پارچه شناسی

بهترین پارچه ها برای دوخت کراپ کت + عکس و ایده دوخت

امروزه آیتم ها و مدل لباس های زیادی در دنیای مد وجود دارد. بعضی از آن ها به سرعت ترند شده اما پس از مدتی محبوبیت خود را از دست می دهند. یکی از آیتم هایی که به تازگی به دنیای مد اضافه شده و در آن ماندگار شده، کراپ کت است. کراپ کت به دلیل شکل متفاوت و خاصی که دارد به سرعت مورد توجه همگان قرار گرفت. اکثر خانم های جوان امروزه ترجیح می دهند به جای استفاده از کت های کلاسیک و تکراری به سراغ کراپ کت بروند. از این آیتم جذاب می توانید در استایل های مختلف استفاده کنید. کافی است از یک پارچه مناسب برای دوخت آن بهره ببرید تا صاحب یک آیتم جذاب و باکیفیت بشوید. در ادامه با بهترین پارچه ها برای دوخت کراپ کت و استایل های مختلف با این آیتم جذاب آشنا خواهیم شد.

پارچه ژاکارد مجلسی

زیباترین استایل ها با کراپ کت

برای داشتن یک استایل جذاب باید به سراغ آیتم های متفاوت و خاص بروید. یکی از لباس هایی که می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند، کراپ کت است. کراپ کت انواع متفاوتی دارد. با توجه به مدل و پارچه به کار رفته در این آیتم، استایل شما متفاوت خواهد بود. با ما همراه باشید تا با انواع پارچه های مناسب برای دوخت کراپ کت و استایل هایی که می توانید با این آیتم جذاب برای خود تهیه کنید، بیشتر آشنا شوید.

استایل اسپرت با کراپ کت جین

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین استایل ها در بین قشر جوان استایل اسپرت است. معمولا دختران و خانم های جوان ترجیح می دهند از این استایل به صورت روزانه استفاده کنند. برای طراحی یک استایل اسپرت می توانید بسته به سلیقه خود از انواع لباس ها کمک بگیرید. یکی از آیتم هایی که در این زمینه به شما کمک زیادی می تواند بکند، کراپ کت جین است. به خوبی می دانید که پارچه جین یک پارچه پرکاربرد برای استایل های اسپرت است. از آنجایی که این پارچه دوام و کیفیت بالایی دارد، می توانید از آن سال های سال استفاده کنید.

استایل-اسپرت-با-کراپ-کت-جین

شاید برای شما سوال شده باشد که چرا پارچه جین برای دوخت کراپ کت مناسب است. به خوبی می دانید که برای دوخت کت های مختلف باید از پارچه هایی با ایستایی بالا استفاده کنید. کراپ کت هم از این قاعده مستثنی نیست. پارچه جین آهار بالایی دارد. اما این تنها یکی از دلایلی است که می توانید از پارچه جین برای دوخت این مدل کت استفاده کنید. پارچه جین به دلیل چروک پذیری کمی که دارد زیبایی استایل شما را در بلند مدت حفظ می کند. در نتبجه نگرانی بابت خراب شدن استایل خود نخواهید داشت.


بیشتر بخوانید: بهترین گزینه ها برای لباس سفر تابستانه شما


استایل شیک با پارچه ژاکارد

یکی دیگر از استایل های پرطرفدار در بین بانوان ایرانی استایل های خانومانه و شیک است. از این استایل بیشتر در جمع های خانوادگی و دورهمی ها استفاده می شود. معمولا برای این استایل از آیتم های خاص و در عین حال جدید استفاده می شود. چیزی که می تواند استایل شما را نسبت به سایرین متفاوت کند، استفاده از آیتم های ترندی است. برای مثال شما می توانید از یک کراپ کت در استایل خود استفاده کرده و برای خود یک ظاهر متفاوت را رقم بزنید. ست کردن این آیتم جذاب بسیار راحت است. شما می توانید بسته به سلیقه کت خود را با شلوار، دامن و حتی سارافون ست کنید. در نظر داشته باشید انتخاب دامن برای شما یک استایل دخترانه و شلوارهای بگ برای شما یک استایل کژوال را فراهم می کند.

استایل-های-خانومانه-با-پارچه-ژاکارد

یکی از پارچه هایی که می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند، پارچه ژاکارد است. پارچه ژاکارد را اکثر خانم ها به خوبی می شناسند. این پارچه به دلیل بافت و ظاهر متفاوتی که دارد در بین پارچه های دیگر از محبوبیت بالایی برخوردار است. پارچه ژاکارد آهار بالایی دارد. از این پارچه می توانید برای دوخت آستین های پفکی بهره ببرید. این عمل باعث می شود استایل شما ظاهر زیباتری پیدا کند. پارچه ژاکارد به راحتی دچار چروک نمی شود. از طرفی پارچه ژاکارد جزو خوش دوخت ترین پارچه ها است. در نتیجه نگرانی از بابت دوخت آن نخواهید داشت.

استایل تابستانه خنک با کراپ کت شانتون

در ایام تابستان انتخاب لباس کار آسانی نیست. بسیاری از افراد در انتخاب استایل در این روزها دچار مشکل می شوند. اگر شما هم به دنبال یک استایل خنک برای تابستان 1403 هستید خواندن این بخش از مقاله می تواند به شما کمک زیادی بکند. یکی از آیتم هایی که می تواند در تابستان امسال استایل شما را متفاوت کند، کراپ کت است. برای استفاده روزانه می توانید این آیتم جذاب را با دامن یا شلوار ست کنید. دامن و شلوارهای پیله دار از جمله بهترین انتخاب ها برای ست شدن با کراپ کت هستند. از طرفی این آیتم ها اورسایز محسوب شده و به همین دلیل می توانند شما را در فصل تابستان خنک نگهدارند.

استایل-تابستانه-خنک-با-کراپ-کت-شانتون

پارچه شانتون در بین پارچه های تابستانی اسم و رسم خاصی دارد. این پارچه از الیاف طبیعی و مرغوبی تهیه شده است. به همین دلیل در صورت تعریق از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند. از طرفی پارچه شانتون منافذ زیادی دارد که با چشم قابل رویت نیست. اما همین منافذ می توانند به خوبی هوا را از بیرون به داخل و برعکس منتقل کند. پارچه شانتون دوخت بسیار راحتی دارد. به همین دلیل می توانید با آن انواع مدل کراپ کت ها را برای خود تهیه کنید. پارچه شانتون آهار مناسب برای دوخت کراپ کت را دارد.

قیمت پارچه ژاکارد مجلسی

استایل زمستانه جذاب با پارچه شانل

از کراپ کت نه تنها در فصل تابستان که حتی در زمستان نیز می توانید استفاده کنید. کافی است برای این کار به سراغ پارچه های ضخیم و گرم بروید. برای مثال یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت این آیتم جذاب پارچه شانل است. این پارچه در انواع طرح ها و رنگ ها تولید می شود. به همین دلیل تنوع بالایی داشته و می تواند سلیقه تمامی افراد را پوشش دهد. پارچه شانل یک پارچه زمستانی با بافت درشت است. این پارچه مدل های متنوعی دارد. بعضی از آن ها کیفیت بالایی داشته و می توانید از آن سال های سال استفاده کنید. نمونه های بی کیفیت این پارچه معمولا به سرعت دفرمه شده و طول عمر زیادی ندارند.

استایل-زمستانه-جذاب-با-پارچه-شانل

همانطور که گفته شد کیفیت تمامی پارچه های شانل موجود در بازار یکسان نیست. به همین دلیل بهتر است آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. فروشگاه های بزرگ معمولا این پارچه را با قیمت مناسب تری در اختیار شما قرار می دهند. پارچه شانل قیمتی معقول و مناسب دارد. با توجه به تنوع در طرح و رنگ این پارچه، می توانید با آن یک استایل پاییزه خاص داشته باشید.

استایل دخترانه با کراپ کت کتان

استایل دخترانه معمولا به استایل هایی گفته می شود که در آن از آیتم های فانتزی و راحت استفاده می شود. اگر برای دوخت کراپ کت از پارچه مناسبی استفاده کنید، می توانید صاحب یک آیتم فانتزی و متفاوت برای استایل های دخترانه خود بشوید. یکی از پارچه هایی که می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند، پارچه کتان است. از کراپ کت کتان خود می توانید در کنار دامن یا شلوار استفاده کرده و یک ظاهر شیک و زیبا را برای خود رقم بزنید. اگر از یک دامن پیله دار و کوتاهی در کنار کت خود استفاده کنید، می توانید از آن برای مهمانی ها و تولدهای خود بهره ببرید.

استایل-دخترانه-با-کراپ-کت-کتان

اکثر افراد تجربه استفاده از پارچه کتان را دارند. معمولا از این پارچه برای استایل های روزانه استفاده می شود. پارچه کتان جزو پارچه های آهاردار محسوب می شود. این پارچه فرم پذیری زیادی دارد. به همین دلیل در صورت ایجاد پیله می تواند ظاهر خود را در بلند مدت حفظ کند. از این پیله ها می توانید در قسمت مچی آستین خود بهره ببرید. با این کار آستین شما حالت پفکی و جذابی پیدا خواهد کرد. از جیب های بزرگ نیز می توانید در این استایل و بر روی کت خود استفاده کنید. پارچه کتان دوخت بسیار راحتی دارد. در نتیجه می توانید انواع جیب ها را به راحتی بر روی آن طراحی کنید. در نظر داشته باشید که پارچه کتان چروک پذیری زیادی دارد. در صورت ایجاد چروک آن را با درجه کم و از سمت پشت پارچه اتوکشی کنید تا خط اتو بر روی آن باقی نماند.

استایل رسمی با پارچه کرپ

زمانی که به یک مهمانی یا ملاقات رسمی دعوت می شوید مسلما استایل شما با سایر مکان ها متفاوت خواهد بود. همه شما به خوبی می دانید که یکی از پرکاربردترین آیتم ها در استایل های رسمی کت و شلوار است. با این حال ممکن است شما بخواهید همین کت و شلوار را این بار به گونه ای متفاوتی تجربه کنید. برای این کار می توانید به سراغ کت های کراپ و شلوار بروید. این مدل کت و شلوار می تواند شما را فردی جسور و شیک پوش در چشم مخاطبتان جلوه بدهد. معمولا برای تکمیل استایل های رسمی از کفش های پاشنه بلند و کیف دستی های کوچک استفاده می شود. کت هایی که برای استایل های رسمی در نظر گرفته می شوند معمولا یقه های انگلیسی یا آرشال دارند.

استایل-رسمی-با-پارچه-کرپ

برای دوخت این مدل کت و شلوار بیشتر از پارچه کرپ استفاده می شود همانطور که می دانید پارچه کرپ انواع متفاوتی دارد. اگر قصد دارید از این استایل رسمی در فصل پاییز و روزهای خنک سال استفاده کنید، بهتر است به سراغ پارچه کرپ کنزو بروید. پارچه کرپ کنزو آهار بالایی دارد. در صورت مراقبت درست و اصولی این پارچه به هیچ عنوان دچار خرابی و پرزدهی نمی شود. برای روزهای بهار و تابستان پارچه کرپ باربی کاربرد بیشتری دارد. ضخامت این پارچه نسبت به کرپ کنزو کمتر بوده و آهار آن نیز کمتر است.

خرید پارچه کرپ کنزو ژاپن

استایل کلاسیک با کراپ کت لینن

یکی از استایل هایی که در چند سال اخیر طرفداران زیادی در دنیای مد پیدا کرده، استایل کلاسیک است. معمولا در استایل کلاسیک از پارچه های ساده یا راه راه استفاده می شود. در این استایل رنگ های تند و جیغ جایگاهی ندارند. اگر مایلید صاحب یک استایل کلاسیک شیک و خاص شوید بهتر است این بار آیتم کراپ کت را امتحان کنید. برای زیباتر شدن استایلتان می توانید از جلیقه و شلوار نیز در کنار کت خود بهره ببرید. اگر قصد دارید از این استایل زیبا برای مهمانی های خود استفاده کنید، بهتر است کت خود را با یک دامن کوتاه ست کنید.

استایل-کلاسیک-شیک-با-کراپ-کت-لینن

برای ساخت استایل کلاسیک می توانید از پارچه های متنوعی بهره ببرید. اگر به پارچه های راه راه علاقه دارید، یکی از بهترین گزینه ها برای شما پارچه لینن است. پارچه لینن آهار لازم برای دوخت کت را دارد. از طرفی چروک پذیری این پارچه کم بوده و می تواند در بلند مدت به خوبی از استایل شما مراقبت کند. در نظر داشته باشید که پارچه لینن یک پارچه تابستانی معروف است. این پارچه با الیاف مرغوبی تهیه شده و به هیچ عنوان به پوست شما آسیب وارد نمی کند. کراپ کت لینن می تواند یک گزینه ایدئال برای مهمانی هایی باشد که در فصل تابستان به آن ها دعوت می شوید.

منبع: https://www.pinterest.com/full__blooms/cropped-jackets/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا