پارچه شناسی

با پارچه وال کریستال آشنا شوید

حتما برای شما هم پیش آمده است که از پارچه های همیشگی و تکراری خسته شده باشید و بخواهید پارچه های جدید را امتحان کنید. این میل و هیجان با فرارسیدن فصل تابستان چندین برابر می شود. تمامی خانم های ایرانی در این روزها به دنبال پارچه های خنک، زیبا و باکیفیت هستند. آن ها دوست دارند پارچه هایی را امتحان کنند که در عین زیبایی، کیفیت بالایی داشته باشد. از طرفی پارچه های تابستانی باید بتوانند شما را در روزهای گرم سال خنک نگه دارند و به عبارتی ضخامت کمی داشته باشند. پارچه وال کریستال یکی از پارچه های تابستانی پرفروش است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. پارچه وال کریستال به تازگی وارد دنیای نساجی شده است. این پارچه به قدری خاص و منحصر به فرد است که در همین مدت کوتاه توانسته است جای خود را در دل مخاطب پیدا کند.

پارچه وال-کریستال؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که با شنیدن اسم این پارچه در ذهن مخاطب ایجاد می شود این است که پارچه وال کریستال چیست و چه ویژگی هایی دارد. مسلما برای شما نیز این سوال ایجاد شده که چرا پارچه وال کریستال اینقدر محبوب بوده و فروش بالایی دارد. در جواب این سوال باید بدانید که ویژگی های جذاب و خاص این پارچه باعث محبوبیت بیش از اندازه آن شده است. در ادامه به طور کامل با این ویژگی های آن آشنا خواهیم شد. مطمئنا شما نیز با خواندن این خصوصیات به جمع طرفداران پارچه وال کریستال می پیوندید.

با پارچه وال کریستال احساس سنگینی نخواهید داشت

یکی از دغدغه های خانم ها برای انتخاب پارچه های تابستانی سبک بودن و راحتی آن ها است. پارچه های سنگین برای استفاده روزانه مناسب نیستند و معمولا پس از چند ساعت شما را خسته می کنند. از طرفی بیشتر مدل مانتوها و شومیزهای تابستانه فانتزی، چین دار و چند لایه هستند. به همین دلیل ممکن است شما مجبور شوید از چند لایه پارچه بر روی هم استفاده کنید. پارچه های سبک و کم وزنی مثل پارچه وال کریستال می توانند بهترین انتخاب برای روزهای گرم سال و مدل های فانتزی و عروسکی باشند. با این پارچه به هیچ عنوان احساس خستگی و سنگینی نخواهید داشت.


بیشتر بخوانید: با انواع پارچه تافته و تفاوت آن با پارچه ساتن آمریکایی آشنا شوید


ظرافت این پارچه شما را شگفت زده می کند

از دیگر نکات مهمی که در زمان خرید پارچه های تابستانه معمولا افراد به آن توجه زیادی می کنند، ظرافت و نازک بودن آن پارچه است. به خوبی می دانید که در روزهای گرم سال شدت تعریق نسبت به دیگر روزها بسیار بیشتر بوده و پارچه های ضخیم و گرم تا چه اندازه می توانند شما را اذیت کنند. اگر به دنبال یک پارچه نازک و در عین حال خنک هستید، بهتر است یک بار پارچه وال کریستال را از نزدیک لمس کنید. با این کار به خوبی متوجه ظرافت این پارچه و ضخامت کم آن می شوید.

ظرافت-این-پارچه-شما-را-شگفت-زده-می-کند

وال کریستال بهترین همراه برای تابستان امسال است

اگر از فروشندگان پارچه بخواهید در یک جمله پارچه وال کریستال را به شما معرفی کنند، بی شک بسیاری از آن ها به شما می گویند که وال کریستال یک پارچه تابستانی و محبوب است که به تازگی وارد دنیای مد شده است. همین یک جمله کافی است تا در ذهن شما پارچه ای خنک، نازک و در عین حال شیک نقش ببندد. این تصور درست بوده و تمامی ویژگی های گفته شده را می توانید در وال کریستال پیدا کنید. اما موضوع به همین جا ختم نمی شود. این پارچه ویژگی های خیره کننده و حیرت انگیز دیگری نیز دارد. برای مثال وال کریستال می تواند با تنفس پذیری بالایی که دارد شما را متعجب کند. پارچه وال کریستال منافذ ریز بسیاری دارد. این منافذ با چشم قابل رویت نیستند. اما می توانند به خوبی جریان هوا را از بیرون به داخل و برعکس منتقل کنند.

وال-کریستال-بهترین-همراه-برای-تابستان-امسال-است

لطافت این پارچه از پوست شما مراقبت خواهد کرد

اگر قصد دارید به صورت حضوری برای خرید پارچه به بازار مراجعه کنید، بهتر است لطافت و نرمی پارچه ها را نیز محک بزنید. علت این موضوع بسیار روشن است. برای لباس های تابستانه به هیچ عنوان از آستری استفاده نمی شود. در نتیجه پارچه به صورت مستقیم با پوست شما در تماس است. اینجا است که لطافت و زیر دست نرم پارچه اهمیت زیادی پیدا می کند. پارچه وال خامه دوزی از این بابت نیز می تواند خیال شما را راحت کند. این پارچه زیر دست بسیار نرم و لطیفی دارد. به همین دلیل در اثر برخورد این پارچه با پوست به هیچ عنوان احساس زبری نخواهید کرد.

خرید پارچه وال کریستال

ایستایی جذاب پارچه وال کریستال مثال زدنی است

اکثر پارچه های تابستانی ایستایی بسیار کمی دارند. به همین دلیل شما نمی توانید با این پارچه ها مدل های فانتزی و پرچین را برای خود تهیه کنید. برای دوخت لباس های پرچین و فانتزی شما به پارچه ای احتیاج دارید که ایستایی و آهار مناسبی داشته باشد. پارچه وال کریستال برخلاف اکثر پارچه های تابستانی آهار و ایستایی مناسبی دارد. ایستایی این پارچه به قدری است که می توانید از آن برای دوخت مانتوهای کتی و اورسایز نیز بهره ببرید.

ایستایی-جذاب-پارچه-وال-کریستال-مثال-زدنی-است

این پارچه را از هر سمتی که می خواهید برش بزنید

همیشه توصیه می شود که الگوهای خود را در جهت طول پارچه قرار دهید. اگر لباس خود را به اشتباه از جهت عرض برش بزنید باعث می شود که لباس شما دچار کشسانی و حتی دفرمه شدن بشود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد پارچه وال کریستال که احتمالا نمی توانید آن را در سایر پارچه ها پیدا کنید این است که این پارچه در هیچ جهتی کشسانی ندارد. این ویژگی به قدری در پارچه وال کریستال پررنگ است که شما می توانید از هر جهتی که می خواهید، الگوها را قرار داده و پارچه را برش بزنید.

قبل از برش از آبرفت این پارچه مطمئن شوید

اگر بخواهیم در مورد این پارچه یک هشدار بیان کنیم، باید بگوییم که وال کریستال کمی آبرفت دارد. به همین دلیل باید حتما قبل از برش زدن از آبرفت آن مطمئن شوید. این پارچه را می توانید در یک ظرف آب برای چند ساعت دقیقه قرار دهید. بعد از گذشت این زمان پارچه را از آب خارج کرده و اجازه دهید تا خشک شود. بعد از خشک شدن مجددا از متراژ پارچه مطمئن شوید و بعد اقدام به برش زدن کنید.

بابت چروک پذیری پارچه وال کریستال نگرانی نخواهید داشت

در اکثر پارچه های تابستانی و خنک از الیاف طبیعی استفاده می شود. همین امر باعث می شود که پارچه های تابستانی معمولا چروک پذیری زیادی داشته باشند. این موضوع ممکن است در زمان خرید پارچه شما را نگران کند. اما اگر قبل از برش زدن تست آبرفت را بر روی پارچه کریستال انجام دهید و آن را بعد از شستشو فشار دهید و اجازه دهید خشک شود، متوجه خواهید شد که پارچه وال کریستال چروک پذیری بسیار کمی دارد. به همین دلیل بعد از دوخت نگرانی بابت چروک شدن پارچه و خراب شدن استایل خود نخواهید داشت.

بابت-چروک-پذیری-این-پارچه-نخواهید-داشت

الیاف طبیعی این پارچه از ایجاد بوی بد جلوگیری می کنند

بزرگ ترین نقطه ضعفی که می توانید در یک پارچه تابستانی پیدا کنید، استفاده از الیاف نامرغوب در آن پارچه است. اگر در پارچه ای از الیاف مصنوعی استفاده شده باشد، مطمئنا بعد از استفاده به علت تعریق زیاد بر روی پارچه و بدن شما بوی نامطبوعی ایجاد می شود. اما باید این مژده را به شما بدهیم که الیاف به کار رفته در پارچه وال کریستال طبیعی است. جنس پارچه وال کریستال از الیاف پنبه و پلی استر با درصد بسیار کم است. به همین دلیل می توانید مطمئن باشید که از ایجاد بوی بد بر روی لباس شما و بدنتان جلوگیری می کند.

قیمت پارچه وال کریستال

پارچه وال کریستال در چند نوع تولید می شود؟

پارچه وال کریستال در دو نوع مختلف ساده و طرحدار تولید می شود. مدل ساده این پارچه سطح صافی دارد. این موضوع را می توانید با کشیدن دست بر روی پارچه متوجه شوید. مدل طرحدار یا راه راه این پارچه با ترکیب رنگی مختلفی تولید می شود. مدل طرحدار وال کریستال چین و شکن های نسبتا برجسته ای دارد.

پارچه-وال-کریستال-در-چند-نوع-تولید-می-شود؟

قیمت این پارچه چقدر است؟

یکی از سوالت مهمی که ممکن است در اینجا ذهن شما را به خود مشغول کند این است که قیمت پارچه وال کریستال چقدر است. در جواب این سوال باید بدانید که نسبت به ویژگی های گفته شده و نمونه های مشابه موجود در بازار وال کریستال قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای دارد. خرید پارچه وال کریستال از فروشگاه های معتبر و بزرگ می تواند یکی از عواملی باشد که بتواند به شما کمک کند تا این پارچه را با قیمت مناسب تری تهیه کنید. خرید پارچه به صورت عمده یکی دیگر از عواملی است که باعث شود در هزینه های شما به شدت صرفه جویی شود. با خرید عمده پارچه از پارچه نگار می توانید متوجه این موضوع به خوبی بشوید. خرید عمده پارچه از سایت پارچه نگار مطمئنا به یکی از بهترین و مناسب ترین تجربه های خرید شما تبدیل خواهد شد.

از پارچه وال کریستال در چه آیتم هایی می توان استفاده کرد؟

وال کریستال یکی از پارچه های جدید و ترندی است که به تازگی به دنیای مد وارد شده است. اما در همین مدت کوتاه به شدت مورد توجه طراحان و دوزندگان لباس قرار گرفته است. به طوری که شما می توانید این پارچه و محصولاتی که با آن تهیه شده است را در بیشتر مزون های لباس پیدا کنید. طراحان لباس معتقدند که می توانند با این پارچه انواع لباس های فانتزی و خاص را تولید کنند که در عین زیبایی، بسیار خنک نیز باشند. شما نیز می توانید از پارچه وال کریستال برای دوخت آیتم های زیر بهره ببرید.

  • مانتو
  • شومیز
  • بلوز و شلوار
  • شومیز و دامن
  • دامن
  • پیراهن اورسایز
  • لباس های بارداری
  • شلوار

منبع: https://www.lydiadesignstudio.com/post/summer-fabric

4.7/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا