پارچه شناسی

پیشنهاد پارچه زمستانی بر اساس ترند پاییز زمستان 20/21

انتخاب لباس های زمستانی با پارچه های زیبا و کاربردی یکی از مهم ترین آیتم ها در ساختن استایلی بی نظیر و تماشایی است. با فرا رسیدن فصل سرما و زمستان یکی از جذاب ترین کارها انتخاب پارچه زمستانی و زیبا برای لباس های زمستانی است.

در این فصل بهتر است لباس هایی را برای پوشیدن انتخاب کنید که در کنار ایجاد حس گرما، در آن احساس راحتی کنید. در این مطلب 10 نوع پارچه زمستانی را در کنار ویژگی های آن ها پیش رویتان می گذاریم. با مطالعه این مطلب می توانید با دیدی بازتر پارچه زمستانی مورد نظر خود را آغاز کنید.

پارچه زمستانی چرم! همیشه محبوب و گرم

پارچه چرم

بدون شک پارچه چرم همیشه یکی از بهترین پارچه های زمستانی بوده است. چرم از آن دسته از پارچه های همیشه روی بورس است. این پارچه در همه زمان ها طرفداران خاص خود را داشته است.

حتما پس از لمس پارچه زمستانی چرم از لطافت این پارچه لذت برده اید. برخی از پارچه های چرمی در بخش پشتی خود، لایی کشی شده اند و این مورد یکی از مزایای این پارچه ها به شمار می آید. از این رو این نوع از پارچه چرم در هنگام دوخت از آستر کشی و لایی مجدد بی نیاز هستند.


مقاله مرتبط: رازهایی که درباره اتوکشی پارچه چرم باید بدانید!


نحوه اتو کشی و نگهداری چرم

پارچه زمستانی چرم به ندرت چروک می شود و چروک پذیری بسیار کمی دارد. یکی از ترفندها برای رفع چروکی پارچه های چرمی، آویزان کردن آن ها است. ولی اگر قصد اتو کردن این پارچه را دارید، دمای اتو را در درجه متوسط بگذارید.

هنگام اتو کشی پارچه های چرم حتما از لایه محافظ استفاده کنید. در ابتدا یک پارچه محافظ پنبه ای مرطوب را برای اتو کردن در بین اتو و پارچه اصلی چرمی قرار دهید؛ سپس اتو کشی را آغاز کنید؛ چرا که اگر بدون هیچ محافظی چرم را اتو بزنید، همچون پلاستیک آب می شود.

مزایای پارچه زمستانی چرم

پالتو بلند با چرم | پارچه نگار

بافت محکم پارچه چرم باعث شده انواع کت و پالتوهای زمستانی و پاییزه، جلوه فوق العاده ای با این پارچه پیدا کنند.

پارچه چرم عایق خوبی برای جلوگیری از ورود سرما به بدن است. امکان دوخت انواع کت، پالتو، نیم تنه، کلاه، لگ و دستکش با پارچه های چرمی وجود دارد. با توجه به ویژگی های مذکور، پارچه زمستانی چرم یکی از بهترین گزینه ها برای لباس های زمستانی به شمار می آید.

رنگ های متنوع و جذاب پارچه چرم، پاسخگوی هر سلیقه و استایلی هستند. از این رو به راحتی می توانید استایل چرمی دلخواه خود را داشته باشید.

برای مشاهده انواع رنگ های پارچه زمستانی چرم کلیک کنید

ویژگی های پارچه چرم

  • یکی از اصلی ترین ویژگی پارچه های چرم با کیفیت، پوست پوست نشدن این نوع پارچه است. مراکز معتبر را برای خرید پارچه زمستانی چرمی انتخاب کنید تا از کیفیت پارچه چرمی، اطمینان کاملی داشته باشید.
  • ایستایی پارچه های چرمی به صورت آهار دار و خشک می باشد. کپ این گونه پارچه ها هم به صورت کتی است.
  • از آنجایی که پارچه های چرمی فاقد منفذ هستند، در نتیجه هوای سرد از آن عبور نمی کند و عایق بسیار مناسبی برای جلوگیری از سرما می باشد.
  • چرم های ساده مزیت بسیار ویژه ای دارند؛ این پارچه ها به دلیل ساده بودنشان، امکان اجرای ایده های بسیاری را به شما می دهند. امکان دوخت انواع لگ، کت، پالتو زمستانی و پاییزه با پارچه های چرم ساده وجود دارد.
  • پیشنهاد می شود که برای محافظت بیشتر و همچنین طول عمر بالاتر لباس های چرمی، آن ها را برای شست و شو به خشک شویی بسپرید.
  • زیر دست و تن خور نرم و لطیف از دیگر ویژگی های قابل ذکر پارچه های چرمی به حساب می آید.
  • پارچه های چرمی با کیفیت، دچار سایش نخواهند شد؛ تنها توجه کنید که پارچه های چرمی به سطوح و اجسام نوک تیز برخورد نکنند.
  • پارچه های زمستانی چرم طرحدار، امکان اجرای ایده های متفاوتی را به شما می دهند؛ برای نمونه پارچه زمستانی چرم پوست ماری می تواند ترکیب ویژه ای را در لباس های زمستانی ایجاد کند. دوخت انواع کت و پالتوهای زمستانی و پاییزه با این پارچه نیز ایده بسیار جذابی خواهد بود.
  • برخی از پارچه های چرمی در جهت عرض و در جهت طول فاقد حالت کشسانی هستند؛ بنابراین این گونه پارچه ها برای دوخت لباس های جذب پیشنهاد نمی شوند.

پارچه زمستانی توئیت (کشمیر)؛ خوش نقش و جذاب

تنوع بی نظیر کشمیر پرنس دوگال

یکی از بهترین پارچه های پشمی نرم و لطیف، پارچه های زمستانی توئیت هستند. از بارزترین ویژگی های پارچه زمستانی توییت باید به مقاومت بالای آن در برابر آب و رطوبت اشاره کنیم.

پارچه های توئیت از الیاف پشم و کشمیر تهیه می شوند و از عبور سرما جلوگیری می کنند. پارچه کشمیر یکی از پارچه های زمستانی است که روش تهیه آن مشابه پارچه پشم است؛ البته این پارچه وزنی سبک تر از پشم داشته و احساس گرمای فوق العاده ای را هم به افراد منتقل می کند.

استایل های خیابانی با پارچه کشمیر

طرح های پارچه توییت پرنس دوگال، همواره جزو پر طرفدارترین و خوش ست ترین پارچه ها بوده و کیفیت را با جذابیت همراه کرده است. پارچه توئیت پرنس دوگال دارای سبکی کلاسیک و مدرن می باشد که توجه افراد زیادی را معطوف به خود کرده است.

ویژگی های پارچه توئیت

میزان چروک پذیری پارچه های توئیت بر اساس میزان الیاف به کار رفته در آن ها بستگی دارد؛ پارچه های کشمیر و پشمی از میزان چروک پذیری کمی برخوردار هستند. اگر دمای اتو را در درجه کم تنظیم کنید، پارچه شما به راحتی صاف خواهد شد.

این پارچه انتخابی مناسب برای کت و پالتوهای پاییزه و زمستانی ای است که می خواهید به صورت روزمره از آن ها استفاده کنید. تنها در نگهداری لباس های دوخته شده با پارچه توئیت دقت کنید که آن را از رخت آویز، آویزان نکنید. تنها کافیست پس از استفاده آن را تا کنید و سپس در کاور بگذارید.

خرید پارچه کشمیر چهارخونه

 پارچه توئیت را بیشتر بشناسید

  • الیاف پشم به صورت طبیعی خود، دافع آب هستند. پارچه توئید نیز با برخورداری از این الیاف و با بافت ضخیمی که دارد، دافع قطعات آب است. به همین دلیل در هوای برفی و بارانی با اطمینان خاطر می توانید کت و پالتوهای توئید به تن کنید تا از سرما ایمن بمانید.
  • ضخامت بالای پارچه زمستانی توئید، این پارچه را به عایقی بسیار عالی در برابر هوای سرد تبدیل کرده است.
  • زیر دست و تن خور نرم و لطیف، پارچه توئیت را از لایی و آستر کشی بی نیاز کرده است.
  • پارچه توئیت از وزنی سبک برخوردار شده است؛ لذا این پارچه در استفاده طولانی مدت بسیار راخت است و شما را خسته نمی کند.
  • یکی از ویژگی های پارچه توئیت، عدم کشسانی در جهت طول و عرض است؛ از این رو، پارچه توئید را برای دوخت لباس های جذب در نظر نگیرید.
  • از اصلی ترین ویژگی های پارچه توئیت، که آن را در بین افراد بسیار محبوب و خاص کرده، الیاف نخ تک رنگ و چند رنگ این پارچه است.

لطافت و گرما با پارچه زمستانی دورس

دورس تمام پنبه زمستانه

 

دورس از پارچه های زمستانی ای است که علاوه بر گرم کردن، حس لطافت و نرمی جذابی را به شما می دهد. الیاف استفاده شده در دورس های تمام پنبه، همان گونه که از اسم آن ها مشخص است، در هر دوجهت، پنبه هستند. برای دوختن انواع هودی، سویشرت و شلوارهای ورزشی گرم، این پارچه انتخاب مناسبی است.

از آنجایی که الیاف این نوع پارچه ها 100 درصد پنبه هستند، در نتیجه چروک می شوند؛ ولی اتوخور پارچه زمستانی دورس بسیار عالی است و با تنظیم دمای اتو در درجه پایین، چروک لباس به راحتی بر طرف می شود. یکی دیگر از راه های بر طرف شدن چروکی لباس، آویزان کردن آن از چوب لباسی است. دقت کنید که پس از شستن این پارچه، آن را از بند رخت آویزان نکنید؛ آن را روی یک سطح صاف قرار دهید تا به آرامی خشک شود و حالت خوبی داشته باشد. رنگ های جذاب و چشم نواز زمستانی یکی دیگر از ویژگی های این پارچه های لطیف هستند.

هودی و سویشرت با پارچه دورس

یکی دیگر از انواع پارچه زمستانی و پاییزه دورس، پارچه پشت پنبه است. پارچه دورس پشت پنبه، امکان دوخت انواع هودی، سیوشرت، اسلش، نیم تنه و لباس های زمستانی و گرم را به شما می دهد. قیمت این پارچه نسبت به دورس تمام پنبه ارزان تر است. در خصوص ایستایی پارچه دورس، باید بگوییم که این پارچه دارای ایستایی لخت است و ریزش دارد.


خرید پارچه دورس در پارچه نگار


ویژگی پارچه زمستانی دورس

  • از بارزترین ویژگی های پارچه دورس، می توان به ترکی نداشتن این پارچه اشاره کرد.
  • خوب است بدانید پارچه های دورس بر اساس الیاف و وزن خود، تقسیم بندی می شوند.
  • پارچه های دورس به صورت گرد بافت تهیه شده اند.
  • وزن سبک پارچه دورس یکی از اصلی ترین مزایای آن به حساب می آید؛ چرا که در عین گرم کردن بدن، احساس سنگینی و خستگی به وجود نمی آورند.
  • پارچه های دورس با کیفیت، در برابر تل شدن و گوله شدن مقاوم هستند. این پارچه ها با گذشت زمان نیز دچار افت کیفیت نخواهند شد و حالت خود را حفظ خواهند کرد.

پارچه زمستانی خز؛ گرم و نرم!

پارچه زمستانه خز

از زمان های گذشته، انسان های اولیه از پارچه خز برای گرم کردن خود استفاده می کردند. به ویژه در فصل های سرد سال، استفاده از این پارچه رایج بود. پارچه خز یکی از بهترین پارچه های عایق طبیعی است که برای تولید لباس زمستانی استفاده می شود.

پارچه زمستانی خز مصنوعی، مشابه پوست حیواناتی همچون روباه، سمور و خرگوش است. این نوع پارچه های خز به صورت مصنوعی تولید می شوند و دارای مدل های مختلفی نیز می باشند.

بخش پشتی پارچه خز پنبه دوزی شده و حالت انعطاف جزئی نیز در بافت خود دارد. یکی از ویژگی های پارچه خز، نچسبیدن لایی به آن است. افراد در برخی از پارچه های خز که دارای پرز و وزن کمتری هستند، احساس بسیار خوبی را تجربه می کنند؛ زیرا حتی پس از ساعت ها پوشیدن این نوع لباس هاس خز، فرد احساس خستگی نمی کند.

یکی دیگر از خصوصیات پارچه های خز، حالت خواب و جهت آن ها است. اگر قصد دوختن لباسی را با پارچه خز داشتید، الگو را در جهت خواب پارچه قرار دهید تا دوختی تمیز و زیبا داشته باشید.

در برش پارچه خز نیز باید دقت ویژه ای به خرج دهید. برای برش این پارچه از تیغ ریش تراشی استفاده کنید. برای برش کافیست از پشت با تیغ ریش تراشی برش خود را آغاز کنید؛ در این صورت پرزهای پارچه خز آسیبی نخواهند دید.

نکات نگهداری پارچه خز

هرگز لباس و پارچه های خز را آبشویی نکنید. شست و شوی این پارچه ها را تنها به خشک شویی بسپرید. استفاده از خشک کن چرخشی نیز برای خشک کردن لباس ها با پارچه خز، ممنوع می باشد. زیرا این کار بافت پارچه را دچار آسیب می کند.

اتوکشی نیز یکی دیگر از مواردی ممنوع برای پارچه های خز است. اتو کشیدن پارچه خز، به پرزهای آن آسیب رسانده و باعث می شود پرزهای این پارچه به یکدیگر بچسبند. البته لازم به ذکر است که این پارچه چروک نمی شود و در نتیجه نیازی هم به اتوکشی پیدا نمی کند.


محتوای مرتبط: تکنیک های دوخت پارچه خز


 

کاربرد پارچه خزلباس های لوکس زمستانه با پارچه خز

وزن سبک پارچه خز پرز کوتاه باعث شده که کاربردهای متنوعی داشته باشد. پالتو و کت های روزمره با پارچه خز انتخابی خاص و منحصر به فرد در استایل زمستانی جذاب شما خواهند بود. همچنین از خز پرز بلند نیز به دلیل وزن زیاد، برای خرج کار مثل سر آستین، جیب و یقه استفاده می شود.

ویژگی پارچه زمستانی خز

  • پارچه خز، دارای ایستایی با کپ کتی است.
  • وزن سبک خز پرزکوتاه، یکی از مزایای این پارچه محسوب می شود. این ویژگی باعث شده که پارچه خز، گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های بچه گانه زمستانی و پاییزه باشد.
  • پارچه خز به دلیل برخورداری از پرز، چروک پذیر نیست. همچنین این پارچه گوله نیز نمی شود.
  • در دوخت لباس های زمستانی با پارچه خز این نکته را فراموش نکنید که پارچه خز در تلفیق فوتر، توئیت، موهر و چرم، می تواند ایده بسیار فوق العاده ای باشد.

پارچه زمستانی تدی؛ با مزه و سبک

تدی با رنگبندی جذاب

تدی پارچه ای جذاب و زیبا بوده که همچون پوست گوسفند طراحی و تولید شده است. در بخش پشتی پارچه تدی، شبیه به لایی کشی است؛ این امر به هدف حفظ انسجام حالت پارچه تدی است. بر خلاف ظاهر این پارچه، تدی بسیار سبک وزن است.

این پارچه در استفاده روزمره فصول سرد سال پیشنهاد می شود. بافت این پارچه به نحوی است که پس از استفاده طولانی از آن، احساس کلافگی و خستگی به شما دست نخواهد داد. در صورت آستر کشی پارچه تدی، لباسی فوق العاده گرم در زمستان خواهید داشت.

پالتو بلند و کت کوتاه تدی

شستن پارچه های تدی را به خشکشویی بسپارید. البته چنانچه این پارچه را با دست بشوئید نیز مشکلی برای آن ها پیش نمی آید. فقط پس از شست و شو، باید محیطی صاف را برای خشک شدن پارچه زمستانی در نظر بگیرید. جهت خرید پارچه تدی از پارچه نگار کلیک کنید

ویژگی های پارچه تدی

  • پارچه تدی در جلوه بصری خود دارای حالت گوله گوله و پشم مانند است که این پارچه را بسیار بامزه و جالب کرده است.
  • پارچه تدی، کاربرد بسیار زیادی در استفاده روزمره و زمان های طولانی مدت دارد.
  • پارچه زمستانی تدی، از جهت طول و عرض کش نمی آید؛ بنابراین این پارچه انعطاف خاصی ندارد.
  • پارچه تدی، بسیار کاربردی است و می توانید آن را برای دوخت لباس های اسپرت و روزمره مورد استفاده قرار دهید.
  • پارچه های تدی به دلیل برخورداری از منافذ ریز در بافت خود، ممکن است کمی هوا را از خود عبور دهند. به همین دلیل اگر در دوخت لباس با پارچه های تدی از آستر کشی استفاده کنید، لباسی گرم تر و عالی خواهید داشت.
  • شایان توجه است که تفاوت پارچه های تدی در قطر آن ها است. پارچه های تدی با قطر کم را اططلاحا کم بار می نامند. همچنین پارچه های ندی که کم تراکم تر هستند، دارای گره هایی با فاصله از یکدیگر می باشند. در واقع قطر و تراکم پارچه تدی به استفاده شما از این پارچه بستگی دارد.
  • پارچه زمستانی تدی، در طول استفاده و همچنین در برابر سایش مقاومت ویژه ای دارند.
  • پارچه های تدی چروک پذیر نیستند و در نتیجه به اتوکشی نیز احتیاج ندارند.

پارچه زمستانی موهر

پارچه پشمی و گرم موهر

وزن سبک و راحت یکی از بارزترین مشخصه های پارچه گرم و زمستانی موهر است. این پارچه در کنار گرم کردن شما، اصلا در طی طولانی مدت شما را کلافه و خسته نمی کند. لایه پشتی این پارچه پنبه دوزی شده و لایه رویی آن دارای حالت کرکی مانند است.

در دوخت لباس با پارچه موهر توجه داشته باشید که به این پارچه لایی نمی چسبد و در نتیجه می توانید از آستر استفاده کرد. البته به دلیل زیر دست نرم این پارچه، می توانید از آستر کشی نیز صرف نظر کنید.

تونیک های چهارخونه موهر

از جمله ویژگی های پارچه موهر باید به میزان چروک پذیری کم آن اشاره ای داشته باشیم. این پارچه نه تنها چروک پذیری بسیار کمی دارد، بلکه اتو خور بسیار عالی نیز دارد. اگر قصد اتو کشی پارچه زمستانی موهر را دارید، لازم است دمای اتو را در درجه پایین تنظیم کنید.

در هنگام اتو کشی این پارچه گرم و زمستانی، حتما از پارچه محافظ پنبه ای استفاده کنید. پارچه موهر کاربردهای فراوانی در دوخت انواع کت و پالتو کژوال و روزمره دارد.


پیشنهاد ما: نقش پارچه در طراحی های لباس برند هنگامه ارحنه


ویژگی های پارچه زمستانی موهر

  • پارچه زمستانی موهر، دارای ایستایی با کپ کتی می باشد.
  • پیشنهاد می کنیم در هنگام دوخت با پارچه موهر، از سوزن تریکودوزی استفاده کنید.
  • بخش پشتی پارچه موهر، دارای حالتی تریکویی است؛ البته باید ذکر کنیم که این بخش کش نمی آید.
  • الیاف پارچه موهر از پشم نرم تر هستند. این خصوصیت باعث شده که این پارچه برای افراد با پوست های حساس بسیار مناسب باشد.
  • الیاف پارچه های موهر به حدی لطیف هستند که از آن ها برای تولید نخ های بافتنی استفاده می شود. از این ویژگی در میابیم که پارچه موهر، گرمای ویژه ای را به شما می دهد و ایده بسیار مناسبی برای لباس های زمستانی می باشد.
  • ایستایی پارچه موهر با کپ کتی می باشد.
  • برای خشک کردن پارچه موهر از خشک کن های چرخشی استفاده نکنید؛ زیرا بافت پارچه موهر در اثر قرار گرفتن در این نو خشک کن ها، آسیب می بینند.
  • پس از شست و شوی پارچه های موهر، کافیست پارچه را فشار دهید تا آبی که به درون آن نفوذ کرده، از آن خارج شود. سپس آن را در سطحی مسطح و در سایه قرار دهید تا خشک شود.

پارچه زمستانی فوتر

پارچه فوتر، پارچه محبوب زمستانه

 

فوتر یکی از پارچه های بسیار نرم زمستانی است. پرزهای فوتر خیلی بلند نیست و متناسب در نظر گرفته شده است. اگر قصد دارید پوششی گرم برای زمستان داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از پارچه فوتر همراه با آستر استفاده کنید. یکی از ویژگی های اصلی پارچه فوتر، عدم چروک پذیری آن است. در نتیجه لازم نیست دائما اتو به دست باشید!

قیمت پارچه فوتر پشمی

 

ایستایی آهار دار و کتی پارچه فوتر، تن خوری زیبا را به افراد هدیه کرده است. این پارچه انتخابی شایسته برای انواع کت و پالتوهای فرم دار نیز به حساب می آید.

ویژگی پارچه زمستانی فوتر

  • حس لطافت و نرمی از ویژگی هایی است که در هنگام لمس پارچه فوتر به شما دست می دهد.
  • اگر بخواهیم پارچه فوتر را بهتر معرفی کنیم لازم است بگوییم که سطح رویی این پارچه همچون پارچه موهر می ماند.
  • پارچه فوتر دارای بافتی نیم کوبیده می باشد.
  • تراکم و ایستایی آهار دار، ضخیم و محکم از دیگر ویژگی های پارچه فوتر می باشد. به همین دلیل پارچه فوتر، برای دوخت لباس و کت های فرم دار بسیار مناسب می باشد.
  • به دلیل استفاده از پشم و الیاف در بافت پارچه فوتر، این پارچه عایقی عالی برای جلوگیری از هوای سرد به بدن می باشد.
  • پارچه زمستانی فوتر دارای زیر دستی نرم و لطیف است.
  • تراکم بالای پارچه فوتر، باعث شده که این پارچه گوله نشود و همچنین پرز نیز ندهد. در مورد پارچه فوتر بیشتر بدانید

پارچه زمستانی شانل

شانل (پارچه بافت)

اگر بخواهیم بهترین و جذاب ترین پارچه های فصول سرد سال را معرفی کنیم، پارچه شانل در صدر قرار دارد. پارچه های شانل، گروهی از پارچه های توئید هستند که در دوخت لباس های زمستانی و پاییزه، کاربرد بالایی دارند.

این پارچه به جهت زیبایی و دوام بالای خود، گزینه بسیار ایده آلی برای انواع کت و پالتو است. برخی از پارچه های شانل با تراکم بالا، اصلا دچار گوله و پرز نمی شوند.

یکی دیگر از کاربردهای پارچه شانل، برای شال های بافت زمستانی است. پارچه زمستانی شانل، چروک پذیری بسیار کمی دارند. در اتو کشی پارچه شانل، کافیست دمای اتو را در درچه پایین تنظیم کنید.

پیشنهاد پارچه زمستانه شانل

انواع پیراهن، بلیزر کت و دامن نیز با پارچه شانل بسیار جذاب می شوند. در نگهداری این پارچه بسیار باید مراقب باشید. چرا که این پارچه حساس است و به هیچ وجه نباید از رخت آویز، آویزان شود تا بافت پارچه دچار هیچگونه آسیبی نشود.

ویژگی پارچه شانل

  • به دلیل نوع ویژه پارچه های شانل، نام دیگر این پارچه ها، پارچه بافت است.
  • پارچه های شانل با بافت کم تراکم دارای ایستایی لختی هستند.
  • پارچه شانل، دارای زیر دست و تن خوری نرم و لطیف می باشد.
  • پارچه زمستانی شانل نیازی به آستر کشی و لایی ندارد.
  • به دلیل بافت خاص به کار رفته در پارچه شانل، لازم است در نگهدای آن دقت ویژه ای داشته باشید.

پارچه زمستانی فوم؛ خوش ایستا و زیبا

فوم؛ خوش ایستا و زیبا

یکی از جذاب ترین پارچه های پاییزه، زمستانی که نباید از قلم بیفتد، پارچه فوم است. اگر دوست دارید استایلی زمستانی و در عین حال، بسیار تماشایی داشته باشید، پارچه فوم را فراموش نکنید. با نگاه کردن به پارچه فوم، حس می کنید که این پارچه دارای حالتی دو لایه است. ولی این پارچه بر خلاف ظاهر خود، دارای وزنی بسیار سبک می باشد که در استفاده طولانی مدت، از پوشیدن لباس های فوم کلافه نمی شوید. در واقع این سبک وزنی یکی از اصلی ترین ویژگی های پارچه فوم است.

پارچه فوم و ویژگی های آن | پارچه نگار

این پارچه که برای استفاده در فصل زمستان رایج است، عایق بسیار مناسبی برای جلوگیری از سرما محسوب می شود. حالت ایستایی این پارچه به صورت پف است و نمای بسیار زیبایی در تن پیدا می کند.

برخی از افراد این تصور غلط را دارند که پارچه های فوم، پس از اتو کشی حالت پف خود را از دست می دهند. اما هیچ مشکلی در اتوکشی پارچه های فوم وجود ندارد و می توانید آن ها را به راحتی اتو کنید، بدون اینکه دچار تغییری در حالت خود شوند. جالب است بدانید پارچه فوم که دارای ضخامت قابل توجهی است و از ورود سرما جلوگیری می کند.

ویژگی پارچه فوم

  • پارچه فوم برای دوخت لباس های پفکی و سبک ایده بسیار مناسبی است.
  • ایستایی پف و آهار دار از جمله ویژگی های این پارچه به شمار می آید.
  • پارچه فوم، چروک پذیر نیست؛ البته ممکن است پس از استفاده های مکرر، این پارچه در قسمت آرنج دچار کمی چین و شکن شود. برای رفع این حالت، اتو کشی با دمای پایین، راه حل کلیدی است.
  • دوخت آستین های چین دار و پالتوهای اورسایز، با پارچه فوم بسیار زیبا و تماشایی می شود.
  • به دلیل نوع خاص و حالت پفکی پارچه فوم، این پارچه برای دوخت مانتوهای راسته پیشنهاد نمی شود؛ در واقع با به کاربردن این پارچه برای مانتوهای راسته، زیبایی پارچه خود را نشان نمی دهد.

پارچه بارانی

پارچه بارانی

یکی از پارچه های زمستانی و پاییزه بارانی است. در هوای سرد، بارش برف و باران بسیار زیبا و دل انگیز است؛ ولی گاهی که لباسمان خیس می شود، کلافه می شویم و احتمال سرماخوردگی هم وجود دارد. از این رو در روزهای زمستانی برفی و بارانی، چه لباسی بهتر از یک بارانی!

در پارچه بارانی امکان نفوذ پذیری آب وجود ندارد. همچنین این پارچه محافظی عالی برای جلوگیری از سرما به بدن است. یکی از ویژگی های برخی از پارچه زمستانی بارانی، چروک پذیری این نوع پارچه ها است. این چروک پذیری ایجاد شده در این نوع پارچه های بارانی، زیبایی خاصی را در آن ها ایجاد می کنند. ولی اگر تمایل داشتید بارانی شما بسیار صاف و اتو کشیده باشد، کافیست دمای اتو را در درجه متوسط تنظیم کنید. لازم به ذکر است که برخی دیگر از پارچه های بارانی اصلا چروک پذیر نیستند. یکی از موارد حائز اهمیت در نگهداری پارچه بارانی، جلوگیری از ایجاد لکه در آن است.

ایده دوخت با پارچه بارانی

ویژگی های پارچه بارانی

  • ایستایی پارچه بارانی، به صورت آهار دار و خشک می باشد.
  • پارچه های بارانی به دو دسته کلی ضد آب و غیر ضد آب تقسیم بندی می شوند.
  • آب در روی سطح پارچه های بارانی ضد آب، می غلتد و جذب آن نمی شود؛ از این رو این پارچه ها گزینه ای بسیار عالی در هوای برفی و بارانی هستند.
  • پارچه های بارانی، تحت تاثیر روشی تخصصی به نام کوتینگ قرار گرفته اند، این روش باعث شده که آب به درون این پارچه ها نفوذ پیدا نکند. همچنین روش مذکور پارچه زمستانی بارانی را نیز به عایقی ویژه برای جلوگیری از ورود هوای سر نیز تبدیل کرده اند.

سخن آخر

در این گفتار انواع پارچه زمستانی که در ترند فصل پاییز و زمستان 2021 محبوب هستند، را معرفی کردیم. پارچه چرم، موهر، توئیت، بارانی، تدی، فوم، شانل، فوتر، خز و دورس از جمله پارچه های بررسی شده در این مقاله هستند.

پارچه چرم بسیار کم چروک، دارای زیر دست و تن خور نرم و لطیف و ایستایی آهار دار و خشک است.

الیاف نخ تک رنگ و چند رنگ، تن خور لطیف، چروک پذیری کم از خصوصیات پارچه های توئیت هستند. پارچه های دورس بسیار لطیف و نرم بوده و ترکی ندارند. این پارچه ها گرد باف، دارای اتوخور بسیار خوب و سبک هستند.

یکی از زیباترین پارچه های زمستانی، پارچه خز است. آبشویی و اتوکشی این پارچه ممنوع است. وزن سبک و کپ کتی از دیگر ویژگی های این پارچه می باشد. پارچه تدی چروک پذیر نیست و دارای ظاهری بسیار با مزه و جذاب است.

پارچه موهر سبک وزن، دارای ایستایی با کپ کتی است؛ این پارچه زمستانی برای پوست های حساس توصیه می شود. تراکم و ایستایی آهار دار و زیر دست نرم و لطیف از جمله ویژگی های پارچه فوتر هستند.

پارچه شانل دارای ایستایی لخت و تن خور نرم و لطیفی است. پارچه فوم نیز یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت لباس های دخترانه پفکی است. پارچه های بارانی دارای حالت آهاردار و خشک هستند و از عبور آب و هوای سرد به بدن جلوگیری می کنند. در مقاله پیش رو تمامی موارد را برای آشنایی بیشتر با انواع پارچه  های زمستانی به تفصیل توضیح دادیم.

 

منبع : eulogiesmusic.com

3.8/5 - (51 امتیاز)

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا