استایلروزمره و کاربردی

لباس باشگاه زنانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

انتخاب لباس مناسب برای حضور در باشگاه، یکی از دغدغه های خانم های ورزشکار است. هنگامی که ورزش می کنید، بدن شما تحرک زیادی دارد. این تحرک باعث می شود که تعریق داشته باشید و لباستان مرطوب شود. بنابراین به لباس هایی نیاز دارید که بتوانند به شما احساس راحتی مطلوبی را بدهند. یک لباس باشگاه زنانه باکیفیت باید دارای ویژگی هایی از جمله جذب رطوبت، کشسانی و انعطاف پذیری، تنفس پذیری و دوام بالایی باشد.

برای دوخت لباس باشگاه زنانه می توان از پارچه های متنوعی استفاده کرد. پارچه تریکو بافته شده از نخ پنبه یکی از گزینه های ایدئال برای دوخت لباس ورزشی است. علاوه بر این، پارچه های مصنوعی تهیه شده از الیافی مثل اسپاندکس، نایلون و پلی استر از جمله گزینه های مناسب برای دوخت لباس باشگاه برای خانم ها به شمار می روند. در این مطلب قصد داریم درباره ویژگی های مورد نیاز برای لباس باشگاه زنانه صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه-دورس

چه لباس هایی مناسب باشگاه هستند؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چه لباس هایی برای حضور در باشگاه مناسب هستند. لباس های زنانه مناسب برای حضور در باشگاه های ورزشی را می توان از دو جهت بررسی کرد. در درجه اول می توان آن ها را از نظر زیبایی ظاهری و همچنین برش و دوختشان بررسی کرد. معمولا لباس های باشگاه زنانه برش جذب دارند. این لباس ها به صورتی طراحی می شوند که مطابق با شکل ظاهری بدن شما باشند و اندام شما را به خوبی نشان دهند.

چه لباس هایی مناسب باشگاه هستند؟

علاوه بر شکل ظاهری، لباس های باشگاه زنانه را می توان از نظر راحتی و کارآیی هم بررسی کرد. بهترین لباس های ورزشی معمولا به خوبی می توانند رطوبت بدن حین ورزش کردن را جذب کنند. در نتیجه احساس تازگی و راحتی را برای شخص فراهم خواهند کرد. همچنین این لباس ها زیردست نرم و لطیفی دارند و در هنگام انجام فعالیت های ورزشی پوست بدن را اذیت نمی کنند.


پیشنهاد ویژه: 10 نکته برای اینکه استایل بهتری داشته باشید


ویژگی های لباس باشگاه زنانه

همان طور که گفتیم، برای انتخاب یک لباس باشگاه مناسب باید هم به ظاهر و هم به ویژگی های عملکردی لباس توجه کنیم. از جمله ویژگی های مورد انتظار برای یک لباس ورزشی می توان به راحتی پوشش، تنفس پذیری، دوام و استحکام، ضد حساسیت بودن، کشسانی و … اشاره کرد. در ادامه مهم ترین ویژگی های مورد نیاز برای این لباس ها را بررسی خواهیم کرد.

جذب رطوبت و راحتی

یکی از مهم ترین ویژگی های مورد نیاز برای لباس های باشگاه زنانه، جذب رطوبت آن ها است. لباس های ورزشی باکیفیت باید از موادی تهیه شوند که آبدوستی بالایی داشته و رطوبت را به خوبی جذب کنند. این مسئله باعث می شود که رطوبت روی سطح پوست فرد در هنگام ورزش کردن به سرعت جذب شود. علاوه بر این، پارچه این لباس ها باید به گونه ای باشد که رطوبت به سرعت از روی آن ها تبخیر شود. این مسئله باعث می شود که لباس شما در حین ورزش کردن خشک باقی بماند و احساس ناراحتی نکنید. امروزه استفاده از پارچه های تهیه شده از الیافی مثل نایلون و ترکیب آن با پنبه، برای تولید لباس های ورزشی راحت متداول است.

جذب رطوبت و راحتی

انعطاف پذیری

یکی دیگر از ویژگی های مهم لباس های ورزشی زنانه، انعطاف پذیری و کشسانی آن ها است. به طور کلی، یک لباس ورزشی باید بسیار منعطف و کشسان باشد. این مسئله باعث می شود که لباس شما به خوبی روی بدنتان بنشیند و با فرم بدن شما منطبق باشد. امروزه برای تولید لباس های ورزشی کشسان از پارچه های تریکو استفاده می شود. این پارچه ها به دلیل بافت حلقوی ای که دارند، انعطاف پذیری مناسبی را به همراه دارند. همچنین در برخی موارد برای افزایش خاصیت کشسانی از نخ های اسپاندکس یا لایکرا استفاده می شود.

انعطاف پذیری

تنفس پذیری

تنفس پذیری بالا هم یکی دیگر از ویژگی های مورد نیاز برای لباس باشگاه زنانه است. این ویژگی باعث می شود که در حین استفاده از لباس، هوا بین پوست بدن و لباس جریان داشته باشد و شخص احساس ناراحتی نکند. استفاده از الیاف طبیعی در ساختار لباس باشگاه باعث می شود که این ویژگی به خوبی تامین شود.

تنفس پذیری

دوام

یکی از مهم ترین ویژگی های مورد نیاز برای لباس های باشگاه زنانه، دوام و استحکام بالا است. لباس های ورزشی به صورت روتین برای فعالیت هایی که به تحرک و حرکات کششی زیادی نیاز دارند استفاده می شوند. بنابراین لازم است که از مواد باکیفیتی تولید شوند که دوام و استحکام بالایی را به همراه داشته باشند. امروزه برای افزایش دوام لباس های ورزشی از الیاف پنبه و همچنین ترکیب آن ها با الیاف مصنوعی باکیفیتی مثل نایلون و پلی استر استفاده می شود.

قیمت پارچه دورس

دوام

پارچه های مناسب برای دوخت لباس باشگاه زنانه

برای دوخت لباس باشگاه زنانه از پارچه های متنوعی استفاده می شود. این پارچه ها می توانند به خوبی پاسخگوی نیاز ورزشکاران باشند. شما می توانید با استفاده از انواع پارچه های ورزشی لباس های شیک و جذابی را بدوزید. همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار و استفاده از امکان خرید عمده پارچه، محصولات مورد نظرتان را مشاهده و خریداری کنید. در ادامه مناسب ترین پارچه ها برای دوخت لباس باشگاه را به شما معرفی می کنیم.

پارچه تریکو پنبه ای، راحت و زیبا 

پارچه تریکو پنبه ای یکی از بهترین مواد برای دوخت لباس های ورزشی است. وجود حلقه های بافت در این پارچه باعث می شوند که حتی بدون استفاده از نخ های لایکرا هم کشسانی قابل توجهی داشته باشد. همچنین به راحتی بر شکل بدن منطبق می شود و تن خور بسیار زیبا و شیکی خواهد داشت. علاوه بر این، الیاف پنبه مورد استفاده در این پارچه دارای خاصیت جذب رطوبت بالایی هستند. بنابراین لباس ورزشی دوخته شده از این پارچه بسیار راحت است.

پارچه تریکو پنبه ای، راحت و زیبا 

پارچه دورس برای لباس ورزشی

پارچه دورس یکی از متداول ترین پارچه ها برای دوخت لباس ورزشی است. ساختار این پارچه بسیار منعطف بوده و کشسانی خوبی دارد. همچنین زیردست آن نرم و لطیف بوده و در تماس با بدن پوست را اذیت نمی کند. پارچه دورس در ضخامت های مختلفی تولید می شود. این پارچه گزینه بسیار خوبی برای دوخت لباس های ورزشی مناسب برای روزهای سرد سال به شمار می رود. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به طیف گسترده ای از پارچه های دورس با ضخامت و رنگ های متنوع دسترسی داشته باشید.

پارچه دورس برای لباس ورزشی 

پارچه اسپاندکس برای لباس باشگاه زنانه

یکی دیگر از پارچه های متداول برای دوخت لباس های ورزشی اسپاندکس یا لایکرا است. این پارچه با استفاده از الیاف پلی یورتان تولید می شود و کشسانی بسیار زیادی دارد. از آن جایی که آبدوستی این پارچه خیلی کم است، معمولا از آن به تنهایی در دوخت لباس های باشگاه استفاده نمی شود. طراحان لباس های ورزشی معمولا اسپاندکس را با پارچه های دیگری که خاصیت جذب رطوبت بیشتری دارند ترکیب می کنند. از این پارچه معمولا در قسمت هایی از لباس، مثل آرنج و زانو، که تحت کشش بیشتری هستند، استفاده می شود.

خرید پارچه دورس

لباس باشگاه زنانه جدید

پارچه تهیه شده از الیاف مصنوعی، کاربردی و بادوام 

امروزه برای تولید لباس های باشگاه زنانه، به صورت گسترده از الیاف مصنوعی استفاده می شود. از جمله متداول ترین پارچه های مصنوعی مورد استفاده برای این محصولات می توان به پلی استر و نایلون اشاره کرد. پارچه های پلی استری بسیار با دوام و محکم هستند. این پارچه ها آبدوستی زیادی ندارند. اما به دلیل اینکه قیمت مقرون به صرفه تری دارند مورد توجه قرار می گیرند. در مقابل پارچه های تهیه شده از الیاف نایلون، آبدوستی بیشتری دارند. همچنین استحکام بالایی دارند و یک تجربه کاربری خوب را برای ورزشکاران به همراه خواهند داشت. امروزه لباس های ورزشی دوخته شده از پارچه نایلون از جمله گران ترین آیتم های بازار به شمار می روند.

لباس باشگاه زنانه سفید

پارچه ملانژ، بهترین پارچه برای دوخت لباس باشگاه زنانه

یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوخت لباس های باشگاه زنانه، پارچه ملانژ است. ملانژ پارچه ای است که از ترکیب الیاف پنبه و پلی استر با درصدهای مختلف تولید می شود. این پارچه به دلیل حضور پنبه در ساختارش آبدوستی و جذب رطوبت بالایی دارد. بنابراین می توان راحتی پوشش مناسبی را از آن انتظار داشت. همچنین به دلیل استفاده از الیاف مصنوعی پلی استر در ساختارش، دوام و استحکام فوق العاده و قیمت مقرون به صرفه ای خواهد داشت.

پارچه ملانژ، یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت لباس باشگاه زنانه

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره ویژگی های لباس باشگاه زنانه صحبت کردیم. لباس هایی که برای حضور در باشگاه و انجام فعالیت های ورزشی استفاده می شوند باید بسیار راحت باشند. پارچه مورد استفاده برای این لباس ها باید بتواند به خوبی رطوبت بدن را جذب و تبخیر کند. همچنین این لباس ها باید برش مناسب و تنخور خوبی داشته باشند. کشسانی، دوام، تنفس پذیری و ضدحساسیت بودن هم از جمله ویژگی های دیگری هستند که می توان برای لباس های باشگاه زنانه ذکر کرد.

لباس های ورزشی زنانه را می توان با استفاده از طیف گسترده ای از پارچه های طبیعی و مصنوعی تهیه کرد. پارچه تریکو پنبه ای، نایلون، پلی استر و همچنین ترکیب آن ها با پارچه های اسپاندکس از جمله گزینه های ایدئال برای دوخت این لباس ها به شمار می روند. فروشگاه پارچه نگار امکان خرید عمده انواع پارچه های ورزشی را برای شما فراهم کرده است. شما می توانید با مراجعه به این فروشگاه پارچه های مورد نظرتان را مشاهده و خریداری کنید.

منبع: https://afasports.com/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا