اخبارطراحان و برندها

آشنایی با برند گوچی و چیزهایی که در مورد آن نمی دانستید

گوچی (Gucci)، یک خانه مد لوکس مستقر در شهر فلورانس ایتالیا است. این برند لاکچری 103 سال قبل توسط گوچیو گوچی (Guccio Gucci) تاسیس شد. فعالیت این مجموعه با فروش کیف و چمدان های چرم آغاز شد. بعد از مدتی لباس و اکسسوری های شیک و مد روز هم به سبد محصولات این برند اضافه شد. گوچی در حال حاضر تحت مالکیت شرکت چند ملیتی فرانسوی کرینگ است. این برند به عنوان یکی از برجسته ترین برندهای مد لوکس در جهان شناخته می شود و بیش از 500 فروشگاه در سراسر جهان را اداره می کند.

برند گوچی همواره به دلیل طراحی های خاص و جالبش مورد تحسین قرار گرفته است. محصولات این برند طرفداران زیادی دارند. سلبریتی ها و افراد مشهور زیادی از محصولات گوچی برای حضور در فرش قرمزها و مراسم های مهم استفاده می کنند. در این مطلب قصد داریم درباره برند گوچی و حقایق جالبی که درباره آن وجود دارد صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه ساتن طرحدار

تاریخچه گوچی

برند گوچی یکی از خانه مدهای باسابقه و قدیمی دنیا است که داستان جالبی دارد. موسس این برند گوچیو گوچی نام دارد که قبل از تاسیس برند خودش در هتل ساوی لندن کار می کرد. در آن جا شیفته چمدان های لوکسی شد که اشراف شهر حمل می کردند. او بعد از بازگشت به ایتالیا، برای برند چمدان فرانزی کار کرد و در این مدت کار با چرم را یادگرفت. سپس در سال 1921 اولین فروشگاه خرده فروشی خود را در شهر فلورانس افتتاح کرد. او در آن جا شروع به فروش کالاهای چرمی و چمدان های برند خود کرد. بعد از مدتی چهار پسر گوچی، آلدو، واسکو، رودولفو و اوگو وارد تجارت خانوادگی شدند. آن ها توانستند در طول مدت فعالیتشان، این برند خانوادگی را گسترش دهند.

تاریخچه گوچی

برند گوچی در طول سال های جنگ جهانی دوم، روزهای سختی را گذراند. اما در همین سال ها با استفاده از مواد اولیه جدید به جای چرم، پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرد. در حال حاضر این برند معتبر تحت مالکیت شرکت چند ملیتی فرانسوی کرینگ است. گوچی در حال حاضر با داشتن بیش از 500 نمایندگی در سراسر جهان درآمد بسیار زیادی دارد. بر اساس گزارش های اعلامی از سال 2022، درآمد این برند بیش از 10.5 میلیارد یورو بوده که در بین برندهای مد مقدار قابل توجهی است. همچنین این برند پس از لویی ویتون، شنل و هرمس، چهارمین برند لوکس با ارزش در سراسر جهان است.


بیشتر بخوانید: مشهورترین برندها و محبوب ترین پارچه های مت گالا ۲۰۲۴ را بشناسید


لوگوی برند گوچی

حالا که اطلاعاتی درباره تاریخچه برند گوچی به دست آوردیم، خالی از لطف نیست که فلسفه طراحی لوگوی این برند را بررسی کنیم. این لوگو از دو حرف G تشکیل شده است که نشان دهنده نام بنیانگذار آن است. این نماد ابتدا بر روی کیف دستی های گوچی استفاده شد و اکنون به نماد قابل تشخیص کل برند تبدیل شده است. گفته می شود، این حروف نماد صداقت، عظمت، اقتدار، پیچیدگی و میراث امروزی است. امروزه کم تر کسی وجود دارد که لوگو و پترن مشهور این برند را نشناسد. اگر چه این لوگو تنها نشان دهنده اسم بنیانگذار آن است، اما به دلیل فعالیت های ارزشمند گوچی در صنعت مد و طراحی های منحصر به فردش، همواره مورد احترام فعالان صنعت مد و پوشاک دنیا است.

لوگوی برند گوچی

حقایق جالب درباره برند گوچی

اگر به صنعت مد و فشن علاقه دارید، حتما اخبار مختلفی را درباره برند گوچی شنیدید. این برند در طول بیش از 100 سال فعالیت خود فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است. گوچی در ابتدا به سرعت در بین افراد مشهور و مشتریان مرفه محبوبیت پیدا کرد. کالاهای لوکس این برند به نمادی از ثروت و سلیقه تبدیل شدند. برند گوچی در دهه 1950، بوتیک‌ هایی در شهرهای پاریس و نیویورک افتتاح کرد و به این شکل حضور خودش را در دنیای فشن بیشتر تثبیت کرد. گوچی یکی از اولین برندهای لوکسی است که در چالش های اجتماعی و زیست محیطی شرکت می کند. این برند در حال اجرای شیوه‌ های پایدار است. همچنین از سازمان‌ های خیریه مختلف، از جمله سازمان ‌هایی که با HIV/AIDS مبارزه کرده و آموزش را ترویج می‌ کنند، حمایت می ‌کند.

حقایق جالب درباره برند گوچی

در دهه های 1970 و 1980، گوچی دوره افول خود را پشت سر گذاشت. در این دوره مشکلات داخلی خانواده و همچنین ارائه محصولات بی کیفیت منجر به از دست رفتن اعتبار این برند شد. با این حال، زمانی که کارآفرین ایتالیایی، مائوریتزیو گوچی (Maurizio Gucci)، رهبری آن را به دست گرفت، وضعیت تغییر کرد. این برند تحت هدایت او، به ذات باکیفیت و لوکس خود بازگشت و احیا شد. گوچی فقط کیف دستی و چمدان تولید نمی کند. امروزه طیف وسیعی از محصولات از پوشاک و کفش گرفته تا لوازم آرایشی و حتی لوازم خانگی در سبد محصولات این برند لوکس قرار می گیرند. برند گوچی همچنین با هنرمندان و طراحان مختلف در نسخه های ویژه خود همکاری می کند و خود را در خط مقدم صنعت مد نگه می دارد.

قیمت پارچه ساتن طرح دار

محبوب ترین پارچه های مورد استفاده در برند گوچی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید طراحان برند گوچی از چه پارچه هایی بیشتر استفاده می کنند. زمانی که از طراحی ها و لباس های گوچی صحبت شود، همه به پارچه های ابریشمی یا چرمی لوکسی فکر می کنند که پترن لوگوی گوچی روی آن ها چاپ شده است.

محبوب ترین پارچه های مورد استفاده در برند گوچی

انواع پارچه های سیلک، ساتن، ژاکارد، کرپ، حریر، فاستونی و … از جمله مواد اولیه رایجی هستند که برای تولید محصولات گوچی استفاده می شوند. محصولات این برند با طراحی های خاص و ویژه و همچنین مواد اولیه لوکس و باکیفیت همواره نمادی از زیبایی و ظرافت بودند. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به طرح ها و رنگ های متنوع پارچه های مورد استفاده این برند دسترسی داشته باشید.

پرفروش ترین محصولات گوچی

برند گوچی محصولات جذاب زیادی دارد که هر کدام از آن ها طرفداران خاص خود را دارند. جالب است بدانید که در سال 2023، تنها 15 درصد از فروش برند گوچی به لباس اختصاص داشت. بخش عمده ای از فروش این برند به وسایل چرمی از جمله انواع چمدان، کیف، کفش و … اختصاص دارد. برخی از آیتم های نمادین گوچی که طرفدارن زیادی در سراسر دنیا دارند عبارتند از:

کیف دستی

مدل های مختلف کیف دستی از جمله پرطرفدارترین محصولات گوچی به شمار می روند. کیف دستی های جکی، سوهو دیسکو، دیونیسوس، کیف بامبو و … همه نمونه ‌هایی از محصولات جذاب و پایدار گوچی به شمار می روند. مارمونت یکی از کیف دستی های پرفروش این برند است که در سال 2016 به بازار عرضه شد.

کیف دستی

کمربند 

کمربند گوچی که در بخش سگک آن دو حرف G قرار دارند، یکی از محصولات نمادین این برند است. این کمربند پرفروش در گذشته فقط به رنگ های مشکی یا قهوه ای کلاسیک بود. اما امروزه با رنگ های بیشتر و اندازه و بافت متفاوتی به بازار عرضه می شود. حتی در بعضی از مدل های این کمربند، دو حرف G روی آن با مواد مختلفی تزئین می شوند.

کمربند

روسری 

برند گوچی در سال 1961 روسری خود را برای پرنسس گریس کلی از موناکو به صورت سفارشی تولید کرد. بعد از این کار طرح های گلدار زیبا به یکی از علائم تجاری این برند تبدیل شد و در سال 2005 جان تازه ای گرفت. این روسری زیبا در طول سال های فعالیت برند گوچی یکی از پرطرفدارترین محصولات لوکس این برند به شمار می رود.

روسری

تیشرت 

این برند ایتالیایی مدت‌ ها ست که لوگوی معروف GG را با افتخار همه جا نمایش می‌دهد. تیشرت گوچی یکی از محصولات پرفروشی است که با چاپ لوگوی گوچی در جلو می درخشد. این تیشرت را می توان با طیف گسترده ای از لباس های کژوال ست کرد و از زیبایی آن لذت برد.

تیشرت

سلبریتی های طرفدار برند گوچی

گوچی یکی از برندهای فعال در حوزه تبلیغات مجازی و ارتباط با سلبریتی ها است. این برند به طراحی های خاص و جذابش معروف است. افراد مشهور زیادی از محصولات برند گوچی در مراسم های مهم و فرش قرمزهای مختلف استفاده می کنند. در ادامه بعضی از افراد مشهوری که طرفدار این برند لوکس هستند را به شما معرفی می کنیم.

خرید پارچه ساتن طرح دار

مارگو رابی، یکی از طرفدارن برند گوچی

مارگو رابی، بازیگر استرالیایی، یکی از طرفداران برند گوچی است. این بازیگر بارها در مراسم های مختلف از لباس ها و سایر آیتم های گوچی استفاده کرده است. یکی از زیباترین استایل های مارگو رابی از گوچی، پیراهن بلند ساتن طرحداری است که در اولین نمایش فیلم تارزان پوشید. این لباس جذاب که به سبک لباس های مردم آسیای شرقی طراحی شده است دارای یک چاک در پایین، یقه بسته و آستین بلند است.

مارگو رابی

فلورانس ولچ، در لباسی خیره کننده از گوچی

فلورانس ولچ، خواننده بریتانیایی، یکی دیگر از سلبریتی هایی است که از محصولات گوچی استفاده می کند. یکی از جذاب ترین انتخاب های او از این برند لوکس، پیراهن بلندی است که در مراسم مت گالا 2016 پوشید. این پیراهن جذاب و خیره کننده از پارچه تافته نقره ای دوخته شده و در بخش هایی از دامن و آستین هایش گلدوزهای زیبایی دیده می شود.

فلورانس ولچ

بیلی آیلیش، با اوت فیتی از برند گوچی

بیلی آیلیش یکی دیگر از سلبریتی های طرفدار برند گوچی است. او در مراسم های مختلف از آیتم های تولیدی این برند استفاده کرده است. یکی از جذاب ترین اوت فیت های این خواننده جوان از گوچی یک ست بلوز و شلوار اورسایز با تم رنگی سبز تیره است که در مراسم گرمی سال 2020 پوشید. او این ست را با یک لباس آستین پفی تزئین شده با نگین های ریز ترکیب کرد.

بیلی آیلیش

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره برند گوچی و فکت هایی درباره آن صحبت کردیم. گوچی یکی از برندهای لاکچری معروف و معتبر دنیا است. این برند بیش از 100 سال قبل در ایتالیا تاسیس شد. برند گوچی در طول سال های فعالیتش انواع کیف و محصولات چرمی و همچنین لباس و اکسسوری را تولید و به باز عرضه کرد. پارچه های رنگارنگ و زیبا، لباس های لوکس و با طراحی های خاص و پترن معروف گوچی با دو حرف G در کنار هم از جمله نمادهای اصلی این برند به حساب می آیند.

گوچی یکی از برندهای مشهوری است که ارتباط خوبی با سلبریتی ها دارد. افراد مشهور زیادی در سراسر دنیا برای حضور در جشنواره های مهم از محصولات این برند استفاده می کنند. طراحان گوچی برای تولید محصولات خود از طیف گسترده ای از پارچه های خاص و باکیفیت استفاده می کنند. انواع پارچه های سیلک، ساتن، ژاکارد، کرپ، حریر و … از جمله متریال اصلی برند گوچی برای تولید محصولاتش به شمار می روند. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به طیف گسترده ای از این پارچه های جذاب دسترسی داشته باشید.

منبع: https://www.aurifo.com/hu/a/gucci-history-and-fascinating-facts-about-the-brand

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا