استایلروزمره و کاربردی

پارچه سوزندوزی انتخاب جذاب استایل بوهمین

پارچه های سوزندوزی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده، انواع مختلفی دارند. شما می توانید انواع پارچه سوزندوزی شده دستدوز یا کارخانه ای را در بازار پیدا کنید یا به صورت اختصاصی سفارش دهید و برای رسیدن به یک استایل بوهمین یا بوهو شیک به کار ببرید. قبل از معرفی انواع لباس های مناسب استایل بوهمین با پارچه سوزندوزی، ابتدا در مقدمه، این سبک پوشش و کاربرد پارچه های سوزندوزی در آن را بیان خواهیم کرد. سپس انواع لباس هایی را که می توان با استفاده از این پارچه های سوزندوزی برای استایل بوهمین دوخت، معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید! به شما خواهیم گفت چرا پارچه سوزندوزی یک انتخاب جذاب برای استایل بوهمین است.

استایل بوهمین

استایل بوهمین یکی از سبک های پوشش است که ریشه در اروپا و فرهنگ کولی های اروپایی دارد. کولی های بوهمیا، یک قوم دوره گرد بودند که مثل برخی از اقوام کشور خودمان، ییلاق و قشلاق داشتند. در طول مسیر، این قوم، برای خرید برخی مایحتاج خود، برخی محصولات طبیعی دست ساز را با مردم دیگر مبادله می کردند. کم کم، سبک پوشش آزاد و رهای این قوم توجه مردم شهری را به خود جلب کرد. وقتی که پای این سبک زندگی و پوشش به آمریکا رسید، با فرهنگ هیپی های آمریکایی ترکیب شد. استایل بوهمین مدرن امروزی، که به آن بوهو شیک هم می‌ گویند، تلفیقی از این دو فرهنگ است.

استایل بوهمینبرخی استایل بوهمین امروزی را ترکیبی از استایل های بوهمین، وینتیج، اتنیک، هیپی و کژوال می دانند. حقیقت این است که شما در این سبک پوشش، می توانید با سلیقه شخصی، استایل خود را طراحی کنید. حتی می توانید عناصر قومی و سنتی خود را به کار ببرید. فقط باید استایل شما، تداعی گر آزادی و رهایی باشد. همچنین، احترام به طبیعت و زندگی طبیعی اهمیت زیادی در این استایل دارد. پارچه هایی که با الیاف طبیعی بافته می شوند، بهترین انتخاب برای این استایل هستند.

 

خرید پارچه مخمل سوزن دوزی

 

کاربرد پارچه سوزندوزی در استایل بوهمین

زیبایی طبیعی اهمیت زیادی در استایل بوهمین دارد. در لباس های بوهو شیک، انواع سوزندوزی جایگاه ویژه ای دارد. پارچه هایی که با رنگ های طبیعی رنگ آمیزی و با نقوش گل و گیاه تزئین شده اند، مناسب این استایل هستند. معمولاً استایل بوهمین، محبوبیت بیشتری برای فصل های گرم دارد. در نتیجه شما می توانید از پارچه های وال، نخ یا کتان سوزندوزی یک استایل بوهو شیک تابستانی جذاب برای خود بسازید. از پارچه های مخمل سوزن دوزی موجود در بازار برای استایل بوهمین بوهمین زمستانی استفاده کنید. پارچه جین، انتخابی برای همه فصول است و ترکیب آن با پارچه های سوزندوزی برای استایل بوهو شیک مناسب خواهد بود.

پارچه سوزن دوزیامروزه به علت پیشرفت تکنولوژی ماشین های نساجی، انواع پارچه سوزندوزی صنعتی در بازار به وفور پیدا می شود. البته شما خودتان هم می توانید دست به کار شوید و تکنیک های مختلف سوزندوزی را روی لباس های خود پیدا کنید. با این همه، این کار وقت آزاد زیادی می طلبد. ضمن اینکه پارچه های سوزندوزی متنوعی در بازار موجود است که هر سلیقه ای را می توانند راضی کنند.

 


بیشتر بخوانید: پارچه هندی و معرفی انواع آن


بلوز با پارچه سوزندوزی انتخابی جذاب برای استایل بوهمین

اگر استایل بوهمین را دوست دارید، بلوزهای گشاد با آستین های کلوش بهترین انتخاب برای شما است. یقه هفت و یقه‌ آف شولدر جذاب ترین یقه ها برای استایل بوهمین هستند. انواع مختلف پارچه سوزندوزی برای این مدل بلوزها مناسب هستند.

بلوز با پارچه سوزندوزی انتخابی جذاب برای استایل بوهمیناگر می خواهید یک بلوز تابستانی برای خود بدوزید، پارچه وال یا کتان سوزن دوزی انتخاب هایی منطقی خواهند بود. این پارچه ها خنک هستند و باعث جاری شدن عرق روی بدن شما نمی شوند. این بلوزها را می توانید هم با دامن و هم با شلوار ست کنید. برای بیرون از خانه، یک رویه میدی اورسایز با پارچه ساده یا سوزن دوزی شده استایل بوهو شیک شما را کامل خواهد کرد.

 

اگر یک بلوز زمستانی برای استایل بوهمین خود می خواهید، از پارچه های سوزن دوزی با زمینه مخمل، بافتنی و پشمی استفاده کنید. اگر خودتان دستی در گلدوزی و سوزندوزی دارید، می توانید هنر خود را روی یک بلوز بافتنی بلند اورسایز به کار ببرید. بوت یا نیم بوت چرمی بدون پاشنه و یک اورکت چرمی یا مخمل کوبیده سوزندوزی شده هم لازم دارید تا به یک استایل بوهمین جذاب برای بیرون از خانه برسید. شما می توانید از رویه های کاموایی قلاب بافی برای فصل های بهار و پاییز استفاده کنید.

دامن با پارچه سوزندوزی، شیک و دوستداشتنی

دامن های بلند و آزاد مثل دامن کلوش یا دامن های چند لایه در استایل بوهمین جایگاهی همیشگی دارند. پس اگر علاقه مند به استایل بوهمین هستید، چند مدل از این دامن ها را در کمد خود داشته باشید. دامن های استایل بوهمین معمولاً زمینه های رنگی گرم یا خنثی دارند. پارچه های سفید، مشکی، قهوه‌ ای، خردلی، زرد و… با سوزندوزی هایی از گل ها و طبیعت، مناسب این دامن هستند.

دامن با پارچه سوزندوزی، شیک و دوستداشتنیپارچه جین سوزندوزی هم مناسب خواهد بود و در انواع مختلفی در بازار موجود است. با این همه، تنوع آن نسبت به برخی از پارچه های سوزندوزی مثل انواع نخی مشبک دوزی شده کمتر است. می توانید جین ساده را با پارچه های سوزندوزی دیگر ترکیب کنید. یا پارچه سوزندوزی را به عنوان خرج کار روی دامن خود به کار ببرید. فراموش نکنید آزادی دامن اهمیت زیادی در استایل بوهمین دارد. دامن های تنگ یا حتی مدل ماهی جایگاهی در استایل بوهمین ندارند.

مشاهده انواع نوار سوزن دوزی

کت کوتاه با پارچه سوزندوزی

کت های کوتاه، رویه مناسبی برای بقیه لباس های استایل بوهمین شما هستند. شما می توانید از انواع پارچه های جین، مخمل، چرم سوزندوزی برای فصول سرد استفاده کنید. برای تابستان، یک کت نخی سوزن دوزی به درد همه موقعیت های بیرون از خانه می خورد.

کت کوتاه با پارچه سوزندوزیاین کت کوتاه را می توان با پیراهن ماکسی، بلوز و دامن، بلوز و شلوار و تونیک های میدی ست کرد. در استایل بوهمین، استفاده از همه رنگ های طبیعی آزاد است. با این همه، تناسب رنگ ها با هم، زیبایی بیشتری در دنیای مدرن امروزی دارد.

 

پیراهن ساحلی با پارچه سوزندوزی برای استایل بوهمین

پیراهن های ساحلی با دامن های کلوش و نیم کلوش ریزش دار، یکی از پوشش های اصلی در استایل بوهمین است. این پیراهن ها را می توان با انواع پارچه سوزندوزی دوخت. هر چه چین این پیراهن بیشتر باشد، زیباتر خواهد بود و حس رهایی بیشتری را القا خواهد کرد. برای این پیراهن های ساحلی، می توان از یقه های هفت باز یا آف شولدر گره دار استفاده کرد.

پیراهن ساحلی با پارچه سوزندوزی برای استایل بوهمینهمانند بلوزهای استایل بوهمین، استفاده از پارچه های سوزن دوزی با طرح های مختلف برای آستین سه ربع گشاد رواج زیادی دارد. نقش و نگارهای پارچه سوزندوزی برای این لباس می توانند همرنگ با پارچه باشند. طرح های گلدار و هندسی چند رنگ نیز مناسب هستند. برای بیرون از خانه، می توانید این پیراهن را با یک کت جین (ساده یا سوزندوزی) و کفش کتانی ست کنید.

 

پیراهن کوتاه بوهو شیک با پارچه سوزندوزی

دختر خانم ها معمولاً پیراهن کوتاه یا تونیک را به پیراهن های ماکسی ترجیح می دهند. پیراهن کوتاه اورسایز با آستین های گشاد و یقه آف شولدر جایگاه ویژه ای در کمد لباس اکثر دختر خانم های علاقه مند به استایل بوهمین دارد. این مدل پیراهن را می توانید با انواع پارچه سوزندوزی بدوزید. یک کلاه حصیری و بوت بلند با زیورآلات بدل و پارچه ای، استایل بوهمین دخترانه جذابی برای گردش های دوستانه در طبیعت خواهد بود.

برای بیرون از خانه، فقط کافی است این پیراهن را با یک شلوار دمپا گشاد جین ست کنید.


حتما بخوانید: معرفی بهترین پارچه سوزندوزی برای استایل های دخترانه


 

شلوارهای فاق بلند بوهمین با پارچه سوزندوزی

از پارچه های نخی و کتان سوزن دوزی می توان برای دوخت شلوارهای فاق بلند استفاده کرد. این نوع شلوار یکی از اجزاء اصلی لباس های روزمره استایل بوهمین است. یکی دیگر از شلوارهای محبوب استایل بوهمین، شلوارهای دمپا گشاد به ویژه شلوار جین سوزن دوزی شده است. این شلوارها را می توانید با بلوزهای بوهو شیک ست کنید و با یک رویه اورسایز برای بیرون از خانه بپوشید.

پیراهن بارداری با پارچه سوزندوزی در استایل بوهمین

استایل بوهمین، یک سبک پوشش لباسی آزاد و رها است. ضمن این که بارداری در سبک زندگی بوهمین از تقدس بالایی برخوردار است. به همین دلیل پیراهن های بارداری استایل بوهمین لباس مورد علاقه بسیاری از خانم های باردار هستند. پارچه سوزندوزی یک پارچه ایده آل برای پیراهن های بارداری بوهو شیک است. به ویژه پارچه های سوزندوزی با نقوش گل و گیاه و پرندگان که هدیه زندگی در زمین هستند.

پیراهن بارداری با پارچه سوزندوزی در استایل بوهمینپارچه های سوزندوزی وال، نخ و پنبه مشبک نیز برای لباس بارداری استایل بوهمین توصیه می شود. هیچ پارچه ای به اندازه این پارچه های سوزندوزی که با الیاف طبیعی بافته شده اند برای مادران باردار مناسب نیستند. در این پارچه ها نه از الیاف مصنوعی و نه از رنگ های شیمیایی استفاده شده است و هیچ خطری برای خانم های باردار ندارند.

قیمت پارچه وال سوزن دوزی طرحدار

 

لباس عروس با پارچه سوزندوزی

برای خیلی از عروس خانم‌ هایی که به لباس های پر زرق و برق علاقه ای ندارند، لباس عروس استایل بوهمین انتخاب مناسبی خواهد بود. شش ویژگی لباس عروس بوهو شیک عبارت هستند از: راحتی، متریال و نوع پارچه، استفاده از رنگ های ملایم، آستین‌ های بلند یا سه ربع کلوش، دامن لخت و آویزان و باز بودن پشت لباس. بر این اساس، پارچه های تور، وال و نخی ساده یا سوزن دوزی شده را می توان یک انتخاب جذاب برای لباس عروس بوهمین در نظر گرفت. ترکیب این پارچه ها با هم و دوخت لباس عروس لایه لایه نیز نوعی استایل بوهمین مدرن برای لباس عروس است.

لباس عروس با پارچه سوزندوزیبسته به میزان ساده پسندی عروس خانم، می توان از پارچه های وال سوزن دوزی مشبک استفاده کرد. با این پارچه یک لباس عروس با دامن بلند و آستین های کلوش دارید که اندکی آهاردار است. البته تورهای سوزن دوزی شده با یا بدون آستری به علت سبک تر بودن و ریزش بیشتر محبوبیت بیشتری در میان عروس خانم های علاقه‌ مند به استایل بوهمین دارند. دامن در لباس عروس، هیچوقت حالت پفی و حجیم ندارد. دامن لباس عروس بوهو شیک، سنگین نیست و ریزش بالایی دارد. به این صورت، علاوه بر راحتی برای عروس، حس رهایی بیشتری را در بیننده القا می کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله، درباره انواع لباس های بوهو شیکی که می توانید با پارچه سوزندوزی برای خود بدوزید، صحبت کردیم. در صورتی که به نوع لباسی که می خواهید بدوزید توجه کنید، پارچه سوزندوزی یک انتخاب جذاب برای استایل بوهمین است. شما در این استایل آزادید با سلیقه خود لباس هایتان را با هم ست کنید. فقط در نظر داشته باشید که آزادی و راحتی لباس در استایل بوهمین حرف اول را می زند. منشاء استایل بوهمین در اروپا است و در نتیجه تکنیک های سوزندوزی روی پارچه اروپایی در آن رواج بیشتری دارد. با این همه خود را محدود نکنید. شما آزادید پارچه های سوزندوزی ایرانی را هم در استایل خود استفاده کنید. پارچه های سوزن دوزی شده به روش های بلوچی دوزی یا پته دوزی یا ژرژت دوزی به استایل بوهمین شما یک رنگ و روی بومی و ایرانی می دهد.

منبع: www.boho-chic-clothing.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا