استایلروزمره و کاربردی

اکسسوری چیست و چطور باید آن را انتخاب کرد

داشتن یک استایل جذاب برای همه افراد دوست داشتنی است. انسان به طور ذاتی تمایل دارد مورد تایید دیگران باشد. یکی از چیزهایی که باعث پذیرفته شدن افراد در جامعه می شود، داشتن ظاهر آراسته و شیک است. در نتیجه طبیعی است که همواره افراد وقت و هزینه زیادی را برای داشتن لباس و زیورآلات زیبا صرف کنند. یکی از چیزهایی که در زیباتر به نظر رسیدن ظاهر شما تاثیر زیادی دارد، اکسسوری است. امروزه آیتم های زیادی به عنوان اکسسوری شناخته می شوند. استفاده درست و به جا از این اکسسوری ها باعث می شود سایر آیتم های استایلتان در چشم مخاطب زیباتر جلوه کند. اگر دوست دارید با انواع اکسسوری و نحوه استفاده از آن آشنا شوید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پارچه-کشمیر

اکسسوری چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه داشتن یک استایل جذاب تنها با پوشیدن لباس های شیک امکان پذیر نیست. اگر از اکسسوری در جای اشتباه استفاده شود، می تواند به طور کل استایل شما را نابود کند. به بیان کلی اکسسوری به لوازم جانبی گفته می شود که در تیپ و استایل افراد به کار می رود. بسیاری معتقدند اکسسوری به تمامی آیتم ها به جز آیتم های اصلی استایل افراد گفته می شود. اگر بخواهیم انواع اکسسوری را در دو دسته اصلی جای بدهیم، می توان آن ها را به دو دسته اکسسوری قابل حمل و اکسسوری پوشیدنی تقسیم کرد.

اکسسوری-چیست-و-چطور-باید-آن-را-انتخاب-کرد

اکسسوری پوشیدنی چیست؟

به بیان ساده به تمامی اکسسوری هایی که می توانید تن کنید، اکسسوری پوشیدنی گفته می شود. برای مثال به شال گردن، دستمال گردن، دستمال سر، کفش و … اکسسوری پوشیدنی می گویند.

اکسسوری قابل حمل چیست؟

برخلاف اکسسوری های پوشیدنی، اکسسوری های قابل حمل به اکسسوری هایی گفته می شود که باید آن ها را دست بگیرید و یا به آیتم های اصلی آویزان کنید. از جمله اکسسوری های قابل حمل می توان به چتر، کیف دستی، جاسوئیچی و … اشاره کرد.

از چه اکسسوری در چه استایلی استفاده کنیم؟

امروزه زیورآلات و لوازم جانبی تاثیر بسیار زیادی در ظاهر نهایی استایل شما دارند. در نتیجه مهم است که بدانیم از چه اکسسوری در کجا باید استفاده کنیم. در ادامه مهم ترین اکسسوری ها و کاربرد آن ها آورده شده است.


پیشنهاد ما: بهترین پارچه ها برای دوخت شلوار پاییزه را بشناسید


بیگ اسکارف یا شال گردن

شال گردن یکی از زیباترین اکسسوری ها در روزهای سرد سال است. این آیتم می تواند ساده ترین استایل ها را به یک شاهکار هنری زیبا تبدیل کند. یکی از جدیدترین آیتم هایی که به عنوان آیتم جانبی به دنیای مد اضافه شده، بیگ اسکارف است. از این آیتم معمولا به عنوان شال گردن استفاده می کنند. شال گردن و بیگ اسکارف در استایل های کژوال بیشتر به کار می روند. از آنجایی که معمولا این مدل اکسسوری ها قسمت زیادی از استایل شما را تشکیل می دهد، نیازی به استفاده از لوازم جانبی بیشتری ندارید.

بیگ-اسکارف-یا-شال-گردن

همانطور که گفته شد بیگ اسکارف و شال گردن در روزهای بهار و تابستان کاربردی ندارند. کاربرد این اکسسوری گرم کردن شما در روزهای سرد سال است. در نتیجه بهتر است از پارچه های پاییزه و زمستانی برای تهیه آن ها استفاده شود. یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت شال گردن و بیگ اسکارف پارچه کشمیر است. این پارچه فرم پذیری بالایی داشته و باعث ایجاد پف زیادی در قسمت گردن شما نمی شود. از طرفی پارچه کشمیر می تواند گرمای مناسبی را برای شما فراهم کند. کشمیر انواع متفاوتی دارد. یکی از پرفروش ترین زیرمجموعه های این پارچه، پارچه کشمیر چهارخونه است. این پارچه رنگ بندی متفاوتی داشته و استایل شما را از حالت ساده و یکنواخت دور می کند. از طرفی شال گردن یا بیگ اسکارف کشمیر، ست کردن سایر آیتم ها را برای شما راحت تر می کند.

جوراب و دستکش در نقش اکسسوری

اکسسوری های زیادی وجود دارد که احتمالا همه شما به فراوانی از آن در استایل خود استفاده کرده اما نمی دانید که این آیتم ها تا چه اندازه در زیبایی استایل شما تاثیر دارند. برای مثال از جوراب می توان به عنوان یک اکسسوری پوشیدنی پرطرفدار و پرفروش نام برد. برخلاف تصور اکثر افراد اگر این آیتم به درستی انتخاب شود، می تواند استایل شما را به طور کلی متحول کند. از جوراب در استایل های زیادی استفاده می شود. امروزه در اروپا از جوراب در استایل های مجلسی نیز استفاده می کنند. چیزی که باعث می شود بتوانید از جوراب در استایل های مختلف استفاده کنید، تنوع بالای این آیتم است. برای مثال در استایل های مجلسی و لوکس، جوراب هایی که در آن ها از پارچه تور استفاده شده باشد، کاربرد بیشتری دارند.

جوراب-و-دستکش-در-نقش-اکسسوری

یکی دیگر از اکسسوری های پوشیدنی پرطرفدار نزد خانم های لوکس پسند، دستکش است. به خوبی می دانید که دستکش به اندازه جوراب متقضی ندارد. معمولا از این آیتم در روزهای سرد سال استفاده می شود. از جمله دستکش های زمستانه می توان به دستکش هایی با پارچه چرم، پارچه تدی و پارچه خز اشاره کرد. این پارچه ها می توانند جلوی نفوذ هوای سرد را گرفته و دستان شما را گرم نگهدارند. اگر به استایل افراد سلطنتی و خانواده های ثروتمند اروپایی نگاه کنید، متوجه می شوید که آن ها در بسیاری از استایل های روزانه و حتی مجلسی خود نیز از دستکش استفاده می کنند. این نوع دستکش ها معمولا با پارچه های ظریف تری مثل پارچه تور دوخته می شوند.

زیورآلات متفاوت و جدید

اگر به اکسسوری ها و زیورآلاتی مثل دستبند، گوشواره، ساعت و … علاقه زیادی دارید، این قسمت برای شما است. بسیاری از افراد تصور می کنند که این زیورآلات تنها با مواد فلزی قابل تهیه و تولید هستند. اما این تفکر خیلی درست نیست. امروزه از پارچه نیز برای تولید گشواره، دستبند و بند ساعت به فراوانی استفاده می کنند.

زیورآلات-متفاوت-و-جدید

به خوبی می دانید که یکی از پرفروش ترین مدل ساعت های موجود در بازار ساعت های بند چرمی هستند. پارچه چرم برای تولید بند ساعت بسیار مناسب بوده و از آهار لازم برای این کار برخوردار است. برای تولید زیورآلاتی مثل گوشواره و دستبند اما باید به سراغ پارچه های فرم پذیرتر مثل پارچه حریر، پارچه ساتن ال ایکس و پارچه کرپ حریر بروید.

خرید پارچه کشمیر (توییت)

استفاده از اسکارف های تزئینی به عنوان اکسسوری

امروزه استفاده از اسکارف های تزئینی به یک کار همه پسند تبدیل شده است. معمولا از این اسکارف های کوچک در استایل های کژوال استفاده می کنند. بسته به سلیقه خود می توانید از این اکسسوری محبوب در قسمت های مختلف بهره ببرید. یکی از محبوب ترین کاربردهای این آیتم استفاده از آن به عنوان دستمال گردن است. از آنجایی که دستمال گردن باید ابعاد کوچکی داشته باشد و به راحتی دور گردن پیچیده شود، بهتر است از پارچه های نرم و انعطاف پذیر برای دوخت آن استفاده کنید. از کاربردی ترین پارچه ها در این زمینه می توان به پارچه ساتن ال ایکس، پارچه ساتن استات و پارچه نخی اشاره کرد.

استفاده-از-اسکارف-های-تزئینی-به-عنوان-اکسسوری

از این اسکارف های کوچک می توانید به عنوان دستمال سر نیز بهره ببرید. بهتر است پارچه دستمال سر از جنسی باشد که از روی سر تکان نخورد. پارچه هایی که سطح صیقلی دارند و به عبارتی لیز هستند برای استفاده به عنوان دستمال سر مناسب نیستند. از جمله بهترین گزینه ها در این زمینه پارچه لینن، پارچه نخی و پارچه ابر و بادی هستند. طیف استفاده از این اکسسوری بسیار گسترده است. شما می توانید علاوه بر دستمال سر و دستمال گردن از این اسکارف ها به عنوان شال کمر یا شال کیف نیز بهره ببرید. با این خلاقیت های کوچک مطمئنا زیبایی استایل شما چندین برابر خواهد شد.

اکسسوری های متنوع مو

از جمله پرفروش ترین اکسسوری های موجود در بازار، اکسسوری های مو هستند. تنوع این آیتم ها بسیار زیاد بوده و تقریبا با هر سلیقه و نظری که دارید، می توانید اکسسوری موی مورد نظر خود را در بازار پیدا کنید. کش مو، پاپیون های تزئینی، هدبند، گل سر و … از جمله زیورآلات تزئینی مو هستند.

اکسسوری-های-متنوع-مو

برای تولید این زیورآلات تزئینی از مواد مختلفی استفاده می شود. برای مثال مدل های فلزی، پلاستیکی و پارچه ای این آیتم از جمله محبوب ترین نمونه های موجود در بازار هستند. معمولا برای تولید کش مو و هدبند از پارچه های با استحکام و مقاومت بالا استفاده می شود. تولیدکنندگان در نمونه های پارچه ای این اکسسوری از پارچه هایی مثل پارچه ساتن آمریکایی، پارچه ساتن استات، پارچه تور و پارچه مخمل استفاده می کنند. دوخت این اکسسوری های بسیار ساده بوده و با حداقل مهارت خیاطی می توانید برای تهیه آن ها اقدام کنند.

قیمت پارچه کشمیر

شال و روسری های شیک و جذاب

یکی از ضروری ترین آیتم های کمد لباس خانم های ایرانی شال و روسری است. جالب است بدانید شال و روسری نیز اکسسوری هایی هستند که تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن استایل شما دارند. تنوع شال و روسری های زنانه بسیار زیاد است. از روسری های قواره کوتاه گرفته تا قواره بلند همگی زیر مجموعه این دسته از اکسسوری ها هستند. این آیتم با انواع پارچه های ساده و طرحدار تهیه شده و در بازار به فروش می رسد. استفاده از شال و روسری در اکثر استایل های خانم های ایرانی از واجبات است. اما با توجه به مدل و پارچه به کار رفته در این آیتم ها استایل نهایی شما متفاوت خواهد بود.

شال-و-روسری-های-شیک-و-جذاب

اگر قصد دارید یک استایل کژوال ساده و در عین حال شیک برای خود رقم بزنید، پارچه های ساده و بدون طرح می توانند انتخاب های مناسبی برای شما باشند. از پارچه هایی مثل پارچه نخی، پارچه کرپ، پارچه کرپ حریر، پارچه موسلین به فراوانی برای تولید شال و روسری استفاده می شود. برای تولید شال و روسری های مجلسی اما این موضوع کاملا متفاوت است. معمولا برای تولید آیتم های مجلسی باید به سراغ پارچه های درخشان و ظریف تر بروید. پارچه هایی مثل پارچه حریر، پارچه ساتن ال ایکس و پارچه ساتن استات می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

انواع کیف دستی های زنانه

کیف دستی یکی دیگر از اکسسوری هایی است که معمولا همه خانم ها از آن در استایل خود استفاده می کنند. اگر برای خرید کیف به بازار مراجعه کنید متوجه می شوید که این آیتم در انواع طرح ها و رنگ ها تولید و در بازار عرضه می شود. بسته به پارچه به کار رفته در این آیتم قیمت آن و استایل نهایی شما متفاوت خواهد بود. پارچه چرم یکی از لوکس ترین و بهترین پارچه ها برای تولید کیف است. برای کیف مدرسه و کوله پارچه های محکم تر گزینه های مناسب تری هستند. برای مثال پارچه پلی استری و پارچه کتان زارا می توانند گزینه های مناسبی در این زمینه باشند.

انواع-کیف-دستی-های-زنانه

همانطور که گفته شد پارچه به کار رفته در کیف دستی نقش زیادی در زیباتر دیده شدن استایل نهایی شما دارد. برای تولید کیف های مجلسی معمولا از پارچه ورنی و پارچه مخمل استفاده می شود. برای استایل های کژوال و کیف های دم دستی اما پارچه لینن و پارچه پلی استری گزینه های مناسب تری هستند.

کمربند و ساسبند، مناسب خانم های خاص پسند

امروزه بسیاری از استایلیست ها و طراحان لباس توصیه می کنند تا از کمربند در استایل های خود استفاده کنید. آن ها معتقدند که استفاده از کمربند می تواند اندام شما را خوش فرم تر نشان بدهد. از طرفی کمربند می تواند با جدا کردن مرز پایین تنه و بالا تنه شما جذابیت سایر آیتم ها را بیشتر کند. معمولا برای تولید اکثر کمربندهای موجود در بازار از پارچه چرم استفاده می شود. پارچه چرم در اثر اصطکاک با سایر آیتم ها دچار پرزدهی و خرابی نمی شود.

کمربند-و-ساسبند،-مناسب-خانم-های-خاص-پسند

اگر دوست دارید این بار به شکل متفاوت عمل کرده و از اکسسوری غیر از کمربند در استایلتان بهره ببرید، بهتر است به سراغ ساسبند یا بند شلوار بروید. برای تولید این آیتم بهتر است از پارچه هایی کشسان مثل، پارچه جین کشی و پارچه ریون کمک بگیرید.

منبع: https://www.enibbana.com/blogs/news/accessories-a-mandatory-part-of-a-womans-vision

4/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا