استایلروزمره و کاربردی

پارچه ژاکارد ایرانی و 7 مدل مانتو جدید + عکس

اگر از فروشندگان پارچه بخواهید یکی از معروف ترین پارچه ها در دنیای نساجی را به شما معرفی کنند، بی شک انتخاب بسیاری از آن ها پارچه ژاکارد است. به جرات می توان گفت از زمان تولید پارچه ژاکارد دنیای نساجی به یکباره متحول شد. ژاکارد انواع متفاوتی دارد. کافی است یک بار برای خرید این پارچه به بازار مراجعه کنید تا متوجه شوید که تنوع پارچه ژاکارد تا چه اندازه زیاد است. شما می توانید بسته به نیازتان و مدلی که مد نظر دارید، مدل پارچه ژاکارد خود را انتخاب کرده و خریداری کنید. اگر به دنبال یک پارچه ژاکارد باکیفیت و در عین حال قیمت مناسب هستید، بهتر است این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم در مورد پارچه ژاکارد ایرانی صحبت کنیم.

ژاکارد-ایرانی

مدل مانتوهای جدید و شیک با پارچه ژاکارد ایرانی

از آنجایی که قیمت پارچه های تولید داخلی نسبت به پارچه های خارجی کمتر است، این پارچه ها متقاضی بیشتری دارند. به همین دلیل بهتر است با پارچه ژاکارد ایرانی و مدل مانتوهایی که می توانید با آن تهیه کنید، بیشتر آشنا شوید.

مانتو آستین لاله ای با پارچه ژاکارد ایرانی

برای اینکه مانتو شما حالت زیبا و پسندیده ای داشته باشد باید به تمام قسمت های آن توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین قسمت های مانتو، آستین های آن است. آستین از نظر طراحان لباس، پاشنه آشیل یک مانتو تلقی می شود. به همین دلیل اگر قصد دارید صاحب یک مدل مانتو شیک شوید، باید به این قسمت توجه زیادی داشته باشید. اگر یک بار در اینترنت مدل آستین های خاص را جستجو کنید با آستین های زیادی رو به رو می شوید. مدل آستین لاله ای یکی از محبوب ترین آستین هایی است که می توانید از آن در مانتو خود استفاده کنید.

مانتو-آستین-لاله-ای-با-پارچه-ژاکارد-ایرانی

آستین لاله ای انواع متفاوتی دارد. بسته به سلیقه خود می توانید این مدل آستین را از قسمت حلقه یا پایین تر طراحی کنید. برای طراحی این مدل آستین باید قسمتی از آن را دوبل کرده تا بعد از دوخت بر روی هم قرار بگیرند. دوخت مدل آستین لاله ای تخصصی بوده و نیاز به مهارت زیادی دارد. در نتیجه بهتر است برای دوخت آن از پارچه های خوش دوخت استفاده کنید تا کار شما سخت نشود. یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت این مدل آستین پارچه ژاکارد ایرانی است. این پارچه آهار بالایی داشته و می تواند فرم آستین شما را به بهترین شکل نشان بدهد. پارچه ژاکارد ایرانی در خوش دوخت بودن زبانزد است. در نتیجه جزو بهترین گزینه ها برای دوخت این مدل آستین ها محسوب می شود.


پیشنهاد ما: چطور از دورس و هودی خود مراقبت کنیم؟


مدل مانتو شیک با آستین برگردان

اگر برای دوخت مدل آستین لاله ای آماده نیستید و نمی توانید برای دوخت آن اقدام کنید، باز هم جای هیچ نگرانی نیست. مدل آستین های ساده تری وجود دارد که می توانید از آن ها در مانتو خود استفاده کنید. یکی از آشناترین اصطلاحات در طراحی لباس، یقه های برگردان هستند. این اصطلاح در مورد آستین نیز صادق است. سرآستین برگردان یکی از معروف ترین مدل سرآستین ها محسوب می شود. دوخت این مدل سرآستین نسبت به آستین لاله ای ساده تر است. برای دوخت این مدل سرآستین کافی است کمی قد آستین خود را بلندتر از حالت عادی در نظر بگیرید. سپس از قسمت زیرین یا رویی آستین چاکی را طراحی کرده تا بتوانید آستین ها را به سمت بالا هدایت کنید.

مدل-مانتو-شیک-با-سرآستین-برگردان

اگر تجربه دوخت یقه های برگردان را داشته باشید به خوبی می دانید که دوخت این یقه ها با پارچه های کم ضخامت امکان پذیر نیست. برای سرآستین برگردان نیز همین موضوع صادق است. برای دوخت سرآستین برگردان باید مستقیما به سراغ پارچه هایی با ضخامت متوسط یا بالا بروید. از طرفی در زمان خرید باید به آهار پارچه انتخابی نیز دقت داشته باشید. در نتیجه یکی از بهترین پارچه ها برای این کار پارچه ژاکارد ایرانی است. پارچه ژاکارد ایرانی به دلیل داشتن آهار بالا و ضخامت متوسطی که دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت مدل سرآستین برگردان محسوب می شود.

مدل مانتو جدید با سرآستین پاپیونی

امروزه خانم های شیک پوش به مدل های فانتزی علاقه زیادی دارند. در نتیجه سعی می کنند در مدل مانتوهای روزمره بیشتر به سراغ آستین ها و یقه های فانتزی بروند. برای مثال این روزها مدل سرآستین پاپیونی یکی از پرطرفدارترین ها شناخته می شود. علت آن ظاهر بامزه و متفاوت این مدل سرآستین است. برای دوخت مدل سرآستین پاپیونی دو روش وجود دارد. در روش اول می توانید نوار بلند و جدایی را به پایین آستین وصل کرده و آن را به شکل پاپیون در بیاورید. در روش دوم می توانید پاپیونی درست کرده و آن را بر روی آستین مانتوی خود محکم کنید.

مدل-مانتو-جدید-با-سرآستین-پاپیونی

برای دوخت مدل سرآستین پایپونی بسته به سلیقه خود می توانید از پارچه های متفاوتی استفاده کنید. در نظر داشته باشید بسته به پارچه ای که انتخاب می کنید، شکل نهایی آستین متفاوت خواهد بود. برای مثال پارچه های ریزش دار در نهایت نمی توانند فرم پاپیون ها را خیلی واضح نشان بدهند. در عوض پارچه های آهاردار قادر هستند به زیبایی هرچه تمام تر فرم پاپیون ها را حفظ کنند. در نتیجه پارچه ژاکارد ایرانی می تواند در این زمینه به شما کمک کند. یکی دیگر از نکاتی که باید حتما به آن توجه کنید، فرم پذیری پارچه انتخابی شما است. اگر پارچه شما فرم پذیری مناسبی نداشته باشد، نمی توانید گره پاپیون را بر روی آن ایجاد کنید. پارچه ژاکارد ایرانی به دلیل فرم پذیری مناسبی که دارد، باعث می شود تا بتوانید با آن پاپیون های تزئینی را تهیه کرده و بر روی مانتوتان به کار ببرید.

خرید پارچه ژاکارد ایرانی

وست های جذاب با پارچه ژاکارد ایرانی

اگر به دنبال یک مدل مانتو متفاوت هستید، این قسمت برای شما است. امروزه استایل های تکراری جذابیت چندانی ندارند. به همین دلیل همه خانم ها به دنبال آیتمی هستند که بتوانند جذابیت استایل خود را حفظ کنند. یکی از معروف ترین و در عین حال پرطرفدارترین مدل مانتوهای موجود در بازار وست یا جلیقه است. این مدل مانتو به دلیل اینکه آستین ندارد به شما این اجازه را می دهد آن را با شومیزهای مختلف ست کنید. بسیاری از افراد فکر می کنند وست یک مدل مانتو ساده است. اما وست انواع متفاوتی دارد. بسته به سلیقه شما مدل جلیقه می تواند متفاوت باشد. برای مثال می توانید انواع یقه ها را بر روی این مدل پیاده کنید.

وست-های-جذاب-با-پارچه-ژاکارد-ایرانی

برای دوخت این مدل مانتو پارچه های چروک پذیر کاربردی ندارند. پارچه انتخابی شما باید بتواند در بلند مدت ظاهر استایلتان را حفظ کند. در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که صاحب یک استایل شیک شوید. به خوبی می دانید که پارچه هایی که در آن ها از الیاف طبیعی استفاده می شود، چروک پذیری بالایی دارند. در نتیجه برای دوخت وست مناسب نیستند. در مقابل پارچه هایی که در آن ها از الیاف مصنوعی استفاده شده است، چروک پذیری بسیار کمی دارند. در تولید پارچه ژاکارد از الیاف مصنوعی استفاده می شود. در نتیجه پارچه ژاکارد ایرانی یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت وست است.

چین ها و پیله های تزئینی با پارچه ژاکارد ایرانی

همانطور که قبلا هم گفته شد امروزه مدل مانتوهای فانتزی فروش بالایی دارند. اکثر افراد ترجیح می دهند به جای مانتوهای ساده و تکراری به سراغ آیتم هایی بروند که طراحی فانتزی و متفاوتی دارند. در مدل مانتوهای فانتزی و دخترانه معمولا باید ایده هایی وجود داشته باشد تا بتواند ظاهر مانتو شما را به طور کلی متحول کند. یکی از بهترین و محبوب ترین طراحی ها برای مدل مانتوهای دخترانه استفاده از پیله و چین است. چین و پیله می تواند ظاهر مانتو شما را کاملا عوض کند. این چین ها و پیله ها را می توانید بسته به سلیقه خود در قسمت های مختلف مانتو خود استفاده کنید. بدنه، آستین و جیب های مانتو بهترین قسمت ها برای دوخت چین و پیله هستند.

چین-های-و-پیله-های-تزئینی-با-پارچه-ژاکارد-ایرانی

اگر به دوخت این مدل مانتوهای فانتزی علاقه دارید، بهتر است این قسمت را با دقت بیشتری مطالعه کنید. دوخت مانتوهای فانتزی برخلاف تصور بسیاری از افراد کار سختی نیست. برای این کار تنها به یک پارچه خوش دوخت، خوش اتو و فرم پذیر احتیاج دارید. پارچه انتخابی شما باید بتواند خط اتو را در بلند مدت حفظ کند. در غیر این صورت پس از مدت کوتاهی پارچه شکل اولیه خود را از دست داده و ظاهر مانتو شما را نامرتب جلوه می دهد. پارچه ژاکارد ایرانی می تواند تمامی این انتظارات را برآورده کند. این پارچه فرم پذیری بالایی دارد. در نتیجه می تواند چین ها و پیله های مانتوی شما را به خوبی حفظ کند.

قیمت پارچه ژاکارد ایرانی

مانتو با طراحی خاص

برای داشتن یک مدل مانتو شیک و جذاب باید برای طراحی آن بیشتر از سایر مراحل وقت بگذارید. مانتو شما در صورتی می تواند جذابیت ظاهری لازم را داشته باشد که برای آن از طراحی و پارچه درست استفاده شده باشد. ایجاد برش بر روی مانتو می تواند شما را به طراحی دلخواهتان برساند. شما می توانید با ایجاد این برش ها فرم اندامتان را نیز اصلاح کنید. برای مثال برش های عمودی می تواند شما را لاغرتر نشان بدهند. برای این کار می توانید مانتو خود را از قسمت دکوپ برش زده و آن را به شکل دوبل طراحی کنید. این کار می تواند ظاهر مانتو شما را جذاب تر نشان بدهد. از طرفی برش عمودی در قسمت دکوپ با ایجاد خطای دید، فرم اندام شما را در قسمت شکم اصلاح می کند.

مانتو-با-طراحی-خاص

برای ایجاد هارمونی بیشتر می توانید از مدل دوبل در قسمت آستین ها نیز استفاده کنید. اگر می خواهید فرم مانتو شما کاملا مشخص باشد باید به سراغ پارچه های آهاردار بروید. پارچه های آهاردار می توانند برش های ایجاد شده را به زیبایی هرچه تمام تر نشان بدهند. پارچه ژاکارد ایرانی به دلیل آهار و ایستایی بالایی که دارد می تواند برش ایجاد شده در مانتو شما را به خوبی نشان بدهد. برای بولد شدن و مشخص تر شدن برش مانتو خود می توانید از نوارهای چین دار یا مغزی دوزی استفاده کنید.

ترکیب پارچه ژاکارد ایرانی با پارچه های دیگر

ترکیب پارچه ها با یکدیگر یکی از کارهای مورد علاقه طراحان لباس است. آن ها معتقدند با این کار می توانند مدل لباس را بهتر و جذاب تر به مخاطب نشان بدهند. ترکیب پارچه و استفاده از خرجکار تکنیک خاص خود را دارد. به بیانی در زمان دوخت مانتو امکان کنار هم قرار دادن هر دو پارچه ای وجود ندارد. پارچه های انتخابی شما باید از لحاظ ویژگی ها و خصوصیات مشابه باشند. در نتیجه در زمان خرید پارچه ها و طراحی لباس باید به کشسانی و آهار پارچه توجه کنید. چروک پذیری، آبرفت و اتورفت نیز از دیگر مواردی است که باید حتما از بابت آن ها مطمئن بشوید.

ترکیب-پارچه-ژاکارد-ایرانی-با-پارچه-های-دیگر

اگر یک بار پارچه ژاکارد ایرانی را از نزدیک لمس کرده باشید به خوبی می دانید که این پارچه از ضخامت متوسطی برخوردار است. چروک پذیری پارچه ژاکارد ایرانی بسیار کم بوده و در زمان شستشو آبرفت ندارد. در مورد اتورفت اما باید دقت داشته باشید که ممکن است به دلیل وجود الیاف مصنوعی در این پارچه، بعد از اتوکشی کمی جمع شود. در نتیجه بهتر است قبل از برش، حتما پارچه ها را اتوکشی کنید. پارچه ژاکارد ایرانی به دلیل ایستایی بالا و فرم رسمی خود با پارچه هایی مثل پارچه جین و پارچه کرپ به خوبی ادغام می شود. اگر قصد دارید از این ژاکارد ایرانی در مانتوهای پاییزه استفاده کنید بهتر است برای پارچه دوم به سراغ پارچه فوتر بروید.

منبع: https://meanblvd.com/pages/jacquard-care-instructions?srsltid=AfmBOoqgWm91tI3trtJpmXIknyusYThshQ3IBUuODOVuU2MP-NTZw1UX

4.5/5 - (29 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا