استایلمهمانی و مجلسی

بهترین پارچه برای دوخت لباس هندی + ایده دوخت

لباس هر کشور نشانه ای از فرهنگ و سنت های آن است. در سراسر دنیا کشورها و اقوام مختلفی وجود دارند که سلیقه سنتی و ملی خود را در قالب پوشش های مختلف محلی به نمایش می گذارند. یکی از مشهورترین این کشورها هند است. بدون شک، لباس های هندی را می توان به عنوان گروهی از زیباترین و متنوع ترین لباس های دنیا معرفی کرد. این لباس ها نشان دهنده تاریخ، هنر و فرهنگ غنی این کشور هستند. تنوع و زیبایی این لباس ها به گونه ای است که هنوز هم طرفداران زیادی دارند.

علاوه بر این، طراحان لباس در سال های اخیر تلاش کردند تا ایده های مدرن را وارد فرهنگ لباس هندی کنند. آن ها توانستند از ترکیب پارچه ها و طرح های سنتی با الگوهای مدرن و مینیمال سبک پوشش تازه ای را ارائه کنند. این لباس ها بسیار شیک و زیبا بوده و توجهات زیادی را به خود جلب کردند. لباس های هندی را می توان با استفاده از انواع پارچه های خاص و نفیس دوخت. انواع پارچه کار شده مجلسی، تافته، ساتن، حریر و … از جمله مناسب ترین مواد برای دوخت این لباس ها هستند. در این مطلب قصد داریم درباره انواع لباس های هندی و پارچه های مناسب برای دوخت آن ها صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه-مجلسی-کار-شده

تاریخچه لباس های هندی

قبل از اینکه درباره پارچه های مناسب دوخت لباس هندی صحبت کنیم، بهتر است ریشه تاریخی آن ها را بررسی کنیم. لباس ‌های هندی تاریخچه بسیار قدیمی و متنوعی دارند. این لباس‌ ها نشان ‌دهنده فرهنگ و سنت ‌های گوناگون هند هستند. این آیتم ها در دوره های مختلف تاریخی استفاده می شدند. همچنین با گذشت زمان در طول تاریخ تغییر و تحولات زیادی برای آن ها اتفاق افتاد. استفاده از لباس های هندی به شکل کنونی، به دوران باستان بر می گردد. در این دوره لباس ها از پارچه های طبیعی دوخته می شد. همچنین این لباس ها با دست دوخته و تزئین می شدند.

تاریخچه لباس های هندی

بعد از گذشت قرن ها و با ورود خارجی ها به هند، فرهنگ پوشش زنان این کشور هم تخت تاثیر آن ها قرار گفت. مثلا، تجارت با کشورهای خارجی باعث شده است که الگوها و پارچه‌ های جدید وارد این کشور شوند. این مسئله باعث شد که لباس زنان هندوستان متنوع تر شود. در دوران معاصر هم این لباس ها به شکل گسترده ‌ای تحت تاثیر جدیدترین ترندهای دنیای مد قرار دارند. طراحان مد از این لباس‌ها الهام گرفته و آن‌ ها را با نگاه مدرن ترکیب می کنند.

بهترین پارچه ها برای دوخت لباس هندی

معمولا برای دوخت لباس های هندی از پارچه های پر زرق و برق، با رنگ های شاد استفاده می شود. استفاده از این پارچه ها باعث می شود که این لباس ها جلوه بسیار جذابی داشته باشند. پارچه تافته، ساتن، حریر و پارچه های کار شده مجلسی از جمله پراستفاده ترین پارچه های برای دوخت این لباس های خاص به شمار می روند. در ادامه هر یک از این پارچه ها را بررسی می کنیم.


پیشنهاد ما: 7 مدل لباس جذاب با پارچه پولکی ریز


پارچه تافته

تافته یکی از پراستفاده ترین پارچه هایی است که در دوخت لباس های هندی استفاده می شود. این پارچه بسیار سبک و براق بوده و حالت خشکی دارد. پارچه تافته در گذشته از الیاف ابریشم تهیه می شد. اما امروزه از الیاف مصنوعی مثل نایلون و پلی استر برای تولید آن استفاده می شود. از پارچه تافته برای دوخت مدل های مختلف دامن، نیم تنه و پیراهن های بلند هندی استفاده می شود. ایستایی خشک همراه با سطح براق پارچه تافته باعث می شود که لباس های دوخته شده با آن بسیار لوکس به نظر برسند.

پارچه تافته، بهترین پارچه برای دوخت لباس هندی

پارچه ساتن

پارچه ساتن هم یکی از پارچه های پرمصرف برای دوخت لباس های هندی است. معمولا این لباس ها با استفاده از پارچه های پر زرق و برق دوخته می شوند. بنابراین پارچه ساتن به دلیل سطح صاف و درخشنده ای که دارد یکی از گزینه ای جذاب برای دوخت پیراهن و دامن های هندی است. شما می توانید با استفاده از امکان خرید عمده پارچه در فروشگاه پارچه نگار، به طیف گسترده ای از پارچه های ساتن با رنگ های متنوع دسترسی پیدا کنید.

پارچه ساتن

پارچه حریر

یکی دیگر از پارچه هایی که برای دوخت لباس های هندی استفاده می شود، حریر است. از پارچه حریر به صورت عمده برای دوخت ساری های روی لباس و یا دامن های بلند استفاده می شود. ظاهر شفاف و سبک پارچه حریر باعث می شود که لباس های دوخته شده از آن بسیار شیک و لوکس به نظر برسند.

پارچه حریر

پارچه کار شده مجلسی

وقتی که لباس های هندی را بررسی می کنیم، در نگاه اول تزئینات زیاد آن ها به چشممان می آید. اغلب این لباس های جذاب و زیبا با استفاده از پارچه های کار شده مجلسی طراحی می شوند. پارچه های مجلسی که با هنرهایی از جمله گلدوزی، پولک دوزی، سنگ دوزی و … تزئین شدند بهترین گزینه ها برای دوخت این لباس ها به شمار می روند. از لباس های تهیه شده با این پارچه ها به صورت خاص برای حضور در مراسم ها و مجالس مهم استفاده می شود. حتی بعضی از سلبریتی ها از این لباس ها برای حضور روی فرش قرمزها استفاده می کنند.

خرید پارچه مجلسی کار شده مشکی

پارچه کار شده مجلسی

انواع لباس هندی

حالا که با مناسب ترین پارچه ها برای دوخت لباس هندی آشنا شدیم، خوب است که با مدل های مختلف آن ها هم آشنا شویم. لباس های هندی تنوع بسیار زیادی دارند. امروزه شکل سنتی و قدیمی این لباس ها با سلیقه طراحان سبک مدرن ترکیب شده و باعث ایجاد طرح های منحصر به فردی شده است. در ادامه بعضی از مشهورترین لباس های هندی را به شما معرفی می کنیم.

ساری

ساری معروف ترین آیتم در استایل های هندی به شمار می رود. این آیتم به صورت یک نوار مستطیلی بلند دوخته می شود. از ساری به عنوان یک لایه رویی برای سایر لباس ها استفاده می شود. ساری های هندی را به صورت عمده از پارچه حریر می دوزند. در گذشته این لباس فقط با استفاده از پارچه هایی به رنگ زرد یا نارنجی دوخته می شد. اما امروزه می توان مدل های مختلف ساری را با رنگ ها و تزئینات مختلفی در بازار پیدا کرد.

ساری

لباس هندی کورتا

یکی دیگر از لباس های جذاب متعلق به کشور هندوستان، کورتا است. کورتا در واقع از ترکیب یک پیراهن میدی با شلوار تشکیل می شود. مدل های مختلف کورتا را می توان با استفاده از پارچه هایی مثل ساتن یا تافته دوخت. زنان هندی از کورتا به عنوان یک پوشش راحت روزمره استفاده می کنند.

کورتا

لباس هندی لهنگا

لهنگا مشهورترین مدل لباس هندی است. این لباس سه تکه بوده و از ترکیب یک پیراهن کوتاه با یک دامن بلند و یک ساری تشکیل می شود. پیراهن مورد استفاده در لهنگا می تواند به شکل های مختلفی طراحی شود. انواع مدل های کراپ، آستین بلند و دکلته را می توان از جمله مدل های پر استفاده لهنگا معرفی کرد. علاوه بر این، دامن لهنگا به عنوان یک دامن خاص و کار شده شناخته می شود. این دامن را می توان با استفاده از پارچه کار شده مجلسی و یا تزئینات دست دوز مختلف تهیه کرد.

قیمت پارچه مجلسی کار شده

لهنگا

لباس هندی دوتی کورتا

یکی دیگر از مدل های شناخته شده لباس هندی دوتی کورتا است. مشابه کورتا این لباس هم از ترکیب یک شلوار و یک تونیک تشکیل می شود. اما با این تفاوت که تونیک مورد استفاده در این استایل کوتاه و تا بالای زانو است. این مدل لباس را به راحتی می توان برای حضور در مکان های عمومی، محیط های کاری و یا دانشگاه ها استفاده کرد.

دوتی کورتا

ترکیب لباس هندی با طراحی مدرن

در سال های اخیر، طراحان زیادی از لباس های هندی در طراحی ها خود الهام گرفتند. آن ها با استفاده از پارچه های کار شده و الگوهای سنتی قدیمی لباس های جذابی را خلق کردند. نسل جدید لباس های هندی شامل آیتم های مدرن دوخته شده با پارچه های سنتی هستند.

ترکیب لباس هندی با طراحی مدرن

همچنین در بعضی از موارد تغییراتی روی الگوهای قدیمی ایجاد شده و لباس های هندی مدرن با شکل و شمایلی نزدیک به لباس های سنتی به بازار عرضه شد. در سبک جدید لباس های هندی از پارچه های جدیدتری مثل انواع کرپ، پارچه های چاپ دار و همچنین پارچه های طبیعی استفاده می شود. طراحان مد جوان سعی کردند لباس های هندی مدرن را به گونه ای طراحی کنند که برای حضور در موقعیت های مختلف اجتماعی مناسب باشند.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره لباس های هندی و پارچه های مناسب برای دوخت آن ها صحبت کردیم. هند یکی از کشورهایی است که تاریخ و فرهنگی بسیار غنی دارد. این فرهنگ بر همه جوانب زندگی مردم از جمله سبک لباس پوشیدن آن ها تاثیر گذاشته است. لباس های هندی از جمله جذاب ترین و زیباترین لباس هایی سنتی شناخته شده در دنیا هستند. این لباس ها را اغلب با استفاده از پارچه های کار شده با رنگ های متنوع و زیبا تهیه می کنند.

پارچه تافته، ساتن، حریر و همچنین پارچه کار شده مجلسی از جمله مناسب ترین گزینه ها برای دوخت لباس های هندی به شمار می روند. شما می توانید با استفاده از این پارچه های جذاب مدل های مختلف لباس هندی از جمله ساری، لهنگا، کورتا و همچنین لباس های هندی مدرن را بدوزید. همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت پارچه نگار و استفاده از امکان خرید عمده پارچه، پارچه های مورد نظر خود را به راحتی خریداری کنید.

منبع: https://www.lashkaraa.com/

4.4/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا