پارچه شناسی

پارچه کتان لمه مناسب چه فصلی است؟

پارچه کتان لمه یکی از جدیدترین پارچه هایی است که در صنعت نساجی تولید شده و به سرعت جایگاه خود را در صنعت مد پیدا کرده است. پیدا کردن یک پارچه مناسب برای دوخت مانتوهای نیمه رسمی و سبک همواره می تواند چالش برانگیز باشد. اما شما از جهات مختلف می توانید این پارچه شیک و جدید را به عنوان پارچه ای ترند و محبوب در نظر داشته باشید. کتان لمه به عنوان پارچه ای که تنها چند سال است در بازار مشاهده می شود، کمی ناشناخته است. از این پارچه دوست داشتنی و زیبا می توانید در دوخت لباس های مختلفی استفاده کنید. به خصوص اگر به دنبال پارچه ای ساده، شیک و درخشان هستید، پارچه کتان لمه می تواند گزینه‌ای ایده آل برای شما باشد. در ادامه مطلب قصد داریم بیشتر در مورد ویژگی های این پارچه و کاربرد آن، صحبت کنیم.

قیمت پارچه کتان لمه شاین

 

پارچه کتان لمه چیست؟

اجازه دهید قبل از هر چیز با توصیف این پارچه ساده و پرکاربرد شروع کنیم. همانطور که از نام این پارچه پیداست، ظاهری شبیه پارچه کتان دارد. یعنی ممکن است قبل از لمس کردن این پارچه، تصور کنید یک پارچه کتان با الیاف طبیعی مقابل شماست. اما در حقیقت، پارچه کتان لمه دارای مقدار زیادی الیاف مصنوعی بوده و الیاف زیبا و ظریف لمه در میان آنها بافته شده است. به همین دلیل درخشش نامحسوس و خاصی روی سطح این پارچه مشاهده خواهید کرد. اگر این پارچه را لمس کنید، بافتی بسیار لطیف و مطلوب دارد. اما برجستگی های ظریفی نیز در هنگام لمس آن حس می شود. این برجستگی ها بافت خاصی به پارچه می دهند و سایه روشن های منحصربه فردی روی پارچه ایجاد می کنند.

پارچه کتان لمه چیست؟

کتان لمه کشسانی چندانی ندارد، به همین دلیل برای دوخت لباس یا مانتوهای تنگ چندان مناسب نیست. اما در مقابل، به عنوان یک پارچه ترند و محبوب در بازار، می توانید از آن برای دوخت مانتوهای کتی اورسایز استفاده نمایید. ایستایی این پارچه متوسط است و به هیچ عنوان بدن نما نیست. در نتیجه به آستر کشی نیاز ندارد. البته برای افزایش ضخامت و ایستایی آن می توانید از آستر استفاده کنید. پارچه کتان لمه با ترکیبی از الیاف پنبه و پلی استر مرغوب تولید می شود. در نتیجه وزنی سبک و جلوه ای خاص دارد. پشت پارچه نیز بسیار لطیف و صیقلی بوده و مناسب پوست های حساس و مستعد آلرژی است.


حتما بخوانید: پارچه کتان لمه و ویژگی های آن


پارچه کتان لمه را در چه فصلی بپوشیم؟

از آنجایی که کتان لمه به عنوان یک پارچه جدید، چندان شناخته شده نیست، مشتریان اطلاعات کمی از آن در اختیار دارند. این سوال که پارچه کتان لمه مناسب چه فصلی است، ممکن است سوال شما هم باشد. به طور خلاصه باید گفت این پارچه گزینه ای تمام و کمال برای فصل بهار است. اگر به دنبال پارچه بهاره مانتویی هستید که ساده و شیک باشد، کتان لمه یکی از بهترین گزینه های ممکن محسوب می شود. به خصوص اگر طرفدار استایل کژوال و مینیمال هستید، این پارچه شیک با درخششی اندک می تواند به کاربردی ترین لباس شما تبدیل شود.

پارچه کتان لمه را در چه فصلی بپوشیم | پارچه نگار

کتان لمه برای دوخت مانتوهای کوتاه و کتی ایده آل است. البته می توانید از آن برای دوخت شلوار و دامن نیز استفاده کنید. انواع پیراهن های کوتاه و اورسایز نیز با این پارچه قابل طراحی و دوخت است. معمولا برای دوخت چنین پیراهن هایی، از خرجکارهای نگین دار یا پولکی هم استفاده می شود تا جلوه ای مجلسی تر به این پارچه داده شود. با اضافه کردن یک آستر مناسب و سبک می توانید از پارچه کتان لمه در فصل پاییز نیز استفاده کنید. پارچه آستر مناسب در میزان ایستایی این پارچه نیز تاثیر دارد و می تواند جلوه خاص تری به کت پاییزه شما بدهد.

پارچه کتان لمه چه ویژگی هایی دارد؟

اگر آشنایی چندانی با کتان لمه ندارید و ترغیب شدید که از آن در استایل بهاره خود استفاده کنید، بد نیست بیشتر با ویژگی های آن آشنا شوید. آشنایی با ویژگی های این پارچه به شما کمک می کند با دقت و مهارت بیشتری برای خرید پارچه کتان لمه به بازار مراجعه کنید.

پارچه کتان لمه لطافت بالایی دارد

پارچه کتان لمه لطافت بالایی دارد

این پارچه به دلیل داشتن الیاف ترکیبی پنبه و پلی استر، کاملا لطیف است. هرچند معمولا روی سطح آن برجستگی هایی حس می شود، اما قسمت داخلی آن کاملا صاف و صیقلی است. این لطافت فوق العاده به پوست شما حس خوبی می بخشد در نتیجه نیاز به لایه کشی یا آستر دوزی ندارد.

خرید پارچه کتان لمه براق

 

جلوه خاص این پارچه، خیره کننده است

پارچه های ساده و تک رنگ معمولا تنوع رنگی چندانی ندارند. اما کتان لمه را می توانید با رنگ های فوق العاده ای در بازار مشاهده کنید. الیاف ظریف لمه نیز باعث می شود این پارچه درخشندگی خاص و خیره کننده ای داشته باشد. این درخشش اندک، به سادگی استایل ساده شما را تبدیل به استایلی شیک و رسمی می کند.

این پارچه دوام فوق العاده ای دارد

یکی از ویژگی هایی که برای خرید پارچه مانتویی باید به خاطر داشته باشید، دوام پارچه است. مانتو به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل نیز بسیار شسته و اتو کشی می شود. پیدا کردن پارچه بادوامی مانند کتان لمه، باعث می شود بتوانید با خیالی آسوده هر روز مانتوی خود را ساعت ها بپوشید و نگران گلوله گلوله شدن یا پرزدهی آن نباشید.

کتان لمه، ضد حساسیت است

کتان لمه، ضد حساسیت است

این پارچه ساده و دوست داشتنی، برای افرادی که پوست حساسی دارند کاملا مناسب است. معمولا پارچه های دارای الیاف لمه زبر هستند که موجب خارش روی سطح پوست می شوند. اما کتان لمه کاملا نرم و لطیف بوده و با داشتن الیاف ترکیبی کاملا ضد حساسیت است.

مشاهده رنگبندی پارچه کتان لمه دار

 

به تنفس پذیری بالای این پارچه توجه کنید

به تنفس پذیری بالای این پارچه توجه کنید

یکی از دلایلی که باعث می شود این پارچه به عنوان پارچه مانتویی بهاره مورد توجه قرار گیرد، تنفس پذیری بالای آن است. در روزهای گرم بهار این پارچه به طور کامل هوا را از میان الیاف خود عبور می دهد و کاملا خنک است. در نتیجه دیگر نیاز نیست نگران تعریق بیش از اندازه باشید.


مقاله مشابه: پارچه کتان لمه و ایده دوخت مانتوهای شیک برای عید 1402


پارچه کتان لمه آبرفت ندارد

پارچه کتان لمه آبرفت ندارد

پارچه های دارای الیاف طبیعی معمولا دچار آبرفت می شوند. الیاف مصنوعی نیز در برخورد با دمای بالای آب داغ، اندکی آبرفت دارند. اما این پارچه دچار آبرفت نمی شود. اما بر اساس تست های انجام شده، شاید حدود یک درصد اتو رفت داشته باشد. یعنی ممکن است بر اثر اتو کشی در هر یک متر، این پارچه یک سانتیمتر تغییر ابعاد داده و کوچک تر شود.

کتان لمه نیاز به اتو کشی ندارد

کتان لمه نیاز به اتو کشی ندارد

یکی از بهترین ویژگی های این پارچه که آن را به بهترین گزینه برای استفاده روزمره تبدیل کرده است، چروک پذیری اندک آن است. کتان لمه به ندرت چروک می شود. اگر نیاز به اتو کشی آن داشته باشید، به سرعت صاف می شود.

نگران شستشوی این پارچه نباشید

یکی از مزایای کتان لمه، مقاومت آن در برابر آلودگی است. این پارچه به دلیل داشتن بافتی متراکم، به ندرت آلودگی ها را به خود جذب می کند. برای شستشوی آن نیز تنها به آب ولرم و شوینده ای ملایم نیاز دارید. این پارچه به راحتی درون لباسشویی نیز شسته می شود. البته باید دقت کنید که شوینده های سفید کننده را از آن دور نگه دارید.

 

منبع: www.masterclass.com

4.7/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا