استایلروزمره و کاربردی

با 7 مدل مانتو جدید و به روز آشنا شوید

تمایل خانم ها برای تهیه و خرید مانتوهای جدید بیشتر از سایر آیتم ها است. معمولا خانم ها دوست دارند بیش از هر لباس دیگری برای خرید مانتو هزینه و وقت خود را صرف کنند. این ها جمله هایی است که شاید هر خانم ایرانی یک بار آن را به زبان آورده باشد. بسیاری از شما نیز مطمئنا به مانتو بیشتر از سایر لباس ها اهمیت می دهید. علت این موضوع نیز کاملا مشخص است. خانم های ایرانی در بسیاری از استایل های خود از مانتو استفاده می کنند. این موضوع باعث شده است عبارت مدل مانتو جدید و به روز، در طول روز هزاران بار در اینترنت و فضای مجازی سرچ شود. اگر شما نیز دوست دارید یک مدل مانتو جدید و به روز برای خود فراهم کنید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ژاکارد مانتویی

مدل مانتو جدید و به روز خود را اینگونه طراحی کنید

همانطور که گفته شد، پیدا کردن یک مدل مانتو جدید و به روز همیشه از بزرگ ترین دغدغه های خانم ها بوده است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله مجموعه کاملی از جدیدترین مدل مانتوها را گردآوری کرده و در اختیار شما قرار دهیم.

مدل مانتو جدید و به روز با آستین خاص

یکی از قسمت های مانتو که در زمان طراحی لباس اهمیت بسیار زیادی دارد، آستین های آن است. مدل آستینی که انتخاب می کنید می تواند باعث توجه و تحسین مخاطب شما بشود. یکی از مدل آستین های معروف که حتما با آن آشنایی دارید، آستین پفکی است. آستین پفکی به آستین هایی گفته می شود که تا قسمت مچ گشاد بوده و بعد از آن به وسیله کشبافت یا مچی به یک باره جمع می شود. برای دوخت این مدل آستین بسته به سلیقه خود می توانید از انواع پارچه ها استفاده کنید. در مانتوها و کت های فانتزی بیشتر از پارچه های آهاردار استفاده می شود. برای برقراری هارمونی سعی می شود در قسمت آستین ها نیز از یک پارچه با ایستایی بالا استفاده شود. پارچه هایی مثل پارچه کرپ گزینه بسیار مناسبی برای دوخت این مدل آستین ها است.

مدل-مانتو-جدید-و-به-روز-با-آستین-خاص

اگر به دنبال یک مدل مانتو جدید و به روز هستید که آن را قبلا تن شخص دیگری ندیده باشید، باید در زمان طراحی خلاقیت بیشتری به خرج دهید. آستین های معروف و بعضا تکراری نمی توانند ظاهر خاص و متفاوتی را برای شما ایجاد کنند. برای جذاب تر شدن مدل مانتو خود به پارچه ای احتیاج دارید که اجازه دوخت مدل های مختف را به شما بدهد. یکی از پارچه هایی که می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما بکند، پارچه کرپ است. شما می توانید با ایجاد برش های موازی و کمک گرفتن از تکنیک نواردوزی انواع مدل آستین ها را بر روی مانتو مورد علاقه خود پیاده کنید و صاحب یک مدل مانتو جدید و به روز شوید.


بیشتر بخوانید: راهنمای مراقبت و شستشوی لباس مشکی


پیراهن های ساحلی جذاب برای تابستان امسال

از جمله مدل مانتوهایی که در فصل تابستان می تواند به کمک شما بیاید، مدل مانتو ساحلی است. به خوبی می دانید که پیراهن ساحلی چقدر می تواند در سفرهای تابستانه و روزهای گرم تابستان ضروری باشد. دوخت این مدل مانتو بسیار ساده و آسان است. به همین دلیل افراد مبتدی در خیاطی به آن علاقه زیادی دارند. برای دوخت این مانتو کافی است مانتو خود را به شکل اورسایز و بلند طراحی کنید. بسته به سلیقه خود می توانید از انواع مدل آستین ها در آن بهره ببرید. در قسمت یقه این مدل مانتو معمولا از یقه هفت یا گرد استفاده می شود.

پیراهن-های-ساحلی-جذاب-برای-تابستان-امسال

از آنجایی که قرار است از این مدل مانتو جدید و به روز در هوای گرم تابستان استفاده کنید، باید حتما به سراغ پارچه های نازک بروید. پارچه های ضخیم می توانند در اثر تعریق به پوست شما آسیب وارد کنند. از دیگر نکات مهمی که باید به آن دقت داشته باشید، تنفس پذیری و جذب رطوبت پارچه انتخابی شما است. پارچه هایی که تنفس پذیری بالایی دارند، می توانند رطوبت را به خوبی از روی پوست خارج کرده و به بیرون منتقل کنند. در نتیجه با این پارچه ها به هیچ عنوان احساس خیسی نخواهید داشت. از جمله بهترین پارچه ها که می توانید در این زمینه از آن ها استفاده کنید، پارچه لینن ساده، پارچه لینن طرحدار، پارچه نخی ساده و پارچه نخی طرحدار است. در نظر داشته باشید که پارچه های نخی نسبت به پارچه های لینن چروک پذیری بیشتری دارند.

کت مشکی نیمه رسمی

در بین مدل مانتوهای مختلف، مدل مانتو جدید و به روز مشکی فروش بسیار بالایی دارد. از آنجایی که از این آیتم می توانید در مکان ها و موقعیت ها مختلف استفاده کنید، قطعا شما نیز آن را در کمد لباس خود دارید. اگر هم نداشته باشید قطعا تمایل دارید به زودی برای خرید یا دوخت آن اقدام کنید. در طراحی مدل مانتو مشکی نیمه رسمی بهتر است به سراغ مانتوهای کتی بروید. بسته به سلیقه خود می توانید از یقه های ساده یا یقه های برگردان بر روی مانتو خود بهره ببرید. در این مدل مانتو جدید و به روز در عین حال که به جذابیت مانتو توجه دارید، باید سعی کنید حالت رسمی آن نیز حفظ شود. در نتیجه استفاده از مدل های عجیب و غریب برای دوخت این مانتو کاربردی ندارد.

کت-مشکی-نیمه-رسمی

برای زیباتر شدن مدل مانتو خود و خارج کردن آن از حالت ساده و بی روح می توانید از اکسسوری ها و خرجکارهای مینیمال در آن بهره ببرید. برای مثال اکسسوری هایی مثل سنگ های کوچک یا خرجکارهایی مثل نوارهای باریک می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. در نظر داشته باشید که پارچه انتخابی شما باید بتواند وزن این تزئینات را تحمل کند. از طرفی کیفیت پارچه انتخابی شما باید بالا باشد تا به مرور زمان پارچه مشکی شما بور و سفید نشود. برای مثال پارچه کرپ کنزو می تواند یک گزینه بسیار کاربردی برای شما باشد. پارچه ژاکارد ترک به دلیل بافت برجسته ای که دارد می تواند در دوخت یک مدل مانتو جدید و به روز کارآمد باشد.

خرید پارچه ژاکارد مانتویی

مدل مانتو جدید و به روز دو تکه

از جمله مدل مانتوهای ترندی و پرطرفداری که این روزها حتما آن را در پشت ویترین مغازه ها دیدید، مدل مانتو دو تکه است. این مدل مانتو جدید و به روز برای خانم ها و دختران شیک پوش یک گزینه منحصر به فرد محسوب می شود. از مدل های مختلف این مانتو می توانید در استایل های مختلف مثل استایل روزمره، استایل کژوال و حتی استایل های پرزرق و برق نیز بهره ببرید.

مدل-مانتو-جدید-و-به-روز-دو-تکه

همانطور که گفته شد بسته به پارچه ای که برای دوخت این مدل مانتو جدید و به روز استفاده می کنید، استایل نهایی شما متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر از پارچه های مجلل مانتویی استفاده کنید، استایل شما در نهایت یک استایل لوکس خواهد بود. از جمله پارچه هایی که می توانید در این استایل از آن استفاده کنید، پارچه ژاکارد مانتویی است. پارچه ژاکارد مانتویی می تواند استایل شما را سکه دار کند. این پارچه آهار بالایی داشته و از آن برای دوخت آستین های پفکی نیز استفاده می شود. اگر قصد استفاده از مانتو دو تکه دراستایل کژوال را دارید، بهتر است به سراغ پارچه های ریزش دار بروید. پارچه هایی مثل پارچه لینن ساده و پارچه لینن طرحدار نه تنها برای شما یک استایل جذاب را به ارمغان می آورند که حتی می توانند در بلند مدت نیز از پوست شما محافظت کنند.

شومیز پاپیونی و فانتزی

مدل مانتو جدید و به روز پاپیونی با دامن چین دار از جمله مدل مانتوهای جذاب و فانتزی است که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است. این مدل مانتو برای افرادی که به مدل مانتو جدید و به روز علاقه دارند اما ترجیح می دهند مانتو آن ها جلو باز نباشد، بهترین انتخاب است. کژوال بودن و سادگی این مدل مانتو چیزی از زیبایی آن کم نمی کند.

شومیز-پاپیونی-و-فانتزی

از جمله پرکاربردترین پارچه ها برای دوخت این مدل مانتو جدید و به روز، پارچه هایی با آهار کم هستند. پارچه هایی با آهار زیاد، نمی توانند برای دوخت چین پایین مانتوی شما مناسب باشد. پارچه موسلین از جمله پارچه های تابستانی معروفی است که در سال جدید طرفداران زیادی پیدا کرده است. این پارچه به دلیل الیاف طبیعی که دارد، می تواند برای افرادی که پوست حساسی دارند بسیار کارآمد باشد. پارچه موسلین رگه های برجسته ای دارد. همین بافت متفاوت و جذاب می تواند زیبایی استایل شما را چندین برابر کند.

قیمت پارچه ژاکارد ترک

کت خنک تابستانی

اگر به استفاده از کت در استایل خود علاقه زیادی دارید، این قسمت برای شما است. بسیاری از افراد به استایل های رسمی و فاخر علاقه ای نداشته اما دوست دارند به جای مانتو از کت در استایل خود استفاده کنند. کت کوتاه یک مدل مانتو جدید و به روز در دنیای مد محسوب می شود. این مدل مانتو جدید و به روز انواع متفاوتی دارد. اکثر افراد فکر می کنند از کت فقط برای استایل های رسمی استفاده می شود. اما این طرز فکر خیلی درست نیست. کت انواع متفاوتی دارد. یکی از پرفروش ترین انواع کت های کوتاه، کت خنک تابستانی است.

کت-خنک-تابستانی

برای دوخت این مدل مانتو جدید و به روز تابستانی باید به پارچه آن دقت زیادی داشته باشید. برای دوخت کت خنک تابستانی پارچه انتخابی شما باید چند ویژگی مهم داشته باشد. یکی از مهم ترین ویژگی ها، تنفس پذیری پارچه مورد نظر شما است. جدا از تنفس پذیری پارچه انتخابیتان باید نازک بوده و ضخامت کمی نیز داشته باشد. الیاف به کار رفته در پارچه نیز از دیگر نکاتی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. الیاف مصنوعی در یک پارچه می تواند باعث ایجاد بوی بد بر روی لباس شما بشود. از جمله پارچه هایی که تمامی این ویژگی ها را دارند، می توان به پارچه باتیک و پارچه چرخکاری شده اشاره کرد. این دو پارچه علاوه بر ویژگی های گفته شده آهار مناسب برای دوخت کت را نیز دارند.

ترکیب کت، جلیقه و شلوار

وقتی صحبت از کت و شلوار می شود اولین چیزی که در ذهن شما نقش می بندد، استایل رسمی است. استایل رسمی از جمله محبوب ترین و پرطرفدارترین استایل ها در میان خانم ها محسوب می شود. زمانی که از کت در کنار جلیقه و شلوار استفاده می شود، می تواند استایل شما را یک سر و گردن بالاتر از اطرافیانتان جلوه بدهد.

ترکیب-کت،-جلیقه-و-شلوار

بهترین و مطلوب ترین پارچه برای دوخت این مدل مانتو جدید و به روز، پارچه کرپ است. پارچه کرپ سردرمدار پارچه هایی است که برای استایل های رسمی استفاده می شود. پارچه کرپ انواع متفاوتی دارد. اگر دوست دارید استایل نهایی شما حالت نیمه رسمی داشته باشد بهتر است به سراغ پارچه کرپ باربی بروید. پارچه کرپ باربی در میان دیگر پارچه های کرپ آهار کمتری دارد. استفاده از خرجکار در استایل های نیمه رسمی جذابیت آن ها را بیشتر می کند. همچنین می تواند شما را فردی جسورتر و شادتر جلوه می دهد. برای استایل های رسمی اما بهترین گزینه پارچه کرپ کنزو است. این پارچه آهار، کیفیت و دوام لازم برای دوخت یک ست رسمی با طول عمر بالا را دارد.

منبع: https://www.masterclass.com/articles/learn-about-crepe-fabric

4/5 - (113 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا