اخبارطراحان و برندها

مشهورترین برندها و محبوب ترین پارچه های مت گالا ۲۰۲۴ را بشناسید

اگر به دنیای مد و فشن علاقه دارید، حتما درباره مت گالا اطلاعاتی دارید. مت گالا یکی از مشهورترین مراسم های بین المللی است. سلبریتی ها و افراد مشهور زیادی در این مراسم شرکت می کنند. این مراسم سالانه همزمان با افتتاح نمایشگاه مد و فشن موسسه لباس موزه هنر متروپولیتن برگزار می شود. هدف از برگزاری این رویداد جذاب، جمع آوری کمک های مالی برای حمایت از این موسسه است.

در هر دوره از برگزاری این مراسم افراد معروف زیادی حضور دارند. آن ها با توجه به تم و سبک مشخص شده، لباس های خاصی را انتخاب می کنند. علاوه بر سلبریتی ها، برندهای مشهور سراسر دنیا هم سعی دارند، طراحی و نبوغ خود را روی فرش قرمز مت گالا به نمایش بگذارند. این برندها با استفاده از پارچه های جذاب، لباس های زیبایی را برای مهمانان مت گالا طراحی می کنند. در این مطلب قصد داریم درباره مشهورترین برندها و محبوب ترین پارچه‌ های مت گالا ۲۰۲۴ صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه مجلسی کار شده

آشنایی با مت گالا

قبل از این که به سراغ برندهای حاضر در مت گالا برویم، بهتر است با این مراسم بیشتر آشنا شویم. مت گالا یک جشن سالانه است که در اولین دوشنبه ماه می هر سال برپا می شود. افراد سرشناس و مشهور دنیای مد و فشن در این جشن حضور دارند. این مراسم، یک اجتماع خیریه به نفع موسسه لباس موزه هنر متروپولیتن در منهتن است. مت گالا به عنوان معتبرترین و پر زرق و برق ترین رویداد مد و گردهمایی اجتماعی در جهان شناخته می شود. این مراسم که به عنوان بزرگترین شب مد هم شناخته می شود، مورد توجه مجلات و خبرگزاری های مد سراسر دنیا است.

آشنایی با مت گالا

 

تاریخچه برگزاری مت گالا به 76 سال قبل و سال 1948 بر می گردد. جایی که اولین بار النور لمبرت، روزنامه نگار و مدپرداز آمریکایی، مراسمی را برای جمع آوری کمک برای موسسه تازه تاسیس لباس برپا کرد. اولین جشن مت گالا شامل یک شام بود. هر بلیط در آن دوره 50 دلار به فروش رسید. گالا در طول چند دهه اول خودش فقط یک رویداد منحصر به شهر نیویورک بود. اما از سال 1972 به یک رویداد جهانی و پر زرق و برق تبدیل شد.


بیشتر بخوانید: بررسی استایل حاضران در مت گالا 2024


تم مت گالا 2024 چه بود؟

برای هر دوره از مراسم مت گالا تم و سبک خاصی مشخص می شود. از مهمانان این مراسم انتظار می رود که استایل خود را طوری انتخاب کنند که با موضوع مراسم مطابقت داشته باشد. موضوع اعلام شده امسال برای گالا، “زیبای خفته: بیداری دوباره مد” و یا باغ زمان است. هدف از انتخاب این موضوع، نمایش لباس های فاخر و جذابی است که در 4 قرن اخیر تولید شدند. سلبریتی های حاضر در این دوره از مت گالا با پوشیدن این لباس ها، توانستند بار دیگر جذابیت و زیبایی آن ها را به نمایش بگذارند.

تم مت گالا 2024

موضوع انتخاب شده برای این دوره، زیبایی و ارزش لباس های گذشته را به همه یادآوری می کند. همچنین بر پایداری در صنعت مد و فشن هم تاکید ویژه ای دارد. در این دوره به طبیعت، مواد اولیه پایدار و همچنین طراحی های کاربردی توجه ویژه ای می شود. همچنین حدود 250 اثر از طراحان به نام و مشهور نمایش داده شد. این آثار بسیار خاص و حساس هستند و تا قبل از این مراسم نمایش داده نشده بودند. یکی از حساس ترین آثار این دوره یک لباس مجلسی دوخته شده از پارچه ساتن ابریشمی است. این لباس در سال 1877 توسط چارلز فردریک ورث طراح آمریکایی طراحی شده است.

مشهورترین برندهای حاضر در مت گالا 2024

مراسم مت گالا هر ساله میزبان برندهای مد زیادی است. این برندها سعی دارند در هر دوره بهترین طراحی ها و زیباترین محصولات خود را از طریق مدل ها و سلبریتی های مختلف به نمایش بگذارند. در ادامه 3 برند مشهور حاضر در مراسم مت گالا 2024 را به شما معرفی خواهیم کرد.

تامی هیلفیگر

تامی هیلفیگر یکی از برندهای مشهور مد آمریکایی است. این برند آمریکایی برای حضور در مراسم، با گروه موسیقی پاپ کره ای Stray Kids همکاری کرد. این برند همان ساعات اولیه انتشار تصاویر این گروه، توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرد.

تامی هیلفیگر

بربری

برند بربری یکی دیگر از برندهای مشهور حاضر روی فرش قرمز مت گالا 2024 است. این خانه مد بریتانیایی یک لباس آبی زیبا را برای نائومی کمپبل، سوپر مدل پرسابقه در گالا، طراحی کرد. لباس این مدل مشهور با 150000 مروارید مصنوعی تزئین شده بود.

برند بربری

بالمین

بالمین یکی دیگر از برندهای مشهور حاضر در این مراسم است. این برند مشهور لباس تایلا، هنرمند برنده جایزه گرمی، را طراحی کرده بود. این لباس یکی از زیباترین لباس های این دوره از مت گالا است.

برند بالمین

محبوب ترین پارچه های مت گالا 2024

حالا که با مراسم مت گالا و مشهورترین برندهای حاضر در آن آشنا شدیم، بهتر است به سراغ پارچه های محبوب و پراستفاده در آن برویم. برندها و طراحان حاضر در این مراسم از پارچه های متنوعی برای طراحی لباس های خود استفاده کردند. این پارچه های مجلسی، روند دنیای مد را در سال آینده مشخص می کنند. بنابراین، اگر قصد دوختن لباس های مجلسی شیک و مد روز را دارید، بهتر است با این پارچه های جذاب آشنا شوید. در ادامه محبوب ترین پارچه ها در مراسم امسال را به شما معرفی خواهیم کرد.

خرید پارچه مجلسی سنگ کاری

حریر، یکی از محبوب ترین پارچه های مت گالا 2024

پارچه حریر یکی از محبوب ترین پارچه ها برای طراحی لباس های مت گالا 2024 بود. از این پارچه برای طراحی و دوخت لباس افراد مختلفی استفاده شده بود. مثلا گرتا گرویگ، کارگردان آمریکایی، در این مراسم از یک شنل حریر مشکی استفاده کرده بود. در بخش بالایی و نزدیک به یقه این شنل نگین های مشکی رنگ کار شده و زیبایی آن را چندین برابر کرده است. همچنین اما مکی، بازیگر انگلیسی، برای حضور در این مراسم از یک لباس حریر به رنگ کرم استفاده کرده بود. این لباس زیبا در قسمت آستین و یقه چین های جذابی داشت که باعث می شد زیباتر به نظر برسد.

حریر، یکی از محبوب ترین پارچه های مت گالا 2024

ساتن آمریکایی، جذاب و کاربردی

یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت لباس های خاص و مجلسی، ساتن آمریکایی است. این پارچه زیبا با ظاهر نیمه براق و ایستایی مناسب، بسیار مورد توجه طراحان قرار می گیرد. در این دوره از مت گالا هم از پارچه ساتن آمریکایی در رنگ های مختلفی استفاده شد. به عنوان مثال، مدلین کلاین، بازیگر و مدل آمریکایی، با یک لباس ماکسی دنباله دار از جنس ساتن آمریکایی روی فرش قرمز این دوره از مت گالا ظاهر شد.

ساتن آمریکایی

قیمت پارچه مجلسی کار شده

پارچه تافته، انتخابی لوکس و مناسب

تافته یکی از انتخاب های لوکس برای حضور در مراسم های مهم است. کاربرد اصلی این پارچه دوخت لباس های مجلسی است. بنابراین، طبیعی است که طراحان و استایلیست های مطرح از آن برای طراحی لباس های خود در فرش قرمزها استفاده کنند. در این دوره از مراسم مت گالا هم از پارچه تافته استفاده های زیادی شده بود. به عنوان مثال اوما تورمن، بازیگر و مدل سابق آمریکایی، با یک پیراهن بلند از جنس تافته روی فرش قرمز حاضر شد. این پیراهن در قسمت بالاتنه حالت فیت و کرستی دارد و دامن آن پفی و دنباله دار است.

پارچه تافته، انتخابی لوکس و مناسب

پارچه گلدار، یک انتخاب پر ریسک برای مت گالا 2024

پارچه های گلدار هم از جمله محبوب ترین پارچه ها در این دوره از مت گالا بودند. هنرمندان و افراد مشهور مختلفی برای حضور روی فرش قرمز این دوره از لباس های گلدار خاص استفاده کردند. به عنوان مثال الیزابت کوردری و الکساندرا میشلر کوپلمن افرادی بودند که لباس های گلدار را برای حضور در مراسم انتخاب کردند.

پارچه گلدار، یک انتخاب پر ریسک برای مت گالا 2024

دانتل، شکیل و تکرار نشدنی

بدون شک دانتل یکی از انتخاب های تکرار نشدنی برای مجالس مهم است. لباس های دوخته شده با این پارچه در هر جشن و مراسمی می درخشند و زیبایی منحصر به فردی دارند. در این دوره از برگزاری مت گالا هم طراحان مختلفی از پارچه دانتل برای طراحی لباس هایشان استفاده کردند. مثلا پنه لوپه کروز کسی بود که با انتخاب یک لباس دانتل کلاسیک از برند شنل روی فرش قرمز ظاهر شد. این لباس ماکسی که حاصل 500 ساعت کار دست بود، از ترکیب دو پارچه دانتل و ژاکارد ظریف دوخته شده و بسیار جذاب است.

دانتل، شکیل و تکرار نشدنی

پارچه مخمل، کلاسیک و زیبا

پارچه مخمل هم یکی از انتخاب های جذاب افراد حاضر در این دوره از مت گالا بود. این پارچه به دلیل ظاهر براق و بافت خاصی که دارد همواره برای دوخت لباس های خاص و مجلسی استفاده می شود. گوئندولین کریستی، بازیگر انگلیسی، یکی از افرادی بود که از پارچه مخمل برای حضور در ین رویداد استفاده کرد. یک پیراهن مخمل قرمز رنگ بلند همراه با یک شنل ارگانزا اوت فیت این بازیگر در مت گالا 2024 را تشکیل می دهند.

پارچه مخمل، کلاسیک و زیبا

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره برندهای حاضر در مت گالا 2024 و همچنین محبوب ترین پارچه ها در آن صحبت کردیم. این مراسم یک رویداد خیریه به نفع موسسه لباس موزه هنر متروپولیتن است. این مراسم بیش از 70 سال است که به صورت سالانه برگزار می شود. هنرمندان و برندهای مد مطرح جهانی حضور پررنگی در مت گالا دارند. بنابراین امروزه این رویداد را به عنوان یکی از مهم ترین و معتبرترین رویدادهای حوزه مد و فشن به حساب می آورند.

در این دوره از این رویداد هم برندهای مطرح زیادی حضور داشتند. آن ها سعی کردند با ارائه جذاب ترین طراحی های خود در این مراسم بدرخشند. پارچه های تافته، دانتل، ساتن آمریکایی، حریر و مخمل از جمله محبوب ترین پارچه های این دوره از مراسم مت گالا به شمار می روند. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به رنگ ها و طرح های مختلف این پارچه های مجلسی دسترسی داشته باشید. همچنین اگر تولید کننده لباس هستید، می توانید با امکان خرید عمده پارچه، محصولات مورد نظر خود را تهیه کنید.

منبع: https://www.vogue.fr/

4.1/5 - (42 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا