پارچه شناسی

انواع پارچه مجلسی را بشناسید + ایده دوخت

همه خانم ها به خوبی از اهمیت داشتن یک استایل شیک و مجلسی در مراسم بزرگ آگاه هستند. لازمه داشتن یک استایل مجلسی زیبا و شکیل استفاده از پارچه های مجلسی و خاص است. به خوبی می دانید که هرچقدر یک مدل پیراهن زیبا باشد اما در آن از پارچه مناسبی استفاده نشود، نمی تواند برای شما یک استایل منحصر به فرد و مجلل را فراهم کند. در نتیجه انتخاب پارچه در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. آشنایی با انواع پارچه مجلسی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید پارچه دلخواه خود را به راحتی پیدا کنید. از طرفی شما می توانید مدل لباس خود را انتخاب کرده و مطابق نیاز خود پارچه ای را تهیه کنید که برای این کار مناسب است.

خرید پارچه پولکی

چند نوع پارچه مجلسی داریم؟

در دنیای امروز پارچه های مجلسی فراوانی در بازار وجود دارد. اما به خوبی می دانید که تمامی آن ها با سلیقه شما مطابقت نداشته و از یک پارچه خاص نمی توانید برای دوخت تمام مدل لباس های مجلسی بهره ببرید. اگر قصد دارید این بار هوشمندانه تر و بهتر برای انتخاب پارچه مجلسی تصمیم بگیرید خواندن این مقاله می تواند به شما کمک بزرگی در این زمینه بکند. در این مقاله قصد داریم با انواع پارچه مجلسی، ویژگی ها و لباس هایی که می توانید با آن ها برای خود تهیه کنید، بیشتر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

پارچه پولکی، پرچمدار پارچه های مجلسی

بعضی از پارچه ها به قدری معروف و محبوب هستند که امکان ندارد کسی از نزدیک آن ها را ندیده باشد. پارچه پولکی یکی از آن پارچه ها است. حتما شما نیز تاکنون این پارچه از نزدیک لمس کردید و حتی تجربه استفاده از آن را دارید. به خوبی می دانید زمانی که برای خرید پارچه های مجلسی به فروشگاه های پارچه مراجعه می کنید، اولین پیشنهاد فروشندگان لباس به شما پارچه پولکی است. دلیل این امر زیبایی و شکوه بی اندازه این پارچه است. پارچه پولکی در انواع و اقسام مدل ها تولید می شود. بعضی از آن ها پولک های ریز و بعضی دیگر پولک های درشتی دارند. از طرفی زمینه پارچه های پولکی با یکدیگر متفاوت است. رنگی بندی پولک ها نیز می تواند متفاوت باشد. در نتیجه شما می توانید بسته به سلیقه خود پارچه مورد نیاز خود را در بین پارچه های پولکی پیدا کنید.

پارچه-پولکی،-پرچمدار-پارچه-های-مجلسی

همانطور که گفته شد در بین انواع پارچه مجلسی پارچه پولکی جایگاه ویژه ای دارد. در نتیجه لازم است با مدل لباس هایی که می توانید با این پارچه تهیه کنید، بیشتر آشنا شوید. اگر زمینه پارچه شما از جنس مخمل باشد از این پارچه باید برای روزهای سرد سال بهره ببرید. پارچه مخمل که زمینه پارچه پولکی نیز می تواند باشد، انعطاف پذیری زیادی دارد. در نتیجه می توانید با آن انواع مدل ها را تهیه کنید. اما اگر زمینه پارچه شما از جنس تور باشد اینگونه نیست. پارچه تور آهار بالایی دارد. در نتیجه بهتر است از آن برای دوخت مدل های پفکی بهره ببرید.


پیشنهاد ما: چطور از پارچه های طبیعی بیشتر مراقبت کنیم


پارچه ژاکارد، زیبا و لوکس

اگر به دنبال یک پارچه شیک و لوکس در بین انواع پارچه مجلسی هستید، این قسمت برای شما است. در بسیاری از لباس های مجلسی از اکسسوری و زیورآلات تزئینی برای جذاب تر شدن پارچه استفاده می شود. اما بسیاری از خانم ها و دختران جوان به این سبک پارچه ها علاقه ای ندارند. آن ها ترجیح می دهند از یک پارچه شکیل و در عین حال ساده در لباس خود استفاده کنند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و یا ترجیح می دهید این بار از یک پارچه متفاوت برای دوخت لباس مجلسی استفاده کنید، بهتر است این بار به سراغ پارچه ژاکارد بروید. شاید تا امروز تصور می کردید که پارچه ژاکارد فقط برای دوخت مانتو و کت استفاده می شود. اما این طرز فکر چندان صحیح نیست. در دنیای امروز از پارچه ژاکارد برای تولید بسیاری از لباس های مجلسی نیز استفاده می شود.

پارچه-ژاکارد،-زیبا-و-لوکس

پارچه ژاکارد در انواع طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود. این پارچه به علت داشتن آهار بالا و چروک پذیری بسیار کمی که دارد، یک گزینه عالی برای دوخت لباس های مجلسی به حساب می آید. در اروپا و آمریکا از پارچه ژاکارد به فراوانی برای تولید لباس های مجلسی استفاده می شود. آن ها معتقدند در بین انواع پارچه مجلسی، پارچه ژاکارد ویژگی هایی دارد که آن را نسبت به سایرین متمایز می کند. برای مثال شما نمی توانید ایستایی و آهار این پارچه را در بین سایر پارچه های مجلسی پیدا کنید. با پارچه ژاکارد می توانید انواع مدل های پفکی و فانتزی را برای خود طراحی کرده و بدوزید.

پارچه دانتل، یکی از پرفروش ترین انواع پارچه مجلسی

یکی دیگر از انواع پارچه های مجلسی که قصد داریم در این قسمت در مورد آن صحبت کنیم، پارچه دانتل است. دانتل شاید نسبت به پارچه پولکی کمتر شناخته شده باشد. اما در بین طراحان لباس و مزون دارها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. پارچه دانتل بافت و ساختار متفاوتی نسبت به دیگر انواع پارچه مجلسی دارد. در بین طرح ها و نقش های این پارچه تخلخل وجود دارد. به عبارت دیگر بافت پارچه دانتل مشبکی بوده و نیاز به آسترکشی دارد. برش و دوخت دانتل نسبت به دیگر انواع پارچه مجلسی کمی متفاوت است. پارچه دانتل و آستری آن باید به شکل همزمان دوخته شوند. این پارچه چروک پذیری بسیار کمی دارد و می تواند از ظاهر استایل شما در بلند مدت مراقبت کند.

پارچه-دانتل،-یکی-از-پرفروش-ترین-انواع-پارچه-مجلسی

شاید برای شما سوال شده باشد که از پارچه دانتل برای دوخت چه لباس هایی می توان استفاده کرد. پارچه دانتل در بین انواع پارچه مجلسی فروش بالایی دارد. یکی از دلایل آن این است که هر لباسی با این پارچه جذابیت و زیبایی مخصوص به خود را دارد. شما می توانید از دانتل برای دوخت پیراهن بلند، پیراهن فانتزی و کوتاه، اروال، کت و غیره بهره ببرید. پارچه دانتل آهار نسبتا بالایی دارد. ایستایی این پارچه با آستری بیشتر نیز می شود. به همین دلیل می توانید از آن برای ساخت استایل های رسمی نیز استفاده کنید.

قیمت پارچه پولکی

پارچه کار شده مجلسی، مجلل ترین در بین انواع پارچه مجلسی

همانطور که گفته ترجیح بسیاری از افراد برای انتخاب پارچه های مجلسی، پارچه هایی است که در آن ها از اکسسوری یا زیورآلات تزئینی استفاده شده باشد. یکی از پارچه هایی که می توان گفت در بین انواع پارچه مجلسی مجلل ترین و باشکوه ترین آن ها می باشد، پارچه کار شده مجلسی است. همانطور که از اسم این پارچه نیز مشخص است، ویژگی اصلی این پارچه پر بودن سطح آن از مروارید، سنگ، منجوق و غیره است. پارچه کار شده مجلسی انواع مختلفی دارد. بعضی از آن ها اکسسوری کمتری داشته و بعضی سرتاسر با این زیورآلات پوشیده شدند. از آنجایی که معمولا پارچه زمینه در پارچه های کار شده مجلسی از جنس تور یا حریر است، باید به بدن نما بودن آن نیز توجه داشته باشید. پارچه های کار شده ای که خلوت تر هستند و سطح صاف و یکدست بیشتری دارند، حتما باید آسترکشی شوند.

پارچه-کار-شده-مجلسی،-مجلل-ترین-در-بین-انواع-پارچه-مجلسی

یکی از چیزهایی که می تواند در زمان خرید پارچه کار شده مجلسی شما را هیجان زده کند، درخشان بودن آن است. زیبایی این پارچه به قدری زیاد است که در بیشتر لباس های عروس نیز از آن استفاده می شود. در بین انواع پارچه مجلسی، پارچه کار شده مجلسی قیمت نسبتا بالاتری دارد. به همین دلیل معمولا مزون دارها ترجیح می دهند با خرید عمده این پارچه در هزینه های خود صرفه جویی کنند. شما نیز می توانید با این روش هزینه های خود را به شدت کاهش داده و صاحب چندین لباس شیک و بی نظیر شوید. خرید عمده پارچه از پارچه نگار می تواند این مشکل را برای شما به طور کامل حل کند. تجربه خرید عمده پارچه از پارچه نگار می تواند برایتان به یکی از بهترین و خاطره انگیزترین خریدها تبدیل شود.

پارچه ساتن آمریکایی، ساده اما خاص

ساتن یکی از پارچه هایی است که حتما تاکنون اسم آن را شنیدید. این پارچه به یک نوع خاص محدود نمی شود. پارچه ساتن از نظر جنس و ظاهر به دسته های مختلفی تقسیم می شود. بعضی از نمونه پارچه ساتن های موجود در بازار کیفیت لازم را نداشته و بعد از مدتی دچار خرابی و پرزدهی می شوند. اگر به دنبال یک پارچه ساتن مرغوب و باکیفیت هستید، پارچه ساتن آمریکایی مخصوص شما است. این پارچه از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است.

پارچه-ساتن-آمریکایی،-ساده-اما-خاص

پارچه ساتن آمریکایی نسبت به دیگر پارچه های ساتن ظاهر ماتی دارد. این موضوع باعث می شود نگرانی از بابت چاق نشان داده شدن در زمان استفاده از این پارچه نداشته باشید. پارچه ساتن آمریکایی آهار نسبتا بالایی دارد. به همین دلیل می توانید از آن برای دوخت آستین و دامن پفکی نیز به راحتی بهره ببرید.

خرید پارچه مجلسی پولکی

پارچه مخمل، لطیف ترین در بین انواع پارچه مجلسی

اگر به دنبال یک پارچه ضخیم و گرم در بین انواع پارچه مجلسی هستید، پارچه مخمل بهترین گزینه برای شما است. پارچه مخمل نیز انواع متفاوتی دارد. بعضی از پارچه های مخمل به سرعت دچار خرابی و پرزدهی می شوند. نمونه های بی کیفیت این پارچه بعد از مدتی کیفیت رنگ خود را نیز از دست می دهند. پارچه مخمل ونوس یکی از بهترین و پرفروش ترین زیر مجموعه های این پارچه است.

پارچه-مخمل،-لطیف-ترین-در-بین-انواع-پارچه-مجلسی

بر روی پارچه مخمل ونوس خطوط ریز و ظریفی وجود دارد. این پارچه از آهار بسیار کمی برخوردار است. مخمل ونوس بسیار فرم پذیر بوده و می توانید با آن انواع مدل ها را بدوزید. آهار این پارچه به قدری کم است که می توانید از آن برای دوخت آستین های شنلی و دامن های دنباله دار نیز استفاده کنید. بافت پارچه مخمل ساده بوده و شاین آن نیز کم است. برای زیباتر شدن لباس خود می توانید از اکسسوری های مختلف نیز بر روی آن استفاده کنید. پارچه مخمل ونوس استحکام بالایی دارد. به همین دلیل اجازه دوخت اکسسوری های مختلف را به شما می دهد.

منبع: https://www.thecreativecurator.com/types-of-shiny-fabrics/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا