پارچه شناسی

راهنمای خرید پارچه بارانی و هرچه باید در مورد آن بدانید

یک انتخاب رایج برای خانم های خوش سلیقه، در فصل پاییز و زمستان پارچه بارانی جذاب است. انتخاب پارچه بارانی در فصل پاییز و زمستان علاوه بر استایل شیک و جذابی که برای شما فراهم می کند، مزایای دیگری نیز دارد. مواد اولیه به کار رفته در پارچه های بارانی مختلف، متفاوت است. پس قطعا کیفیت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. امروز و در اینجا قصد داریم تا در کنار هم تمامی نکات مهم، برای خرید پارچه بارانی مناسب را با هم بررسی کنیم.

خرید پارچه بارانی | پارچه نگار

پارچه بارانی چیست؟

مهمترین ویژگی یک پارچه بارانی باکیفیت، خاصیت ضد آب بودن آن است. به همین خاطر در میان مردم پارچه بارانی را به عنوان پارچه ای می شناسند که، ضد آب است و از شما در برابر باران و برف و هوای مرطوب محافظت می کند.در تولید پارچه بارانی، از دو یا چند الیاف  مختلف استفاده می شود. برای مثال الیاف های ضد آبی مثل کتان، پلی استر، نایلون، پشم مصنوعی و پوپلین به فراوانی در تولید پارچه بارانی استفاده می شوند.

پارچه بارانی چیست؟

الیاف پارچه بارانی از نفوذ آب به درون لباس شما جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود احساس رطوبت بر روی بدن خود نداشته باشید. تمامی خصوصیات این پارچه، شما را مجاب خواهد کرد تا اقدام به خرید پارچه بارانی کنید. اما در زمان خرید باید حتما نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بعدا از خرید خود پشیمان نشوید. در ادامه ویژگی های یک پارچه بارانی مناسب را که ارزش خرید دارد با هم بررسی خواهیم کرد.

ویژگی هایی که باید قبل از خرید پارچه بارانی بدانید

کیفیت ایدئال

ویژگی هایی که باید قبل از خرید پارچه بارانی بدانید

پارچه بارانی از لحاظ کیفیت بی نظیر است. این پارچه نخ کش نمی شود، رنگ نمی دهد و به مرور زمان از کیفیت آن کم نخواهد شد. پارچه بارانی مرغوب، با الیاف و مواد اولیه خوب و باکیفیت تهیه شده و به عضو وفاداری در کمد لباس شما تبدیل خواهد شد.

نفوذ ناپذیر بودن

همانطور که از اسم این پارچه پیدا است، لباس هایی که با آن تهیه می شود برای روزهایی که باران می بارد یک گزینه ایدئال است. پس باید بتواند در درجه اول شما را از خیس شدن در مقابل باران محافظت کند. پارچه بارانی به سبب بافت منحصر به فردی که دارد، باعث می شود تا آب به داخل پارچه نفوذ نکند.

خرید پارچه کتان زارا (بارانی)

تنوع در طرح و رنگ

 

پارچه بارانی سالانه در هزاران طرح و رنگ متنوع تولید شده و در بازار عرضه می شود. این ویژگی باعث می شود تمامی سلیقه های مخاطبین این پارچه پاسخ داده شود. همچنین متنوع بودن آن باعث خواهد شد تا در زمان خرید پارچه بارانی بتوانید به راحتی پارچه مورد پسند خود را پیدا کنید.

زیبایی ظاهری

کافی است یکبار پارچه بارانی را از نزدیک ببنید. به خوبی متوجه زیبایی های ظاهری این پارچه خواهید شد. سطح صاف و نسبتا مات پارچه بارانی، این پارچه را منحصر به فرد و متفاوت کرده است.


پیشنهاد ما: 5 مدل لباس با پارچه مخمل سوزندوزی که می توانید در پاییز بپوشید


عدم آبرفت و اتورفت

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد پارچه بارانی که شما را متعجب خواهد کرد، عدم آبرفت و اتورفت این پارچه است. این خصوصیت بسیار ارزشمند خواهد بود. آبرفت و اتورفت پارچه در زمان اتوکشی یا بعد از شست و شو ممکن است شما را به دردسر بیندازد. اما پارچه بارانی این مشکل را به خوبی رفع خواهد کرد و جای هیچ نگرانی باقی نخواهد گذاشت.

شستشوی راحت

پارچه بارانی نیاز به شستشوی زیاد ندارد. می توانید به راحتی و بدون شستشو تنها با یک پارچه تمیز یا برس نرم، پارچه بارانی خود را تمیز کنید. همین امر باعث می شود طول عمر لباس شما به مراتب  افزایش یابد. پس توجه داشته باشید که این پارچه به راحتی کثیف نمی شود و نیازی به شستشوی مداوم ندارد. علت این ویژگی عدم نفوذ مواد خارجی به داخل پارچه و لباس است. پس اگر مجبور به استفاده مداوم از آن باشید نگرانی از بابت کثیف شدن آن نخواهید داشت.

نکاتی که در هنگام خرید پارچه بارانی باید به آن دقت کنید

پارچه های بارانی در طرح ها و رنگ های مختلف تولید شده و در اختیار عموم قرار می گیرند. اما تمامی این پارچه ها از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند. برخی از این پارچه ها باکیفیت و مرغوب هستند و متقابلا برخی از آن ها کیفیت مطلوبی نخواهند داشت. اما اگر نکات مهمی که در زمان خرید پارچه بارانی، به شما کمک می کنند را بدانید، می توانید بهترین تصمیم را بگیرید. شما باید در هنگام خرید به این موارد دقت کنید تا متضرر نشوید. تعدادی از این نکات را با هم بررسی خواهیم کرد تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

انتخاب طرح و رنگ مورد نظر

پارچه بارانی در طرح ها و رنگ های مختلف تولید و در فروشگاه های معتبر پارچه عرضه می شود. یکی از مواردی که خرید پارچه بارانی را برای شما راحت تر خواهد کرد، تنوع بالای طرح و رنگ آن است. پس در زمان خرید پارچه بارانی به طرح ها و رنگ های آن دقت کنید. سپس مطابق سلیقه و مدل لباس مورد نظر، برای خرید پارچه تصمیم بگیرید. اگر در یک فروشگاه تنوع رنگ و نقش پارچه بارانی زیاد باشد، نیاز به جست و جوی زیاد و صرف زمان بیش از حد نخواهید داشت.

ضد آب بودن پارچه بارانی

پارچه ضد آب

مهم ترین و اساسی ترین ویژگی یک پارچه بارانی ضد آب بودن آن است. پارچه شما باید بتواند، چندین ساعت شما را در برابر باران حفظ کند. بسته به نوع پارچه بارانی الیاف آن با مواد و ترکیبات شیمیایی مختلف ادغام می شود تا آب نتواند به داخل لباس نفوذ کند. در زمان خرید پارچه بارانی از نفوذ ناپذیر بودن این پارچه حتما اطمینان حاصل کنید. در این زمینه می توانید با فروشنده مشورت کنید.

مقاوم در برابر سایش

پارچه بارانی زمان طولانی را با باران در تماس است. همچنین از این پارچه برای کوهنوردی و طبیعت گردی استفاده زیادی می شود. پس باید مقاومت زیادی داشته باشد. همچنین این پارچه باید بتواند در برابر سایش و پارگی نیز مقاومت کند. در زمان خرید از استحکام این پارچه مطمئن شوید و بعدا اقدام به خرید کنید. در زمان خرید پارچه بارانی به کیفیت این پارچه توجه ویژه ای نشان دهید، تا بتوانید سالیان سال از زیبایی آن لذت ببرید.

رنگ ثابت بودن پارچه بارانی

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید پارچه بارانی باید به آن دقت کنید، رنگ ثابت بودن پارچه مورد نظر شما است. پارچه بارانی از جمله پارچه هایی است که رنگ ثابت بودن، یک ویژگی مهم و حیاتی برای آن محسوب می شود. این پارچه مرتبا با آب باران در تماس است. از طرفی در صورت استفاده مکرر، ممکن است مجبور به شست و شوی مدارم این پارچه شوید. پس باید رنگ این پارچه ثابت باشد تا به مرور زمان از کیفیت آن کاسته نشود.

قیمت پارچه بارانی ضد آب

سطح صیقلی و صاف

سطح صاف و صیقلی از ویژگی های مهم ظاهری یک پارچه بارانی محسوب می شود. فرایند تولید این پارچه باعث می شود که، این پارچه دارای سطحی صاف و یکدستی باشد. سطح رویی یک پارچه بارانی مرغوب صیقلی و مومی شکل است. به شکلی که اگر چند قطه آب روی آن بپاشید، قطرات آب به روی آن سر خواهند خورد. همچنین در زمان خرید پارچه بارانی باید توجه داشته باشید پارچه شما فاقد زدگی و یا پارگی باشد.

عدم چروک پذیری

خرید پارچه بارانی یک انتخاب هوشمندانه، چه به لحاظ کیفیت و چه از لحاظ ویژگی های ظاهری این پارچه است. تصور کنید پارچه ای زیبا و ضد آب که می تواند شما را در یک روز بارانی به خوبی خشک نگهدارد و از طرفی چروک نشود و زیبایی خود را تا ثانیه های آخر حفظ کند. این واقعا فوق العاده و شگفت انگیز است. در هنگام خرید پارچه بارانی کافی است کنار پارچه را در مشت گرفته و کمی فشار دهید. بعد از رها کردن متوجه می شوید پارچه شما به سرعت به حالت اولیه باز خواهد گشت.


حتما بخوانید: انواع پارچه ضد آب و ترفند دوخت آنها + عکس


تعیین متراژ دقیق در زمان خرید پارچه بارانی

همان طور که در خصوصیات پارچه بارانی گفته شد، پارچه بارانی آبرفت و اتورفت ندارد. پس در زمان خرید پارچه بارانی، باید متراژ دقیقی از پارچه مورد نظر خود را تهیه کنید. در این زمینه می توانید با فروشنده فروشگاه نیز مشورت کنید.

کاربردهای پارچه بارانی

کاربردهای پارچه بارانی

 

شاید برای شما هم سوال بشود که بعد از خرید پارچه بارانی از این پارچه در چه موارد می توانید استفاده کنید. پارچه بارانی به سبب ویژگی های منحصر به فردی که دارد برای استفاده در روزهای سرد و بارانی سال بسیار مناسب است. اما مطمئنا از این پارچه می توانید نهایت استفاده را کرده، و در استایل خود به خوبی از آن بهره ببرید.

اندازه یک بارانی می تواند بسته به سلیقه شما متفاوت باشد. برای مثال می توانید آن را تا پایین کمر و ران ها در نظر بگیرید. به این کت های کوتاه ژاکت با کت بارانی گفته می شود. نوع بلند این بارانی ها نیز بسیار پرطرفدار بوده و معمولا طراحان لباس اندازه آن را تا زانو در نظر می گیرند. هرچقدر بارانی شما بلندتر باشد، قسمت بیشتری از لباس زیری شما را محافظت می کند. در ادامه چند مورد از مهم ترین آیتم هایی را که می توانید با پارچه بارانی دوخته و استفاده کنید، به شما معرفی خواهیم کرد.

  • کت های کوتاه
  • بارانی های بلند
  • کاپشن
  • سوئیشرت
  • پانچو
  • شنل
  • سوئیشرت و شلوار

این موارد تنها بخشی از کابردهای پارچه بارانی بوده و طیف استفاده از این پارچه بسیار گسترده تر است.

منبع: https://scribblergear.com/blogs/news/the-top-5-things-to-look-for-when-buying-a-raincoat

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا