استایلروزمره و کاربردی

فرم بدن خود را بشناسید و بر اساس آن لباس بپوشید

تناسب بین فرم بدن و مدل لباس یکی از نکات مهمی است که زمان طراحی استایل باید به آن توجه شود. شناخت شکل اندام به افراد کمک می کند تا لباسی انتخاب کنند که به خوبی روی تن آن ها بنشیند. همچنین می توانند به راحتی نقاط ضعف اندامشان را بپوشانند. اما فرم بدن هر شخص چگونه شناسایی می شود؟

استایلیست ها و طراحان لباس، چند فرم کلی را برای بدن خانم ها معرفی کردند. این فرم ها بر اساس اندازه های اندام و تناسب بین بالاتنه و پایین تنه افراد مشخص می شوند. 5 فرم کلی و شناخته شده بدن خانم ها عبارتند از مثلث، ساعت شنی، قلب، مستطیل و بیضی. در این مطلب قصد داریم درباره انواع فرم بدن و استایل های متناسب برای آن ها صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه-ساتن-ال-ایکس

منظور از فرم بدن چیست و چگونه تعیین می شود؟

فرم بدن به معنی چگونگی تناسب بین بالاتنه و پایین تنه است. همچنین کاملا وابسته به استخوان بندی و ویژگی های فیزیولوژیکی افراد است. بنابراین نمی توان فرمی را نسبت به فرم دیگر برتری داد. تنها با دانستن اینکه بدن چه شکلی دارد، می توان گزینه های مناسب را برای استایل های روزمره و مجلسی انتخاب کرد. در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه شکل اندام خود را بشناسید.

اندازه گیری بدن

برای اینکه متوجه شوید بدن شما چه فرمی دارد، راهی بجز اندازه گیری ندارید. برای این کار تنها به یک متر خیاطی نیاز دارید. قسمت هایی که لازم است اندازه بگیرید عبارتند از:

  • فاصله شانه ها: برای اندازه گیری این بخش باید متر را به صورت افقی از یک شانه تا شانه دیگر قرار داده و اندازه را بخوانید.
  • دور سینه: دور سینه به عنوان پارامتر مهم بالاتنه در تعیین فرم اندام شناخته می شود. برای اندازه گیری این بخش باید برجسته ترین قسمت سینه را در نظر گرفته و محیط آن را اندازه بگیرید.

اندازه گیری بدن

  • دور کمر: خط کمر بالاتنه را از پایین تنه جدا می کند. بنابراین یکی از پارامترهای مهم در تعیین شکل بدن است. برای اندازه گیری این پارامتر باید محیط ناحیه بین ناف و زیر سینه را اندازه بگیرید. اگر اطمینان ندارید که خط کمرتان کجاست، کافی است کمی به پهلو خم شوید. در این حالت، یک چین کوچک در قسمت پهلو مشاهده می شود که همان خط کمر طبیعی است.
  • دور باسن: دور باسن مهم ترین پارامتر پایین تنه در تعیین فرم بدن است. برای اندازه گیری این پارامتر باید برجسته ترین قسمت باسن را در نظر گرفته و محیط آن را اندازه بگیرید.

پیشنهاد ما: 6 مدل مانتو کفتان جدید برای تابستان امسال + عکس


استفاده از اندازه ها برای تعیین فرم بدن

بعد از اینکه اندازه قسمت های مختلف بدنتان را گرفتید می توانید با توجه کم و زیاد بودن آن ها نسبت به همدیگر فرم بدنتان را مشخص کنید. اگر اندازه دور سینه و دور باسنتان تقریبا مساوی است و کمر باریکی دارید، بدن شما ساعت شنی است. اگر ابعاد بالاتنه از دور باسن بیشتر باشد اندام شما به شکل مثلث برعکس یا قلب است. اگر  دور باسنتان بیشتر از دور سینه است، فرم بدن شما مثلثی است. علاوه بر این، عرض شانه و دور باسن برابر نشان دهنده فرم مستطیل هستند. همچنین بالا تنه پهن، تساوی نسبی خط کمر و خط سینه و لاغر بودن پاها و باسن نشان دهنده فرم بیضی خواهند بود.

استفاده از اندازه ها برای تعیین فرم بدن

انواع فرم بدن و استایل های مناسب برای هر کدام

همان طور که گفتیم، شکل بدن بانوان با 5 فرم اصلی توصیف می شود. هر یک از این فرم ها ویژگی های خاص خود را دارند و استایل خاصی برای آن ها طراحی می شود. در ادامه شکل های بدن و آیتم های مناسب برای آن ها را به شما معرفی می کنیم.

مثلث

اگر اندازه دور کمرتان از دور سینه بیشتر است و استخوان لگن پهنی دارید، فرم بدن شما مثلث است. در شکل مثلث اندازه پایین تنه در مقایسه با بالاتنه به وضوح بیشتر است. بنابراین افراد دارای بدن مثلثی شکل، سینه و شانه های ظریفی دارند. افراد با این اندام باید از لباس ها و اکسسوری هایی استفاده کنند که بالاتنه را پرتر نشان می دهند. لایه لایه پوشیدن در بالاتنه، اکسسوری های درشت، آیتم هایی با راه راه های افقی، آستین های پفی یا چین دار و شلوارهای فیت در بخش کمر و باسن از جمله آیتم های پیشنهادی برای این فرم اندام به شمار می روند.

مثلث

برای این که بالاتنه را پرتر نشان دهید، سراغ لباس هایی با طرح های درشت و رنگ های روشن بروید. شومیز و پیراهن هایی با یقه پهن، باعث می شوند شانه ها عریض تر به نظر برسند. بنابراین، یقه قایقی کشیده و یقه های مستطیلی گزینه های خوبی برای شما هستند. همچنین می توانید از آیتم هایی که پایین تنه را لاغرتر نشان می دهند استفاده کنید. بنابراین رنگ های تیره، دامن یا شلوار بلند و همچنین پیراهن های ماکسی یا میدی A-line دوخته شده از پارچه ساتن بهترین گزینه ها برای شما به شمار می رورند.

خرید پارچه ساتن

ساعت شنی

اگر انحنای بدن و خط کمر مشخص و دور سینه و باسن برابر باشند، فرم بدن ساعت شنی است. در اندام ساعت شنی تمرکز روی خط کمر است. بهتر است افراد با این فرم بدن از لباس های جذب استفاده کنند. همچنین شومیزهای یقه هفت از جمله بهترین گزینه ها برای آن ها به شمار می روند. علاوه بر این، پوشیدن شلوارهای فاق بلند بدون جیب همراه با تاپ یا بلوزهای یقه باز استایل شیک و جذابی را برای افراد با فرم ساعت شنی می سازند.

ساعت شنی

اگر بدن شما به شکل ساعت شنی است، سراغ استایل های مونوکروم بروید. همچنین برای مشخص شدن خط کمر در استایلتان از یک کمربند ظریف استفاده کنید. به علاوه، لباس هایی که برش جذب و اندامی دارند برای شما بسیار مناسب هستند. از جمله این آیتم ها می توان به پیراهن ماهی، دامن های راسته، شلوار جین جذب و کت کوتاه دوخته شده از پارچه کرپ اشاره کرد.

قیمت پارچه ساتن

قلب یا مثلث برعکس

در این فرم اندام پهنای شانه ها از لگن بیشتر است و کمر و باسن انحنای زیادی ندارند. همچنین خط کمر به صورت طبیعی مشخص نیست و فاصله کمر تا باسن کم است. بنابراین در این اندام باید از لباس هایی استفاده کرد که پایین تنه را پرتر و بالاتنه را ظریف تر نشان دهند. دامن و پیراهن های A-line، شلوار دامنی و یا شلوار جین بوی فرند از جمله گزینه های مناسب برای فرم بدن قلب به شمار می روند.

قلب یا مثلث برعکس

اگر بدنتان به شکل مثلث برعکس است، از آیتم هایی برای بالاتنه استفاده کنید که عرض شانه های را کمتر نشان بدهند. مثلا تاپ و شومیزهای یقه هفت با رنگ نسبتا تیره تر از آیتم پایین تنه انتخاب های خوبی هستند. توصیه می شود که از رنگ های روشن و طرح های درشت در آیتم پایین تنه خود استفاده کنید. این کار باعث می شود که تعادل بین بخش های مختلف اندام برقرار شود. همچنین از پوشیدن کت های اپل دار و لباس هایی با آستین پفی و چین دار خودداری کنید.

مستطیل

در فرم بدن مستطیل بالاتنه و پایین تنه اندازه برابر دارند. استفاده از آیتم هایی که خط کمر را نشان بدهند برای این اندام بسیار مناسب است. بنابراین، شلوارهای فاق بلند با کمر پهن و شومیزهایی که کمرشان برش خورده گزینه های مناسبی هستند. همچنین استفاده از آیتم های ست مثل کت و شلوار، بلوز و شلوار ست دوخته شده از پارچه موسلین و اورال هایی که در بخش کمر برش دارند به زیباتر دیده شدن این فرم بدن کمک می کنند.

مستطیل

اگر بدن شما مستطیلی و لاغر است، از لباس های عروسکی و چین دار استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا پرتر به نظر برسید. اکسسوری های درشت، آیتم های طرح دار، دامن های پفی و سرشانه های اپل دار هم گزینه های خوبی برای اندام مستطیلی هستند. توجه داشته باشید که لباس های راسته با برش های عمودی باعث می شوند که بدن شما صاف و بدون انحنا به نظر برسد. بنابراین فرم مستطیل شکل اندام را تشدید می کنند و توصیه می شود از به کار بردن آن ها خودداری کنید.

بیضی

در فرم بدن بیضی شکل، قسمت بالاتنه درشت و پایین تنه لاغر است. همچنین دور کمر و دور سینه اندازه ای نزدیک به هم دارند و خط کمر مشخص نیست. اگر فرم بدن شما به صورت بیضی است، سعی کنید از آیتم های راسته و دارای برش عمودی برای بالاتنه استفاده کنید. همچنین از بلوز، شومیز یا تاپ های طرحدار و روشن استفاده نکنید.

بیضی

اگر قصد استفاده از اکسسوری را دارید، از آیتم هایی استفاده کنید که بسیار ظریف هستند و توجه زیادی را به خود جلب نمی کنند. شلوار جین راسته یا بوتکات، سویشرت های اورسایز، لباس های مجلسی با برش های منحنی و پیراهن هایی که در قسمت شکم جذب نیستند از جمله آیتم های پیشنهادی برای این فرم بدن به شمار می روند.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره انواع فرم بدن و استایل های مناسب برای آن ها صحبت کردیم. فرم بدن هر شخص بسته به استخوان بندی و فیزیولوژی او با دیگران متفاوت است. امروزه استایلیست ها 5 فرم کلی را برای بدن بانوان در نظر می گیرند. بنابراین ایده استایل و طراحی های لباس هم بر اساس آن ها خواهد بود. شکل های متداول معرفی شده برای اندام خانم ها عبارتند از: ساعت شنی، مثلث، قلب یا مثلث برعکس، مستطیل و بیضی. تشخیص هر کدام از این فرم های اندامی با توجه به اندازه های بالاتنه و پایین تنه انجام می شود.

برای این که یک استایل زیبا و منحصر به فرد داشته باشید، باید قبل از انتخاب لباس فرم بدن خود را بشناسید. بنابراین می توانید به راحتی با انتخاب آیتم های مناسب، ایرادات اندامی خود را پوشانده و نقاط قوت خود را پررنگ تر کنید. به عنوان مثال، اگر فرم بدن شما به شکل مثلث است، باید به سراغ آیتم هایی بروید که بالاتنه را درشت تر نشان می دهند. بنابراین یک پیراهن یقه قایقی گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. اگر دوست دارید لباس های جذاب و متناسب با فرم بدن خود را بدوزید، می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار و استفاده از امکان خرید عمده پارچه، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

منبع: https://www.stitchfix.com//

1/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا