استایلروزمره و کاربردی

پانچو چیست و چطور از آن در استایل خود استفاده نماییم

به خوبی می دانید که یکی از اثرگذارترین عناصر در استایل خانم ها مانتو است. با مراجعه به بازار این موضوع را متوجه خواهید شد که بخش بزرگی از مزون ها و فروشگاه های لباس زنانه را این آیتم تشکیل می دهد. مانتو در انواع مدل ها و طرح ها تهیه شده و به خوبی نیاز همه متقاضیان را برطرف می کند. با این حال ممکن است شما هم از استفاده مکرر این آیتم خسته شده باشید و بخواهید استایل خود را به شکل متفاوتی این بار طراحی کنید. یکی از آیتم هایی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، پانچو است. این پوشش دوست داشتنی از رقبای سرسخت مانتوهای کلاسیک بوده و به نوبه خود طرفداران زیادی دارد. با این حال بسیاری از افراد نحوه ست کردن و استفاده از آن را در استایل خود بلد نیستند.

خرید پارچه فوتر

پانچو چیست؟

برای پانچو تعاریف متعددی وجود دارد. در گذشته پانچو به پوششی گفته می شد که به شکل مستطیل یا دایره طراحی شده و در میان آن یک حفره برای خروج سر قرار داشت. این آیتم از آمریکای لاتین وارد دنیای مد شده و در ابتدا بیشتر با پارچه های پشمی، پلاستیکی و ضد آب تولید می شد. به همین خاطر معمولا از آن در روزهای بارانی و برای مراقبت از سایر لباس ها استفاده می کردند. امروزه اما شکل و شمایل این آیتم تغییر کرده و از پارچه های متعددی برای تولید آن کمک گرفته می شود.

زیباترین استایل ها با پانچو

همانطور که گفته شد با اینکه پانچو به علت طراحی متفاوت خود محبوبیت زیادی در بین خانم ها دارد، اما بسیاری از افراد از خرید و ست کردن آن با سایر آیتم ها واهمه دارند. به همین خاطر امروز و در این مقاله قصد داریم شما را با این آیتم پرطرفدار آشنا کرده و نحوه استفاده از آن در کنار دیگر آیتم ها را بررسی کنیم.


بیشتر بخوانید: 6 مدل کت جذاب با پارچه فاستونی برای خانم های شیک پوش


پانچو بلند و کاربردی

اگر به دنبال یک مدل پانچو شیک و زیبا هستید که بتواند قد شما را بلندتر و اندامتان را کشیده تر نشان بدهد، بهتر است مدل های بلند این آیتم را امتحان کنید. به طور کلی مانتوهای بلند همیشه طرفداران خود را داشتند. پانچوهای بلند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند، پانچو یا مانتو آیتمی باشد که در استایل آن ها بیشتر چشم نوازی می کند. برای این دسته از افراد مدل های بلند بهترین گزینه هستند. پانچوهای بلند انواع متفاوتی دارند. بعضی از آن ها جلو بسته بوده و بعضی با دکمه یا کمربند فیکس می شوند. برای مدل های جلو بسته یقه های گرد یا هفت بهترین انتخاب هستند. به خوبی می دانید که در مدل مانتوهای جلو بسته امکان استفاده از یقه های برگردان وجود ندارد.

پانچو-بلند-و-کاربردی

اگر به مدل یقه های برگردان علاقه زیادی دارید و ترجیح می دهید پانچو خود را به یقه هایی مثل یقه انگلیسی، آمریکایی و آرشال مزین کنید، بهتر است آن را به شکل جلو باز طراحی کرده و برای آن دکمه یا کمربند در نظر بگیرید. از آنجایی که پانچو شما قرار است به عنوان مهم ترین بخش استایلتان چشم نوازی کند، بهتر است برای آن از یقه های پهن و بزرگ استفاده کرده و زیبایی آن را دو چندان کنید. پارچه انتخابی شما تاثیر بسیار زیادی در استایل نهایی شما خواهد داشت. برای پانچوهای ریزش دار و تابستانه بهتر است به سراغ پارچه هایی مثل پارچه نخی، پارچه لینن و پارچه شانتون بروید. این پارچه ها بافت ظریفی داشته و از تعریق بیش از اندازه شما جلوگیری می کنند. برای مدل پانچوهای زمستانه اما پارچه فوتر و پارچه کشمیر گزینه های مناسب تری هستند.

پانچو جدید و مینیمال

یکی از ویژگی های مثبت پانچو این است که به شما این امکان را می دهد که آن را به سلیقه و نظر خود طراحی کنید. برای مثال یکی از چیزهایی که می تواند پانچو شما را از حالت ساده و کژوال خارج کرده و از آن یک اثر هنری زیبا خلق کند، طراحی شال برای آن است. برای این کار نیاز به مهارت زیادی ندارید. تنها کافی است یک سمت پانچو خود را بلندتر طراحی کرده و آن را بر روی سرشانه طرف مقابل قرار دهید. با این کار دیگر نیازی به استفاده از دکمه یا کمربند نداشته و پانچو شما حالت پوشیده ای خواهد داشت.

پانچو-جدید-و-مزونی

برای دوخت این مدل پانچو به پارچه هایی احتیاج دارید که از نرمی و لطافت بالایی برخوردار باشند. به عبارتی می توان گفت پارچه های خشک و آهاردار برای دوخت این مدل مناسب نیستند. علت این موضوع کاملا مشخص است. شما قرار است یک طرف پانچو خود را به شکل شال بر روی شانه طرف مقابل قرار دهید. اگر پارچه شما آهار خیلی زیادی داشته باشد، پف بدی در این قسمت ایجاد می شود. در نتیجه بهتر است به این موضوع در زمان خرید پارچه اهمیت زیادی بدهید. اگر قصد دارید از این آیتم در روزهای تابستان استفاده کنید، بهتر است به سراغ پارچه هایی مثل پارچه کرپ حریر، پارچه حریر، پارچه شانتون نخ و دیگر پارچه های ریزش داره تابستانی بروید. از جمله پارچه های زمستانی که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند، می توان به پارچه کشمیر و پارچه دورس اشاره کرد.

مدل های کلاه دار و خاص

زمانی که صحبت از پانچو می شود در ذهن بسیاری از افراد مدل های کلاه دار این آیتم نقش می بندد. اکثر افراد تصور می کنند که این مدل پانچوها فقط برای دختران نوجوان مناسب است. اما این طرز فکر خیلی درست نیست. این آیتم در بین رده های سنی مختلف طرفداران زیادی دارد. شما نیز اگر قصد دارید یک مدل مانتو متفاوت را برای خود رقم بزنید، بهتر است این بار از مدل پانچوهای کلاه دار بهره ببرید. بسته به سلیقه خود می توانید این آیتم را با آیتم های مختلف ست کنید. برای مثال می توانید آن را با شلوار ست کرده و یک استایل کژوال شیک را برای خود رقم بزنید. از این مدل پانچو بر روی لباس های مجلسی و برای مراسم های بزرگ نیز به فراوانی استفاده می شود. در نتیجه می توانید از آن در استایل های مجلسی نیز کمک بگیرید.

مدل-های-کلاه-دار-و-خاص

اندازه و ابعاد کلاه بسته به سلیقه و پارچه انتخابی شما می تواند متفاوت باشد. طراحان لباس توصیه می کنند که برای دوخت کلاه های بزرگ به سراغ پارچه های خشک و خشن نروید. این پارچه ها فرم پف داری داشته و ممکن است در پشت لباستان حالت بدفرم و قوز مانندی ایجاد کنند. از جمله بهترین پارچه های تابستانی برای دوخت این مدل پانچو پارچه نخی، پارچه کرپ حریر، پارچه شانتون و پارچه موسلین هستند. این پارچه ها آهار بسیار کمی داشته و به خوبی بر روی تن شما قرار می گیرند. برای دوخت پانچو کلاه دار پاییزه بهتر است در ابتدا ابعاد کلاه خود را به شکل کوچک تر طراحی کنید. در قدم دوم جنس پارچه انتخابی شما اهمیت بسیار زیادی دارد. پارچه هایی مثل پارچه کشمیر نازک و پارچه فوتر کوبیده شده بهترین انتخاب ها برای دوخت این آیتم هستند.

خرید پارچه فوتر اورجینال

پانچو کوتاه و پرطرفدار

به جرات می توان گفت اگر طرفداران مانتو کوتاه از مانتو بلند بیشتر نباشند، کمتر هم نیستند. کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که به پوشیدن مانتو کوتاه علاقه ای نداشته باشد. از اینرو می توانید این آیتم را در کمد لباس اکثر خانم های ایرانی پیدا کنید. بسیاری از افراد معتقدند استفاده از مانتو بلند برای استایل های روزانه کار چندان آسانی نیست. آن ها دائما بابت بهم ریختن یا چروک شدن مانتو خود نگرانی داشته و با آن احساس راحتی زیادی ندارند. اما در مورد مانتوهای کوتاه اینگونه نیست. این موضوع برای پانچوهای کوتاه نیز صادق است. استفاده از این آیتم برای استفاده روزانه مناسب بوده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. از پانچو کوتاه می توانید در مهمانی های خودمانی، دورهمی ها و قرارهای ملاقات خود بهره ببرید. در کنار این مدل مانتو بهتر است از شلوارهای نیم بگ، بگ و یا مام استایل استفاده کنید.

پانچو-کوتاه-و-پرطرفدار

از آنجایی که پانچوهای کوتاه حالت اسپرت و فانتزی دارند، بهتر است دور کفش های پاشنه بلند را خط بکشید. در عوض می توانید در کنار این آیتم از صندل یا کتونی بهره ببرید. برای دوخت این مدل پانچو نیاز به مهارت زیادی ندارید. به بیانی می توان گفت این آیتم مخصوص افراد تازه کار است. اگر از یک پارچه خوش دوخت برای دوخت این مدل مانتو استفاده کنید، زیبایی آن چندین برابر نیز می شود. برای استفاده روزانه بهتر است به سراغ پارچه های ظریف و خنک بروید. از جمله بهترین پارچه ها برای دوخت پانچو کوتاه کژوال، پارچه لینن، پارچه شانتون و پارچه نخی هستند. این پارچه ها الیاف طبیعی داشته و از پوست شما در بلند مدت محافظت می کنند. اگر قصد دارید از این آیتم برای مهمانی های خود استفاده کنید، پارچه ژاکارد بهترین انتخاب است.

قیمت پارچه فوتر ترک

مدل های نامتقارن و ژورنالی

بسیاری از افراد تصور می کنند که در مهمانی ها تنها باید از کت و شلوار، کت و دامن و یا پیراهن استفاده کنند. اگر به یک قرار مهم دعوت شدید اما قصد استفاده از این آیتم ها را ندارید، این قسمت برای شما است. شما می توانید از پانچوهای نامتقارن و ژورنالی برای ساخت یک استایل رسمی و در عین حال باشکوه بهره ببرید. ترکیب این پانچوها با شلوار نیم بگ و یا پیراهن های بلند، باعث درخشش شما در جمع دوستانتان می شود.

مدل-های-نامتقارن-و-ژورنالی

برای دوخت این مدل پانچو بهتر است به سراغ پارچه های پرینت با طرح های مینیمال بروید. از جمله بهترین پارچه هایی که طراحان لباس در این زمینه معرفی می کنند، می توان به پارچه حریر طرحدار، پارچه کرپ حریر طرحدار و پارچه لینن طرحدار اشاره کرد. این پارچه ها کیفیت بالایی داشته و در اثر اصطکاک و سایش دچار خرابی یا پرزدهی نمی شوند. از طرفی ثبات رنگی پارچه های نام برده بسیار زیاد است. در نتیجه می توانید از آن ها سالیان سال در استایل های مختلف بهره ببرید.

پانچو و شلوارهای ست شیک

استفاده از آیتم های ست می تواند زیبایی استایل شما را تضمین کند. با خرید یک ست شیک و جذاب دیگر نگرانی از بابت هماهنگ کردن آن با سایر آیتم ها نخواهید داشت. به همین دلیل ست پانچو و شلوار از نظر خانم های شیک پوش انتخاب هوشمندانه ای محسوب می شود. شما نیز می توانید چند مدل از این ست های زیبا را در کمد لباس خود داشته و با آن استایل های هیجان انگیزی را تجربه کنید. در نتیجه انتخاب پارچه تاثیر زیادی در استایل نهایی شما دارد. اگر قصد دارید یک استایل کژوال و خانومانه را برای خود رقم بزنید، بهتر است سراغ پارچه های ریزش دار بروید. این پارچه ها بر روی تن شما به خوبی می نشینند و باعث چاق نشان دادن اندام شما نمی شوند.

پانچو-و-شلوارهای-ست-شیک

همانطور که گفته شد برای استایل های کژوال پارچه های ظریف گزینه های مناسب تری هستند. برای مثال پارچه کرپ حریر و پارچه کرپ باربی می توانند در این زمینه به شما کمک کند. پارچه کرپ باربی در بین دیگر نمونه های کرپ آهار کمی داشته و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. برای استایل های اسپرت و دخترانه اما این پارچه ها کارایی ندارند. پارچه های کشسان، آهاردار و ضخیم، مثل پارچه دورس و پارچه پلی استر گزینه های مناسب تری برای ست پانچو و شلوار اسپرت محسوب می شوند.

منبع: https://shawlovers.com/poncho/

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا