استایلپاییز و زمستان

پارچه بافت لمزور و 6 مدل لباس پاییزه کاربردی با آن

پارچه بافت لمزور یکی از جذاب ترین پارچه های پاییزه و زمستانه است. در بافت این پارچه از نخ های لمه به رنگ های طلایی و نقره ای استفاده می شود. نخ های لمه باعث درخشش و براق شدن پارچه شده و جلوه بسیار زیبایی به آن می دهند. پارچه بافت لمزور علاوه بر ظاهر زیبا، بسیار لطیف و راحت است.

شما می توانید از این پارچه برای طراحی انواع استایل های پاییزه و زمستانه جذاب استفاده کنید. پارچه بافت لمزور برای دوخت انواع لباس های یقه اسکی، مانتوهای پاییزه، پیراهن های بلند پاییزه، دامن و بلوز و شلوارهای ست گزینه ایدئالی است. در این مطلب قصد داریم درباره پارچه بافت لمزور و شش مدل لباس پاییزه کاربردی که می توانید با آن بدوزید صحبت کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

پارچه-بافت-لمزور

پارچه بافت لمزور چیست؟

پیش از معرفی لباس هایی که می توانید با پارچه بافت لمزور بدوزید، بهتر است با ماهیت این پارچه آشنا شوید. پارچه لمزور یکی از اعضای خانواده پارچه های بافتنی است. این پارچه ها با استفاده از فرآیند بافندگی حلقوی تولید می شوند. ذات فرآیند تولید این پارچه ها باعث می شود که کشسانی و انعطاف بالایی داشته باشند. انعطاف پذیری بالای این پارچه ها باعث می شود که راحتی زیادی داشته باشند. بنابراین برای دوخت انواع لباس های جذب پاییزه و زمستانه کاملا مناسب هستند.

پارچه بافت لمزور

در بافت پارچه های لمزور از نخ های لمه استفاده می شود. به همین دلیل ظاهر این پارچه ها بسیار براق و درخشان است. براقیت این پارچه ها باعث می شود که برای دوخت طیف گسترده ای از لباس های خاص پاییزه و زمستانه استفاده شوند. همچنین لطافت این پارچه ها باعث می شود که در زمان دوخت به آستر یا لایی نیاز نداشته باشند. بنابراین شما می توانید به راحتی لباس های جذابی را با این پارچه ها بدوزید.

ویژگی های کاربردی پارچه بافت لمزور

پارچه های بافت لمزور ویژگی های مثبت زیادی دارند. این ویژگی ها باعث می شوند که بتوان از آن ها برای دوخت طیف گسترده ای از لباس های پاییزه استفاده کرد. برخی از ویژگی های کاربردی پارچه لمزور عبارتند از:

  • انعطاف پذیری و کشسانی بالا؛ وجود این ویژگی در پارچه بافت لمزور باعث می شود که لباس های دوخته شده با آن بسیار راحت باشند. همچنین انعطاف پذیری بالای این پارچه ها باعث می شود که به خوبی بر بدن منطبق شوند. در نتیجه برای دوخت لباس های جذب بسیار مناسب خواهند بود.

پارچه لمزور

  • گرما؛ پارچه های بافت لمزور ساختار حلقوی دارند. این پارچه ها دارای منافذی هستند که هوا را به خوبی درون خود حبس می کنند. در نتیجه به خوبی از شما در برابر سرمای هوا محافظت خواهند کرد.
  • نرمی و لطافت؛ پارچه لمزور یکی از لطیف ترین پارچه های بافت موجود در بازار است. نرمی و لطافت این پارچه ها باعث می شود که راحتی پوشش بالایی داشته باشند. همچنین در هنگام دوخت به هیچ گونه آستر یا لایی نیاز نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: با پارچه لمزور یا بافت بیشتر آشنا شوید


با پارچه بافت لمروز چه لباس هایی بدوزیم؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پارچه بافت لمزور برای دوخت چه لباس هایی مناسب است؟ به طور کلی پارچه های لمزور برای استفاده در فصل های سرد سال طراحی شده اند. این پارچه ها بسیار نرم و لطیف بوده و گرمای بسیار زیادی دارند. بنابراین می توانید با استفاده از آن ها انواع لباس های مخصوص فصل های سرد را بدوزید. در ادامه شش مدل لباس پاییزه کاربردی که می توانید با پارچه لمزور بدوزید را به شما معرفی می کنیم.

یقه اسکی

لباس های یقه اسکی یکی از جذاب ترین لباس های پاییزه هستند. شما می توانید این لباس ها را با پارچه لمزور در رنگ های متنوعی بدوزید. از آن جایی که پارچه لمزور انعطاف زیادی دارد، لباس های یقه اسکی دوخته شده با آن بسیار راحت خواهند بود. همچنین سطح نرم و لطیف این پارچه مانع اذیت شدن پوست بدن شما در حین استفاده از آن ها می شود.

یقه-اسکی-لمزور

بلوزهای یقه اسکی تهیه شده با پارچه بافت لمزور را می توانید با انواع کت های پاییزه و زمستانه ست کرده و یک استایل رسمی و کلاسیک را طراحی کنید. همچنین می توانید لباس های یقه اسکی با فرم آزاد را با شلوارهای اسپرت ست کرده و یک استایل کژوال جذاب طراحی کنید.

خرید پارچه لمزور بافت

مانتو پاییزه لمزور

مانتوهای پاییزه یکی از کاربردی ترین آیتم های مناسب این فصل هستند. مانتو پوشش غالب خانم های ایرانی است. بنابراین لازم است با تغییر فصل، جنس پارچه های مانتویی هم تغییر کند. پارچه لمزور یکی از گزینه های ایده ئال برای دوخت مدل های مختلف مانتو پاییزه است. از مانتوهای پاییزه دوخته شده با پارچه بافت لمزور می توانید برای طراحی انواع استایل های کژوال و روزمره استفاده کنید.

مانتو-پاییزه-لمزور

پیراهن بلند

پیراهن های بلند هم یکی دیگر از لباس های پاییزه کاربردی هستند که با پارچه بافت لمزور دوخته می شوند. این پیراهن ها ریزش مناسبی داشته و تنخور آن ها بسیار شیک است. اگر در فصل پاییز به مهمانی دعوت شوید، پیراهن های بلند لمزور یکی از بهترین گزینه ها برای پوشیدن خواهند بود. شما می توانید پیراهن های بلند پاییزه را با انواع کت های چرم یا کتان کوتاه ست کنید و یک استایل جذاب پاییزه طراحی کنید.

پیراهن-بلند-پاییزه

بلوز و شلوار

ست های بلوز و شلوار بافت یکی از جذاب ترین آیتم های پاییزه هستند. پارچه های بافت لمزور به دلیل زیبایی و راحتی شان به عنوان یکی از بهترین مواد برای دوخت این لباس ها به شمار می روند. شما می توانید این لباس ها را با کت و پالتوهای ساده ست کرده و یک استایل رسمی طراحی کنید. همچنین پوشیدن این ست ها با انواع پافر و کاپشن به شما کمک می کند تا یک استایل روزمره جذاب داشته باشید.

ست-بلوز-شلوار-زنانه

وست با پارچه لمزور

وست یا جلیقه یکی از پرطرفدار ترین لباس های پاییزه است. وست ها بدون آستین هستند و معمولا برای زیر آن ها از یک پیراهن و یا شومیز شیک استفاده می شود. شما می توانید با پوشیدن یک بلوز بافت چسبان زیر وست خود یک استایل پاییزه جذاب داشته باشید. پارچه لمزور یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت وست است.   وست-با-پارچه-لمزور

قیمت پارچه بافتنی متری

کراپ کت لمزور

کراپ کت یکی از لباس های ترند این روزهای بازار است. از پارچه های متنوعی برای دوخت کراپ کت های پاییزه و زمستانه استفاده می شود. در بین همه موارد موجود، پارچه بافت لمزور یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت این لباس پرطرفدار است. شما می توانید کراپ کت لمزور را همراه با یک پیراهن بلند بپوشید و یک استایل پاییزه کلاسیک بسازید. همچنین با پوشیدن کراپ کت دوخته شده با پارچه لمزور همراه با بلوز و شلوار تک رنگ یک استایل کژوال پاییزه خواهید داشت.

کراپ-کت-لمزور

نکات دوخت پارچه های بافت لمزور

شاید در نگاه اول دوخت پارچه های بافتنی سخت به نظر برسد. اما با رعایت نکاتی در زمان برش و دوخت این پارچه ها می توانید لباس های بسیار زیبایی را برای خود بدوزید. برخی از نکات مهمی که باید در هنگام دوخت پارچه بافت لمزور رعایت کنید، عبارتند از:

در برش پارچه بافت لمزور دقت کنید

پارچه بافت لمزور تنها در راستای عرضی کشسانی دارد. بنابراین باید توجه داشته باشید که در هنگام برش پارچه شما در حالت کشش نباشد. در صورتی که پارچه بافت شما در حالت کشش برش بخورد، لباس دوخته شده با آن فرم اصلی خود را از دست داده و تن خور خوبی نخواهد داشت.

به خط راستای الگو دقت کنید

زمانی که الگوی خود را روی پارچه لمزور قرار می دهید، توجه داشته باشید که پارچه صاف، مستقیم و مطابق با خط راستای الگو باشد. اگر پارچه کاملا مستقیم نباشد، لباس شما دچار اعوجاج و ناصافی خواهد شد.

پارچه بافت لمزور

از سوزن مناسب استفاده کنید

پارچه لمزور سطح بسیار نرم و لطیفی دارد. علاوه بر این ضخامت این پارچه اندکی بیشتر از سایر پارچه های متداول مورد استفاده برای دوخت لباس است. بنابراین لازم است برای دوخت این پارچه از سوزنی استفاده کنید که به بافت پارچه آسیب نزند. همچنین سوزن انتخابی شما باید قادر به دوختن پارچه های ضخیم باشد.

به کشسانی پارچه های لمزور توجه کنید

از آن جایی که پارچه بافت لمزور حالت کشسان دارد، ممکن است در حین دوخت زیر چرخ خیاطی کشیده شود. بنابراین توجه داشته باشید که در زمان دوخت پارچه به حالت آزاد قرار دهید و از کشیدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.

سخن پایانی

همان طور که دیدید در این مطلب درباره لباس های پاییزه ای که می توان پارچه بافت لمزور دوخت، صحبت کردیم. پارچه های لمزور به دلیل ظاهر جذابی که دارند برا دوخت طیف گسترده ای از لباس های پاییزه و زمستانه مناسب هستند. شما می توانید با استفاده از این پارچه ها انواع مختلف لباس های یقه اسکی، ست های بلوز و شلوار پاییزه، مانتو پاییزه، پیراهن بافت بلند، وست، کراپ کت و … را بدوزید.

این پارچه ها بسیار لطیف و انعطاف پذیر هستند. بنابراین ریزش مناسبی دارند و جلوه جذابی به استایل شما می دهند. اما شاید در نگاه اول دوخت آن ها کمی سخت به نظر برسد. شما می توانید با در نظر گرفتن نکات دوخت این پارچه ها لباس های پاییزه جذابی را بدوزید. فروشگاه اینترنتی پارچه نگار طیف گسترده ای از پارچه های لمزور در رنگ های متنوع و زیبا را در اختیار شما قرار می دهد.

منبع: https://tissura.com/

3.9/5 - (18 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا