ترفند دوخت

الگو کت زنانه ساده و کاربردی برای مبتدیان + عکس

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین آیتم ها در مزون ها و فروشگاه های زنانه، کت است. کت به دلیل داشتن ظاهر جذاب و متفاوت، برای اکثر استایل ها کاربردی بوده و به همین دلیل در بین همه سنین محبوبیت زیادی دارد. نمونه های آماده این آیتم در بازار معمولا قیمت بالایی داشته و از نظر اقتصادی خرید آن ها به صرفه نیست. در نتیجه اکثر خانم ها دوست دارند به جای استفاده از نمونه های آماده، برای دوخت این آیتم اقدام کنند. از اینرو امروز و در اینجا قصد داریم انواع الگو کت زنانه را با هم بررسی کنیم. با خواندن این مقاله با الگوکشی و دوخت انواع مدل کت آشنا می شوید. در نتیجه اگر دوست دارید به چندین الگو کت زنانه به شکل یک جا دسترسی پیدا کنید، بهتر است این مقاله را از دست ندهید.

لینن-سوزن-دوزی

بررسی الگوکشی و دوخت انواع کت زنانه

یکی از مهم ترین قسمت های طراحی و دوخت یک لباس الگوکشی آن است. اگر در این مرحله به درستی عمل نکنید، ممکن است پارچه خود را اشتباه برش زده و مجبور شوید دوباره آن را خریداری کنید. در نتیجه بهتر است قبل از برش حتما به انواع الگو کت زنانه مسلط بشوید.

الگو کت زنانه یقه گرد به ساده ترین روش

بسیاری از افراد بعد از سال ها شرکت در کلاس های خیاطی، همچنان برای طراحی و دوخت یک کت زنانه ساده با مشکل رو به رو هستند. این موضوع به دلیل پیچیده کردن الگوکشی و متدهای متفاوت ممکن است رخ دهد. برای دوخت این آیتم دوست داشتنی در قدم اول به یک الگو کت زنانه ساده احتیاج دارید. ساده ترین الگو کت زنانه مربوط به الگو کت یقه گرد است. طراحی یقه گرد یکی از ساده ترین طراحی هایی است که در همان روزهای ابتدایی کلاس های خیاطی آموزش داده می شود. با این حال در این قسمت الگو کت زنانه یقه گرد را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. در نتیجه بعد از خواندن این قسمت، دیگر در این زمینه مشکلی نخواهید داشت.

الگو-کت-زنانه-یقه-گرد-به-ساده-ترین-روش

برای طراحی این کت ابتدا مستطیلی به طول 1 متر و عرض بالا تنه خود بکشید. به اندازه یک چهارم سینه و کمر و یک دوم کارور جلو و پشت از کناره های الگو جدا کرده و این نقاط را بهم وصل کنید. بعد از کشیدن پنس ها بسته به سلیقه خود می توانید بر روی پارچه یا الگو پنس ها را ببندید. از قسمت بالا و جلو لباس به اندازه حدود 9.5 سانتی متر پایین آمده و به اندازه یک سانتی متر از سرشانه ها کم کرده و این دو نقطه را به شکل نیم دایره بهم وصل کنید. بعد از کشیدن حلقه آستین ها حال شما یک الگو کت زنانه یقه گرد کامل دارید. پارچه ای که برای دوخت این مدل کت انتخاب می کنید باید از آهار مناسبی برخوردار باشد. برای دوخت این مدل کت می توانید از انواع پارچه ها مثل کرپ و گیپور بهره ببرید.


پیشنهاد ما: 6 مدل کت زنانه جذاب با پارچه شانل لمه دار + عکس


کت یقه هفت، انتخابی بی نظیر برای مبتدیان

کت یقه گرد انتخاب بسیاری از خانم ها و حتی طراحان حرفه ای لباس است. با این حال نمی شود منکر شد که این یقه بسیار ساده و کلاسیک بوده و از نظر بسیاری از افراد جذابیت زیادی ندارد. به همین دلیل اکثر خانم ها استفاده از یقه هفت را به یقه گرد ترجیح  می دهند. در نظر داشته باشید که یقه هفت با ایجاد خطای دید می تواند شما را لاغرتر نشان بدهد. برای طراحی یقه هفت شما در ابتدا به الگوی پایه یعنی یقه گرد احتیاج دارید. الگو کت زنانه یقه گرد را طراحی کرده و به اندازه ای که دوست دارید از جلو لباس و از قسمت گودی گردن جدا کنید. سپس نقطه به دست آمده را به سرشانه ها متصل کرده و یک خط صاف بکشید. در نظر داشته باشید برای طراحی یک کت اورسایز، نیازی به کشیدن پنس ها ندارید.

کت-یقه-هفت،-انتخابی-بی-نظیر-برای-مبتدیان

از یقه هفت برای دوخت کت های زنانه کژوال، مجلسی و روزانه استفاده می شود. جالب است بدانید دوخت کت یقه هفت از یقه گرد هم آسان تر است. برای دوخت یقه گرد باید بتوانید به سرعت حرکت دست خود را با دور چرخ خیاطی هماهنگ کنید. اما برای دوخت یقه هفت یک خط صاف را می توانید به راحتی دوخته و ادامه دهید. دوخت یک خط صاف برای یقه هفت از در آوردن حلال یقه گرد سخت تر است. برای زیباتر شدن مدل کتتان می توانید از برش های مختلف در الگو کت زنانه خود بهره ببرید. با استفاده از تکنیک ترکیب پارچه ها می توانید زیبایی مدل کت خود را چندین برابر کنید. برای ترکیب پارچه ها باید آهار آن ها را در نظر بگیرید. برای مثال بهتر است از پارچه هایی با آهار بالا مثل پارچه کرپ و پارچه ژاکارد استفاده کنید.

الگو کت زنانه با یقه انگلیسی محبوب

زمانی که صحبت از یقه های برگردان می شود به عنوان اولین چیز در ذهن افراد اسم یقه انگلیسی نقش می بندد. یقه انگلیسی به عنوان سردمدار یقه های برگردان شناخته می شود. این مدل یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین یقه های برای دوخت کت زنانه است. حالت رسمی و شیک این یقه می تواند کت شما را سکه دار کند. برای الگو کت زنانه با یقه انگلیسی در قدم اول به الگو کت یقه هفت احتیاج دارید. بعد از طراحی یقه هفت باید برای طراحی یقه انگلیسی اقدام کنید. اندازه عرض و طول یقه انگلیسی کاملا سلیقه ای است. برای طراحی الگو کت زنانه کلاسیک یقه انگلیسی بهتر است عرض آن را نهایتا 7.5 سانتی متر در نظر بگیرید.

الگو-کت-زنانه-با-یقه-انگلسی-محبوب

زمانی که صحبت از کت یقه انگلیسی می شود در ذهن همه افراد یک استایل شیک و فاخر نقش می بندد. حال که الگو کت زنانه یقه انگلیسی را یاد گرفتید قطعا شما نیز ترغیب شدید برای دوخت آن اقدام کنید. دوخت این یقه به هیچ عنوان با پارچه های ریزش دار امکان پذیر نیست. برای دوخت این یقه به یک پارچه آهاردار با چروک پذیری بسیار کم احتیاج دارید. پارچه هایی که چروک پذیری زیادی دارند به سرعت شکل اولیه خود را از دست داده و ظاهر بدی پیدا می کنند. از طرفی برای دوخت کت یقه انگلیسی به پارچه ای با فرم پذیری بالا احتیاج دارید. پارچه هایی که فرم پذیری کمی دارند نمی توانند یقه انگلیسی را به خوبی نشان بدهند. برای دوخت این مدل کت یقه انگلیسی می توانید از پارچه هایی مثل پارچه کرپ، پارچه لینن و پارچه شانتون بهره ببرید.

خرید پارچه لینن سوزن دوزی هندی

الگو کت زنانه برای یقه آرشال

یقه آرشال یکی دیگر از یقه های معروف و نامدار در بین یقه های برگردان است. برای طراحی الگو کت زنانه با یقه آرشال هم باید در ابتدا الگو کت زنانه یقه هفت را طراحی کنید. سپس خط یقه هفت را نصف کرده و هر اندازه ای که دوست دارید عرض یقه را در نظر بگیرید. بعد از آن به شکل حلال این نقطه را به سمت بالا و پایین ترسیم کنید. یقه آرشال را می توانید به شکل پشت یقه دار یا ساده در نظر بگیرید. معمولا برای کت هایی که در تابستان استفاده می شوند، سعی می کنند از پشت یقه استفاده نکنند. این کار باعث کمتر شدن ضخامت در ناحیه گردن شده و شدت تعریق را به مراتب کمتر می کند.

الگو-کت-زنانه-برای-یقه-آرشال

طراحی الگو کت زنانه یقه آرشال نسبت به یقه انگلیسی کار آسان تری است. دوخت این یقه نیز به دلیل یک تکه بودن، کار سختی نیست. یقه آرشال برای افراد مبتدی در خیاطی گزینه مناسب تری نسبت به یقه انگلیسی محسوب می شود. اگر در زمینه خیاطی هنوز مبتدی هستید و تجربه زیادی ندارید، بهتر است از یقه آرشال در طراحی الگو کت زنانه خود استفاده کنید. استفاده از پارچه های خوش دوخت، کار شما را به مراتب راحت تر می کند. اگر به دنبال پارچه های خوش دوخت و عیاردار برای دوخت کت خود هستید، می توانید به سراغ پارچه هایی مثل پارچه کرپ کنزو، پارچه کرپ مازراتی، پارچه کرپ باربی و پارچه ژاکارد بروید.

کت یقه آمریکایی به زبان ساده

به عنوان آخرین یقه برگردان قصد داریم شما را با یقه آمریکایی آشنا کنیم. یقه آمریکایی نیز مشابه یقه آرشال به دو صورت پشت یقه دار و بدون پشت یقه طراحی می شود. اما تفاوت عمده این مدل یقه با یقه آرشال این است که یقه آمریکایی ظاهر تیز و زاویه داری دارد. اگر از جمله افرادی هستید که بالا تنه درشتی دارند، کت یقه آمریکایی برای شما مناسب تر است. برای الگو کت زنانه با یقه آمریکایی فرمول های زیادی وجود دارد. یکی از ساده ترین الگوها برای ترسیم این یقه کشیدن الگو کت زنانه یقه هفت و ادامه دادن هفتی آن به سمت بیرون کت است. شما می توانید بسته به مقداری که دوست دارید یقه شما بلند شود، این خط را ادامه بدهید. برای اینکه تیزی یقه شما بالاتر قرار بگیرید باید یقه هفت خود را بسته تر طراحی کنید.

کت-یقه-آمریکایی-به-زبان-ساده

دوخت یقه آمریکایی با پارچه های ریزش دار هم امکان پذیر است. اما باید بدانید که فرم یقه آمریکایی با پارچه های ریزش دارد به طور کامل مشخص نیست و به سمت پایین خم می شود. استفاده از پارچه های آهاردار با ایستایی بالا اما این تضمین را به شما می دهد که در بلند مدت هم فرم یقه آمریکایی به خوبی حفظ می شود. اگر دوست دارید یقه شما فرم ریزش داری داشته باشد، بهتر است به سراغ پارچه هایی مثل پارچه کرپ حریر بروید. برای اینکه یقه شما ایستایی بالایی داشته باشد اما باید از پارچه هایی مثل پارچه ژاکارد، پارچه کرپ کنزو، پارچه کرپ مازراتی، پارچه کرپ باربی، پارچه لینن بهره ببرید.

قیمت پارچه لینن سوزن دوزی

یقه انگلیسی برعکس، متفاوت و جذاب

اگر به یقه های برگردان علاقه ای ندارید اما دوست دارید یک مدل یقه جدید و متفاوت را امتحان کنید، این قسمت برای شما است. یقه انگلیسی برعکس یکی از محبوب ترین مدل یقه ها در بین طراحان لباس است. این یقه مانند انگلیسی ساده طراحی شده با این تفاوت که یقه بر روی کت بر نمی گردد و دال یقه به سمت داخل لباس است. یقه انگلیسی برعکس مانند انگلیسی ساده پشت یقه داشته اما پشت یقه آن به شکل ایستاده در کنار گردن قرار می گیرد. برای طراحی الگوی این کت زنانه 3 سانتی متر از کنار سرشانه به سمت بالا و 5 سانتی متر به سمت داخل حرکت کرده و و با خط کش یقه انگلیسی خود را طراحی کنید. برای یقه پشت نیز از یقه فرنچ ساده به عرض 3 سانتی متر کمک بگیرید.

یقه-انگلیسی-برعکس،-متفاوت-و-جذاب

طراحی این الگو کت زنانه نیاز به کمی حوصله و خوش سلیقگی دارد. اما می توانید مطمئن باشید بعد از طراحی شما صاحب یک کت زیبا و متفاوت خواهید شد. اگر برای دوخت این مدل یقه از پارچه های ریزش دار استفاده کنید، تمامی زحمات شما از بین خواهد رفت. پارچه های ریزش دار به هیچ عنوان نمی توانند فرم یقه انگلیسی برعکس را به خوبی نشان دهند. بهترین انتخاب برای دوخت این مدل یقه پارچه های ضخیم و آهادار هستند. انعطاف پذیری زیاد از دیگر نکاتی است که باید در زمان انتخاب پارچه به آن توجه داشته باشید. در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که یقه شما به راحتی بیرون آمده و فرم دال های یقه به خوبی نشان داده شوند. پارچه های پیشنهادی از سوی طراحان لباس برای دوخت این یقه پارچه بخارادوزی، پارچه لینن و پارچه کرپ باربی هستند.

منبع: https://hellosewing.com/jacket-coat-patterns-to-sew/

4.4/5 - (56 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا