استایلروزمره و کاربردی

چطور یک استایل هنری داشته باشیم؟

بدون شک استایل هنری را می توان به عنوان یکی از خاص ترین سبک های پوشش معرفی کرد. این استایل برگرفته از اشکال و طرح هایی است که در هنرهای تجسمی استفاده می شوند. در استایل هنری ایرانی علاوه بر الهام از هنرهای تجسمی، از المان های سنتی و هنری اصیل پارسی هم استفاده می شود. افرادی که این سبک پوشش را انتخاب می کنند اغلب روحیه هنرمندانه و مستقل دارند. همچنین در انتخاب لباس های خود از ترندهای کمتری استفاده می کنند. آن ها سعی می کنند که از آیتم های شخصی سازی شده خود استفاده کنند.

اما چطور می توان یک استایل هنری داشت؟ برای طراحی استایل های هنری خاص در ابتدا باید سبک شخصی خود را بشناسید. بعد از اینکه سبک خود را انتخاب کردید، می توانید از المان های هنری شخصی سازی شده خودتان استفاده کنید. در ادامه قصد داریم درباره اصول طراحی استایل های هنری و همچنین پارچه های مناسب برای طراحی لباس های هنری صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه-لینن-کوک-دوزی

استایل هنری چیست؟

استایل هنری و یا Artsy Fashion Style یکی از مفاهیم مهم در دنیای مد و فشن است. این سبک لباس پوشیدن که به عنوان هنر پوشیدنی هم شناخته می شود شامل المان های غیرمتعارف و خاص است. اشکال هندسی، آیتم ها و یا رنگ هایی بر اساس مفاهیم هنرهای تجسمی این المان ها را تشکیل می دهند. برای طراحی این سبک لباس از الگوهای اور سایز و راحت استفاده می شود. همچنین این استایل بسیار شبیه به استایل هایی مثل سنتی، وینتیج یا آوانگارد است.

استایل هنری چیست؟

 

استایل هنری بسیار خاص و جذاب است. آیتم های متعلق به این استایل به راحتی از مد نمی افتند و برای سال ها قابل استفاده هستند. استایل هنری بین خانم های ایرانی طرفداران زیادی دارد. در استایل هنری ایرانی به صورت خاص از آیتم های سنتی استفاده می شود. در واقع استایل هنری ایرانی عناصر مشترک زیادی با استایل سنتی دارد. اما به هیچ وجه نباید این دو سبک را یکی در نظر گرفت. پیراهن های بلند دوخته شده از پارچه لینن، شلوارهای راحت پارچه ای، رنگ های شاد و زنده و همچنین اکسسوری های دست ساز و هنرمندانه از جمله آیتم های اصلی استایل هنری خانم های ایرانی به شمار می روند.


پیشنهاد ما: با پارچه نخی ساده چه لباس هایی بدوزیم + ایده و عکس


المان های مورد استفاده در استایل هنری

قدمت لباس پوشیدن به سبک هنری به اواسط قرن نوزدهم میلادی بر می گردد. این استایل ابتدا در اروپا و مخصوصا بریتانیا رواج داشت. اولین آیتم های مورد استفاده در استایل هنری پیراهن های زنانه بلند و گشاد بودند. به تدریج و با پیشرفت صنعت مد، این سبک مورد توجه طیف گسترده ای از خانم ها قرار گرفت. آن ها سعی کردند که از المان های هنری در استایل های روزمره خود استفاده کرده و زیبایی استایل خود را چندین برابر کنند.

المان های مورد استفاده در استایل هنری

پیراهن های زنانه بلند و گشاد با آستین های پفی بلند یکی از نمادهای مشهور استایل هنری به شمار می روند. همچنین دامن های گشاد و راحت و لباس های دوخته شده با پارچه های نچرال از جمله دیگر المان های مورد توجه در استایل هنری هستند. در واقع، استایل هنری مجموعه ای از آیتم های خاص را در بر می گیرد. این آیتم ها تحت تاثیر فرهنگ و همچنین پیشینه هنری مردم جامعه هستند. بنابراین در استایل های هنری ایرانی از انواع صنایع دستی و همچنین رنگ های اصیل هم استفاده می شود. پیراهن و سارافون های بلند دوخته شده از پارچه های نچرال، شلوارهای دامنی گشاد، دامن های کلوش یا پلیسه و پارچه های سوزن دوزی، گلدوزی و یا ملیله دوزی از جمله مهم ترین آیتم های مورد استفاده در استایل هنری ایرانی به شمار می روند.

چطور یک استایل هنری داشته باشیم؟

حالا که با آیتم های مورد استفاده در استایل هنری آشنا شدیم، بهتر است روش های طراحی این استایل را هم بررسی کنیم. برای اینکه یک استایل زیبا و هنرمندانه داشته باشیم باید نکات مختلفی را در نظر بگیریم. توجه داشته باشید که استایل هنری به معنی شلوغی و شلختگی نیست. در این سبک از لباس پوشیدن آیتم های اصیل و هنرمندانه به شکل زیبایی ست می شوند و یک اوت فیت منحصر به فرد را برای شما می سازند. در ادامه مهم ترین نکات برای طراحی استایل هنری را بررسی می کنیم.

از رنگ های شاد و زنده استفاده کنید

یکی از مهم ترین مشخصه های استایل هنری، استفاده از رنگ های شاد و جذاب است. برای این که یک استایل جذاب و هنرمندانه داشته باشید لازم است آیتم هایی را انتخاب کنید که رنگ های خاص و چشمگیری داشته باشند. همچنین توجه داشته باشید که ترکیب رنگ ها در استایل شما به درستی انجام شود. به عنوان مثال می توانید از دو رنگ زرد و بنفش که مکمل همدیگر هستند در استایل خود استفاده کنید.

از رنگ های شاد و زنده استفاده کنید

به سراغ الگوهای راحت بروید

راحتی یکی دیگر از مشخصه های استایل های هنری است. افرادی که این سبک را انتخاب می کنند، به راحت بودن لباس هایشان توجه زیادی می کنند. بنابراین برای این که لباس های هنری راحتی داشته باشید باید از الگوهای ساده و گشاد استفاده کنید. همچنین با استفاده از این لباس ها می توانید آیتم های مختلف را به صورت لایه لایه استفاده کنید و استایل جذاب تری داشته باشید.

خرید پارچه کوک دوزی

به سراغ الگوهای راحت بروید

در استایل هنری از پارچه های نچرال استفاده کنید

پارچه های طبیعی یکی دیگر از مشخصه های این استایل به شمار می روند. پارچه لینن ساده و طرحدار از جمله مناسب ترین گزینه ها برای دوخت لباس های هنری به شمار می روند. این پارچه ها راحتی پوشش بسیار بالایی دارند. همچنین بافت و جنس آن ها استایل شما را از حالت کژوال خارج کرده و باعث خاص تر دیده شدن آن می شود.

از پارچه های نچرال استفاده کنید

از صنایع دستی و هنری استفاده کنید

استفاده از قطعات دست ساز یکی از مهم ترین مشخصه های این استایل است. شما می توانید برای اینکه استایل خود را هنرمندانه تر کنید، از انواع پارچه های گلدوزی، نواردوزی، ملیله دوزی و یا کوک دوزی استفاده کنید. این پارچه ها را می توان به عنوان خرج کار در بخش های خاصی از لباس استفاده کرد. همچنین می توانید از اکسسوری های ساخته شده از این پارچه ها استفاده کنید.

از صنایع دستی و هنری استفاده کنید

علاوه بر این پارچه ها، می توان طرح های مختلفی را به صورت دستی روی لباس چاپ کرد. همچنین می توانید از هنر نقاشی روی پارچه برای خاص تر شدن لباس ها استفاده کنید. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در انتخاب صنایع دستی زیاده روی نکنید. این مسئله باعث می شود که پوشش شما به استایل های سنتی نزدیک تر شود.

قیمت پارچه کوک دوزی

بهترین پارچه ها برای طراحی استایل هنری

به نظر شما از چه پارچه هایی می توان برای طراحی استایل هنری استفاده کرد؟ به طور کلی، پارچه های تولید شده از الیاف طبیعی از جمله مناسب ترین گزینه ها برای این سبک به شمار می روند. بنابراین انواع پارچه لینن، پارچه نخی و همچنین پارچه های پشمی و کتان بهترین گزینه ها برای طراحی لباس های هنری هستند. همچنین پارچه های خاص و کار شده مثل انواع پارچه ژاکارد، پارچه کوک دوزی و یا پارچه سوزن دوزی هم گزینه های پرطرفداری هستند که برای دوخت لباس های هنری استفاده می شوند.

بهترین پارچه ها برای طراحی لباس های هنری

از پارچه های چاپدار هم می توان به عنوان گزینه های مناسبی برای دوخت لباس های هنری مدرن استفاده کرد. به عنوان مثال از انواع پارچه ساتن طرحدار برای دوخت دامن های کلوش هنری استفاده می شوند. همچنین انواع پارچه بافت با رنگ های متنوع و شاد برای طراحی لباس های هنری ایدئال هستند. شما می توانید مناسب ترین پارچه ها را برای طراحی آیتم های هنری را در فروشگاه پارچه نگار پیدا کنید. فروشگاه پارچه نگار امکان خرید عمده پارچه های زیبا و هنرمندانه را برای شما فراهم کرده است.

سخن پایانی

همانطور که دیدید، در این مطلب درباره استایل هنری و نکات طراحی آن صحبت کردیم. به استایل هایی که در طراحی آن ها از هنرهای تجسمی و همچنین المان های هنری سنتی فرهنگ های مختلف الهام گرفته شده باشد، استایل هنری گفته می شود. در این استایل از لباس هایی با الگوی آزاد استفاده می شود. همچنین سعی می شود که از پارچه های طبیعی و راحت استفاده شود. آیتم های مورد استفاده در این استایل معمولا در دسته آیتم های ترند بازار قرار نمی گیرند. در واقع، این قطعات معمولا خاص و شخصی سازی شده هستند. بنابراین هیچ وقت از مد نمی افتند و می توان برای سال ها از آن ها استفاده کرد.

انواع پارچه لینن، کتان، پارچه نخی، پشمی و یا پارچه ساتن طرحدار از جمله مناسب ترین گزینه ها برای دوخت لباس های هنری به شمار می روند. با استفاده از این پارچه ها می توان مدل های مختلف پیراهن و سارافون بلند چین دار، کراپ کت های تزئین شده و همچنین دامن های کلوش یا پلیسه به سبک هنری را دوخت. شما می توانید با استفاده از امکان خرید عمده پارچه در فروشگاه پارچه نگار، مناسب ترین پارچه ها برای طراحی آیتم های متنوع به سبک هنری را خریداری کنید.

منبع: https://shoppingfortherealyou.com//

2.8/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سرخ و سبزه عالیه مثل رزهای سرخ که هیچ وقت تو کالج بهم ندادن حداقل از اونچه که تو رویاته یا رقص تانگو شبی شاهانه با عرق و مواد مخدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا