استایلروزمره و کاربردی

بلیزر چیست و چطور می توان از آن در استایل استفاده کرد + عکس

تنوع استایل ها این امکان را به شما می دهد که بتوانید در فضاهای مختلف، ظاهری متنوع داشته باشید. این ظاهر متنوع در نهایت می تواند بهترین روش برای ابراز حسن سلیقه یا نوع تفکر شما باشد. در سال های اخیر، کت های متنوعی تبدیل به ترند شدند. شما با توجه به اینکه استایلی رسمی یا کژوال دارید، می توانید از این کت ها در استایل خود بهره ببرید. با فرا رسیدن فصل گرما، خانم هایی که عادت به پوشیدن کت دارند به دنبال مدلی هستند که راحت و خنک باشد. حتما می دانید که هر مدل کتی را نمی توانید با پارچه های سبک مانند لینن بدوزید. در ادامه قصد داریم یکی از آیتم های ترندی که بیشترین کاربرد را در استایل کژوال دارد، به شما معرفی کنیم. این آیتم با نام بلیزر شناخته می شود.

می توانیم استایل ها را به دو دسته کلی رسمی و کژوال تقسیم کنیم. کت می تواند یک آیتم مشترک بین این دو سبک استایل باشد. اما شما باید یک مدل کت مناسب برای هر کدام از این استایل ها انتخاب نمایید. مدل یقه، فرم سر شانه، دکمه ها و حتی پارچه ای که برای دوخت این کت مد نظر دارید، می تواند کاربرد آن را تغییر دهد. بلیزر به طور معمول در استایل های کژوال و روزمره کاربرد دارد. اما با انتخاب یک پارچه مناسب می توانید در استایل نیمه رسمی نیز از آن استفاده نمایید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با بلیزر و نحوه ست کردن آن با لباس ها دیگر آشنا نماییم. در نتیجه اگر به استایل های هوشمندانه و ساده علاقه دارید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

خرید پارچه لینن

با تاریخچه کت بلیزر آشنا شوید

گاهی اوقات بررسی تاریخچه شکل گیری یک لباس می تواند جالب باشد. به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم بلیزر چیست، باید اشاره کنیم این لباس در دسته کت ها قرار می گیرد. بلیزر یک مدل کت ساده و مناسب استفاده روزمره است. شما می توانید با پارچه های مختلف این کت را طراحی نمایید. اولین بار این کت در سال 1820 توسط تیم قایق رانی کالج سنت جان پوشیده شد. این کت ها با رنگ قرمز، یقه انگلیسی ساده و سه دکمه در جلو، بر تن این بازیکنان می درخشیدند. هدف از طراحی این کت ها ایجاد یک لباس فرم شیک و راحت برای اعضای تیم بود. در 1837 نیز یک کاپیتان نیروی دریایی تصمیم گرفت برای خدمه کشتی خود یک لباس فرم آراسته تهیه نماید. آن ها قصد داشتند از ملکه ویکتوریا در کشتی خود استقبال کنند و نیاز بود ظاهری مرتب داشته باشند.

تاریخچه-کت-بلیزر

به این ترتیب کت بلیزر کم کم جایگاه خود را در استایل مردان پیدا کرد. در 1893 نیز این کت به مجله مد ووگ (Vogue) راه پیدا کرد. به این ترتیب، به صورت رسمی به عنوان یک آیتم کاربردی و راحت شناخته شد. در آن زمان بهترین روش ست کردن بلیزر در استایل خانم ها، همراه با دامن و پیراهن بود. ترکیبی که امروزه کمتر مورد توجه خانم ها قرار دارد. امروزه می توانید با توجه به پارچه ای که برای دوخت بلیزر خود انتخاب می کنید، آن را با شلوارهای مختلف و همینطور دامن بپوشید. در ادامه قصد داریم چند ایده استایل جذاب با این کت راحت و دوست داشتنی به شما نشان دهیم.


پیشنهاد ویژه: مانتو ژاکارد را با این لباس ها ست کنید + ایده استایل


بلیزر را با چه لباس هایی ست کنیم؟

توجه داشته باشید که می توانید از پارچه های مختلفی برای دوخت این کت فوق العاده استفاده نمایید. اگر طرفدار استایل های رنگی هستید، می توانید یک بلیزر با رنگ های پاستلی داشته باشید. اگر یک بلیزر کاربردی برای هر نوع استایلی نیاز دارید، به شما رنگ های تیره و خنثی را پیشنهاد می کنیم. برای فصول سرد نیز پارچه های طرحدار و چهارخونه می توانند یک بلیزر خیره کننده برای شما بسازند. برای اینکه بدانید چه استایل های فوق العاده ای می توانید با این کت داشته باشید، مطالعه ادامه مطلب را به شما توصیه می کنیم.

بلیزر و شلوار جین برای استایل روزمره

طرفداران شلوار جین بخش عمده ای از دنیای مد را تشکیل می دهند. اما این طرفداران همیشه مایل نیستند تی شرت یا شومیز بپوشند. گاهی نیاز به یک کت راحت و زیبا دارند. به همین دلیل ما به این خانم ها بلیزر را توصیه می کنیم. بلیزر معمولا یک یقه انگلیسی ساده و بلند دارد. تعداد دکمه های این کت معمولا دو ردیف دو یا سه تایی است. اما ممکن است مدل های تک دکمه این کت را نیز در بازار مشاهده نمایید. فرم سر شانه و یقه بلیزر به گونه ای است که ایستایی متوسطی دارد و کاملا برای استایل روزمره مناسب به نظر می رسد.

بلیزر-و-شلوار-جین-برای-استایل-روزمره

اگر قصد دارید بلیزر خود را با شلوار جین ست کنید، می توانید از پارچه های مختلفی برای دوخت این کت استفاده نمایید. پارچه کرپ یکی از پرطرفدارترین پارچه ها برای دوخت بلیزر است. زیرا این پارچه آهار و ایستایی کاملا مناسبی برای دوخت این سبک کت دارد. علاوه بر این، سادگی پارچه کرپ به شما این امکان را می دهد که با این کت یک استایل کاربردی و راحت داشته باشید. اگر به دنبال پارچه های خنک تر برای دوخت بلیزر هستید، به شما انواع پارچه لینن را توصیه می کنیم.

خرید پارچه لینن ساده

بلیزر و شلوارهای پارچه ای برای تابستان

فصل تابستان فصلی است که در آن افراد سعی می کنند تا جایی که امکان دارد وزن و ضخامت لباس های خود را کاهش دهند. به این ترتیب تمایل افراد برای پوشیدن شلوارهای پارچه ای خنک افزایش پیدا می کند. شلوار پارچه ای مام استایل یا انواع شلوار بگ و نیم بگ برای این فصل بسیار مناسب هستند. شما می توانید بلیزر را با پارچه های خنکی مانند پارچه لینن بدوزید. در نتیجه می توانید آن را با شلوارهای راحت و گشاد از جنس لینن نیز ست کنید. البته اگر به شلوارهای نیمه رسمی با پارچه کرپ نیز علاقه دارید، همچنان بلیزرهای پارچه ای و خنک برای شما کاربردی خواهد بود.

بلیزر-و-شلوارهای-پارچه-ای-برای-تابستان

شما می توانید برای این استایل از شلوارهای پارچه ای مختلفی استفاده کنید. زیرا بلیزر به عنوان یک کت کژوال و همه کاره، با هر مدل شلوار پارچه ای ست می شود. شما حتی می توانید شلوار ست برای کت خود در نظر بگیرید. شلوارهای کوتاه نیز جزو گزینه هایی هستند که می توانید با آن ها ظاهر جذاب تری به استایل خود ببخشید.

شلوار بگ و بلیزرهای چهارخونه برای خانم های طرفدار مد

همانطور که اشاره کردیم، یکی از بهترین مدل شلوارهایی که می توانید برای ست کردن با بلیزر خود در نظر داشته باشید، شلوار بگ است. این شلوارهای راحت در سال های اخیر تبدیل به ترند شدند. علاوه بر جذابیت ظاهری، باید در نظر داشته باشید که این مدل شلوار برای فرم های بدنی لاغر و دارای اضافه وزن نیز کاملا مناسب است. یکی از بهترین پارچه هایی که می توانید برای دوخت بلیزر در نظر داشته باشید، پارچه های طرحدار است. مخصوصا اگر یک کت خاص و زیبا برای روزها سرد پاییز نیاز دارید، به شما یک بلیزر با پارچه توییت چهارخونه پیشنهاد می کنیم.

شلوار-بگ-و-بلیزرهای-چهارخونه

یک بلیزر چهارخونه می تواند در هر فصلی، جلوه ای خاص و متفاوت به استایل شما بدهد. در فصول سرد شما می توانید از پارچه هایی مانند کشمیر یا فوتر استفاده نمایید. برای فصول گرم به شما پارچه لینن طرحدار را پیشنهاد می کنیم. برای انتخاب سایر آیتم هایی که مایلید با این کت جذاب ست کنید، توصیه می کنیم از رنگ های موجود در چهارخونه های کت استفاده نمایید. علاوه بر این، بهتر است سایر آیتم های استایل شما ساده و تک رنگ باشند. به این ترتیب بلیزر چهارخونه شما به عنوان آیتم اصلی استایلتان دیده خواهد شد.

قیمت پارچه لینن طرح دار

کت بلیزر و دامن برای داشتن استایلی متفاوت

ترکیب کت و دامن همیشه یک ترکیب زیبا و چشم نواز برای خانم ها بوده است. از آنجایی که بلیزر یک کت کژوال است، توصیه نمی شود با آن یک استایل رسمی و کلاسیک بسازید. اما در مقابل می توانید در استایل روزمره خود، خلاقانه بدرخشید. به این ترتیب که با انتخاب یک دامن بلند با فرم A LINE می توانید از آن در استایل خیابانی خود نیز بهره ببرید. مخصوصا در فصول گرم که پوشیدن دامن طرفداران بیشتری دارد. پیراهن نیز جزو آیتم هایی محسوب می شود که خانم ها در فصول گرم علاقه بسیاری به پوشیدن آن نشان می دهند.

کت-بلیزر-و-دامن

شما می توانید پیراهن حلقه آستین یا آستین دار خود را با بلیزر بپوشید. به این ترتیب استایلی خاص و زیبا مناسب روزهای گرم بهار و تابستان خواهید داشت. ترکیب بلیزر با پیراهن یا دامن برای برای مهمانی های نیمه رسمی و دوستانه شما نیز کاملا مناسب است. همانطور که می دانید، پیراهن های ساتن جزو ترندهای امسال هستند. اگر شما نیز طرفدار این پیراهن ها هستید، می توانید آن را با یک بلیزر کرپ در موقعیت های مختلف بپوشید.

تی شرت و شومیز سفید

احتمالا برای شما این سوال پیش می آید که زیر این کت کژوال چه لباسی بپوشیم؟ یکی از بهترین رنگ هایی که می توانید به استایل کژوال خود اضافه کنید و با آن استایلی متنوع بسازید، رنگ سفید است. در نتیجه به شما تی شرت و شومیز سفید را برای پوشیدن همراه با بلیزر توصیه می کنیم. با توجه به استایلی که دارید می توانید تی شرت سفید را همراه با شلوار جین یا کتان بپوشید. اگر مایلید استایل شما رسمی به نظر برسد، یک شومیز سفید همراه با کت بلیزر بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.

استایل کژوال

همانطور که می دانید رنگ سفید با طیف گسترده ای از رنگ ها ست می شود. به این ترتیب می توانید با یک شومیز یا تی شرت سفید، استایلی تیره با رنگ های مشکی و خاکستری داشته باشید. این رنگ به راحتی با رنگ های پاستلی و طیف رنگ های بژ ست می شود.

بلیزرهای جین برای خانم های شیک پوش

اگر مایلید همیشه متفاوت و البته مطابق با مد روز به نظر برسید، به شما توصیه می کنیم بلیزرهای جین را امتحان کنید. پارچه جین جزو پارچه هایی است که هرگز قدیمی نمی شود. اگر به دنبال یک کت کاربردی هستید که با هر لباسی همخوانی داشته باشد و از مد نیز نیفتد، بلیزر جین می تواند گزینه بی نقصی برای شما باشد. همانطور که گفتیم، این مدل کت معمولا دو یا سه ردیف دکمه دارد. یقه آن نیز انگلیسی و ساده است. به این ترتیب نه جلوه یک کت اسپرت را دارد و نه چندان رسمی است. اگر آن را با پارچه جین طراحی کنید، یک کت کژوال خواهید داشت که می توانید با شلوارهای مختلفی آن را بپوشید. خبر خوب اینکه اگر به ترند چرم علاقه دارید، بلیزر جین به سادگی با انواع شلوار و دامن چرم نیز ست می شود.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم شما را با یک مدل کت پرکاربرد به نام بلیزر آشنا کنیم. این کت تاریخچه ای طولانی دارد و توانسته سالیان سال جایگاه خود را در صنعت مد حفظ کند. این کت کژوال و راحت با گذر زمان بروز شده است و ممکن با تغییرات جزئی در تعداد دکمه یا مدل یقه آن را در بازار مشاهده کنید. نکته جذاب در مورد این کت جذاب این است که با آیتم های مختلفی ست می شود. در نتیجه شما می توانید در استایل روزمره، خیابان و حتی مهمانی های نیمه رسمی نیز از پوشیدن آن لذت ببرید.

بلیزر را می توانید با پارچه های مختلف طراحی کنید. علاوه بر این با طیف گسترده ای از پارچه های دیگر آن را ست نمایید. به عنوان مثال برای زیر این کت می توانید از یک شومیز پوپلین سفید استفاده نمایید. بلیزر را می توانید با پارچه جین طراحی کنید و همراه با آن یک شلوار یا دامن چرم بپوشید. اگر به پوشیدن پیراهن در فصل گرم علاقه دارید، این کت با پیراهن و انواع سارافون و دامن نیز ست می شود.

منبع: https://www.masterclass.com/articles/how-to-wear-a-blazer

2.2/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا