پارچه شناسی

پارچه تافته طرحدار، پارچه ای جذاب و جدید + ایده دوخت

تافته یکی از زیباترین پارچه های مجلسی بازار است که انواع مختلفی دارد. پارچه تافته طرحدار یکی از معروف ترین انواع تافته است. عموما از این پارچه برای دوخت لباس های خاص مجلسی و رسمی استفاده می شود. ضخامت کم در کنار ایستایی خشک و آهاردار از ویژگی های بارز این پارچه به شمار می روند. این پارچه متریالی منحصر به فرد برای دوخت لباس های مجلسی و خاص است.

پارچه تافته طرحدار از چاپ موتیف های مختلف و جذاب روی پارچه تافته ساده به دست می آید. زیردست این پارچه نرم و لطیف است. همچنین سطح آن بسیار صاف، صیقلی و درخشان است. علاوه بر دوخت لباس های مجلسی، پارچه تافته طرحدار را می توان برای دوخت شومیزهای خاص و فانتزی و همچنین کت و مانتوهای مجلسی استفاده کرد. شما می توانید تافته طرح دار را با پارچه های دیگر ترکیب کرده و استایلی خاص و جذاب داشته باشید. در این مطلب قصد داریم درباره پارچه تافته طرحدار و کاربردهای آن صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید تافته-طرحدار

پارچه تافته طرحدار چیست؟

پارچه تافته یکی از قدیمی ترین پارچه های مجلسی است. قدمت این پارچه به سال های دور و قرن دوازدهم بر می گردد. تافته یک واژه فارسی به معنی پیچ بافته است. این نام به دلیل استفاده از نخ های تاب دار برای بافت این پارچه، به آن نسبت داده شد. اولین پارچه تافته در عتبیه بغداد تولید شد. پس از آن تولید این پارچه تا سال 1950 در ژاپن انجام می شد. امروزه هم تولید این پارچه جذاب در ایتالیا و فرانسه رایج است.

پارچه تافته طرحدار چیست؟

پارچه تافته طرح دار از چاپ نقش و نگارهای مختلف و جذاب روی پارچه تافته ساده به دست می آید. از جمله ویژگی های این پارچه می توان به طرح بافت ساده، سطح صاف و درخشان، چاپ های باکیفیت، ضخامت کم و ایستایی آهاردار و خشک اشاره کرد. از این پارچه برای دوخت لباس های مجلسی و خاص استفاده می شود. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به طیف گسترده ای از پارچه های تافته طرحدار با رنگ و نقش مختلف دسترسی داشته باشید.


پیشنهاد ما: با پارچه وال کریستال آشنا شوید


پارچه تافته طرحدار چگونه تولید می شود؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پارچه تافته طرحدا چگونه تولید می شود. برای تولید این پارچه در ابتدا باید با روش تولید پارچه تافته ساده آشنا شویم. این پارچه از بافت نخ های تاب دار با طرح ساده به دست می آید. امروزه از الیاف مصنوعی مانند پلی استر، نایلون یا ابریشم مصنوعی برای بافت این پارچه جذاب استفاده می شود. بعد از تولید پارچه تافته ساده به عنوان بستر، طرح های مختلفی روی آن چاپ می شوند و پارچه تافته طرحدار به دست می آید.

روش تولید پارچه تافته طرح دار

پارچه تافته طرحدار را می توان با روش های چاپ مختلفی تولید کرد. از آن جایی که این پارچه ها اغلب از الیاف مصنوعی مثل پلی استر تولید می شوند، تکنیک چاپ سابلیمیشن و استفاده از جوهرهای حساس به حرارت مناسب ترین روش برای تولید آن ها است. این نوع از تافته ظاهر فانتزی و جذابی دارد. بنابراین می توان از آن برای دوخت انواع شومیز و پیراهن های زنانه زیبا استفاده کرد.

با پارچه تافته طرحدار چی بدوزیم؟

با استفاده از پارچه تافته طرحدار می توان طیف گسترده ای از لباس های مجلسی را دوخت. جلوه براق و رنگارنگ این پارچه باعث می شود که از این پارچه بیشتر برای دوخت لباس شب های شیک و لوکس استفاده شود. انواع پیراهن های مجلسی کوتاه و بلند، مدل های مختلف دامن، شومیز و … از جمله کاربردهای اصلی پارچه تافته طرحدار به شمار می روند. در ادامه لباس های مختلفی را که می توان با این پارچه خاص دوخت به شما معرفی می کنیم.

پیراهن های مجلسی

یکی از اصلی ترین کاربردهای پارچه تافته طرحدار، دوخت لباس های مجلسی است. شما می توانید با استفاده از این پارچه مدل های مختلف پیراهن مجلسی کوتاه و بلند را بدوزید. ایستایی آهار دار این پارچه باعث می شود که لباس شما تن خور شیکی داشته باشد. توجه داشته باشید که لباس های مجلسی تافته طرحدار ممکن است در حین استفاده چروک شوند.

پیراهن مجلسی تافته

مدل های مختلف دامن

پارچه تافته طرحدار به دلیل ظاهر جذاب و ایستایی مناسبی که دارد، یک گزینه ایدئال برای دوخت مدل های مختلف دامن است. شما می توانید دامن های دوخته شده با این پارچه جذاب را با شومیز و کراپ کت های مختلف ست کنید. این کار باعث می شود که بتوانید یک استایل جذاب و خاص برای خود طراحی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به پارچه های تافته با طرح و رنگ های مختلف و جذاب دسترسی داشته باشید.

مدل های مختلف دامن

 

خرید پارچه تافته طرح دار

شومیز تافته

پارچه تافته طرحدار یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت انواع شومیز فانتزی و جذاب است. این پارچه ها جلوه شیک و زیبایی دارند. بنابراین می توانید از آن ها به عنوان عنصر اصلی استایلتان استفاده کرده و بقیه آیتم ها را ساده انتخاب کنید. علاوه بر این، به دلیل ایستایی آهار دار این پارچه ها، می توانید از مدل های آستین و یقه خاص برای دوخت شومیز خود استفاده کرده و یک استایل خاص برای خود طراحی کنید.

شومیز-تافته

کت و مانتو مجلسی

یکی دیگر از کاربردهای پارچه تافته طرحدار دوخت انواع کت و مانتو مجلسی است. این پارچه به دلیل ضخامت کم و ایستایی خوبی که دارد یک گزینه مناسب برای دوخت این لباس ها است. شما می توانید با استفاده از این پارچه جذاب مدل های مختلف کت و مانتوی مجلسی کوتاه و بلند را بدوزید. همچنین می توانید از این پارچه به عنوان خرج کار در دوخت لباس خود استفاده کرده و تنها در قسمت هایی مثل جلو یا آستین لباس آن را به کار ببرید. کت و مانتوهای دوخته شده با این پارچه جذاب به دلیل آهار و ایستایی مناسب آن، به آسترکشی یا لایی گذاری نیاز ندارند. بنابراین می توانید به راحتی از این پارچه برای طراحی استایل های مجلسی خود استفاده کنید.

کت و مانتوی مجلسی

قیمت پارچه تافته طرح دار

ترکیب پارچه تافته طرحدار با پارچه های دیگر

پارچه تافته طرحدار یکی از زیباترین پارچه های مجلسی بازار است. از این پارچه می توان برای دوخت طیف گسترده ای از لباس های شیک استفاده کرد. شما می توانید علاوه بر دوخت لباس های مستقل، از این پارچه به عنوان خرجکار و یا در ترکیب با پارچه های ساده دیگر استفاده کنید. در این صورت می توانید لباس های جذابی را برای موقعیت های خاص طراحی کنید.

ترکیب پارچه تافته طرحدار با پارچه های دیگر

توجه داشته باشید که پارچه تافته طرح دار چروک پذیری بالایی دارد. بنابراین از یک پارچه با چروک پذیری کمتر برای ترکیب با این پارچه استفاده کنید. این کار باعث می شود که لباس شما در حین استفاده ظاهر بهتری داشته باشد. شما می توانید از این پارچه پر نقش و نگار برای دوخت انواع مانتو، کت، پیراهن مجلسی و شال های ترکیبی زیبا استفاده کنید. همچنین اگر تولید کننده لباس هستید، می توانید با استفاده از امکان خرید عمده پارچه از فروشگاه پارچه نگار، مدل های مختلف تافته طرحدار را خریداری کنید.

چگونه از پارچه تافته طرحدار مراقبت کنیم؟

یکی از موارد مهمی که پیش از خرید پارچه تافته طرح دار باید در نظر بگیرید، این است که این پارچه بسیار حساس است. تافته طرح دار پارچه ای بسیار ظریف و نازک است. بنابراین اگر به درستی از آن مراقبت نکنید، ممکن است دچار آسیب شود. شما می توانید با رعایت نکات کلی مراقبت از این پارچه، از لباس های خود برای مدت طولانی استفاده کنید.

مراقبت از پارچه تافته طرح دار

بعضی از نکات مهم مراقبت از پارچه تافته طرح دار عبارتند از:

  • سعی کنید لباس های دوخته شده با این پارچه را با آب سرد بشویید تا به رنگ و طرح پارچه آسیبی نرسد.
  • از شستشوی این لباس ها در ماشین لباسشویی خودداری کنید و سعی کنید آن ها را با دست بشویید.
  • برای شستشوی پارچه تافته طرحدار از شوینده های ملایم استفاده کنید.
  • بعد از شستن این پارچه، آن را در فضای باز و دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید.
  • برای اتوکشی پارچه تافته از دمای کم استفاده کنید تا به بافت و الیاف پارچه آسیبی نرسد.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره پارچه تافته طرحدار صحبت کردیم. این پارچه یکی از خاص ترین پارچه های مجلسی موجود در بازار است. پارچه تافته طرح دار ویژگی های مثبت زیادی دارد. سطح صیقلی و براق، زیردست نرم و لطیف، چاپ های باکیفیت و واضح و ایستایی آهار دار و خشک از جمله ویژگی های این پارچه جذاب به شمار می روند.

از این پارچه برای دوخت طیف وسیعی از لباس های مجلسی و لوکس از جمله پیراهن، شومیز، کت، مانتو، دامن و … استفاده می شود. شما می توانید این پارچه جذاب را با پارچه های ساده ترکیب کرده و استایل های مجلسی منحصر به فردی را طراحی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار مدل های مختلف پارچه تافته طرحدار را مشاهده و خریداری کنید.

منبع: https://icefabrics.com/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا