روش های مراقبتی از پارچه

چطور از دورس و هودی خود مراقبت کنیم؟

دورس و هودی از پراستفاده ترین لباس های پاییز و زمستان هستند. این لباس ها اغلب از پارچه دورس دوخته می شوند. از جمله خصوصیات این پارچه می توان به زیردست نرم و لطیف و گرمای آن اشاره کرد. همچنین تنفس پذیری و استحکام بالا هم از جمله خصوصیات مثبت آن به شمار می روند.

دورس و هودی های موجود در بازار دوام و استحکام قابل قبولی دارند. بنابراین، شما می توانید با رعایت نکات کلی مراقبت از این لباس ها به راحتی از آن ها برای سال های طولانی استفاده کنید. توجه به برچسب مراقبت از لباس، شستشو با آب سرد، فشار ندادن بیش از حد لباس در حین آبکشی و همچنین خشک کردن آن روی سطح صاف از جمله مهم ترین نکات مراقبت از دورس به شمار می روند. در این مطلب قصد داریم درباره نکات مربوط به مراقبت از انواع هودی و دورس صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه-دورس

دورس و هودی با چه پارچه ای دوخته می شوند؟

قبل از اینکه درباره روش های مراقبت از دورس و هودی صحبت کنیم، بهتر است با پارچه مناسب برای دوخت آن ها آشنا شویم. در حال حاضر اغلب هودی، سویشرت و بلوزهای زمستانه از پارچه دورس تهیه می شوند. این پارچه یکی از بهترین و پراستفاده ترین پارچه های پاییزه و زمستانه است که برای دوخت لباس های گرم استفاده می شود. پارچه دورس با تکنیک بافندگی حلقوی پودی و روی ماشین گردباف تولید می شود. تکنیک تولید این پارچه باعث می شود که انعطاف پذیری بسیار خوبی داشته باشد و به راحتی با شکل بدن سازگار شود. پارچه دورس انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • دورس سه نخ
  • دورس دو نخ
  • دورس پنبه
  • دورس پشت پنبه
  • دورس سلانیک
  • دورس گلکسی

دورس و هودی با چه پارچه ای دوخته می شوند؟

پارچه های دورس موجود در بازار را می توان با استفاده از نخ های مختلف تولید کرد. پنبه و پلی استر از جمله پراستفاده ترین نخ ها در تولید این پارچه به شمار می روند. علاوه بر این، در بعضی از پارچه های دورس برای ایجاد کشسانی بیشتر در ساختار پارچه از نخ های کشی هم استفاده می شود. فروشگاه پارچه نگار امکان خرید عمده پارچه مناسب برای دوخت هودی و سویشرت را فراهم کرده است. شما می توانید از طریق مراجعه به وب سایت پارچه نگار به انواع پارچه دورس دسترسی داشته باشید.


پیشنهاد ویژه: الگو کت زنانه ساده و کاربردی برای مبتدیان + عکس


چطور از دورس و هودی مراقبت کنیم؟

دورس و هودی از جمله پرکاربردترین لباس های زمستانه به شمار می روند. این لباس ها که از انواع پارچه دورس تهیه می شوند، دوام قابل قبولی دارند. همچنین به دلیل ساختار حلقوی خود بسیار انعطاف پذیر هستند. در ادامه مهم ترین نکات مورد توجه برای شستشو و نگهداری از این لباس ها را بررسی می کنیم.

نکات شستشوی دورس و هودی

برای اینکه دورس و هودی های شما در حین شستن آسیب نبینند، باید به نکات مربوط به شستشوی آن ها دقت کنید. مهم ترین نکاتی که باید در حین شستشوی این لباس ها مدنظر قرار دهید، عبارتند از:

  • اگر قصد دارید لباستان را با ماشین لباسشویی بشوید، ابتدا برچسب مراقبت از آن را بررسی کنید. با توجه به برچسب مراقبت از لباس متوجه می شوید که لباس شما قابل شستشو در ماشین لباسشویی هست یا خیر. اغلب لباس هایی که با پارچه دورس پنبه ای دوخته می شوند، قابل شستشو در ماشین لباسشویی هستند.
  • لباس خود را پشت و رو کنید. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که همه زیپ و دکمه ها بسته هستند. توجه کنید که وقتی هودی را پشت و رو می کنید، کلاه و آستین ‌ها را از وسط لباس بیرون بیاورید. در غیر این صورت، آن ها به درستی تمیز نمی شوند.

شستشو

  • هودی و سویشرت خود را با لباس های هم رنگ خود بشویید. این کار از لکه شدن و تغییر رنگ لباس جلوگیری می کند.
  • دورس و هودی های خود را با آب سرد و شوینده های ملایم بشویید. این کار به لباس ها کمک می کند تا ظاهر خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند. همچنین توجه داشته باشید که از چرخه ملایم ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید هودی خود را با دست بشویید، آن را در یک تشت یا وان آب سرد غوطه ور کنید. همچنین از شوینده ملایم و مناسب برای شستن آن استفاده کنید. در انتها مطمئن شوید که کف ماده شوینده شما به صورت کامل آبکشی شده و از پارچه خارج شود.

خرید پارچه دورس

خشک کردن دورس و هودی

بعد از شستن لباس زمان خشک کردن آن است. از آن جایی که بیشتر دورس و هودی های موجود در بازار از پارچه های ضخیم دوخته می شوند، لازم است در حین خشک کردن آن ها دقت کنید. بعد از شستشوی این لباس ها، آن ها را به آرامی فشار دهید تا آب و ماده شوینده اضافی خارج شود. توجه داشته باشید که در این حالت لباس خود را نپیچانید. در عوض، با دو دست هودی یا دورس را فشار دهید تا از شر آب و شوینده اضافی خلاص شوید. بعد از خارج کردن آب اضافی لباس آن را روی یک حوله خشک قرار دهید و رول کنید. این کار باعث می شود که فرآیند خشک شدن سریع تر اتفاق بیوفتند.

خشک کردن

بعد از این که هودی خود را با حوله خشک کردید، بهتر است آن را روی یک سطح صاف در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود. از آویزان کردن هودی و دورس های خود در زمانی که خیس هستند خودداری کنید. زیرا این لباس ها از پارچه های سنگین دوخته می شوند و وقتی که خیس هستند وزن آن ها بیشتر می شود. بنابراین وقتی آویزان شوند تحت وزن زیادی که دارند کشیده شده و تغییر شکل می دهند. علاوه بر این، از استفاده از خشک کن برای این لباس ها خودداری کنید. زیرا ممکن است حرارت خشک کن به بافت و رنگ لباس آسیب بزند و یا باعث جمع شدن لباستان شود.

مراقبت از هودی در زمان اتوکشی

معمولا پارچه های دورس بعد از شستشو مقدار کمی چروک می شوند. این چروک ها به راحتی بعد از چند ساعت پوشیدن از بین می روند. اما اگر خیلی روی چروک لباس خود حساس هستید، می توانید برای از بین بردن آن ها از اتو استفاده کنید. در ادامه نکات مهمی را که لازم است در حین اتوکشی هودی خود به آن توجه کنید بررسی می کنیم.

  • قبل از شروع اتوکشی برچسب مراقبت از لباس را بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند تا بهترین روش برای اتوکشی هودی و دورس خود را پیدا کنید.
  • بعضی از هودی ها ممکن است از موادی ساخته شده باشند که برای اتو کردن مناسب نیستند. یا ممکن است دارای تزئینات یا طرح هایی باشند که در اثر حرارت آسیب ببینند. در چنین مواردی، بهتر است از اتو کردن خودداری کنید و روش‌ های جایگزین مثل بخار دادن به لباس را انتخاب کنید.

اتوکشی دورس

  • از دمای متناسب با جنس هودی خود استفاده کنید.
  • هودی و دورس خود را به پشت اتو کنید و یا برای جلوگیری از تماس مستقیم اتو به لباس از یک پارچه نخی سفید روی لباس استفاده کنید.
  • اگر چروک های روی لباس شما عمیق است، قبل از اتوکشی از بخار و یا اسپری آب برای مرطوب کردن لباس استفاده کنید. این کار می تواند به شل شدن الیاف و رفع چین و چروک ها کمک کند.

قیمت پارچه دورس

سخن پایانی

همانطور که دیدید، در این مطلب درباره نکات کلی مراقبت از هودی صحبت کردیم. به طور کلی، دورس و هودی از جمله پراستفاده ترین لباس های گرم به شمار می روند. این لباس ها اغلب با استفاده از پارچه دورس دوخته می شوند. پارچه دورس یک پارچه گردباف سنگین است. این پارچه دارای ویژگی های برجسته ای مثل زیردست نرم و لطیف، گرما، تنفس پذیری و … است. بنابراین یک گزینه ایدئال برای دوخت لباس های گرم به شمار می رود. برای شستشو و مراقبت از لباس هایی مثل هودی و دورس در ابتدا توصیه می شود که به برچسب مراقبت از لباس توجه کنید.

با توجه به برچسب مراقبت از لباس متوجه می شوید لباس خود را در چه شرایطی شستشو، خشک و یا اتوکشی کنید. توصیه می شود که دورس و هودی های مختلف را با دست و یا با چرخه ملایم ماشین لباسشویی بشویید. همچنین لازم است از مواد شوینده ملایم برای شستشوی این لباس ها استفاده کنید. علاوه بر این سعی کنید آن ها را در هوای آزاد و روی یک سطح صاف خشک کنید و از استفاده از خشک کن خودداری کنید. با رعایت نکات مربوط به نگهداری دورس و هودی، می توانید برای مدت طولانی تری از این لباس ها استفاده کرده و از زیبایی آن ها لذت ببرید. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار و استفاده از امکان خرید عمده پارچه، به بهترین پارچه ها برای دوختن هودی، سویشرت و دورس دسترسی داشته باشید.

منبع: https://www.wikihow.com/Wash-a-Hoodie

3.9/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا