پارچه شناسی

با انواع پارچه تور مجلسی آشنا شوید

در دنیای نساجی امروز پارچه های زیادی وجود دارد. بعضی از آن ها معروف بوده و تقریبا تمامی افراد با آن آشنایی دارند. اما جالب است بدانید که بخشی از این پارچه های معروف به یک دسته خاص محدود نمی شوند. برای مثال پارچه تور مجلسی یکی از معروف ترین پارچه های موجود در بازار محسوب می شود. زمانی که صحبت از لباس عروس، نامزدی یا فرمالیته پفدار می شود، اولین چیزی که در ذهن افراد نقش می بندد، پارچه تور مجلسی است. ممکن است با آوردن اسم تور مجلسی در ذهن بسیاری از شما پارچه ای ساده با آهار بالا نقش ببندد. اما همین پارچه تور مجلسی که همه خانم ها اسم آن را شنیدند نیز زیر مجموعه های زیادی دارد. در ادامه قصد داریم در مورد مهم ترین و پرطرفدارترین زیر مجموعه های این پارچه صحبت کنیم.

تور-گلدوزی-شده

آشنایی با انواع تور مجلسی و کاربردهای آن ها

برای بسیاری از استایل های مجلسی مجبور می شوید به سراغ پارچه تور رفته و برای خرید آن اقدام کنید. در نتیجه بهتر است برای یک بار به طور کامل با انواع آن آشنا شوید. پس با ما همراه باشید و ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تور ساده، کاربردی و هیجان انگیز

تور ساده معروف ترین و شناخته شده ترین تور مجلسی است. این پارچه ظاهر ساده و یکدستی دارد. اما ویژگی های دیگر این پارچه آن را به یک پارچه مجلسی تبدیل کرده است. برای مثال پارچه تور مجلسی ساده آهار بالایی دارد. در نتیجه می توانید از آن برای دوخت لباس های فانتزی و ژورنالی بهره ببرید. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد و جذاب پارچه تور ساده، فرم پذیری بالای آن است. به همین دلیل از این پارچه می توانید برای دوخت لباس های پلیسه نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که پارچه تور مجلسی ساده فرم پفداری دارد. در نتیجه از آن برای دوخت لباس های جذب نمی توانید استفاده کنید. اگر پارچه تور ساده را از نزدیک دیده باشید به خوبی می دانید که این پارچه درشت بافت است. از اینرو دوخت لباس های تنگ با پارچه تور می تواند آن را دفرمه کند.

تور-ساده،-کاربردی-و-هیجان-انگیز

از پارچه تور در بسیاری از لباس های مجلسی استفاده می شود. این جمله را زمانی که برای خرید لباس مجلسی به مزون های لباس مراجعه می کنید، می توانید بهتر متوجه شوید. طراحان لباس از پارچه تور مجلسی ساده در دامن لباس عروس و تور آن به فراوانی استفاده می کنند. استفاده از چند لایه تور سفید ساده می تواند فرم دامن لباس عروس را عروسکی نشان بدهد. اما این تمام کاربرد پارچه تور ساده نیست. از پارچه تور ساده در زیر دامن لباس عروس و لباس های مجلسی نیز می توانید به عنوان شیفون بهره ببرید. تور ساده برای دوخت اکسسوری ها و تزئینات لباس مجلسی نیز یک گزینه ایدئال محسوب می شود. این پارچه به شما اجازه می دهد تا انواع اشکال را با آن درست کرده و بر روی لباستان کار کنید. دوخت شومیز مجلسی نیز یکی دیگر از کاربردهای تور مجلسی ساده است.


پیشنهاد ویژه: در جشنواره ونیز 2024 چه خبر بود؟ + عکس


تور مجلسی دانتل شانتیه، جذاب و متفاوت

اگر به دنبال یک پارچه صاف و یکدست برای خود هستید، دانتل شانتیه بهترین گزینه است. پارچه دانتل شانتیه یکی از زیر مجموعه های پارچه تور محسوب می شود که احتمال دارد افراد زیادی با آن آشنا نباشند. دانتل شانتیه در سال های اخیر توانسته است به یکی از پرفروش ترین پارچه های اروپا تبدیل شود. پارچه تور دانتل شانتیه بافت ظریف و نرمی دارد. در نتیجه به شما اجازه می دهد تا بر روی آن مدل های مختلفی را پیاده کنید. کافی است یک بار این پارچه از نزدیک ببینید تا با ویژگی های آن به خوبی آشنا شوید. این پارچه بافت بدن نمایی دارد. به همین دلیل برای استفاده از آن باید حتما از آستری کمک بگیرید. تور مجلسی دانتل شانتیه به خودی خود آهار زیادی ندارد. اما دانتل شانتیه در کنار آستری آهار بالایی داشته و استحکام آن چندین برابر می شود.

تور-مجلسی-دانتل-شانتیه،-جذاب-و-متفاوت

پارچه دانتل شانتیه امروزه برای تولید لباس های مجلسی کاربرد زیادی دارد. به دلیل بدن نما بودن این پارچه معمولا از آن به عنوان خرجکار در پیراهن های مجلسی استفاده می شود. یکی دیگر از نکات مثبت پارچه تور مجلسی دانتل شانتیه عدم چروک پذیری آن است. در نتیجه می تواند در بلند مدت ظاهر پیراهن شما را به خوبی حفظ کند. در نظر داشته باشید که آسترکشی به دقت و مهارت زیادی احتیاج دارد. در نتیجه بهتر است قبل از استفاده و دوخت این پارچه مهارت های لازم را کسب کنید.

زونیکس، خشک و آهاردار

یکی دیگر از زیر مجموعه های خاص و متفاوت پارچه تور، تور زونیکس است. در نگاه اول بسیاری از افراد این پارچه را با پارچه تور ساده اشتباه می گیرند. اما کافی است یک بار تور مجلسی زونیکس را با سر انگشتان خود لمس کنید. بعد از لمس این پارچه به خوبی متوجه خواهید شد که ایستایی و آهار آن به طور کامل با پارچه تور ساده تفاوت دارد. پارچه تور زونیکس پارچه ای مشبکی و خشک با الیاف مصنوعی زیاد است. از این پارچه بیشتر در لباس های فانتزی و مجلسی استفاده می شود. بافت این پارچه نیز با دیگر پارچه های تور کاملا تفاوت دارد. بافت پارچه تور زونیکس مشبکی بوده و شبکه های آن را با چشم غیر مسلح هم می توانید ببینید.

زونیکس،-خشک-و-آهاردار

یکی از کاربردهای مهم این پارچه دوخت دامن زاک پوزن است. به علت ظاهر ویژه این دامن باید از پارچه های بخصوصی برای دوخت آن بهره ببرید. دامن زاک پوزن به دامن پف دار با چین های درشت معروف است. در نتیجه پارچه تور مجلسی زونیکس برای دوخت این دامن یک گزینه ایدئال محسوب می شود. در نظر داشته باشید که پارچه تور مجلسی زونیکس زیر دست نرمی ندارد. حتی ممکن است در اثر برخورد این پارچه با پوست احساس زبری  داشته باشید. در نتیجه بهتر است از آسترکشی برای این پارچه بهره ببرید.

خرید پارچه تور زونیکس

تور مجلسی گل برجسته، سلطنتی و فاخر

زمانی که برای خرید لباس های مجلسی به بازار مراجعه می کنید، با حجم عظیمی از پیراهن ها مواجه می شوید. در بسیاری از این پیراهن ها از پارچه توری استفاده شده که بر روی آن گل ها و طرح های برجسته ای دوخته شده است. معمولا در تمامی زمینه های این پارچه ها از پارچه تور استفاده می شود. بسته به آهار تور زمینه، ایستایی آن می تواند متفاوت باشد. به تمامی این پارچه ها، پارچه تور مجلسی گل برجسته گفته می شود. پارچه تور مجلسی گل برجسته به دلیل ظاهر خاص و متفاوتی که دارد، می تواند به تنهایی بدون هیچ اکسسوری، جذابیت پیراهن مجلسی شما را تضمین کند. انواع پارچه تور مجلسی گل برجسته آهار متفاوتی دارند اما ضخامت تمامی آن ها کم بوده و به بیانی بدن نما هستند. در نتیجه برای دوخت این پارچه نیز به آسترکشی احتیاج دارید.

تور-مجلسی-گل-برجسته،-سلطنتی-و-فاخر

استفاده از آسترکشی در زمان دوخت، ضخامت پارچه را زیاد کرده و دوخت آن را آسان تر می کند. با این حال انجام آسترکشی نیازمند مهارت زیادی است. برای دوخت دامن های پفکی و عروسکی بهتر است از چند لایه پارچه تور ساده به عنوان آستری بهره ببرید. پارچه تور مجلسی گل برجسته امکان دوخت مدل های مختلف را برای شما فراهم می کند. با این پارچه می توانید انواع لباس های آف شولدر، دکلته و غیره را بدوزید. قیمت تور مجلسی کار شده نسبت به زیبایی و ویژگی های آن معقول بوده و به همین دلیل فروش بالایی دارد. با این حال می توانید برای کاهش هزینه ها و حتی دوخت مدل های خاص این پارچه را با پارچه های دیگر ترکیب کنید و از تکنیک ترکیب پارچه ها بهره ببرید.

قیمت پارچه تور گلدوزی

تور مجلسی ارگانزا، دوست داشتنی و شیک

زمانی که صحبت از پارچه تور می شود ذهن بسیاری از افراد به سمت پارچه ارگانزا کشیده خواهد شد. پارچه ارگانزا یکی از معروف ترین پارچه های مجلسی در دنیای مد محسوب می شود. ارگانزا پارچه ای ظریف، سبک و شاین دار است. این پارچه برخلاف نمونه های گفته شده زمینه براقی دارد. در نتیجه به تنهایی نیز می تواند نقش یک پارچه مجلسی جذاب را برای شما ایفا کند. پارچه تور مجلسی ارگانزا از هیچ جهتی کشسانی ندارد. در نتیجه نگرانی از بابت دفرمه شدن آن نخواهید داشت. با این حال می دانیم این پارچه بافت بسیار ظریفی دارد. در نتیجه ممکن است در صورت دوخت لباس های جذب و تنگ دچار پارگی شود.

اورگانزا،-دوست-داشتنی-و-شیک

از پارچه ارگانزا می توانید به عنوان خرجکار یا پارچه اصلی در لباس های مجلسی استفاده کنید. این پارچه آهار لازم برای دوخت تزئینات و اکسسوری های لباس را دارد. با پارچه تور مجلسی ارگانزا می توانید انواع لباس های ژورنالی که در فشن شوهای معروف می بینید را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که در زمان دوخت این پارچه باید حتما از سوزن هایی با سایز کوچک بهره ببرید. در غیر این صورت ممکن است پارچه شما دچار پارگی یا نخکش شدن بشود. شستشوی این پارچه نیز به دقت زیادی نیاز دارد. استفاده از شوینده های آنزیم دار و سفیدکننده های قوی به هیچ عنوان برای این پارچه ها توصیه نمی شود. بهترین گزینه برای شستشوی این پارچه شستشوی دستی، استفاده از شوینده های رقیق و آب سرد است.

پارچه کار شده مجلسی، مناسب خانم های خاص پسند

به عنوان آخرین زیر مجموعه پارچه تور قصد داریم شما را با معروف ترین و پرمخاطب ترین آن ها آشنا کنیم. پارچه تور مجلسی کار شده را کمتر کسی است که تاکنون از نزدیک ندیده باشد. بسیاری از شما خانم ها که این متن را می خوانید، تجربه استفاده از این پارچه را نیز دارید. پارچه تور مجلسی کار شده به پارچه هایی گفته می شود که زمینه آن ها از جنس تور ساده بوده و بر روی آن از پولک، منجوق، مروارید و جواهردوزی استفاده شده است. آهار و ایستایی این پارچه بسته با تور زمینه می تواند متفاوت باشد. پولک، منجوق و دیگر وسایل تزئینی معمولا وزن زیادی ندارند. با این حال پارچه های نازک و ظریف به هیچ عنوان برای جواهردوزی مناسب نیستند. در نتیجه پارچه توری که در زمینه تور مجلسی کار شده استفاده می شود، استحکام و دوام بالایی دارد.

پارچه-کار-شده-مجلسی،-مناسب-خانم-های-خاص-پسند

از پارچه تور مجلسی کار شده برای دوخت پیراهن های مجلسی به عنوان خرجکار یا پارچه اصلی استفاده می شود. این پارچه به خودی خود آهار بالایی دارد. این ایستایی با آستری بیشتر نیز می شود. از پارچه تور مجلسی کار شده می توانید برای دوخت شنل های تزئینی، آستین های پفکی و یقه های مجلسی بهره ببرید. این پارچه به خوبی بر روی بدن شما قرار می گیرد. پارچه تور مجلسی کار شده به ندرت دچار چروک می شود. در نتیجه برای دوخت لباس عروس، نامزدی و شب یک گزینه ایدئال است. پارچه مجلسی کار شده به راحتی با دیگر پارچه ها ترکیب خواهد شد. در نتیجه دست شما در این زمینه باز بوده و می توانید از پارچه های دیگر به عنوان پارچه اصلی یا خرجکار در کنار این پارچه استفاده کنید.

منبع: https://sewguide.com/different-types-of-net-fabric/

4.1/5 - (63 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا