استایلحجاب

راهنمای خرید پارچه چادر مشکی + عکس و ایده

چادر مشکی یکی از پوشش های رایج برای خانم های محجبه ایرانی است. در گذشته چادرها ساده و بدون تزئینات خاص بودند. اما با گذشت زمان و تغییر سلیقه مردم، طراحی چادر مشکی ها هم بروز شد. چادر مشکی با استفاده از پارچه های متنوع و باکیفیت دوخته می شود. این پارچه ها باید سبک و بادوام باشند. همچنین باید ریزش مناسب، ثبات رنگ و چروک پذیری کمی داشته باشند.

پارچه هایی مشابه پارچه کرپ، کرپ حریر، ساتن و در بعضی موارد ژاکارد از جمله مناسب ترین پارچه ها برای دوخت چادر مشکی به حساب می آیند. شما می توانید مدل های مختلف چادر را با استفاده از این پارچه ها بدوزید. همچنین می توانید با توجه به مدل، کاربرد و میزان استفاده روزمره، بهترین پارچه را انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم درباره انواع پارچه چادر مشکی و راهنمای خرید آن صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه چادری

انواع پارچه چادر مشکی

مدل های مختلف چادر را می توان با استفاده از پارچه های متنوعی دوخت. برای انتخاب پارچه مناسب برای دوخت چادر باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال کاربرد چادر یکی از فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب پارچه آن است. اگر بخواهید از چادر خود به صورت روزمره و در محیط های اداری یا تحصیلی استفاده کنید، باید از پارچه های ساده و راحتی مثل انواع کرپ استفاده کنید. در ادامه بهترین پارچه ها برای دوخت چادر مشکی را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید از طریق امکان خرید عمده پارچه از پارچه نگار، به طیف گسترده ای از پارچه های مناسب برای دوخت چادر مشکی دسترسی داشته باشید.

انواع پارچه چادر مشکی

پارچه کرپ

پارچه کرپ چادری یکی از پراستفاده ترین پارچه ها برای دوخت چادر مشکی است. این پارچه با وزن و ضخامت های مختلفی در بازار به فروش می رسد. جلوه مات و ریزش مناسب از جمله ویژگی های کلیدی پارچه کرپ چادری به شمار می روند. این ویژگی ها باعث می شوند که کرپ یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت چادرهای روزمره باشد.

پارچه کرپ


پیشنهاد ما: 6 مدل مانتو مشکی خنک برای تابستان امسال


پارچه کرپ حریر

کرپ حریر چادری یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوخت مدل های مختلف چادر مشکی است. ریزش بسیار زیاد و همچنین سبکی و لطافت این پارچه باعث می شود که گزینه خوبی برای دوخت چادرهای مجلسی مناسب برای فصل های گرم سال باشد.

پارچه کرپ حریر

پارچه ساتن

پارچه ساتن چادری یکی از جذاب ترین پارچه های چادر مشکی است. براق بودن این پارچه باعث می شود که چادرهای دوخته شده با آن جلوه خاص و منحصر به فردی داشته باشند. با استفاده از این پارچه می توان مدل های مختلف چادر عربی و لبنانی را دوخت.

پارچه ساتن

پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد چادری یکی از گزینه های لوکس و نفیس برای دوخت چادر مشکی است. از پارچه ژاکارد مشکی می توان برای دوخت چادر مشکی ساده استفاده کرد. همچنین می توان از این پارچه ها به عنوان خرج کار در قسمت های مختلف چادرهای قجری، عربی و … استفاده کرد.

پارچه ژاکارد

خرید پارچه چادر مشکی

ویژگی های پارچه مناسب برای دوخت چادر مشکی

چادر مشکی یکی از پوشش های روزمره برای بانوان محجبه است. بنابراین باید سبک و راحت باشد. همچنین پارچه مناسب برای این پوشش باید ویژگی هایی داشته باشد که در عین زیبایی و شیک بودن، کاربر را اذیت نکند. بعضی از مهم ترین ویژگی های پارچه چادر مشکی عبارتند از:

  • سبکی: پارچه مناسب برای چادر مشکی باید سبک باشد. زیرا در دوخت آن از مقدار زیادی پارچه استفاده می شود. بنابراین اگر وزن پارچه مورد استفاده بالا باشد، محصول تولیدی سنگین خواهد بود و باعث می شود استفاده از آن سخت باشد. با توجه به این ویژگی پارچه های حریر و انواع کرپ نازک از جمله بهترین گزینه ها برای دوخت چادر مشکی به حساب می آیند.

ویژگی های پارچه مناسب برای دوخت چادر مشکی

  • ثبات رنگ بالا: پارچه ای که برای دوخت چادر استفاده می شود باید ثبات رنگ بالایی داشته باشد. این ثبات رنگی را می توان از دو جهت بررسی کرد. در درجه اول این پارچه باید ثبات شستشویی بالایی داشته باشد. یعنی بعد از شستشوهای مکرر رنگش عوض نشود. همچنین این پارچه باید مقاومت نوری بالایی هم داشته باشد و در معرض نور خورشید دچار تغییر رنگ نشود.
  • چروک پذیری کم: یکی دیگر از ویژگی های مورد نیاز برای پارچه چادر مشکی، چروک پذیری کم است. چادر مشکی یک پوشش روزمره است و احتمال چروک شدن آن بسیار بالا است. بنابراین استفاده از پارچه هایی با چروک پذیری کم باعث می شود که ظاهر چادر شما در طول روز دچار تغییر نشود.
  • ریزش مناسب: پارچه چادری مناسب باید ایستایی لخت داشته باشد. همچنین در کنار این ویژگی نباید از روی سر شخص سُر بخورد.

تزئینات رایج روی پارچه های چادر مشکی

با گذشت زمان و ارائه مدل های جدید، تقاضا برای چادرهایی با تزئینات خاص هم افزایش پیدا کرد. از این چادرها اغلب برای مهمانی ها و حضور در مراسم های مهم استفاده می شود. در ادامه بعضی از رایج ترین تزئینات قابل انجام روی چادر مشکی را به شما معرفی می کنیم.

جواهردوزی

امروزه از هنر جواهردوزی برای تزئین مدل های مختلف چادر مشکی استفاده می شود. در این سبک از تزئین، جواهرات مختلفی مثل انواع سنگ، پولک، مروارید و … با استفاده از نخ خاص روی قسمت های مختلف چادر دوخته می شوند. این سبک از تزئین چادر اغلب باعث سنگین شدن آن می شود و برای کاربردهای خاص مناسب است.

جواهر دوزی

گلدوزی

یکی از تزئینات ترند شده برای چادر مشکی، گلدوزی است. در این سبک از قطعات گلدوزی شده در بخش های مختلف چادر مثل قسمت سر و یا آستین ها استفاده می شود. چادرهای گلدوزی شده جلوه بسیار لوکس و زیبایی دارند. بنابراین می توان به راحتی از آن ها برای حضور در جشن ها و مهمانی های مختلف استفاده کرد.

گلدوزی

استفاده از خرجکار توری

استفاده از خرجکارهای مختلف هم یکی از راه های تزئین چادر مشکی به حساب می آید. در این سبک از تزئین از خرجکارهای مختلفی مثل انواع تور، دانتل و پارچه های ژاکارد استفاده می شود. این خرجکارها اغلب در بخش سر آستین چادرهای عربی و لبنانی و یا قسمتی که روی سر قرار می گیرد استفاده می شوند.

استفاده از خرجکار توری

تزئینات مخمل

پارچه مخمل ظریف یکی دیگر از گزینه هایی است که برای تزئین چادر استفاده می شود. از این پارچه می توان به عنوان بستر خوبی برای جواهردوزی استفاده کرد و ترکیبی از خرجکار مخمل و تزئین جواهردوزی را روی چادر پیاده سازی کرد.

تزئینات مخمل

قیمت پارچه چادری

برای دوخت چادر چند متر پارچه بخریم؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که برای دوخت یک چادر مشکی چند متر پارچه نیاز است. به طور کلی، با توجه به مدل چادری که انتخاب می کنید، عرض پارچه و همچنین قد شما، مقدار پارچه مورد نیاز برای دوخت چادر متغیر است. متراژ یک قواره پارچه چادری بین 4 تا 6 متر است. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک چادر ساده ایرانی بدوزید به 4 تا 5 متر پارچه نیاز خواهید داشت. اگر عرض پارچه ای که انتخاب می کنید در حدود یک متر باشد، یک قواره پارچه 5 متری برای شما مناسب است. همچنین اگر عرض پارچه شما حدود 1 و نیم متر باشد، یک قواره پارچه چادری 5 متری برای شما ایدئال خواهد بود.

برای دوخت چادر چند متر پارچه بخریم؟

پارچه چادر مشکی را از کجا بخریم؟

امروزه فروشگاه های زیادی به صورت آنلاین یا حضوری، پارچه چادری را می فروشند. شما می توانید با مراجعه به این فروشگاه ها مناسب ترین پارچه برای کاربرد و مدلی که انتظار دارید را پیدا کنید. پارچه نگار یکی از فروشگاه هایی است که به فروش عمده و جزئی پارچه های مناسب برای دوخت چادر مشکی می پردازد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت این فروشگاه و امکان خرید عمده پارچه، محصول مورد نظرتان را به راحتی مشاهده و خریداری کنید.

پارچه چادر مشکی را از کجا بخریم؟

قیمت پارچه چادر مشکی

قیمت پارچه چادری به عوامل زیادی بستگی دارد. جنس پارچه، تراکم، وزن، طرح بافت و همچنین برند تولید کننده آن از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت پارچه چادری به حساب می آیند. هر چه کیفیت پارچه تولیدی بالاتر و دوام محصول بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. همچنین با پیچیده تر شدن طرح بافت پارچه قیمت آن افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال پارچه های ژاکارد مشکی از جمله گرانقیمت ترین پارچه های چادر مشکی در بازار به شمار می روند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به طیف گسترده ای از پارچه های چادری با قیمت های متنوع دسترسی داشته باشید.

قیمت پارچه چادر مشکی

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره خرید پارچه چادری صحبت کردیم. چادر مشکی یکی از پوشش های سنتی و پرکاربرد در بین خانم های محجبه ایرانی است. پارچه مناسب برای دوخت چادر مشکی باید دارای ریزش زیاد، دوام و استحکام بالا، سبکی، ثبات نوری و شستشویی و همچنین چروک پذیری کم باشد. همچنین این پارچه باید به گونه ای باشد که به راحتی از روی سر شخص سُر نخورد. امروزه از طیف گسترده ای از پارچه های مشکی مثل انواع کرپ، کرپ حریر، ساتن و حتی پارچه های ژاکارد برای دوخت این پوشش خاص استفاده می شود.

فاکتورهای متنوعی در انتخاب پارچه مناسب برای دوخت چادر مشکی موثر هستند. به عنوان مثال میزان استفاده از چادر و محلی که می خواهید از آن استفاده کنید یکی از نکات مورد توجه در انتخاب پارچه مناسب برای آن است. همچنین قیمت پارچه چادری و دوام و کیفیت آن هم از جمله موارد تعیین کننده در انتخاب پارچه چادری به شمار می روند. شما می توانید با استفاده از امکان خرید عمده پارچه چادری از پارچه نگار، محصول مورد نظرتان را به راحتی خریداری کنید.

منبع: https://youremma.com/best-fabrics-for-hijab 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا