنبال کنید. داشتن چند بارانی در کمد لباس خانم ها از واجبات است. شما می توانید از این آیتم به تنهایی یا بر روی مانتو اصلی خود استفاده کنید. مانتو بارانی به شما کمک می کند تا لباس های زیرین خود را از نفوذ آب در امان نگهدارید. برای داشتن این آیتم نیازی به صرف هزینه های زیاد ندارید. شما می توانید با استفاده از پارچه های ضد آب موجود در بازار زیباترین مدل مانتو پاییزه را برای خود طراحی نمایید. یکی از پارچه هایی که می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما بنماید، پارچه کتان زارا است. این پارچه ظاهر نیمه براقی داشته و به دلیل داشتن منافذ ریز از نفوذ آب به درون لباس جلوگیری می کند.

مانتو-پاییزه-کتی-با-پارچه-کتان-زارا

امروزه بسیاری از مانتوهای پاییزه موجود در بازار با پارچه کتان زارا تهیه می شوند. این پارچه آهار نسبتا زیادی داشته و می تواند ظاهر رسمی و شیکی را برای شما به ارمغان بیاورد. کتان زارا چروک پذیری کمی داشته و به ندرت احتیاج به اتوکشی پیدا می کند. برای افزایش ایستایی و ضخامت این پارچه معمولا از پارچه آستر استفاده می شود. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد کتان زارا بدانید، کیفیت فوق العاده این پارچه است. پارچه کتان زارا طول عمر بسیار بالایی دارد. این پارچه به ندرت دچار پارگی و پرزدهی می شود. از اینرو معمولا طبیعت گردها و کوهنوردان ترجیح می دهند از این پارچه در استایل های پاییزه خود استفاده کنند.

منبع: https://www.moodfabrics.com/blog/top-fall-fabrics/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا