پارچه شناسی

با انواع پارچه پرکاربرد در طراحی لباس آشنا شوید

در صنعت نساجی، امروزه پارچه های زیادی تولید می شود. تمامی این پارچه ها ویژگی ها و کاربردهای مختص به خود را دارند. آشنایی با ویژگی پارچه های موجود در بازار باعث می شود در زمان خرید بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. در بین انواع پارچه های موجود در بازار برخی از آن ها محبوب تر بوده و فروش بیشتری دارند. کاربردی بودن و کیفیت بالای این دسته پارچه ها باعث می شود تا مخاطب تمایل بیشتری برای خرید و استفاده از آن ها داشته باشد. امروز و در اینجا قصد داریم شما را با انواع پارچه های پرکاربرد و پرفروش موجود در بازار آشنا شویم. خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید متناسب با نیاز خود پارچه مورد نظرتان را پیدا کرده و با ویژگی های آن آشنا شوید.

پارچه ژاکارد مجلسی

پرفروش ترین پارچه ها کدامند؟

مطمئنا تاکنون برای شما نیز این سوال ایجاد شده است که در بین انواع پارچه های موجود در بازار، پرکاربردترین و پرفروش ترین آن ها کدامند. برای پاسخ به این سوال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پارچه سوزن دوزی، خوش رنگ و لعاب

اگر به دنبال یک پارچه ترندی و جدید هستید، پارچه سوزندوزی برای شما است. در سال 2024 پارچه سوزندوزی نه تنها در ایران که در سراسر دنیا به یک پارچه محبوب و پرفروش تبدیل شد. به همین دلیل اکثر سلبریتی ها از این پارچه امسال در استایل خود استفاده کردند. پارچه سوزندوزی انواع متفاوتی دارد. بسته به پارچه زمینه، کاربرد و ویژگی های آن می تواند متفاوت باشد. برای مثال در بین انواع پارچه سوزندوزی، پارچه مخمل سوزندوزی یکی از پرفروش ترین ها در فصل پاییز است. این پارچه آهار بالایی دارد. بیشتر طراحان لباس با استفاده از آستری سعی می کنند تا آهار این پارچه را افزایش دهند. از پارچه سوزندوزی نه تنها در روزهای سرد سال بلکه در روزهای بهار و تابستان نیز به فراوانی استفاده می شود. پارچه لینن سوزندوزی یکی از پرکاربردترین پارچه های تابستانه است. این پارچه تنفس پذیری بالا و چروک پذیری کمی دارد.

پارچه-سوزن-دوزی،-خوش-رنگ-و-لعاب

پارچه سوزندوزی برای اولین بار در کشور هند تولید شد. امروزه انواع پارچه سوزندوزی در کشور خودمان نیز تولید می شود. بسته به کارخانه تولید کننده، قیمت محصول نهایی می تواند متفاوت باشد. خرید پارچه از فروشگاه های معتبر می تواند هزینه های شما را کاهش دهد. به همین دلیل بهتر است این پارچه را از فروشگاه های بزرگ و به صورت عمده خریداری کنید. خرید عمده پارچه از پارچه نگار یک گزینه ایدئال برای تولیدکنندگان لباس است. امروزه شرایطی فراهم شده است که شما نیز می توانید با خرید عمده پارچه از پارچه نگار تجربه یک خرید مقرون به صرفه و مطمئن را برای خود رقم بزنید.


بیشتر بخوانید: 6 مدل لباس مجلسی بلند با پارچه تافته ساده + عکس


ژاکارد، انتخابی لوکس در بین انواع پارچه ها

هرچقدر هم که افراد با انواع پارچه ها ناآشنا بوده و اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشند باز هم اسم بعضی از پارچه ها حتما به گوش آن ها خورده است. یکی از این پارچه ها، ژاکارد است. پارچه ژاکارد نه تنها در ایران که در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار است. کمتر برندی وجود دارد که از این پارچه در محصولات خود استفاده نکرده باشد. پارچه ژاکارد چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ کیفیت زبانزد خاص و عام است. در اکثر مانتوهای مجلسی یا کت و شلوارهای رسمی از انواع پارچه ژاکارد به عنوان پارچه اصلی یا خرجکار استفاده می شود. پارچه ژاکارد به وسیله دستگاه های مخصوص و با الگوهای از پیش تعیین شده دوخته می شود. این پارچه در سال 1809 و در کشور فرانسه برای اولین بار تولید شد. امروز انواع پارچه ژاکارد را می توانید به راحتی در بازار پیدا کنید.

ژاکارد،-انتخابی-لوکس-در-بین-انواع-پارچه-ها

از جمله ویژگی های اصلی ژاکارد آهار بالای آن است. ایستایی و آهار بالا ویژگی است که آن را در انواع پارچه ژاکارد می توانید پیدا کنید. همین ویژگی باعث می شود تا بتوانید از ژاکارد برای دوخت مدل های فانتزی مثل آستین پفکی بهره ببرید. در کنار آهار بالا، ژاکارد چروک پذیری بسیار کمی نیز دارد. به همین دلیل استایل هایی که در آن ها از پارچه ژاکارد استفاده شده باشد در بلند مدت زیبایی خود را حفظ می کنند. از دیگر دلایل محبوبیت این پارچه تنوع بی نظیر آن است. شاید برای شما سوال شده باشد که چرا ژاکارد دوام بالایی دارد. در جواب این سوال باید بدانید که بافت انواع پارچه ژاکارد به گونه ای است که به سرعت دچار پرزدهی و خرابی نمی شود. از این رو شما می توانید از آیتم هایی که با ژاکارد تهیه شده است، سالیان سال بهره ببرید.

قیمت پارچه ژاکارد مجلسی

لینن، انتخابی ضروری برای تابستان

اگر از فروشندگان پارچه بخواهید که در بین انواع پارچه های موجود در بازار چند پارچه تابستانی محبوب و پرمخاطب را به شما معرفی کنند، بی شک در بین آن ها لینن وجود دارد. امروزه پارچه لینن به یکی از پرفروش ترین پارچه های موجود در بازار تبدیل شده است. محصولاتی که با این پارچه تولید شده باشد را می توانید به راحتی در مزون ها و فروشگاه های لباس پیدا کنید. با این وجود ممکن است دوست داشته باشید برای یک بار هم که شده طراحی و دوخت این پارچه تجربه کنید. اگر شما جزو افرادی هستید که دوخت پارچه لینن را تجربه کردند، به خوبی می دانید که این پارچه بسیار خوش دوخت است.

لینن،-انتخابی-ضروری-برای-تابستان

همانطور که گفته شد پارچه لینن دوخت بسیار آسانی دارد. در نتیجه با حداقل مهارت در خیاطی هم می توانید اقدام به دوخت این پارچه کنید. مطمئنا نتیجه کار از نمونه های آماده بهتر و ارزان تر خواهد بود. پارچه لینن با توجه به ویژگی هایی که دارد، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. با این حال اگر این پارچه را به شکل عمده خریداری کنید، هزینه های شما کمتر نیز می شود. خرید عمده پارچه از پارچه نگار می تواند یک گزینه فوق العاده ویژه برای افرادی باشد که قصد دارند پارچه ها را با قیمت ارزان تر و به مقدار زیاد خریداری کنند. در نظر داشته باشید که پارچه لینن الیاف طبیعی و باکیفیتی دارد. در نتیجه محصولاتی که با آن تهیه می کنید به هیچ عنوان به پوستتان آسیب وارد نمی کنند. از اینرو می توانید از آن ها مداوم و در استایل های مختلف بهره ببرید.

کرپ، ساده اما شیک

اگر به استایل افراد خانواده های سلطنتی دقت کنید، متوجه می شوید که در اکثر آن ها از پارچه های ساده استفاده شده است. آن ها معتقدند که با انتخاب یک پارچه ساده و شیک می توانند یک استایل با وقار و خاص را برای خود رقم بزنند. این نگرش از طرف طراحان لباس نیز تایید شده است. طراحان لباس هم در استایل های رسمی بیشتر از پارچه های ساده استفاده می کنند. کمتر کسی هست که تاکنون اسم پارچه کرپ را نشنیده باشد. پارچه کرپ یک پارچه ساده و بدون طرح اما جذاب و شیک است. از انواع پارچه کرپ نه تنها در استایل های رسمی که حتی در استایل های مجلسی نیز به فراوانی استفاده می شود. پارچه کرپ به شما اجازه دوخت انواع مدل ها را می دهد. این پارچه چروک پذیری بسیار کمی دارد. در نتیجه در بلند مدت استایل شما را حفظ می کند.

پارچه کرپ انواع متفاوتی دارد. اگر به دنبال یک پارچه باکیفیت و آهاردار هستید، بهتر است پارچه کرپ کنزو را امتحان کنید. پارچه کرپ کنزو یکی از معروف ترین و پرفروش ترین ها در بین انواع پارچه کرپ است. از دیگر زیر مجموعه های این پارچه، پارچه کرپ مازراتی است. کرپ مازراتی نسبت به کرپ کنزو آهار کمتری دارد. از این دو پارچه بیشتر برای دوخت کت و شلوار استفاده می شود. اما باز هم جزو پارچه های آهاردار محسوب می شود. اگر به دنبال پارچه کرپی هستید که آهار متوسطی داشته باشد و به شما اجازه دوخت مدل های ریزش دار را بدهد، پارچه کرپ باربی مخصوص شما است. پارچه کرپ حریر نیز ریزش دارترین نوع کرپ است. این پارچه ضخامت کمی نسبت به سایرین نیز دارد. به همین دلیل می توانید از آن برای دوخت مدل های تابستانی نیز بهره ببرید.

خرید پارچه ژاکارد مجلسی

ساتن، درخشان و خیره کننده در بین انواع پارچه ها

کشور چین برای اولین بار در قرون وسطی پارچه ای را به دنیا معرفی کرد که امروزه به آن پارچه ساتن می گویند. اگر بخواهیم ساتن را در یک جمله معرفی کنیم، می توان گفت که ساتن پارچه ای درخشان و لطیف است. ظاهر زیبا و متفاوت ساتن نسبت به سایر پارچه های باعث شده است که این پارچه سالیان سال در بین مردم حضور داشته باشد. از طرفی پارچه ساتن انعطاف پذیری بی نظیری نیز دارد. به همین دلیل می توانید با آن انواع مدل های ژورنالی و خاص را بدوزید. ساتن در سال های ابتدایی از ابریشم خالص تهیه می شد. امروزه اما انواع پارچه ساتن از ترکیب ابریشم، پنبه و پلی استر برای تولید این پارچه استفاده می شود. در نظر داشته باشید که پارچه ساتن با کیفیت های متفاوتی تولید می شود. در نتیجه حتما آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

ساتن،-درخشان-و-خیره-کننده-در-بین-انواع-پارچه-ها

در بین انواع پارچه ساتن بعضی از آن ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. برای مثال پارچه ساتن آمریکایی به دلیل ظاهر ماتی که نسبت به سایر پارچه های ساتن دارد در بین خانم ها و طراحان لباس جایگاه ویژه ای دارد. پارچه ساتن آمریکایی آهار بیشتری نسبت به سایر مدل های ساتن دارد. از این پارچه برای دوخت لباس های عروس و شب به فراوانی استفاده می شود. از دیگر انواع پارچه ساتن که محبوبیت بالایی دارد، پارچه ساتن سیلک است. ساتن سیلک نسبت به ساتن آمریکایی شاین بیشتری دارد. این پارچه آهار بسیار کمی داشته و به شما اجازه دوخت مدل های ریزش دار را می دهد.

منبع: https://www.theundone.com/blogs/beundone/everything-you-need-to-know-about-the-most-popular-fabrics

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا