رویدادها

پارچه پولکی، پارچه درخشان جشنواره کن 2023

لباسی که انتخاب می کنید، چیزی فراتر از یک پوشش است. لباس و استایل شما می توانید در اولین نگاه بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد. به همین دلیل اهمیت استایل در مهمانی و مراسم های مهم و رسمی غیر قابل انکار است. در مراسم بزرگ و مهمی مانند جشنواره کن نیز لباسی که افراد مختلف بر تن دارند، یکی از مهمترین بخش ها محسوب می شود. لباس هایی که در این مراسم بر تن بازیگران و افراد معروف و تاثیرگذار دیده می شود، می توانید حاوی مفاهیم و بیانیه های مختلف باشد. به همین دلیل در دنیای مد و شکل گیری ترندهای روز نیز اثرات بسیاری خواهد داشت. یکی از پرکاربردترین پارچه هایی که در مراسم کن 2023 دیده می شود، پارچه پولکی است.

خرید پارچه پولکی مجلسی | پارچه نگار

پارچه پولکی یکی از کلاسیک ترین و متنوع ترین پارچه های مجلسی محسوب می شود. به شکلی که می بینید یک پیراهن مجلسی پولکی از سالهای دور، همچنان قابل استفاده است. زیرا این پارچه به ندرت از مد می افتد. علاوه بر این، یکی از کاربردی ترین پارچه هایی است که می توانید از آن برای طراحی و دوخت لباس های مجلسی مختلف استفاده نمایید. در ادامه این مطلب قصد داریم به جذاب ترین لباس های پولکی که در مراسم کن 2023 نظر طراحان را به خود جلب کردند، بپردازیم. مطالعه این مطلب برای آشنایی با لباس های ترندی که می توانید با این پارچه داشته باشید، بسیار مفید و الهام بخش خواهد بود.

اندکی درباره جشنواره کن

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که جشنواره کن چیست و چه ارتباطی با صنعت مد دارد، باید کمی به عقب بازگردیم. اولین بار جشنواره کن در سال 1939 میلادی و در شهر کن فرانسه برگزار شد. این جشنواره برای مقابله با نفوذ سیاست های مختلفی که در جشنواره فیلم ونیز اتفاق می افتاد، شکل گرفت. پس از اولین دوره تا پایان جنگ جهانی دوم برگزاری این مراسم به تاخیر افتاد. سپس در سال 1946 دوباره شکل گرفت و تبدیل به یکی از مهمترین و بزرگترین رویدادهای سینمایی جهان شد. همانطور که می دانید، همواره سبک زندگی و ظاهر هنرپیشه ها و افراد معروف جذابیت خاصی برای طرفدارانشان دارد. یکی از دلایل اهمیت جشنواره کن در دنیای فشن، همین نکته است.

اندکی درباره جشنواره کن

جشنواره کن از دو بخش نشست مطبوعاتی و فرش قرمز تشکیل می شود. در بخش نشست مطبوعاتی، مهمترین عوامل فیلم هایی که در جشنواره حضور پیدا کردند، حاضر می شوند تا پاسخگوی سوالات خبرگزاری های مختلف باشند. در این نشست فوتوکال نیز انجام می شود و لباس هایی که هنرپیشه ها بر تن دارند می تواند بسیار مهم و حاشیه برانگیز باشد. فرش قرمز نیز یک مراسم نمادین و البته مهم برای ورود به مراسم اصلی و اهدای جوایز است. در فرش قرمز علاوه بر هنرپیشه ها، مدل ها، خبرنگاران و شخصیت های معروف فعال در فضای آنلاین نیز حضور دارند. لباسی که میهمانان در این مرحله بر تن دارند می تواند بسیار مهم و خبرساز باشد. در ادامه مطلب ما قصد داریم به لباس هایی که در این مراسم با پارچه پولکی طراحی شدند، نگاه ویژه ای داشته باشیم.


حتما بخوانید: استایل های جذاب ادا اجه (Eda Ece) با انواع پارچه مجلسی


جذاب ترین لباس های جشنواره کن 2023 با پارچه پولکی

به شکلی باور نکردنی، پارچه پولکی یکی از پرکاربردترین پارچه ها در این جشنواره است. در واقع شاید بتوان این نتیجه را گرفت که پارچه پولکی پس از مدت ها دوباره به ترند اول لباس های مجلسی بازگشته است. در میان لباس هایی که افراد معروف در کن 2023 بر تن داشتند، انواع پارچه پولکی را می توانید ببینید. در ادامه مطلب قصد داریم به این تنوع بی نظیر و البته خیره کننده بپردازیم.

پاپی دلوین با پارچه پولکی طلایی

جذاب ترین لباس های جشنواره کن 2023 با پارچه پولکی

یکی از جذاب ترین لباس هایی که در مراسم کن 2023 دیده شد، متعلق به پاپی دلوین است. این بازیگر و مدل 37 ساله یک نیم تنه با دامنی بلند طلایی رنگ بر تن داشت. هر دو تکه این استایل با پارچه پولکی طلایی طراحی شده است. پولک های این پارچه چندان ظریف نیستند و کاملا درخشان نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. این لباس متعلق به برند Paco Rabbane است. نیم تنه آن یقه ایستاده و آستین های بلند دارد که با دامن بلند آن به طور کامل تناسب دارد. روی سینه نیز یک قلب بزرگ پارچه ای دیده می شود که چین هایی را اطراف خود شکل داده است.

استورم رید با پیراهن دکلته پولکی

استورم رید با پیراهن دکلته پولکی

یکی دیگر از ساده ترین و جذاب ترین لباس هایی که در کن 2023 می بینید، متعلق به استورم رید است. این بازیگر 19 ساله یک پیراهن دکلته با پارچه پولکی نقره ای و طلایی به تن دارد. به نظر می رسد پولک های سطح این لباس دو رو بوده و هر دو رنگ طلایی و نقره ای جلوه ای خاص به این پیراهن ساده دادند. این رنگ و درخشش زیبای پارچه در تضاد با رنگ پوست او، زیبایی استورم را صد چندان کرده است. این پیراهن را برند prada طراحی کرده است.

قیمت پارچه پولکی مجلسی

 

ناتالیا وودیانوا با پیراهنی مشکی

ناتالیا وودیانوا با پیراهنی مشکی

یکی از زیباترین پارچه های پولکی که می توانید برای مراسم رسمی انتخاب کنید، پارچه پولکی با رنگ مشکی است. ناتالیا وودیانوا در کن 2023 یک لباس فوق العاده ساده و زیبا با این پارچه بر تن دارد. برای این مدل لباس از پارچه ای با زمینه ریزش دار استفاده شده است. مدل ساده آن با بندهای نازک و برش هایی که روی کمر دارد، این لباس را به یکی از بهترین مدل ها برای یک مراسم نیمه رسمی تبدیل کرده است. طراحی این لباس را برند Celine بر عهده داشته است.

اشلی گراهام و پیراهن ساده نقره ای

اشلی گراهام و پیراهن ساده نقره ای

اشلی گراهام مدل پلاس سایز معروف و پرطرفدار نیز در جشنواره کن 2023 حضور داشت. او در این مراسم یک پیراهن نقره ای با الگویی کلاسیک بر تن دارد. به نظر می رسد پارچه به کار رفته در طراحی این لباس، پارچه پولکی نقره ای رنگ است. پولک های آن بسیار ظریف بوده و شاید نتوان در نگاه اول جنس پارچه را تشخیص داد. این پیراهن طراحی شده توسط Dolce & Gabbana با یک کمربند تزئین شده است. سر شانه های این لباس نیز آویزهایی که به نظر میرسد از جنس منجوق هستند، دیده می شود.

کایا گربر با پیراهنی کلاسیک از پارچه پولکی

کایا گربر با پیراهنی کلاسیک از پارچه پولکی

کایا گربر مدل 21 ساله آمریکایی نیز برای حضور در جشنواره کن یک پیراهن با پارچه پولکی انتخاب کرده است. به نظر می رسد پولک های ریز این پارچه روی آن پرس شده و چسبیده باشند. این پیراهن یک یقه هفت بلند دارد که باعث شده کایا کشیده تر به نظر برسد. در انتهای این یقه بلند و در قسمت زیر سینه نیز چین هایی دیده می شود. این پیراهن با الگوی کلاسیک یادآور مد دهه 80 میلادی است. شاید به همین دلیل کایا آن را با یک کت خز سفید تکمیل کرده است. تا هر چه بیشتر استایلی کلاسیک و شیک متعلق به خانم های مد روز دهه 80 داشته باشد.

لیلی رز دپ با پیراهن عروسکی

لیلی رز دپ در جشنواره کن 2023 علاقه ویژه ای به پارچه پولکی نشان داده است. دو لباس زیبای او  با پارچه های پولکی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. بر روی فرش قرمز او یک پیراهن کوتاه عروسکی بر تن داشت. این پیراهن با پولک های درشت مشکی دامنی پف دار و بالاتنه ای دکلته داشت. برای مهمانی پایانی نیز لیلی یک پیراهن کوتاه و تنگ با پارچه پولکی چند رنگ انتخاب کرده بود. این پیراهن ساده با پولک های مشکی، طلایی و قرمز جلوه ای فوق العاده دارد.

لیسا مانوبان با کت و شلوار پولکی

لیسا مانوبان با کت و شلوار پولکی

یکی از جذاب ترین استایل های کن 2023 متعلق به لیسا مانوبان است. این رپر 26 ساله یک کت و شلوار راه راه با پارچه پولکی بر تن داشت. طرح عمودی این پارچه متفاوت و خاص باعث شده لیسا قد بلندتر به نظر برسد. او این استایل منحصر به فرد را با یک شومیز حریر تکمیل کرده است. به نظر می رسد این خواننده جوان سعی دارد در این استایل، شیک و کاریزماتیک به نظر برسد.

کوکو روچا با استایلی متفاوت

پیراهن ساده و جذاب دیگری که در مراسم کن امسال خودنمایی کرد، بر تن کوکو روچا بود. این مدل کانادایی 34 ساله با این پیراهن ساده در فرش قرمز درخشید. این لباس زمینه ای به رنگ بدن کوکو دارد و پولک های سطح آن نقره ای رنگ است. کوکو این پیراهن را با یک کمربند پولکی نقره ای رنگ پوشیده است. این کمربند در نگاه اول چندان دیده نمی شود اما کاملا با کفش او تناسب دارد.


پیشنهاد مطالعه: با 5 تولید کننده معروف لباس مینیمال آشنا شوید


ملانی لوران با پیراهنی رسمی

دومین پیراهن مشکی پولکی این مراسم، بر تن ملانی لوران درخشید. این بازیگر 40 ساله معمولا ترجیح می دهد استایل ساده ای داشته باشد، در این مراسم نیز کاملا ساده حاضر شده است. پیراهن پولکی مشکی رنگ او با دراپه هایی دور یقه یکی از پرطرفدارترین مدل هایی است که می توانید با این پارچه طراحی کنید. او این پیراهن کلاسیک از برند Michael Kors را با یک کیف کلاچ مشکی ست کرده است.

خرید پارچه پولکی ساده

کیت بلانشت با جیب های پولکی

یکی از کاربردهای فوق العاده پارچه پولکی، استفاده به عنوان خرجکار است. کیت بلانشت، اسطوره سینما، در فرش قرمز این مراسم پیراهنی فوق العاده از پارچه ساتن آمریکایی بر تن دارد. در طراحی این لباس از دو رنگ ساتن مشکی و سفید استفاده شده است. دو جیب بزرگ روی دامن با پارچه پولکی جلوه فانتزی و بسیار خاصی به این پیراهن رسمی داده است. کیت بلانشت در مراسم فوتوکال کن 2023 نیز لباسی متفاوت پوشیده است. او یک شومیز بلند و شلوار گشاد با پارچه نخی پولک دوزی بر تن دارد. این استایل بی نهایت شبیه لباس های خانم های سنتی در شرق است. این لباس خاص و زیبا با یک کمربند تزئین شده با گلاهای پولکی، تکمیل شده است. توجه بی نظیری که طراحان در مراسم کن امسال به پارچه پولکی داشتند می تواند نشانه ترند شدن این پارچه در سال جدید باشد.

فریدا پینتو با پارچه پولکی آبی

یکی از متفاوت ترین پارچه های پولکی را می توانید بر تن فریدا پینتو در جشنواره کن 2023 ببینید. مدل این لباس در نوع خود خاص و زیبا محسوب می شود. آستین لاله ای و یقه هفت این پیراهن جلوه ای فریبنده به آن داده بود. اما زیباتر از همه، پارچه این پیراهن بود. رنگ آبی زیبای آن اولین چیزی است که نظر مخاطب را به خود جلب می کند. ابعاد متفاوت پولک ها در بخش های مختلف لباس نیز از دیگر ویژگی های این پارچه پولکی خاص است. پولک های این پارچه در حاشیه دامن بزرگتر هستند.

منبع: https://www.harpersbazaar.com/uk/fashion/g36943036/cannes-red-carpet-fashion/

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا