پارچه شناسی

بهترین پارچه ها برای دوخت مانتو عبایی را بشناسید

مانتو یکی از پراستفاده ترین پوشش ها بین خانم های ایرانی است. بنابراین طراحان و برندهای مختلف ایرانی با معرفی مدل های مختلف سعی می کنند سلیقه همه مشتریان خود را پوشش دهند. یکی از جذاب ترین مدل های مانتویی که امروزه طرفداران زیادی دارد، مانتو عبایی است. این مدل مانتو عمدتا بلند و تا زیر زانو است. آستین های این مانتو به صورت سر خود و آزاد هستند. برش آزاد و بلند این مانتو باعث می شود که تنخور آن بسیار شیک و راحت باشد. علاوه بر این، با توجه به اینکه این مانتو حالت پوشیده ای دارد برای طراحی استایل های محجبه هم بسیار مناسب است.

مانتو عبایی در مقایسه با سایر مدل های مانتو به مقدار پارچه بیشتری نیاز دارد. پارچه های نرم که ریزش خوبی دارند مناسب ترین گزینه ها برای دوخت این مانتو هستند. البته بعضی از برند های مانتوهای عبایی خود را با پارچه های خشک هم طراحی می کنند. این کار باعث می شود که ظاهر این مانتوها حجیم باشد و حالت کژوال داشته باشند. در این مطلب قصد داریم بهترین پارچه ها برای دوخت مانتو عبایی را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

لینن-نچرال

ویژگی های پارچه مناسب برای دوخت مانتو عبایی

به نظر شما مناسب ترین پارچه ها برای دوخت مانتو عبایی چه ویژگی هایی دارند؟ مانتو عبایی بلند و آزاد است. بنابراین پارچه مناسب برای دوخت آن باید سبک و ظریف باشد. این مسئله باعث می شود که مانتو بلند شما وزن زیادی نداشته باشد. علاوه بر این، پارچه ای که برای دوخت این مدل مانتو استفاده می شود، باید ریزش مناسبی داشته باشد. ریزش مناسب پارچه باعث می شود که تنخور مانتو بسیار شکیل و زیبا باشد و لباس به خوبی روب تن شما بنشیند.

ویژگی های پارچه مناسب برای دوخت مانتو عبایی

مانتو عبایی یکی از مدل های محبوب برای روزهای گرم فصل تابستان است. بنابراین استفاده از پارچه هایی که خنک هستند یکی از اولویت ها برای دوخت آن است. از طرف دیگر، انتخاب پارچه برای دوخت مانتو عبایی به کاربرد آن هم بستگی دارد. مثلا برای طراحی یک مانتو مجلسی، پارچه کرپ، حریر یا ساتن بهترین گزینه ها هستند. همچنین برای داشتن یک مانتوی کژوال، پارچه شانتون یا لینن برای شما ایدئال هستند.


پیشنهاد ما: 8 ایده جذاب برای تزئین لباس های شما در تابستان


برای دوخت مانتو عبایی چقدر پارچه لازم است؟

مانتو عبایی برش آزادی دارد و قد آن اغلب تا زیر زانو یا مچ پا است. بنابراین برای دوخت آن به مقدار پارچه بیشتری نسبت به سایر مانتوها نیاز است. متراژ پارچه مورد نیاز برای دوخت این مانتو شیک و زیبا به قد شما و همچنین عرض پارچه بستگی دارد. اگر عرض پارچه ای که قصد خریداری آن را دارید 150 سانتی متر باشد، به اندازه دو برابر قد لباستان به پارچه نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که اگر پارچه موردنظرتان آبرفت دارد، میزان آبرفت را هم به متراژ پارچه اضافه کنید. فروشگاه پارچه نگار امکان خرید عمده پارچه های مناسب برای دوخت مانتو عبایی را برای شما فراهم کرده است. شما می توانید با مراجعه به این فروشگاه، پارچه مورد نظرتان را مشاهده و خریداری کنید.

برای دوخت مانتو عبایی چقدر پارچه لازم است؟

بهترین پارچه ها برای دوخت مانتو عبایی

شما می توانید از طیف گسترده ای از پارچه های مانتویی برای دوخت مانتو عبایی استفاده کنید. این پارچه ها مدل ها و استایل های متنوعی را پوشش می دهند. به عنوان مثال پارچه ساتن، حریر یا کرپ بهترین گزینه ها برای دوخت مانتوهای عبایی مجلسی به شمار می روند. در ادامه مناسب ترین پارچه ها برای دوخت مانتو عبایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

نخی

یکی از اولین گزینه ها برای دوخت مانتو عبایی، پارچه نخی است. این پارچه بسیار نرم و لطیف است و ریزش خوبی دارد. بنابراین مانتوهای عبایی دوخته شده با آن به زیبایی روی بدن شما می نشینند. پارچه نخی بسیار سبک است. این مسئله باعث می شود که مانتو دوخته شده با آن سنگین نباشد و احساس بدی را برای شما ایجاد نکند. همچنین جذب رطوبت و خنک بودن این پارچه باعث می شود که بهترین انتخاب برای استفاده در روزهای گرم فصل تابستان باشد.

نخی

شما می توانید با استفاده از پارچه های نخی ساده و طرحدار سبک های مختلف مانتو عبایی را بدوزید. این مانتوها گزینه های خوبی برای طراحی استایل های خیابانی تابستانه به شمار می روند. همچنین می توانید با انتخاب صندل و کیف دستی های کوچک کژوال، استایل تابستانه خود را کامل کنید.

خرید پارچه لینن مانتویی

لینن

یکی دیگر از پارچه های تابستانه مناسب برای دوخت مانتوهای عبایی کژوال، پارچه لینن است. این پارچه ریزش زیادی ندارد. بنابراین ایستایی آن خشک تر از سایر پارچه هایی است که برای دوخت مانتو عبایی استفاده می شوند. مانتوهای دوخته شده با پارچه لینن حالت خشک و حجیم تری دارند. شما می توانید این مانتوهای جذاب و خاص را با مدل های مختلف شلوار جین، کتانی و صندل اسپرت ست کنید و یک استایل کژوال خاص داشته باشید.

لینن

شانتون

پارچه شانتون یکی از پارچه های مانتویی باکیفیت و پرکاربرد بازار است. این پارچه به دلیل ویژگی هایی از جمله زیردست نرم و لطیف، ایستایی متوسط، خنکی و تنفس پذیری بالا یکی از مناسب ترین گزینه ها برای دوخت مانتوهای عبایی است. استفاده از این پارچه برای طراحی مانتو عبایی به شما کمک می کند که یک استایل نیمه رسمی شیک داشته باشید.

شانتون

کرپ

بدون شک پارچه کرپ را می توان به عنوان بهترین گزینه برای دوخت مانتوهای عبایی معرفی کرد. این پارچه همه ویژگی های لازم برای دوخت یک مانتو شیک و زیبا را دارد. عباهای دوخته شده با این پارچه استایل رسمی و یا نیمه رسمی دارند. شما می توانید از پارچه کرپ به تنهایی استفاده کرده و یک مانتو عبایی نیمه رسمی و مناسب برای حضور در محل کار و یا جلسات رسمی طراحی کنید. همچنین می توانید این پارچه را با پارچه های کار شده مجلسی ترکیب کنید و یک عبای مجلسی و خاص داشته باشید. فروشگاه پارچه نگار امکان خرید عمده طیف گسترده ای از پارچه های مناسب برای دوخت عبا را برای شما فراهم کرده است.

کرپ

قیمت پارچه کرپ مانتویی

حریر

یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوخت مانتو عبایی مجلسی پارچه حریر است. این پارچه جذاب به خوبی روی تن شما می نشیند و گزینه بسیار خوبی برای استفاده در مهمانی ها است. توجه داشته باشید که پارچه حریر حالت نسبتا شفافی دارد. بنابراین برای این که یک مانتو عبایی پوشیده داشته باشید، لازم است از آسترهای نازک استفاده کنید. همچنین می توانید این پارچه را به صورت لایه لایه بدوزید. کفش های پاشنه بلند مجلسی و کیف دستی های شیک و کار شده به خوبی استایل مجلسی شما را تکمیل خواهند کرد.

مانتو عبایی حریر

ساتن

پارچه ساتن یکی دیگر از گزینه هایی است که برای دوخت مانتوهای عبایی استفاده می شود. این پارچه براق و جذاب بسیار نرم و لطیف بوده و ریزش بسیار خوبی دارد. بنابراین می توان آن را به تنهایی برای دوخت مانتوهای عبایی مجلسی استفاده کرد. همچنین می توان از ترکیب این پارچه با پارچه های مجلسی خاص و کار شده، مانتوهای عبایی جذابی را طراحی کرد. شما می توانید استایل مجلسی طراحی شده با این پارچه براق و زیبا را با کفش های مجلسی تخت یا پاشنه بلند و کیف های زیبا تکمیل کنید. همچنین می توانید از مدل های مختلف شال یا روسری ساتن و یا ابریشم برای لوکس تر شدن استایل خود استفاده کنید.

مانتو عبایی ساتن

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره بهترین پارچه های برای دوخت مانتو عبایی صحبت کردیم. اغلب مانتوهایی که برش آزاد، قد بلند و آستین های سرخود دارند در دسته مانتوهای عبایی قرار می گیرند. این مانتوها را می توان به صورت جلو باز یا جلو بسته طراحی کرد و استایل های شیک و پوشیده ای با آن ها ساخت. پارچه هایی که برای دوخت مانتو عبایی استفاده می شوند باید در درجه اول سبک و لطیف باشند. علاوه بر این، ریزش زیاد این پارچه ها هم یکی از خصوصیات مثبت آن ها به شمار می رود.

به طور کلی، انتخاب پارچه مناسب برای دوخت مانتو عبایی به کاربرد آن و استایلی که قصد طراحی آن را دارید بستگی دارد. به عنوان مثال برای داشتن یک استایل مجلسی شیک با مانتو عبایی، می توانید از پارچه حریر، ساتن و یا کرپ استفاده کنید. همچنین می توانید با به کاربردن پارچه های مجلسی پولکی یا جواهر دوزی در بخش هایی مثل سینه و یا سر آستین جذابیت این مانتوهای مجلسی را چند برابر کنید. علاوه بر این، برای طراحی یک استایل کژوال و راحت تابستانه می توانید از پارچه های راحتی مثل لینن، شانتون و یا پارچه نخی استفاده کنید. فروشگاه پارچه نگار، امکان خرید عمده پارچه های عبایی شیک و خاص در طرح ها و رنگ های متنوع را برای شما فراهم کرده است.

منبع: https://www.abayakart.com/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا