استایلروزمره و کاربردی

بیگ اسکارف چیست + ایده استایل

بیگ اسکارف یا شال گردن بزرگ یک اکسسوری بسیار شیک و کاربردی است. این آیتم همه کاره و زیبا یکی از ترندهای پاییز و زمستان امسال است. بیگ اسکارف عمدتا از پارچه های پشمی، موهر یا بافت با طرح و رنگ های متنوع پاییزی تولید می شود. این آیتم نه تنها برای گرم نگه داشتن بدن در روزهای سرد کاربرد دارد، بلکه می تواند به عنوان یک نقطه کانونی در استایل شما عمل کند.

شما می توانید از این اکسسوری جذاب برای طراحی استایل های خاص و منحصر به فرد خود استفاده کنید. شال های بزرگ گزینه بسیار مناسبی برای اوت فیت های روزمره و کژوال به شمار می روند. همچنین می توان با همراه کردن آن ها با پالتو و کت های کلاسیک یک استایل رسمی زیبا و منحصر به فرد را طراحی کرد. در این مطلب قصد داریم درباره بیگ اسکارف و نحوه استایل کردن آن صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه-کشمیر

بیگ اسکارف چیست؟

بیگ اسکارف (Big Scarf) یکی از اکسسوری های جذابی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. این شال ها را معمولا با استفاده از پارچه های گرمی مثل پشم، موهر، پارچه کشمیر و یا بافت ظریف و نرم تولید می کنند. علاوه بر این، در بعضی از موارد، برای تولید این شال های بزرگ از الیاف مصنوعی هم استفاده می شود. استفاده از الیاف مصنوعی در ترکیب پارچه های مورد استفاده برای بیگ اسکارف سبب می شود که محصول تولیدی قیمت مقرون بصرفه تری داشته باشد.

بیگ اسکارف چیست

اندازه بزرگ این شال ها امکان پیچیدن چندین باره آن ها به دور گردن یا حتی استفاده به عنوان شال روی شانه را فراهم می کند. در واقع، این شال ها به عنوان بخشی از استایل پاییزه و زمستانه شما برای گرم نگه داشتن گردن و شانه ها استفاده می شوند. امروزه بیگ اسکارف ها با طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود بوده و به فروش می رسند. شما می توانید این شال های جذاب و مدرن را به راحتی با سایر لباس های خود ترکیب کرده و استایل شیک و منحصر به فردی را طراحی کنید. به عنوان مثال می توانید با استفاده از شال های ساده و با رنگ خنثی مثل خاکستری، مشکی و بژ استایل های کلاسیک و جذابی را طراحی نمایید. همچنین می توانید با استفاده از بیگ اسکارف های طرحدار یک استایل مدرن و جسورانه داشته باشید.


پیشنهاد ما: 8 نکته که باید برای خرید لباس گرم در نظر داشته باشید


تاریخچه بیگ اسکارف

بیگ اسکارف ها و یا شال های بزرگ به صورت خاص در دهه های اخیر به عنوان یک ترند محبوب ظاهر شدند. اما استفاده از آن ها در فرهنگ های مختلف سابقه ای طولانی دارد. برای مثال در فرهنگ کشورهای نزدیک به قطب شمال، شال ها و پارچه های بزرگ همیشه برای محافظت افراد در برابر گرما استفاده می شد. همچنین در دهه 70 میلادی، با ظهور فرهنگ بوهمیایی، استفاده از این شال‌ ها به شکلی نوین وارد صنعت مد شد.

تاریخچه بیگ اسکارف

امروزه، بیگ اسکارف ‌ها به عنوان یک عنصر کلیدی در مد مطرح شدند. طراحان معروف مد این اکسسوری را به شیوه ‌های مختلفی معرفی کرده و آن را به بخشی از استایل‌ های روزمره تبدیل کردند. امروزه، شال های بزرگ نه تنها برای گرما بلکه به عنوان یک ابزار برای ابراز شخصیت و سلیقه فردی استفاده می ‌شوند.

چرا بیگ اسکارف محبوب است؟

بیگ اسکارف امروزه به یکی از محبوب ترین اکسسوری های فصل سرما تبدیل شده است. شما می توانید با استفاده از این آیتم جذاب انواع مختلف استایل های خاص و زیبا را طراحی کنید. محبوبیت این آیتم را می توان به دلایل مختلفی نسبت داد که عبارتند از:

  • همه کاره بودن: شال های بزرگ را می توان به عنوان یک آیتم همه کاره استفاده کرد. شما می توانید این شال ها را دور گردن و یا روی شانه ها قرار دهید. حتی می توانید از آن ها برای پوشاندن سر خود هم استفاده کنید.
  • طراحی مدرن و مد روز: شال های بزرگ با طراحی مدرن و مد روز خود می توانند به سرعت یک استایل ساده را به استایلی جذاب و کامل تبدیل کنند.

چرا بیگ اسکارف محبوب است؟

  • گرما: استفاده از شال های بزرگ به عنوان یک راه حل عالی برای اضافه کردن یک لایه برای محافظت افراد از سرما به شمار می روند. استفاده از پارچه هایی مثل پشم، موهر و کشمیر باعث می شود که این آیتم عایق مناسبی برای گرما باشد.
  • تظبیق پذیری با استایل های مختلف: این شال ‌ها به راحتی با انواع لباس‌ ها، از کژوال تا رسمی، هماهنگ می‌ شوند. بنابراین می ‌توانند به هر لباسی جلوه‌ خاصی بخشیده و آن را جذاب تر کنند.

بهترین پارچه برای شال بزرگ

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین جنس پارچه برای طراحی بیگ اسکارف چیست؟ به طور کلی شال های بزرگ با استفاده از پارچه های پاییزه و زمستانه گرم تولید می شوند. بین این پارچه ها موهر، پشم، کشمیر و یا بافت های خیلی ظریف گزینه های ایدئالی به شمار می روند. استفاده از پارچه های زمستانه مثل پشم یا موهر باعث می شود که این پارچه ها زیردست بسیار نرم و لطیفی داشته باشند. همچنین خاصیت عایق حرارتی بسیار خوبی دارند و از بدن فرد در برابر سرما محافظت می کنند. شما می توانید با استفاده از امکان خرید عمده پارچه از فروشگاه پارچه نگار، به طریف گسترده ای از پارچه های مناسب برای بیگ اسکارف دسترسی داشته باشید.

پارچه های مناسب

چگونه بیگ اسکارف را استایل کنیم؟

بیگ اسکارف یک آیتم بسیار زیبا و کاربردی مناسب روزهای سرد سال است. این آیتم را می توان به روش های مختلفی استایل کرد و از جذابیت آن لذت برد. در ادامه روش های استایل کردن این شال های بزرگ را بررسی می کنیم.

خرید پارچه کشمیر ژاپن

استایل کلاسیک با پیچیدن شال دور گردن

یکی از روش های ساده و در عین حال شیک استفاده از بیگ اسکارف، پیچیدن آن دور گردن است. شما می توانید این شال ها را چندین بار دور گردن خود بپیچانید تا یک ظاهر زمستانه شیک داشته باشید. این سبک استفاده از بیگ اسکارف با کت های زمستانی و کاپشن های پافر به خوبی هماهنگ می شود.

پیچیدن شال دور گردن

قراردادن شال روی شانه

یکی دیگر از روش های جذاب استایل کردن بیگ اسکارف، انداختن آن روی شانه ها است. شال را روی شانه ‌ها بیندازید و دو طرف آن را به جلو بیاورید. در این حالت شال مثل یک شنل کوچک عمل کند. این سبک با پیراهن‌ های کشباف یا کت‌ های بلند شیک به نظر می‌ رسد.

قراردادن شال روی شانه

استفاده از کمربند همراه با شال بزرگ

استفاده از کمربند همراه با شال بزرگ هم یکی از روش های جذاب برای استایل کردن آن است. شما می توانید شال را دور گردن بیندازید و قسمت بزرگی از آن را در جلو بیاورید. سپس با یک کمربند در قسمت کمر ببندید. این استایل برای روزهایی که هوا ملایم تر است کاربرد بیشتری دارد. با استفاده از شال بزرگ طرحدار همراه با کمربند می توانید یک استایل رنگارنگ پاییزی و خاص داشته باشید.

قیمت پارچه کشمیر چهارخونه

 

استفاده از کمربند همراه با شال بزرگ

پوشاندن سر با بیگ اسکارف

بیگ اسکارف یکی از گزینه های ایدئال برای پوشاندن سر در سرما است. شما می توانید در روزهای بادی یا برفی، از بیگ اسکارف به عنوان سرپوش استفاده کنید. بنابراین علاوه بر گرم نگه داشتن سر، استایلی خاص و جذابی خواهید داشت. علاوه بر این، پوشاندن سر با بیگ اسکارف به شما کمک می کند تا حجاب داشته و به شال یا روسری دیگری نیاز نداشته باشید.

پ.شاندن سر با شال

گره زدن شال

گره زدن شال هم یکی از راه های استایل کردن آن با لباس های کژوال و روزمره است. شما می توانید بیگ اسکارف خود را چند بار دور گردن خود بپیچانید و آن را گره بزنید. همچنین می توانید با یک گره ساده آن را دور گردن خود بیندازید.

گره زدن شال

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره بیگ اسکارف و نحوه استایل کردن آن صحبت کردیم. به صورت کلی، به شال های بزرگ زمستانه ای که از پارچه هایی مثل موهر، کشمیر و پشم تهیه می شوند، بیگ اسکارف گفته می شود. استفاده از این شال های بزرگ از گذشته های دور در فرهنگ کشورهای سرد و قطبی رواج داشت. امروزه این شال ها یکی از ترندهای فصل پاییز و زمستان هستند. بنابراین می توان با استفاده از آن ها اوت فیت های مدرن و شیکی را طراحی کرد.

بیگ اسکارف ها را می توان به روش های مختلفی استایل کرد. پیچیدن دور گردن و گره زدن از جمله متداول ترین روش های استفاده از بیگ اسکارف به شمار می روند. علاوه بر این می توان این شال های زیبا را روی شانه انداخت و یا سر را با آن ها پوشاند. امروزه بیگ اسکارف ها در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار به فروش می روند. طرح ها و رنگ های مختلف این شال ها برای استایل های خاصی مناسب هستند. شما می توانید پارچه های مناسب برای بیگ اسکارف را از فروشگاه پارچه نگار تهیه کنید.

منبع: https://www.joules.com/blog/6-ways-to-wear-an-oversized-scarf

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا