پارچه شناسی

معرفی چهار مدل پارچه ساتن پرفروش و کاربردی + ایده دوخت

در طول روز ممکن است اسم پارچه های زیادی به گوش شما برخورد کند. در این میان بعضی از پارچه های معروف تر بوده و طرفداران بیشتری دارند. برای مثال یکی از پارچه هایی که همه شما به احتمال بسیار زیاد اسم آن را تا کنون شنیدید، پارچه ساتن است. پارچه ساتن جزو پرفروش ترین پارچه های موجود در بازار است. بنابراین لازم است با انواع این پارچه و ویژگی های آن ها آشنا شوید. یکی از سوالات متداول خانم ها در این زمینه این است که پارچه ساتن پرفروش کدام است. سوالاتی از این قبیل ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد. اگر قصد دارید به پاسخ این سوالات خود برسید و با چهار مدل پارچه ساتن پرفروش و پرطرفدار آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خرید پارچه استات

پارچه ساتن چیست؟

پارچه ساتن پارچه ای نرم با بافتی صاف و ابریشمی است. از الیاف ابریشم، پنبه، پشم و حتی الیاف های مصنوعی مانند پلی استر و استات در تولید پارچه ساتن استفاده می شود. بافت پارچه های ساتن با پارچه های دیگر متفاوت است. ساتن به شیوه بافت خاصی گفته می شود که در تمام پارچه های ساتن از آن استفاده می شود. از بافت ساتن برای تولید پارچه های دیگر نیز ممکن است استفاده شود. به عنوان مثال در پارچه ساتین نیز از بافت ساتن استفاده می شود. اما باید توجه داشته باشید که ساتین زیر مجموعه ساتن نیست. زیرا الیافی که در این پارچه به کار رفته نخ می باشد و با الیاف پارچه های ساتن متفاوت است.

تفاوت بافت ساتن با بافت دیگر پارچه ها در چیست؟

همانطور که گفته شد بافت ساتن نوع خاصی از بافت پارچه است که باعث ظاهر متفاوت این پارچه می شود. در بافت ساتن، سه نخ یا بیشتر از نخ های پود از روی یک نخ تار می گذرد. این امر می تواند برعکس باشد و ممکن است چندین نخ تار از روی یک نخ پود بگذرد. قرار گرفتن چندین نخ تار یا پود در کنار هم باعث ایجاد سطح صاف و براقی بر روی پارچه ساتن می شود.

تفاوت-بافت-ساتن-با-بافت-دیگر-پارچه-ها-در-چیست؟

آشنایی با چند مدل پارچه ساتن پرمخاطب در بازار

در این قسمت قصد داریم شما را با چند مدل پارچه ساتن پرفروش و خاص آشنا کنیم. پس اگر قصد دارید بهترین انتخاب را برای خرید یک پارچه ساتن مناسب داشته باشید، بهتر است این قسمت را تا انتها بخوانید.


پیشنهاد ما: 6 مدل لباس دخترانه عروسکی با پارچه دانتل + عکس


ساتن استات، پارچه ساتن زیبا و مقرون بصرفه

پارچه ساتن استات، پارچه ساتن پرفروش و پرمخاطبی است که به فراوانی در بازار یافت می شود. علت پرفروش بودن این پارچه ساتن قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است. از دیگر ویژگی های این پارچه کاربردی بودن آن است. از پارچه ساتن استات می توانید برای دوخت لباس عروس، لباس های شب، کت، دامن و مانتو نیز بهره ببرید. ظاهر زیبا و نسبتا مات این پارچه اولین چیزی است که می تواند توجه شما را به خود جلب کند. اما بعد از خرید و دوخت این پارچه می توانید با دیگر ویژگی های جذاب این پارچه نیز آشنا شوید.

ساتن استات، پارچه ساتن زیبا و مقرون بصرفه

به طور مثال ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که چرا این پارچه ساتن پرفروش برای تولید لباس های عروس و لباس های شب کاربرد زیادی دارد. جواب این سوال را می توان در ریزش دار بودن این پارچه جست و جو کرد. پارچه استات پارچه ای نرم، لطیف و ریزش دار است. به دلیل ایستایی خاصی که این پارچه دارد می تواند به زیبایی هرچه تمام تر بر روی تن شما بنشیند. از این رو دوخت مدل دامن های کلوش و دنباله دار با این پارچه می تواند نتیجه شگفت انگیزی داشته باشد.

ساتن آمریکایی، پارچه ساتن پرفروش و باکیفیت

پارچه ساتن آمریکایی مشابه پارچه ساتن استات است و به نسبت دیگر پارچه های ساتن ظاهر ماتی دارد. این پارچه در بعضی از ویژگی ها با دیگر انواع پارچه های ساتن متفاوت است. به طور مثال در ساتن آمریکایی تار و پود پارچه محکم تر به هم بافته می شوند. از این رو بافت این پارچه در بین دیگر پارچه های ساتن متراکم تر است. پارچه ساتن آمریکایی را می توان به عنوان یک پارچه ساتن پرفروش و مقاوم در نظر گرفت که برای دوخت بسیاری از لباس ها کاربرد دارد. این پارچه می تواند برای شما استایل های جذابی را بسازد.

ساتن آمریکایی، پارچه ساتن پرفروش و باکیفیت

آهار بالای پارچه ساتن آمریکایی نسبت به دیگر انواع پارچه ساتن از مهم ترین نکات این پارچه است. اگر پارچه های ساتن مختلف را در کنار ساتن آمریکایی قرار دهید، متوجه می شوید که پارچه ساتن آمریکایی مقاوم تر بوده و نسبت به سایر پارچه های ساتن مات تر است و خیلی براق نیست. از این پارچه برای دوخت لباس های مختلفی استفاده می شود. از آنجایی که ایستایی این پارچه به نسبت زیاد است، می توانید از آن برای دوخت لباس های عروس پفکی، کت و شلوار یا کت و دامن هایی که نیاز به پارچه ای آهاردار دارد بهره ببرید.

قیمت پارچه ساتن آمریکایی مات

ساتن ال ایکس، پارچه ساتن براق و ظریف

ساتن ال ایکس جزو ساتن های براق با ریزش و لختی بالا است. به همین دلیل از این پارچه برای تولید انواع لباس ها اعم از لباس مجلسی، لباس خواب، ربدوشامبر و شومیز استفاده می شود. پارچه ساتن پرفروش ال ایکس کشسانی خوبی دارد. از این رو می توانید از آن برای تولید لباس های جذب و تنگ نیز بهره ببرید. ظاهر درخشان این پارچه در نگاه اول می تواند چشم هر مخاطبی را به خود خیره کند. در کنار این ظاهر زیبا کیفیت ساتن ال ایکس باعث فروش بالای آن می شود. پارچه ساتن ال ایکس جزو پارچه های ساتن پرفروشی است که توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. پارچه ساتن ال ایکس به نسبت پارچه ساتن آمریکایی ظریف تر است و تراکم کمتری دارد.

ساتن ال ایکس، پارچه ساتن براق و ظریف

برای تولید پارچه ساتن ال ایکس معمولا از الیاف پلی استر و ابریشم مصنوعی استفاده می شود. زمانی که این دو الیاف به روش بافت ساتن در کنار هم قرار می گیرند، پارچه ای بادوم تولید می شود. از این پارچه برای آسترکشی نیز استفاده زیادی می شود. همانطور که می دانید پارچه ای که برای آسترکشی استفاده می شود باید کیفیت و دوام بالایی داشته باشد. پارچه ساتن ال ایکس به خوبی می تواند از این آزمون سر بلند بیرون بیاید. پس می توانید مطمئن باشید لباس هایی که در آن ها از پارچه ساتن ال ایکس به عنوان آستری استفاده شده است، می توانند تا سالیان سال کیفیت اولیه خود را حفظ کنند.

ساتن طرحدار، پارچه ساتن پرفروش ویژه افراد شیک پسند

 

پارچه ساتن طرحدار یکی از پارچه هایی است که می تواند در نگاه اول توجه هر مخاطبی را به خود جلب کند. ظاهر براق این پارچه در کنار نقش و نگارهای زیبایی که دارد می تواند یک گزینه ایدئال برای افرادی باشد که به پوشیدن لباس هایی با پارچه طرحدار علاقه بیشتری دارند. از این پارچه می توان برای دوخت لباس های مجلسی، شومیزها و لباس های خواب بهره برد. پارچه ساتن طرحدار را می توانید با نام ساتن سیلک طرحدار نیز در بازار خریداری کنید. برای تولید این پارچه از الیاف ابریشم طبیعی و مصنوعی در کنار الیاف پلی استر استفاده می شود.

لازم است بدانید پارچه ساتن طرحدار کشسانی زیادی ندارد، پس بهتر است از آن برای دوخت مدل های جذب استفاده نکنید. از طرفی پارچه ساتن طرحدار لخت و ریزش دار است. پس می توانید از آن برای دوخت مدل هایی استفاده کنید که نیاز به پارچه های آهاردار ندارند. برای تولید این پارچه و چاپ نقش و نگار بر روی آن از روش چاپ سابلیمیشن استفاده می شود. طرح هایی که با این روش بر روی پارچه چاپ می شوند، دوام و ماندگاری بالایی دارند. پس می توانید مطمئن باشید پارچه ساتن طرحدار کیفیت و دوام بالایی دارد. این پارچه می تواند در طی سال های زیاد ظاهر اولیه خود را حفظ کند و خراب نشود.

ایده دوخت لباس های ساتن برای خانم های شیک پوش

بعد از آشنایی با پارچه های ساتن پرفروش حال نوبت به معرفی مدل لباس هایی می رسد که می توانید با این پارچه ها تهیه کنید.

لباس های شیک و زیبا با ساتن استات

پارچه ساتن استات در میان دیگر پارچه های ساتن ظاهر ماتی دارد. بنابراین می توانید برای شاین دار کردن لباس خود از اکسسوری های درخشان در آن بهره ببرید. پارچه ساتن استات سنگین و ریزش دار است. پس می توانید از آن برای دوخت مدل لباس هایی استفاده کنید که در آن ها از دامن های ریزش دار استفاده شده است. از آنجایی که این پارچه وزن به نسبت بالایی دارد، بهتر است از مدل دامن های چند لایه در لباس خود استفاده نکنید. دوخت چین های ریز با این پارچه ساتن پرفروش ظاهر فوق العاده ای را می تواند برای لباس شما ایجاد می کند.

لباس-های-شیک-و-زیبا-با-پارچه-استات

ساتن آمریکایی و پیراهن های مجلسی لوکس و فاخر

همانطور که قبلا گفته شد، نقطه قوت پارچه ساتن آمریکایی آهاردار بودن آن است. در نتیجه از این پارچه ساتن پرفروش در دوخت مدل های پفکی پیشتر استفاده می شود. دامن های عروسکی و آستین های پفدار با پارچه ساتن آمریکایی زیبایی فوق العاده ای پیدا خواهند کرد. از طرفی می توانید از این پارچه ساتن پرفروش برای دوخت مدل های فشن و خاص بهره ببرید. دامن های پیله دار و پفکی در کنار پارچه ساتن آمریکایی می تواند ظاهر فوق العاده ای را برای شما ایجاد کند.

پارچه-ساتن-آمریکایی-و-پیراهن-های-مجلسی-لوکس-و-فاخر

پیراهن های فانتزی و شاین دار با ساتن ال ایکس

پارچه ساتن ال ایکس درخشندگی فوق العاده ای دارد. پس بهتر است در کنار این پارچه از اکسسوری های براق استفاده نکنید. پارچه ساتن ال ایکس ریزش دار است. در نتیجه می توانید از آن برای دوخت مدل های کلوش و چند لایه بهره ببرید. با توجه به سبک بودن این پارچه ساتن پرفروش می توانید مطمئن باشید با دوخت مدل های چند لایه، باز هم احساس سنگینی نخواهید داشت. از آنجایی که ساتن ال ایکس به خوبی بر روی تن شما می نشیند، می تواند شما را کشیده تر و لاغرتر نشان دهد.

پیراهن-های-فانتزی-و-شاین-دار-با-پارچه-ال-ایکس

خرید پارچه ساتن طرحدار مجلسی

مدل پیراهن های دوست داشتنی با ساتن طرحدارمدل-پیراهن-های-دوست-داشتنی-با-ساتن-طرحدار

پارچه ساتن طرحدار به تنهایی ظاهر زیبایی دارد. از این رو نیاز به دوخت مدل های پیچیده و سختی نخواهید داشت. هرچقدر مدل لباس انتخابی شما ساده تر و کژوال تر باشد، طرح های پارچه شما بیشتر مشخص خواهند بود. می توانید از پیله های ریز یا درشت برای دوخت مدل لباسی زیبا با این پارچه ساتن پرفروش اقدام کنید. ساتن طرحدار را می توانید برای میهمانی ها و دورهمی های خود انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

منبع: https://sewguide.com/satin/

3.8/5 - (47 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا