پارچه شناسی

همگام با مد سال با این 5 پارچه + ایده دوخت

هماهنگ شدن با مد و داشتن استایلی که مطابق با مد سال باشد، برای افرادی که به ظاهر خود اهمیت می دهند از اهمیت بالایی برخوردار است. این افراد سعی می کنند با دنبال کردن اخبار مد و فشن برای خود یک استایل ترند و جذاب را به ارمغان آورند. برای دریافت آخرین اخبار این صنعت جذاب می توانید از مجله های مد یا سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، استفاده کنید. پیدا کردن آیتم هایی که با مد سال مطابقت داشته باشند، اولین قدم برای داشتن یک استایل جذاب است. در قدم بعدی شما باید به دنبال پارچه ای باشید که بتوانید با آن لباس مد نظر خود را تهیه کنید. امروز و در اینجا قصد داریم در مورد 5 پارچه محبوب و پرفروش و آیتم هایی مطابق با مد سال که می توانید با این پارچه ها تهیه کنید، صحبت کنیم.

خرید موسلین

در سال جدید چه آیتم ها و لباس هایی مد است؟

ممکن است در همین ابتدا برایتان سوال شده باشد که در سال جدید چه آیتم هایی بیشتر استفاده می شوند. به عبارتی در قدم اول باید بدانید مد سال بیشتر حول و حوش چه لباس هایی می گردد. در سال جدید آیتم هایی نظیر ست بلوز و دامن، مانتو و پیراهن های فانتزی، شومیز و کت های کراپ و مانتو و شلوارهای ست از محبوبیت زیادی برخودار بوده و به عبارتی مد سال 1403 را شکل می دهند. ما نیز در ادامه قصد داریم با این آیتم ها و پارچه های مناسب برای دوخت آن ها آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: مدل پیراهن و دامن با پارچه لنین برای تابستان 1403


پارچه ای خاص و متفاوت برای استایل های جذاب

مطمئنا همه شما با پارچه لینن به خوبی آشنا هستید. حتی عده زیادی از شما انواع مختلفی از این پارچه را امتحان کرده و تجربه استفاده از آن را دارید. پارچه لینن یکی از پارچه هایی است که توانسته با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، جای خود را در دل مخاطبانش محکم کند. پارچه لینن انواع متفاوتی دارد. اگر بخواهیم به یکی از جدیدترین انواع پارچه لینن اشاره کنیم، پارچه لینن پم پم بهترین انتخاب است. این پارچه زمینه و بیس پارچه لینن را داشته و بر روی آن رگه ها و نوارهای برجسته ای دوخته شده است. ضخامت پارچه لینن پم پم کم بوده و به هیچ عنوان با آن احساس تعریق شدید را تجربه نخواهید کرد. از این پارچه می توانید برای دوخت مانتوهای کفتان استفاده کنید. کفتان به مانتوهای جلو بسته و بلندی گفته می شود که حالت اورسایز دارند.

پارچه-ای-خاص-و-متفاوت-برای-استایل-های-جذاب

پارچه لینن پم پم بافت بسیار سبکی دارد. به همین دلیل در صورت استفاده طولانی مدت آن احساس خستگی نخواهید داشت. در نظر داشته باشید که سبکی این پارچه به شما اجازه می دهد تا بتوانید از آن برای دوخت مدل های چند لایه نیز استفاده کنید. مدل مانتوهایی با دامن یا آستین های چند طبقه به تازگی طرفداران زیادی پیدا کردند. به همین ترکیب پارچه پم پم و مانتوهای چند طبقه را می توان به عنوان یک آیتم زیبا در مد سال 1403 معرفی کرد. پارچه لینن پم پم ممکن است کمی سایه بیاندازد. در صورت دوخت مدل های چند لایه این مشکل به راحتی برطرف می شود. اما اگر قصد دارید از آن به شکل یک لایه استفاده کنید، بهتر است در ابتدا کل پارچه را لایی کشی کنید. آسترکشی نیز یکی دیگر از تکنیک هایی است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

استایل های شیک سال با پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد نامی آشنا در دنیای مد و فشن است. این پارچه به یکی از پایه ثابت های مد سال 2024 نیز تبدیل شده است. یکی از ویژگی های پارچه ژاکارد که به محبوبیت آن کمک بسیار زیادی کرده، تنوع بالای آن است. پارچه ژاکارد انواع بسیار متفاوتی دارد. به همین دلیل مطمئن باشید که با هر سلیقه ای که دارید، پارچه دلخواه خود را می توانید در میان پارچه های ژاکارد پیدا کنید. همانطور که گفته شد یکی از پرطرفدارترین آیتم ها در مد سال 2024 کراپ کت است. شما می توانید از این کت ها به شکل تک و یا ست آن با شلوار در استایل خود استفاده کنید. این انتخاب می تواند برای شما یک استایل رسمی و منحصر به فرد را به ارمغان بیاورد.

استایل-های-شیک-سال-با-پارچه-ژاکارد

در نظر داشته باشید که برای دوخت کت و شلوارهای رسمی شما در درجه اول به یک پارچه آهاردار احتیاج دارید. پارچه ژاکارد می تواند به خوبی از پس این مسئولیت برآید. یکی دیگر از آیتم های محبوب در مد سال 2024 پیراهن های فانتزی و دخترانه است. پیراهن های کوتاه از دیرباز در دنیای مد حضور داشتند. اما تفاوت پیراهن های مد سال 2024 با پیراهن های سال های گذشته در طراحی آن ها است. در سال جدید طراحان لباس به مدل های فانتزی و پفکی علاقه زیادی نشان دادند. آن ها از پارچه ژاکارد به دلیل آهار و ایستایی خوبی که دارد در تولید این محصول استفاده زیادی می کنند. در نظر داشته باشید که پارچه ژاکارد چروک پذیری بسیار کمی دارد. همین ویژگی به افزایش طول عمر پارچه ژاکارد کمک بسیاری کرده است.

خرید پارچه وال بوندینگ

مد سال با پارچه وال بوندینگ

در بین پارچه های بهاره و تابستانی بعضی از آن ها محبوب تر بوده و در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. یکی از این پارچه ها، پارچه وال بوندینگ است. اولین چیزی که در این پارچه توجه مخاطب را به سمت خود جلب می کند ظاهر چروک مانند و پفکی آن است. این ویژگی به مخاطبان پارچه وال بوندینگ کمک می کند تا در صورت استفاده مداوم مجبور به اتوکشی نباشند. از دیگر ویژگی های مهم و قابل توجه در این پارچه کیفیت بالای الیاف آن است. پارچه وال بوندینگ از الیاف نخ و پنبه خالص تهیه شده و الیاف مصنوعی ندارد. همین ویژگی باعث می شود تا شما با این پارچه در فصل تابستان احساس راحتی بیشتری داشته باشید و در صورت تعریق بوی نامطبوعی در لباس شما ایجاد نشود.

مد-سال-با-پارچه-وال-بوندینگ

یکی از آیتم های مهم در مد سال 1403 ست های شومیز و شلوار است. از این ست زیبا می توانید برای استفاده روزمره بهره ببرید. اگر قصد دارید یک ست زیبا مطابق مد سال داشته باشید، بهتر است از شومیز و شلوارک در کنار هم استفاده کنید. این ترکیب زیبا می تواند برای شما یک استایل متفاوت و کژوال را فراهم کند. شومیزهای کراپ از دیگر آیتم های مد سال هستند که به شدت مورد استقبال نسل جوان قرار گرفتند. از این آیتم ها می توانید در طول تابستان بهره ببرید. برای دوخت آیتم های معرفی شده شما به یک پارچه مرغوب و باکیفیت احتیاج دارید. در غیر این صورت ممکن است پارچه شما به سرعت دچار خرابی و پرزدهی شود. پارچه وال بوندینگ تمامی این ویژگی ها را دارد. به همین دلیل یک انتخاب فوق العاده برای خانم های شیک پوش محسوب می شود.

قیمت پارچه موسلین

مانتوهای بهاره و خنک مد سال 1403

یکی از کاربردی ترین لباس ها برای خانم های ایرانی مانتو است. معمولا در اکثر استایل های روزانه شما به یک مانتو احتیاج دارید. مانتوهای آماده موجود در بازار بعضا بی کیفیت بوده و قیمت های گزافی دارند. به همین دلیل بهتر است برای همراه شدن با مد سال و داشتن یک مانتو باکیفیت دست به کار شوید و با خرید یک پارچه مرغوب خود را از شر نمونه های مشابه و بی کیفیت موجود در بازار نجات دهید. در اولین قدم لازم است با یکی از جدیدترین آیتم های مد سال 1403 یعنی مانتوهای دو تکه آشنا شویم. مانتوهای دو تکه یا همان مانتوهای زیر و رویی را می توانید در تمام مزون های لباس پیدا کنید. این مدل مانتو از دو قسمت پیراهن زیری و عبای رویی تشکیل می شود. راحتی و زیبایی این آیتم می تواند تمامی خانم ها را برای خرید این مدل مانتو ترغیب کند.

مانتوهای-بهاره-و-خنک

برای دوخت مدل مانتو دو تکه شما به پارچه یا پارچه هایی خنک، ظریف و زیبا احتیاج دارید. پارچه وال خامه دوزی یکی از محبوب ترین پارچه های تابستانه است. این پارچه در دو فرم ساده و طرحدار تهیه می شود. پارچه وال خامه دوزی طرحدار یکی از جدیدترین و پرفروش ترین پارچه های موجود در بازار است. این پارچه ایستایی متوسطی دارد. به همین دلیل می توانید انواع مدل های فانتزی را با آن طراحی کنید. برای پیراهن زیری مانتو خود می توانید از پارچه وال خامه دوزی ساده و یا طرحدار استفاده کنید. یکی دیگر از مدل مانتوهای محبوب و پرطرفدار در مد سال 1403 مانتوهای فانتزی و کوتاه است. پارچه وال خامه دوزی طرحدار آهار متوسط و فرم پذیری مناسبی دارد. به همین دلیل امکان دوخت اکثر مدل مانتوهای فانتزی را به شما می دهد.

مد سال مخصوص خانم های خاص پسند

ست های شومیز و دامن یکی از پرکاربردترین و ضروری ترین آیتم ها برای خانم های جوان است. از این ست های زیبا می توانید در مهمانی ها و مراسم های خودمانی بهره ببرید. در مد سال 2024 نیز به این آیتم توجه زیادی شده است. شما می توانید در بین نمونه کارهای مجلسی یا کژوال برندها، ست های شومیز و دامن را به راحتی پیدا کنید. اگر قصد دارید از این ترکیب زیبا در روزهای گرم استفاده کنید، باید در انتخاب پارچه دقت زیادی داشته باشید. پارچه انتخابی شما باید خنک بوده و الیاف باکیفیتی داشته باشد. پارچه وال خامه دوزی این دو خصوصیت مهم را دارد. شومیزهای یقه مردانه یکی از پرطرفدارترین مدل ها در مد سال 2024 است. از دامن های کوتاه یا بلند بسته به سلیقه خود می توانید در کنار این شومیزها استفاده کنید.

مدل-سال-مخصوص-خانم-های-خاص-پسند

در نظر داشته باشید که پارچه انتخابی شما باید چروک پذیری کمی نیز داشته باشد. در غیر این صورت پارچه به سرعت چروک شده و زیبایی لباس از دست می رود. پارچه وال خامه دوزی از الیاف پنبه و پلی استر تهیه شده و در عین حال که خنک است، چروک پذیری بسیار کمی دارد. این پارچه تخلخل زیادی داشته و تنفس پذیری خوبی را برای پوست شما ایجاد می کند. از دیگر ویژگی های پارچه وال خامه دوزی، دوخت آسان آن است. این پارچه به هیچ وجه لیز نمی خورد و با انعطاف پذیری بالایی که دارد، اجازه دوخت مدل های مختلف را به شما می دهد.

منبع: https://www.vogue.com/article/spring-2024-fashion-trends

4.1/5 - (48 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا