استایلبهار و تابستان

پارچه ژاکارد ساده و کاربرد آن در استایل مینیمال

پارچه ژاکارد یکی از پرکاربردترین و متنوع ترین پارچه ها است. این پارچه خاص معمولا با طرح های شلوغ و برجسته اش شناخته می شود. اما باید بدانید در دنیای متنوع ژاکارد، پارچه ژاکارد ساده نیز جایگاه خود را دارد. معمولا طرفداران استایل مینیمال و ساده پوش در انتخاب پارچه مجلسی و رسمی دچار مشکل می شوند. پارچه ژاکارد ساده می تواند بهترین انتخاب برای خانم های ساده پوش باشد. علاوه بر این، اگر برای استایل روزمره به دنبال پارچه ای شیک و متفاوت هستید، این پارچه برای شما مناسب خواهد بود. مطالعه این مطلب برای آشنایی بیشتر با پارچه ژاکارد ساده و کاربرد آن در استایل مینیمال و روزمره، مفید خواهد بود.

قیمت پارچه ژاکارد ساده

پارچه ژاکارد ساده چیست؟

همانطور که اشاره شد، معمولا پارچه ژاکارد با طرح های برجسته و شلوغ آن شناخته می شود. به همین دلیل ممکن است افراد تصور صحیحی از پارچه ژاکارد ساده نداشته باشند. مشخصه اصلی انواع ژاکارد، بافته شدن طرح در تار و پود آن است. در حقیقت اگر با پارچه ای رو به رو هستید که طرح های آن در بافت پارچه تنیده شدند، می توانید آن را در دسته ژاکارد قرار دهید. پارچه ژاکارد ساده طرح خاصی ندارد. در حقیقت این پارچه معمولا تنها الیاف برجسته و درشتی دارد. طرحدارترین مدل های آن دارای الیاف برجسته لمه در تار و پود پارچه است. که به آن پارچه ژاکارد ساده لمه یا شاین گفته می شود.

پارچه ژاکارد ساده چیست؟ | پارچه نگار

مدل های خاص این پارچه گاهی دارای طرح های بسیار ظریف و برجسته است. این طرح ها معمولا در ساده ترین نوع خود هستند. به عنوان مثال پارچه ژاکارد ساده ترک تنها الیاف درشتی دارد و بافت آن شبیه پارچه های کنفی است. اما دارای الیاف پلی استر بوده و به روش ژاکارد بافته شده است. در نتیجه تمام ویژگی های پارچه ژاکارد را دارد. یکی از مدل های ساده و جذاب دیگر این پارچه، پارچه ژاکارد پلیسه است. این پارچه دارای چین های پلیسه شکل نیست، بلکه سطح آن با برجستگی های خاص است. همین تفاوت های کوچک در جزئیات بافت پارچه باعث شده است به یکی از بهترین پارچه ها برای استفاده روزمره تبدیل شود.


حتما بخوانید: انواع پارچه مانتویی بهاره مقرون به صرفه را بشناسید


آشنایی با استایل مینیمال

استایل مینیمال در مورد حداقل هاست. حداقل طرح، رنگ و نقش در یک استایل به شما کمک می کند شیک و ساده به نظر برسید. در سالهای اخیر افراد زیادی به این سبک پوشش علاقمند شدند. در حقیقت ساده پوشی و استایل مینیمال تبدیل به یکی از ترندهای دنیای مد شده است. در نتیجه اگر ذاتا به سادگی علاقه دارید، بد نیست بدانید این روزها سادگی مد است. مشخصه اصلی لباس هایی که باید در این استایل انتخاب کنید، سادگی در طرح و رنگ و کاربردی بودن آنها به نظر می رسد. در حقیقت برای داشتن استایل مینیمال ابتدا باید به سراغ رنگ های خنثی بروید. انواع طیف خاکستری و بژ بهترین رنگ هایی هستند که می توانید در این استایل استفاده کنید.

آشنایی با استایل مینیمال

لباس های شما نیز باید باکیفیت و کاربردی باشند. به این معنا که بتوانید به راحتی آیتم های مختلف را با هم ست کنید و نگران استفاده مداوم از آنها نباشید. به عنوان مثال شما می توانید یک کت با پارچه ژاکارد ساده را به راحتی با شلوار جین یا کتان ست کنید. اگر مدل کت شما مناسب باشد، با دامن و پیراهن های بلند نیز ست می شود. یک شلوار بگ یا مام استایل با این پارچه نیز می تواند به پرکاربردترین لباس کمد شما تبدیل شود. با توجه به اینکه پارچه ژاکارد ساده دوام بالایی دارد و در رنگبندی متنوعی در بازار موجود است، می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای شما در استایل مینیمال باشد. در این استایل استفاده از اکسسوری های چشمگیر یا رنگ های متضاد چندان توصیه نمی شود. بهتر است در هنگام خرید پارچه ژاکارد ساده، تنها به یک پالت رنگی وفادار باشید.

مشاهده رنگبندی پارچه ژاکارد ساده مانتویی

 

معرفی 3 مدل پارچه ژاکارد ساده برای استایل مینیمال

از آنجایی که پارچه ژاکارد در اکثر مدل ها دارای طرح های ریز و درشتی است، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با سه مدل ساده و کاربردی از این پارچه آشنا کنیم. این مدل ها در دسته پارچه ژاکارد ساده قرار می گیرند زیرا نقش خیر کننده و برجسته ای ندارند. به دلیل داشتن همین ویژگی برای استفاده در استایل مینیمال بسیار مناسب خواهند بود.

پارچه ژاکارد ساده کجراه

معرفی 3 مدل پارچه ژاکارد ساده برای استایل مینیمال

یکی از خاص ترین مدل های پارچه ژاکارد ساده، ژاکارد کجراه است. این پارچه جذاب در نگاه اول خطوط کجراه زیبایی دارد. این خطوط کاملا همرنگ با زمینه پارچه بوده و به دلیل برجستگی، اندکی تیره تر به نظر می رسند. البته این برجستگی چندان زیاد نبوده و این پارچه در هنگام لمس زیردستی کاملا صاف و صیقلی دارد. به دلیل نوع بافت و دارا بودن الیاف مصنوعی، این پارچه درخشندگی اندکی نیز دارد که به زیبایی آن افزوده است. شما به راحتی می توانید در استایل مینیمال این پارچه را به عنوان پارچه طرحدار در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک شلوار طراحی شده با این پارچه را با یک مانتو ژاکارد شاین ساده یا کتان ست کنید.

پارچه ژاکارد پلیسه

مانتو مینیمال دخترانه

این پارچه نیز در دسته انواع ژاکارد ساده قرار می گیرد. برخلاف نامی که دارد، این پارچه فرم پلیسه شکل ندارد. بلکه تنها طراحی برجسته و خاص آن باعث شده است با نام ژاکارد پلیسه شناخته شود. استفاده از پارچه های دارای طرح های ظریف و تقریبا نامرئی در استایل مینیمال می تواند جلوه خاصی به استایل شما بدهد. در واقع توصیه می شود در استایل ساده، مینیمال و تک رنگ حتما از پارچه های خاص با الیاف برجسته استفاده کنید. به عنوان مثال در یک استایل زمستانی توصیه می شود به سراغ بافت های ضخیم با الیاف درشت بروید. در استایل تابستانی انواع لینن و پارچه های کنفی به دلیل داشتن بافت خاص، توصیه می شود. پارچه ژاکارد ساده پلیسه نیز به دلیل داشتن طرحی بسیار ساده و البته شیک و متفاوت، می تواند استایل مینیمال شما را دگرگون کند.

خرید پارچه ژاکارد شاین دار

پارچه ژاکارد ساده شاین

پارچه ژاکارد شاین

معمولا طرفداران استایل مینیمال برای انتخاب پارچه های مجلسی و مناسب استایل رسمی دچار مشکل می شوند. پارچه ژاکارد ساده شاین می تواند بهترین گزینه برای خانم های ساده پوش باشد. این پارچه شیک و دوست داشتنی تک رنگ و کاملا ساده است. میزان درخشندگی آن نیز بسیار اندک بوده و شما می توانید آن را به عنوان یک آیتم بسیار ساده و البته متفاوت به استایل خود اضافه نمایید. این پارچه برای دوخت انواع مانتو، شلوار و کت زنانه بسیار مناسب است. حتی می توانید با آن انواع دامن و پیراهن های ساده را نیز طراحی کنید. اگر به دنبال پارچه ای برای ست کردن با این پارچه هستید، انواع پارچه کتان و لینن کاملا مناسب خواهد بود. از این پارچه کاربردی می توانید در دوخت مانتوهای اداری و مجلسی نیز استفاده نمایید.

راهنمای شستشوی پارچه ژاکارد ساده

یکی از دلایلی که پارچه ژاکارد به محبوب ترین پارچه در صنعت مد تبدیل شده است، مراقبت و شستشوی آسان آن است. این ویژگی ژاکارد باعث شده است خانم های طرفدار استایل کژوال و مینیمال مانتوهای دوخته شده با این پارچه را با خاطری آسوده در استایل روزمره خود استفاده کنند. شما می توانید به دفعات پارچه ژاکارد ساده را با لباسشویی بشویید و از کیفیت رنگ و بافت آن لذت ببرید. در نظر داشتن نکات زیر می تواند به حفظ زیبایی لباس ژاکارد شما کمک کند.


مقاله مشابه: بهترین پارچه ها در طراحی استایل مینیمال


شوینده ملایم را فراموش نکنید

باید در نظر داشته باشید، پارچه ژاکارد به دلیل الیاف و نوع بافتی که دارد چندان آلودگی ها را به خود جذب نمی کند. در نتیجه برای شستشوی آن نیاز به شوینده های قوی و آب داغ ندارید. یک شوینده ملایم و آب با دمای متوسط به سادگی لباس شما را تمیز خواهد کرد. اگر لباس شما لک مشخصی به خود گرفته است، می تونید به مدت یک ربع آن را بخیسانید. سپس لکه گیری انجام داده و آن را درون لباسشویی قرار دهید.

به آبرفت و اتو رفت پارچه ژاکارد ساده توجه کنید

معمولا پارچه های دارای الیاف مصنوعی مانند پارچه ژاکارد، دچار آبرفت نمی شوند. اما این الیاف اگر در معرض دمای بالای آب یا اتو قرار بگیرند ممکن است اندکی تغییر سایز دهند. به همین دلیل در هنگام خرید و پیش از شستشو بهتر است در این مورد از فروشنده سوال بپرسید. به طور کلی بهتر است از برنامه شستشوی پارچه های حساس در ماشین لباسشویی، برای شستشوی ژاکارد استفاده نمایید.

با احتیاط اتو کشی کنید

یکی از دلایل محبوبیت پارچه ژاکارد، چروک پذیری اندک آن است. این پارچه به ندرت چروک می شود. در نتیجه در استفاده روزمره نیاز به اتو کشی مداوم آن ندارید. اگر لباس خود را تا نکنید و به صورت آویز در کمد نگه دارید، نیاز به اتو کشی نخواهید داشت. برای مراقبت بیشتر از الیاف پارچه در برابر دمای بالا، می توانید از یک پارچه نخی به عنوان محافظ استفاده نمایید. اتو کشی لباس به صورت پشت و رو نیز میزان آسیب دیدن احتمالی آن را به حداقل می رساند.

لباس را درون کاور نگه دارید

اگر قرار است برای طولانی مدت از لباس ژاکارد خود استفاده نکنید، بهتر است آن را درون کاور نگه دارید. کاورهای نایلونی یا پارچه ای از لباس شما در برابر گرد و خاک و حشرات موذی محافظت می کند. در نتیجه نیاز به شستشو و اتو کشی کمتری نیز خواهید داشت. سعی کنید این پارچه را به صورت آویزان در کمد قرار دهید. زیرا در صورت تا کردن ممکن است چروک های عمقی درون پارچه ایجاد شود که اتو کشی آن را سخت خواهد کرد.

منبع: goodonyou.eco

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا