پارچه شناسی

خرجکار زیبا و رویایی، پارچه دانتل شانتیه + ایده دوخت

برای داشتن یک استایل زیبا انتخاب مدل لباس و پارچه اهمیت زیادی دارد. در استایل های مجلسی بیشتر مواقع طراحان لباس از ترکیب پارچه های مختلف استفاده می کنند. ادغام پارچه ها با یکدیگر اگر به درستی انجام شود نتیجه کار شما را حیرت انگیز خواهد کرد. بسیاری از پارچه های مجلسی ظریف بوده و یا ظاهر بدن نمایی دارند. از این رو نمی توانید از آن ها به تنهایی برای دوخت لباس استفاده کنید. یکی از این پارچه های مجلسی پارچه دانتل شانتیه است.

دانتل شانتیه یکی از پرفروش ترین پارچه های مجلسی موجود در بازار است. اما به دلیل ظرافت و بافت بدن نمایی که دارد نمی توانید آن را به تنهایی برای دوخت لباس های مجلسی به کار ببرید. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مدل لباس هایی که می توانید از این پارچه به عنوان خرجکار در آن استفاده کنید، آشنا کنیم.

خرید-دانتل-شانتیه

چرا باید از دانتل شانیته به عنوان خرجکار استفاده کنیم؟

پارچه هایی نظیر گیپور، دانتل و دانتل شانتیه جزو پارچه های مجلسی و پرفروش محسوب می شوند. اما این پارچه ها را نمی توانید به تنهایی برای دوخت لباس استفاده کنید. ظاهر پارچه دانتل شانتیه به قدری دلفریب و زیبا است که هر کسی را برای خرید این پارچه وسوسه می کند. بهترین راه دوخت این پارچه، استفاده از آن به عنوان خرجکار است. خوش دوخت بودن و ترکیب شدن راحت آن با سایر پارچه ها می تواند از دیگر دلایل پرفروش بودن این پارچه باشد.

مدل لباس های مختلف با خرجکار دانتل شانتیه

در ادامه مدل هایی زیبایی را خواهیم که در تمامی آن ها از پارچه دانتل شانتیه در آن ها به عنوان خرجکار استفاده شده است.


پیشنهاد ما: پارچه استات پلاتینیوم چیست و چه کاربردهایی دارد + ایده استایل


آستین های زیبا و جذاب با این پارچه

آستین یکی از قسمت های لباس است که در زیباتر به نظر رسیدن آن تاثیر زیادی دارد. از این رو بهتر است برای طراحی و دوخت این قسمت نهایت خوش سلیقگی خود را به کار ببرید. پارچه دانتل شانتیه با ظاهر زیبا و چشم نوازی که دارد، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی آستین ها باشد. می توانید برای قسمت آستین های خود به طور کامل و یکدست از این پارچه استفاده کنید.

آستین-های-زیبا-و-جذاب-با-این-پارچه

همچنین می توانید در آستین خود برش ایجاد کنید و در آن قسمت از این پارچه بهره ببرید. دوخت چین ها و نوارهای تزئینی روی مرز دو پارچه می تواند ایده خوبی برای زیباتر به نظر رسیدن آستین شما باشد. پارچه هایی نظیر پارچه کرپ و پارچه کرپ حریر می توانند گزینه های مناسبی برای ادغام شدن با پارچه دانتل شانتیه باشند.

مدل های نامتقارن و خاص

دوخت مدل های نامتقارن جذابیت لباس شما را به مراتب بیشتر می کند. از آنجایی که مخاطب به این طراحی و مدل لباس عادت ندارد و قبلا آن را ندیده است، توجه اش به طور غیر ارادی به آن جلب می شود. دست شما در طراحی این مدل از لباس ها بسیار باز است. می توانید به هر شکلی که دوست دارید لباس خود را طراحی کنید. برای مثال می توانید از دانتل شانتیه در قسمت آستین و سرشانه یک سمت از لباس خود استفاده کنید. اگر از آسترکشی استفاده نکنید مدل لباس شما بهتر نشان داده می شود.

مدل-های-نامتقارن-و-خاص

از طرفی می توانید این پارچه را به طور کامل در یک طرف لباس خود به کار ببرید. برای مثال می توانید پیراهن خود را از قسمت کمر برش بزنید و در یک سمت لباس خود از پارچه دانتل شانتیه استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این موارد شما باید از آسترکشی استفاده کنید. دانتل شانتیه به راحتی با سایر پارچه ها ترکیب می شود. پس بنا به سلیقه و فصلی که در آن قرار دارید می توانید پارچه مکمل خود را انتخاب کنید.

قیمت پارچه دانتل مجلسی

خرجکار آستین و سرشانه از پارچه دانتل شانتیه

قسمت بالای پیراهن و شومیز شما قسمتی است که می توانید پارچه دانتل شانتیه را بدون آسترکشی استفاده کنید. استفاده از دانتل شانتیه بدون آسترکشی زیبایی بی حد و مرزی را می تواند برای شما به ارمغان آورد. پس اگر قصد دارید یک آیتم زیبا و مجلسی داشته باشید، این مدل خرجکار دانتل شانتیه برای شما است. می توانید آستین و سرشانه های خود را به طور کامل با این پارچه بدوزید. برای اینکه خط دوخت لباس شما پیدا نباشد بهتر است این قسمت را به شکل کامل و یکدست برش بزنید.

خرجکار-آستین-و-سرشانه-از-پارچه-دانتل-شانتیه

از دیگر مدل برش هایی که می توانید روی شومیز یا پیراهن خود پیاده کنید، برش دکلته است. با این کار می توانید قسمت بالای شومیز و پیراهن خود را به طور کامل با پارچه دانتل شانتیه بدوزید. این مدل خرجکار به تنهایی زیبایی فوق العاده ای دارد. اما برای جذاب تر شدن لباس خود می توانید از چین ها و برش های تزئینی روی مرز دو پارچه استفاده کنید. پارچه کرپ حریر برای دوخت شومیز و پارچه کرپ برای دوخت پیراهن گزینه های مناسبی هستند.

استفاده از پارچه دانتل شانتیه در قسمت آستین و یقه

استفاده از دانتل شانتیه در دو قسمت از لباس باعث ایجاد هارمونی در لباس شما می شود. پس بهتر است به جای دوخت این پارچه در یک قسمت آن را در دو یا سه قسمت استفاده کنید. برای مثال می توانید این پارچه را در قسمت یقه و آستین خود طراحی کنید. دانتل شانتیه این امکان را به شما می دهد که انواع مدل های آستین و یقه را با آن بدوزید. می توانید از این پارچه به صورت نوار باریکی در کناره یقه خود استفاده کنید. همچنین می توانید برشی در قسمت یقه ایجاد کنید و در آن قسمت پارچه دانتل شانتیه را به کار ببرید.

استفاده-از-پارچه-دانتل-شانتیه-در-قسمت-آستین-و-یقه

زیبایی ظاهری این پارچه در کنار بافت نرم و لطیفی که دارد امکان دوخت اکثر مدل آستین ها را به شما می دهد. از آستین ها کلوش گرفته تا آستین های برش دار، همه را می توانید با این پارچه بدوزید و از زیبایی آن ها لذت ببرید.

چین های تزئینی با این پارچه

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن لباس خود را فانتزی تر کنید، بهره بردن از چین ها و نوارهای تزئینی است. نوارهای تزئینی می توانند به طور کلی ظاهر لباس شما را دگرگون کند و آن را از یک لباس ساده و تکراری به یک لباس خاص و جذاب تبدیل کند. اما باید دقت داشته باشید که برای دوخت این چین ها باید از پارچه مناسب استفاده کنید. پارچه دانتل شانتیه را می توان به عنوان یک پارچه ایدئال برای دوخت این چین ها به شمار آورد.

چین-های-تزئینی-با-این-پارچه

یکی از پارچه هایی که با دانتل شانتیه به خوبی ادغام می شود و ظاهر دلفریبی ایجاد می کند، پارچه مخمل است. دانتل شانتیه را می توانید در قسمت کارور جلوی لباس، یقه و آستین های استفاده کنید. برای زیباتر شدن و لباس و پوشاندن خط دوخت از چین های تزئینی بر روی آن بهره ببرید. پارچه دانتل شانتیه به دلیل بافت نرم و انعطاف زیادی که دارد به راحتی چین می خورد. پس می توانید مطمئن باشید که بعد از دوخت پف نمی ایستد و به خوبی روی لباس شما می نشیند.

خرید پارچه دانتل ترک

خرجکار پارچه دانتل شانتیه در بدنه لباس

از مهم ترین قسمت های هر لباسی بدنه آن است. این قسمت بخش اعظمی از لباس شما را تشکیل می دهد پس مسلما تاثیر زیادی نیز در زیبایی آن دارد. ایجاد برش و دوخت پارچه دانتل شانتیه در بین این برش ها ظاهر زیبایی را به شما هدیه می دهد. اما باید توجه داشته باشید که اگر در این مدل ها از آستری استفاده نشود، ظاهر آن ها بدن نما خواهد بود. بهتر است برای اینکه بتوانید از لباس خود در مراسم های مختلف استفاده کنید، از پارچه دانتل شانتیه را در کل لباس خود بهره ببرید اما برای آن آستری بدوزید.

لباس-های-مجلسی-با-خرجکار-دانتل-شانتیه

پارچه دانتل شانتیه را می توانید در قسمت بالا تنه لباس خود استفاده کنید و بسته به سلیقه خود از آن در آستین ها و سایر قسمت ها بهره ببرید. از دیگر پارچه هایی که می توانید با پارچه دانتل شانتیه ترکیب کنید، پارچه ساتن است. از آنجایی که دانتل شانتیه یک پارچه مات است، قرار گرفتن آن در کنار یک پارچه شاین دار مثل ساتن می تواند ایده جذابی باشد.

دامن های فانتزی با خرجکار پارچه دانتل شانتیه

مطمئنا در کمد لباس اکثر خانم ها می توانید دامن های متنوعی را پیدا کنید. دامن در استایل های مختلفی کاربرد دارد. اگر در آن از پارچه های مجلسی بهره ببرید، می توانید آن را برای مراسم های مختلف استفاده کنید. کافی است آن را با یک شومیز یا کت ست کرده و برای خود استایل های مختلفی را خلق کنید. دامن با پارچه دانتل شانتیه یکی از آیتم هایی است که فروش زیادی دارد. به دلیل برش های مختلفی که می شود روی دانتل شانتیه پیاده کرد، تنوع آن ها بسیار زیاد است. می توانید دامن خود را با پارچه کرپ بدوزید و برای پایین آن از دانتل شانتیه استفاده کنید.

دامن-های-فانتزی-با-خرجکار-پارچه-دانتل-شانتیه

توجه داشته باشید که این پارچه بسیار حساس است. پس بهتر است از آن در قسمت هایی که احتمال پارگی، اصطکاک زیاد و یا نخ کش شدن وجود دارد استفاده نکنید.

منبع: https://www.lyst.com/shop/trends/chantilly-lace-dresses/

4.5/5 - (40 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا