پارچه شناسی

پارچه طرح دار و تاثیر مدل های مختلف آن بر استایل شما

پارچه طرح دار یک عضو جدانشدنی از کمد لباس خانم های شیک پوش است. طرح های مختلف را می توان به روش های مختلفی از جمله چاپ سابلیمیشن، سیلک، دیجیتال و … روی پارچه چاپ کرد. این که از چه تکنیک چاپی برای تولید پارچه طرحدار استفاده شود، به جنس پارچه بستگی دارد. به عنوان مثال، برای پارچه هایی مثل کرپ حریر طرحدار که از الیاف مصنوعی تولید می شوند، چاپ سابلیمیشن بهترین روش است. علاوه بر این، در بعضی از پارچه ها مثل پارچه ژاکارد، طرح در ساختار تار و پود پارچه قرار می گیرد و عملیات چاپ انجام نمی شود.

پارچه های طرح دار انواع مختلفی دارند. طرح های راه راه، چهارخانه و خال خالی رایج ترین طرح های پارچه به شمار می روند. همچنین طرح گل های مختلف، پوست حیوانات، اشکال هندسی و همچنین المان های سنتی مثل بته جقه از جمله پترن های پرطرفدار بین خانم ها به شمار می روند. شما می توانید با استفاده از پارچه های طرح دار انواع مانتو، شومیز، پیراهن، شلوار و یا حتی پالتو و لباس های زمستانه را بدوزید. در این مطلب قصد داریم، ضمن معرفی انواع پترن های چاپ شده روی پارچه، تاثیر آن ها روی استایل شما را بررسی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید پارچه لینن طرحدار

انواع طرح پارچه

پارچه های طرح دار از گذشته های دور توجه برندها، طراحان مد و افراد عادی را به خود جلب کرده اند. این پارچه ها بسیار متنوع هستند و  می توانند پاسخگوی سلیقه اکثر خانم های شیک پوش باشند. در ادامه بعضی از متداول ترین طرح های پارچه را به شما معرفی می کنیم.

پارچه طرح دار راه راه

طرح راه راه یا Stripes یکی از پترن های اولیه و اساسی در پارچه های طرح دار است. راه راه های روی پارچه می توانند به صورت افقی، عمودی و یا اریب باشند. شما می توانید از این طرح های راه راه برای ساختن استایل های مختلف استفاده کنید. استفاده از پارچه های راه راه عمودی به شما کمک می کند تا کشیده تر و قد بلند تر به نظر برسید. همچنین استفاده از پارچه های راه راه افقی باعث می شود که اندام شما پرتر به نظر برسد و باعث کشیدگی اندام ها در پهنا می شود.

پارچه طرح دار راه راه

راه راه های اریب هم یک طرح فانتزی و خاص به شمار می روند. از این پارچه های طرح دار برای دوخت پیراهن ها و دامن های بلند و فانتزی استفاده می شود. شما می توانید با توجه به فرم بدنتان، پارچه راه راه مناسب خود را انتخاب کنید. اگر قد کوتاهی دارید، پارچه راه راه عمودی برای شما گزینه مناسبی است. همچنین اگر اندام باریک و کشیده ای دارید، پارچه راه راه افقی با تاکید بر خطوط افقی بدن، در لباس شما تناسب ایجاد می کند. علاوه بر این، می توانید همزمان در یک لباس از پترن راه راه افقی و عمودی استفاده کنید و یک استایل فانتزی و شیک داشته باشید.


پیشنهاد خواندنی: با این آیتم ها یک استایل فرانسوی برای تابستان ۱۴۰۳ بسازید


پارچه خال خالی

یکی دیگر از پارچه های طرحدار پرطرفدار موجود در بازار، پارچه خال خالی یا Polka Dots است. روی این پارچه دایره هایی با اندازه متفاوت و در فاصله های مشخص از همدیگر قرار می گیرند. استفاده از این پارچه به شما کمک می کند تا یک استایل فانتزی شیک داشته باشید. امروزه از پارچه خال خالی برای دوخت انواع شومیز، پیراهن، دامن و اکسسوری های مختلف استفاده می شود.

پارچه خال خالی

استفاده از پارچه طرح دار خال خالی به شما کمک می کند اندامتان پرتر به نظر برسد. البته که در این حالت سایز دایره های چاپ شده روی پارچه هم بسیار موثر هستند. هر چه سایز پترن خال خالی شما بزرگ تر باشد، اندام شما هم درشت تر به نظر می رسد. بنابراین اگر اندام درشتی دارید، پیشنهاد می شود که از پارچه های خال خالی ریز استفاده کنید. شما می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی پارچه نگار به پارچه های خال خالی با رنگ های متنوع دسترسی داشته باشید.

پارچه با طرح پوست حیوانات

وقتی که از پارچه طرح دار صحبت می شود، نمی توان از طرح پوست حیوانات غافل شد. معمولا پارچه هایی با پترن پوست حیواناتی مثل پلنگ، مار، گورخر و … از جمله پرطرفدارترین پارچه های طرح دار هستند. این پارچه ها اغلب برای دوخت لباس های لوکس و مجلسی استفاده می شوند. برندهای مد سراسر دنیا از این پارچه ها در مجموعه لباس های خود استفاده کرده و طرح های شگفت انگیزی را ارائه می کنند.

پارچه با طرح پوست حیوانات

شما می توانید با استفاده از پارچه با طرح پوست حیوانات انواع مانتو، پالتو، کت، شومیز و … را بدوزید. همچنین می توانید از این پارچه ها به عنوان خرج کار و همراه با پارچه های ساده و تک رنگ استفاده کنید. در این حالت ضمن اضافه کردن یک آیتم ساده به استایلتان، از شلوغی بیش از حد آن هم جلوگیری خواهید کرد.

خرید پارچه لینن چاپی

پارچه گلدار

پارچه گلدار یا floral یکی از پرکاربردترین پارچه های طرح دار به شمار می رود. این پارچه اغلب برای دوخت لباس های بهاره و تابستانه به کار می رود و حس سرزندگی و شادی را به استایل شما می دهد. پارچه گلدار بسته به اندازه گل های روی آن برای یک فرم اندامی خاص مناسب خواهد بود. به عنوان مثال، پارچه هایی که گل های درشت دارند، باعث می شوند اندام شما پرتر به نظر برسد. بنابراین برای افراد لاغر اندام گزینه ایدئالی خواهند بود. همچنین پارچه هایی که گل ریز دارند باعث می شوند که لاغر و کشیده تر به نظر برسید. بنابراین اگر اندام درشتی دارید، از پارچه های طرح دار با گل ریز استفاده کنید.

پارچه گلدار

از پارچه گلدار برای تهیه طیف گسترده ای از لباس ها استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از این پارچه طرح دار جذاب انواع شومیز، دامن، پیراهن تابستانه بلند و حتی مانتو را بدوزید. همچنین می توانید از این پارچه به عنوان خرجکار و یا در ترکیب با پارچه های ساده استفاده کرده و یک استایل جذاب برای خود بسازید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر یک آیتم از استایلتان گلدار است، سعی کنید بقیه آیتم ها را ساده انتخاب کنید. این کار باعث می شود که لباس گلدارتان به عنوان عنصر کلیدی استایل دیده شود.

قیمت پارچه لینن طرح دار

پارچه چهارخانه

یکی دیگر از قدیمی ترین و پرطرفدارترین پارچه های طرحدار، پارچه چهارخانه یا Checks است. طرح چهارخانه ممکن است روی پارچه چاپ شود و یا در ساختار بافت آن قرار داشته باشد. از پارچه های چهارخانه بیشتر برای دوخت لباس های رسمی مثل کت و شلوار یا کت و دامن استفاده می شود. همچنین مانتوهای چهارخانه بین خانم های ایرانی طرفداران زیادی دارند.

پارچه چهارخانه

طرح چهارخانه هم مثل سایر طرح های پارچه، برای مخاطبان خطای دید ایجاد می کند. بنابراین می توانید از آن برای بهبود استایل و فرم بدنی خود استفاده کنید. معمولا چهارخانه های بزرگ باعث می شوند که اندام شما درشت تر به نظر برسد. بنابراین توصیه می شود اگر پاهای لاغری دارید، از شلوارهای چهارخانه استفاده کنید. این کار باعث می شود که پایین تنه شما پرتر به نظر برسد و در استایلتان تعادل برقرار شود.

پارچه با طرح هندسی

پارچه های طرح دار هندسی هم یکی دیگر از پارچه های پرطرفدار و پراستفاده موجود در بازار هستند. طرح این پارچه ها از ترکیب یک یا چند شکل هندسی مثل مثلث، ذوزنقه، دایره و … در کنار هم تشکیل می شود. هر طرح هندسی به شکل منحصر به فردی خطای دید ایجاد کرده و برای یک فرم اندام خاص مناسب خواهد بود. در واقع، میزان بزرگنمایی یا کوچک نمایی فرم بدن در پارچه های هندسی به ابعاد اشکال و همچنین میزان ضخامت یا نازکی خطوط آن ها بستگی دارد. هرچه طرح بزرگ تر و یا ضخامت خطوط آن بیشتر باشد، باعث بزرگ نمایی بیشتری خواهد شد.

پارچه با طرح هندسی

پارچه طرح دار اسلیمی

طرح های اسلیمی هم یکی دیگر از انواع پارچه طرح دار ترند شده در بازار هستند. پترن های اسلیمی از اشکالی مثل شاخ و برگ گیاهان، گل پیچک و یا خطوط منظم و صاف تشکیل می شوند. امروزه پارچه های مختلفی با استفاده از اشکال اسلیمی تولید می شود. این پارچه ها برای دوخت لباس های رسمی و مناسب برای مهمانی ها استفاده می شوند. شما می توانید از طریق فروشگاه پارچه نگار به انواع مختلف پارچه های اسلیمی دسترسی پیدا کنید.

پارچه طرح دار اسلیمی

چگونه چند پارچه طرح دار را با هم ترکیب کنیم؟

معمولا استفاده از چند پارچه طرح دار در یک استایل با ریسک زیادی همراه است. ممکن است طرح های انتخاب شده با هم همخوانی نداشته و استایل شما را خراب کنند. بنابراین بهتر است اطلاعاتی در رابطه با ترکیب پارچه ها با طرح های مختلف با یکدیگر داشته باشید. به طور کلی، در طراحی استایل با پارچه های طرح دار، در درجه اول باید به فرم بدنتان توجه کنید. همواره این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه طرح پارچه شما بزرگتر و خطوط آن ضخیم تر باشند اندام شما درشت تر به نظر خواهد رسید.

ترکیب چند پارچه طرح دار

در بین پارچه های طرحدار، از پارچه های راه راه افقی یا عمودی می توان همراه با سایر پترن ها استفاده کرد. پترن راه راه حالت خنثی دارد و به راحتی با طرح های گلدار، خال خالی، هندسی و … ست می شود. همچنین همراهی طرح های چهارخانه و خال خالی یا راه راه استایل فانتزی و شیکی را برای شما می سازد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت پارچه نگار مدل های مختلف پارچه طرح دار را مشاهده کرده و با همدیگر ترکیب کنید.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره انواع مختلف پارچه طرح دار و تاثیر آن روی استایل شما صحبت کردیم. طرح های گلدار، خال خالی، راه راه های افقی یا عمودی، چهارخانه، پترن پوست حیوانات و … از جمله شناخته شده ترین طرح های پارچه بازار به شمار می روند. استفاده از پارچه های طرحدار برای بیننده خطای دید ایجاد می کند. بنابراین می توان از آن ها برای متعادل تر نشان داده اندام استفاده کرد.

به طور کلی، طرح های افقی و بزرگ باعث درشت تر دیده شدن اندام می شوند. بنابراین افراد لاغر اندام می توانند از آن ها استفاده کنند. همچنین طرح های عمودی، ریز و ظریف باعث می شود که لاغرتر و کشیده تر به نظر برسید. بنابراین اگر اندام درشتی دارید، این پارچه ها بهترین گزینه برای شما به شمار می روند. شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه پارچه نگار پارچه های طرحدار مختلفی از جمله لینن طرحدار، ساتن طرحدار، کرپ حریر طرحدار و … را مشاهده و خریداری کنید.

منبع: https://vogzy.com

4/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا