اخبارطراحان و برندها

تاریخچه برند دیور (Dior) و هر چه باید در مورد آن بدانید

اگر به صنعت مد و فشن علاقه داشته باشید، حتما تا به حال اسم دیور به گوشتان خورده است. دیور (Dior) یکی از مشهورترین برندهای لوکس در حوزه مد و فشن است. این برند ابتدا توسط کریستین دیور (Christian Dior) در سال 1946 و در شهر پاریس پایه گذاری شد. طراحان این خانه مد لاکچری از دهه ها قبل به طراحی و عرضه پوشاک و لوازم جانبی خاص و گران قیمت می پرداختند. در حال حاضر، برندهای شنل، لویی ویتون، گوچی و ورساچه به عنوان رقبای اصلی دیور شناخته می شوند.

کریستین دیور در طول سال های کاری اش مجموعه های مختلفی را طراحی کرد. اولین مجموعه او “نگاه جدید” نام داشت که در سال 1947 به نمایش گذاشته شد. او در این مجموعه علی رغم شرایط اجتماعی سختی که وجود داشت، با تاکید بر تجمل و حس زنانگی طراحی های منحصر به فردی را ارائه کرد. برند دیور در حال حاضر با 160 شعبه فعال در سراسر دنیا، طرفداران خاص خودش را دارد. در این مطلب قصد داریم درباره تاریخچه برند دیور و جزئیات آن صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

راهنمای دوخت پارچه کرپ باربی

تاریخچه برند دیور

قبل از اینکه درباره جزئیات برند دیور صحبت کنیم، خوب است اطلاعاتی درباره تاریخچه این برند به دست آوریم. برند دیور در سال 1946 توسط کریستین دیور تاسیس شد. این برند در ابتدا با سرمایه گذاری یک تاجر ثروتمند به نام مارسل بوساک شروع به کار کرد. این حمایت مالی به شخص دیور این امکان را داد تا بتواند استعدادهای خود در زمینه طراحی را شکوفا کند.

توسعه برند دیور از همان سال های اول افتتاحش شروع شد. در سال های ابتدایی فعالیت برند دیور، مدیریت آن بر عهده پیر کاردین، طراح مد مشهور ایتالیایی-فرانسوی، بود. او در طول سال هایی که مدیریت این مجموعه لوکس را بر عهده داشت، مرزهای تجارت آن را گسترش داد. کاردین در سال 1949 اولین شعبه خارجی دیور را افتتاح کرد. این شعبه که یک بوتیک عطر کریستین دیور بود، در شهر نیویورک کار خود را شروع کرد. شرکت دیور در آن دوره بخش عظیمی از صادرات فرانسه و همچنین درآمد حاصل از آن را در اختیار داشت.

تاریخچه برند دیور

کریستین دیور، خالق این امپراطوری مد، در سال 1957 درگذشت. بعد از این اتفاق ایو سن لوران، طراح لباس مشهور فرانسوی، مدیریت هنری این برند را بر عهده گرفت. او توانست با الهام از پارچه های مورد استفاده و همچنین طراحی های قبلی کریستین دیور هویت این برند را حفظ کرده و باعث پیشرفت آن شود. در حال حاضر، برند دیور توسط برنار آرنو، یکی از ثروتمندترین افراد دنیا، مدیریت می شود.


بیشتر بخوانید: بررسی استایل کارا دلوین + عکس


لوگوی برند دیور

لوگوی هر برند داستان خاص خودش را دارد. برند دیور از زمانی که تاسیس شد تا امروز تنها از دو لوگو استفاده کرده است. اولین لوگوی دیور که در سال 1948 طراحی شد، شامل اسم کامل کریستین دیور، موسس این مجموعه، یا دو حرف CD بود. لوگوی بعدی در سال 2018 طراحی شد. طرح جدید لوگوی دیور تنها از یک کلمه چهار حرفی DIOR تشکیل شده است. این لوگو بسیار ساده و در عین حال زیبا و ظریف است. ظرافت و سادگی لوگو به خوبی می تواند انعکاس دهنده کیفیت بالای محصولات و توجه زیاد این برند به جزئیات باشد.

لوگوی برند دیور

دیور، محبوب ترین برند لوکس آنلاین

بر اساس ششمین گزارش سالانه آژانس Luxe Digital، برند دیور در سال 2023 عنوان محبوب ترین برند لوکس آنلاین را کسب کرد. این رتبه بندی بر اساس جستجوهای اینترنتی کاربران و علاقه آن ها برای پیگیری برند مورد علاقه شان در اینترنت انجام شده است. این اولین باری است که دیور توانسته برندهای لوکس ایتالیایی را پشت سر بگذارد و در جایگاه اول قرار گیرد. دیور در سال 2019 در رتبه هفتم قرار داشت. این برند در طول سال های اخیر به صورت پیوسته در جایگاهش ارتقا پیدا کرد تا در نهایت امسال به مقام اول رسید. برترین برندهای لوکس در این رتبه بندی عبارتند از: دیور، گوچی، شانل، لویی ویتون، هرمس، رولکس، پرادا، تیفانی، ورساچه، بربری، بالنسیاگا، سواروسکی، سن لوران، امگا و آرمانی.

دیور، محبوب ترین برند لوکس آنلاین

محبوب ترین و پرکاربردترین پارچه های مورد استفاده در برند دیور

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پارچه های محبوب برند دیور کدامند؟ کریستین دیور به عنوان یک طراح مد افسانه ای بیشتر از پارچه های پنبه ای، پشمی و سیلک استفاده می کرد. او برای طراحی های خود از مقدار زیادی پارچه استفاده می کرد. به عنوان مثال دنباله دامن های دیور به حدود 40 متر هم می رسید. همچنین لباس های طراحی شده توسط می توانستند وزنی تا حدود 60 پوند هم داشته باشند.

محبوب ترین و پرکاربردترین پارچه های مورد استفاده در برند دیور

امروزه در طراحی های دیور از پارچه های ظریف و باکیفیتی مثل ساتن، کرپ، جین و پارچه های گلدوزی شده استفاده می شود. همچنین طراحان این برند برای تولید لباس های مجلسی و مجلل خود از پارچه های خاصی مثل انواع پارچه ژاکارد، شانل، سیلک، لمه و پارچه پولکی استفاده می کنند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ های مختلف این پارچه ها دسترسی داشته باشید.

خرید پارچه کرپ باربی

سلبریتی های طرفدار دیور

دیور به عنوان یکی از شناخته شده ترین برندهای دنیای مد، طیف گسترده ای از محصولات را تولید می کند. مد، فشن و زیبایی از جمله محصولات اصلی دیور به شمار می روند. لباس های کژوال و مجلسی، جواهرات، اکسسوری و لوازم آرایش دیور طرفداران زیادی دارند. علاوه بر مردم عادی، سلبریتی های زیادی در سراسر جهان طرفدار برند دیور هستند. آن ها در فرش قرمزها و مراسم های مهم بین المللی با تولیدات برند دیور ظاهر می شوند. در ادامه بعضی از مشهورترین سلبریتی های طرفدار برند دیور را به شما معرفی خواهیم کرد.

جنیفر لارنس

جنیفر لارنس، هنرپیشه مشهور آمریکایی، یکی از سلبریتی های طرفدار برند دیور است. او در استایل های خیابانی خود از لباس های دیور استفاده می کند. همچنین برای حضور در مراسم های مهم و فرش قرمزها هم لباس های خاص طراحی شده توسط برند دیور را به تن می کند. پیراهن بلند زنانه خال خالی دیور، یکی از لباس های جذابی است که جنیفر لارنس از برند دیور انتخاب کرده است. او این پیراهن را در هفته مد پاریس به تن داشت و توجهات زیادی را به خود جلب کرد. این لباس یکی از بهترین گزینه ها برای حضور در موقعیت های روزمره و مهمانی های خانگی است.

جنیفر لارنس

ریحانا

یکی دیگر از سلبریتی های مشهور و طرفدار برند دیور، ریحانا است. این خواننده مشهور در مراسم های متعددی با اوت فیت هایی از برند دیور ظاهر شده است. یکی از جذاب ترین انتخاب های او از دیور، کت و دامن حجیمی بود که در دوران بارداری اش به تن داشت. این کت و دامن جذاب که از پارچه ژاکارد مشکی دوخته شده است تنخور بسیار زیبایی دارد. او همچنین به عنوان یکی از مدل های دیور روی فرش قرمز این برند می رود و لباس های طراحی شده توسط طراحان دیور را به تن می کند.

ریحانا

قیمت پارچه کرپ باربی

شارلیز ترون

شارلیز ترون یکی دیگر از مشهورترین افرادی است که لباس های دیور را به تن می کند. او در مراسم های مربوط به نمایش مجموعه های جدید دیور حضور پیدا می کند. همچنین از لباس های برند دیور برای حضور در مراسم های مهم جهانی استفاده می کند. ترکیب پیراهن بلند مشکی و کت کوتاه چرم یکی از بهترین اوت فیت های شارلیز ترون از برند دیور است. پیراهنی که این هنرمند مشهور استفاده کرده است، در بخش بالایی جذب بوده و از پارچه براقی مثل ساتن دوخته شده است. همچنین دامن آن از پارچه تور ظریف دوخته شده و زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

شارلیز ترون

کامرون دیاز

کامرون دیاز، بازیگر مطرح آمریکایی، یکی دیگر از طرفداران این خانه مد لاکچری است. او در موقعیت های مختلف روزمره از محصولات دیور استفاده می کند. علاوه بر این، برای مراسم های خاصی که شرکت می کند، از لباس های مجلسی بسیار شیکی که توسط طراحان برند دیور طراحی و تولید می شوند، استفاده می کند. یکی از بهترین انتخاب های کامرون دیاز از برند دیور، پیراهن کوتاه خاکستری رنگی است که در مراسم اکران فیلم Annie در سال 2014 پوشیده بود.

کامرون دیاز

ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن هم یکی دیگر از سلبریتی هایی است که از محصولات دیور استفاده می کند. او از سال ۲۰۱۱ سفیر برند دیور بود. این هنرپیشه زیبا با پوشیدن لباس های دیور، حس زنانگی و ظرافت را به مخاطبانش ارائه می‌ کند. یکی از جذاب ترین لباس هایی که او از برند دیور انتخاب کرده، پیراهن بلندی است که در مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۴ پوشیده بود.

ناتالی پورتمن

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره تاریخچه برند دیور و جزئیات آن صحبت کردیم. دیور یکی از برندهای لوکس دنیای مد و فشن است. این برند 78 سال قبل در شهر پاریس تاسیس شد و تا الان به کار خود ادامه داده است. طراحی های خاص و خلاقانه دیور و همچنین پارچه های باکیفیت مورد استفاده در این مجموعه از جمله ویژگی های مثبت آن به حساب می آیند. این برند لوکس در حال حاضر طیف گسترده ای از محصولات در حوزه های مد، فشن و زیبایی را به بازار عرضه می کند.

دیور در سال 2023 توجهات زیادی را به خود جلب کرد و به عنوان محبوب ترین برند لوکس آنلاین شناخته شد. افراد زیادی از سراسر دنیا طرفدار محصولات این برند هستند. همچنین سلبریتی های متعددی از محصولات این خانه مد لاکچری در فرش قرمز ها و مراسم های مهم استفاده می کنند. برای طراحی لباس جذاب دیور از طیف گسترده ای از پارچه های مرغوب استفاده می شود. انواع پارچه ساتن، حریر، ژاکارد، شانل، سیلک و … از جمله محبوب ترین مواد برای تولید محصولات دیور به شمار می روند. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه پارچه نگار به مدل های مختلف این پارچه ها دسترسی داشته باشید.

منبع: https://thebrandhopper.com/

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا