استایلحجاب

با ۵ مدل چادر مشکی شیک و جدید آشنا شوید

چادر یکی از پوشش های متداول بین خانم های محجبه ایرانی است. این پوشش زیبا مدل های متنوعی دارد و سلیقه طیف گسترده ای از خانم ها با سنین مختلف را پوشش می دهد. مدل های مختلف چادر را می توان با پارچه های متنوعی دوخت. خانم های محجبه، در گذشته تنها از چادرهای ساده ایرانی استفاده می کردند. این چادرها اغلب با استفاده از پارچه های مشکی ساده و باکیفیت دوخته می شدند. اما امروزه برای دوخت آن ها از پارچه های خاصی مثل انواع پارچه ژاکارد مشکی استفاده می شود.

در دهه های اخیر مدل های مختلف چادر به بازار معرفی شدند. طراحی این چادرها به گونه ای بود تا در عین حالی که پوشیده هستند، جلوه مدرن و زیبایی هم داشته باشند. چادرهای ملی، عربی، لبنانی، حسنا، چادر دانشجویی و چادرهای شال دار و کلاه دار از جمله شناخته شده ترین مدل های چادر در بازار به شمار می روند. در این مطلب قصد داریم درباره ۵ مدل چادر مشکی شیک و جدید صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه چادری

مدل های مختلف چادر در گذر زمان

قبل از اینکه درباره مدل های جدید چادر مشکی صحبت کنیم، بهتر است سیر تحولات این پوشش زیبا را بررسی کنیم. به صورت کلی، استفاده از چادر در بین خانم های ایرانی به سال های دور بر می گردد. چادرهایی که در ابتدا مورد استفاده قرار می گرفتند از یک پارچه نیم دایره دور دوزی شده تشکیل می شدند. شکل امروزی چادر، در زمان قاجاریه بین خانم ها رواج پیدا کرد. بعد از مدتی با گذشت سال ها شکل چادرها و پارچه های مورد استفاده برای آن ها دستخوش تغییرات زیادی شد.

مدل های مختلف چادر در گذر زمان

استفاده از چادرهای ساده ایرانی که به شکل نیم دایره بودند تا همین ۱۵ سال پیش هم رواج داشت. بعد از آن چادرهای مدل دار مختلفی به بازار عرضه شدند. چادر ملی اولین چادر مدل دار معرفی شده به بازار بود که در ابتدا مخالفان زیادی داشت اما بعد از مدتی توانست علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند. بعد از مدتی مدل های مختلف چادر با برش ها و تزئینات مختلفی به بازار عرضه شدند. این مسئله باعث شد تا چهره زنان محجبه ایرانی از حالت سنتی خارج شده و استایل های مدرن و جذاب تری داشته باشند.


پیشنهاد ما: راهنمای خرید پارچه چادر مشکی + عکس و ایده


پارچه های متنوع برای دوخت مدل های مختلف چادر

امروزه پارچه های چادری را می توان در طرح ها و ضخامت های متنوعی پیدا کرد. هر کدام از این پارچه ها برای دوخت یک مدل چادر مناسب هستند. به عنوان مثال پارچه ساتن یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت چادرهای عربی و لبنانی است. همچنین از پارچه کرپ حریر مشکی می توان به عنوان گزینه ایدئال برای دوخت چادر دانشجویی نام برد.

پارچه های متنوع برای دوخت مدل های مختلف چادر

به طور کلی، یک پارچه چادری مناسب باید لطیف و سبک باشد. همچنین لازم است چروک پذیری پایینی داشته باشد تا در طی استفاده روزمره ظاهر زیبای آن حفظ شود. علاوه بر این، یک چادر مناسب به استحکام و ثبات شستشویی بالایی نیاز دارد تا بتوان برای مدت طولانی و به صورت روزانه از آن استفاده کرد. فروشگاه پارچه نگار طیف گسترده ای از پارچه های چادری را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با استفاده از امکان خرید عمده پارچه چادری از این فروشگاه، محصول مورد نظرتان را مشاهده و خریداری کنید.

۵ مدل چادر جذاب و جدید

چادر مشکی هم مثل همه لباس های مورد استفاده بانوان، با گذشت زمان و تغییر ترندها، دچار تغییرات زیادی شد. این تغییرات در حدی است که امروزه کمتر خانم جوان محجبه ای را می بینیم که از چادرهای ساده استفاده کند. مدل های جدید به مرور زمان جایگاه خود را بین خانم های جوان پیدا کردند و توانستند به خوبی نیاز آن ها را پاسخ دهند. این چادرهای جذاب و جدید را می توان با استفاده از انواع پارچه چادری دوخت. در ادامه 5 مدل از چادرهای جدید را به شما معرفی می کنیم.

چادر دانشجویی

یکی از چادرهای جدیدی که امروزه توسط خانم های جوان استفاده می شود، چادر دانشجویی است. این مدل چادر مشکی بسیار مشابه چادر ایرانی ساده است. تنها تفاوت این مدل چادر جدید با چادر ساده این است که در قسمت های کناری شکاف هایی به عنوان آستین و برای بیرون آوردن دست وجود دارد. بنابراین وقتی که این مدل چادر را می پوشید، بخشی از آستین لباس شما دیده می شود. برای طراحی استایل با این مدل چادر می توانید از روسری و ساق دست های ست استفاده کنید.

دانشجویی

چادر دانشجویی به صورت کامل جلو باز است. بنابراین استفاده از آن به صورت روزمره بسیار راحت خواهد بود. شما می توانید از چادر مدل دانشجویی برای حضور در محیط های کاری و تحصیلی استفاده کنید. همچنین می توانید چادرهای دانشجویی دوخته شده از پارچه های لوکسی مثل کرپ حریر یا ساتن را برای حضور در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه در فضاهای عمومی استفاده کنید.

خرید پارچه چادری

چادر عربی

یکی دیگر از چادرهای شیک و جدیدی که امروزه مورد توجه خانم های محجبه شیک پوش قرار گرفته، چادر عربی است. این چادر مثل پوششی است که خانم های عرب استفاده می کنند و بین آن ها به عبا معروف است. برای دوخت این مدل چادر از مقدار زیادی پارچه استفاده می شود. بنابراین توجه داشته باشید که از پارچه های سبک مثل کرپ حریر مشکی و حتی ساتن ظریف برای دوخت آن استفاده کنید.

عربی

شکل ظاهری چادرهای عربی شبیه به عبا است. برش این مدل چادر بسیار آزاد بوده و آستین های آن شبیه عبا است. امروزه در بخش آستین و روی سر این مدل چادر از خرجکارهای مختلفی استفاده می شود. سبک های مختلف جواهردوزی و گلدوزی از جمله تزئینات متداولی است که روی این چادرها انجام می شود. این مدل چادر زیبا گزینه بسیار خوبی برای حضور در مهمانی ها است.

چادر شال دار

چادر شال دار هم یکی از چادرهای جدیدی است که در بازار به فروش می رسد. این چادر برشی شبیه به مانتوهای راسته دارد که از قسمت دور گردن به یک شال کوتاه یا بلند وصل می شود. قسمت جلوی این مدل چادر جدید به وسیله زیپ یا دکمه به صورت کامل بسته می شود. چادرهای شال دار را می توان به عنوان گزینه مناسبی برای حضور در محیط های کاری معرفی کرد.

چادر شالدار

چادر حسنا

شاید شما هم تا به حال اسم چادر حسنا را شنیده باشید. چادر حسنا یکی از مدل های راحتی است که برای انجام کارهای روزمره بسیار مناسب است. برش این مدل چادر بسیار شبیه به چادرهای ساده ایرانی است. با این تفاوت که بخشی از آن دور کمر فرد بسته می شود. چادر حسنا را می توان با استفاده از انواع مختلف پارچه کرپ یا کرپ حریر دوخت. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار و استفاده از امکان خرید عمده پارچه، به پارچه های چادری متنوعی دسترسی داشته باشید.

قیمت پارچه چادری مشکی

چادر حسنا

چادر با خرجکار خاص

چادرهایی که با استفاده از خرجکارهای مختلفی تزئین می شوند، یکی از ترندهای جدید در دنیای حجاب هستند. این مدل چادرها را می توان با استفاده از پارچه های مختلف و با برش های مختلفی دوخت و در نهایت با استفاده از وسایلی مثل انواع سنگ، پولک و منجوق، تکه های گلدوزی شده، تور، مخمل و … تکمیل کرد. این مدل چادر جدید برای حضور در مهمانی  ها، مراسم های مذهبی و همچنین جشن های مختلف استفاده می شود.

چادر با خرجکار خاص

چگونه از چادر مشکی مراقبت کنیم؟

چگونه از چادر مشکی مراقبت کنیم؟

چادر مشکی پوششی است که به صورت روزمره در محیط های مختلف استفاده می شود. بنابراین رعایت کردن نکات مربوط به مراقبت از آن بسیار مهم هستند. با رعایت نکات کلی به هنگام شستشو، خشک کردن و اتوکشی چادر می توانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. بعضی از نکات مربوط به مراقبت از چادر مشکی عبارتند از:

  • چادر مشکی خود را به تنهایی و با استفاده از مایع لباس شویی یا شامپو بشویید.
  • برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن روی چادر از مایع نرم کننده در زمان شستشو استفاده کنید.
  • برای خشک کردن چادر آن را روی یک سطح صاف پهن کنید تا از ایجاد چروک های زیاد روی آن جلوگیری شود.
  • برای اتوکشی چادر مشکی به دستورالعمل های مربوط به اتوکشی پارچه چادری استفاده شده برای دوخت آن دقت کنید.
  • برای تثبیت رنگ و جلوگیری از بور شدن چادر مشکی می توانید آن را با سرکه بشویید.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره مدل های جدید چادر مشکی صحبت کردیم. چادر مشکی یکی از پوشش های قدیمی و سنتی بین خانم های محجبه ایرانی است. این پوشش از گذشته تا الان با استفاده از پارچه های مختلفی دوخته می شود. در گذشته خانم ها تنها از چادرهای نیم دایره ای ساده استفاده می کردند. اما امروزه با پیشرفت صنعت مد و معرفی ترندهای جدید مدل های چادر جدیدی هم به بازار معرفی شدند. چادرهای عربی، دانشجویی، حسنا، شال دار و همچنین چادرهایی که خرجکارهای خاص دارند، را می توان به عنوان مدل های جدید چادر مشکی معرفی کرد. فروشگاه پارچه نگار امکان خرید عمده پارچه های مورد استفاده برای دوخت چادر را برای شما فراهم کرده است. شما می توانید با مراجعه به این فروشگاه پارچه مورد نظرتان را مشاهده و خریداری کنید.

منبع: https://www.amanis.co.uk//

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا