پارچه شناسی

پارچه ژاکارد لمه، بهترین پارچه برای عید 1402

پارچه ژاکارد لمه یکی از محبوب ترین پارچه های مانتویی بهاره به حساب می آید. همانطور که می دانید، مدل های مختلف پارچه ژاکارد این روزها بازار را تسخیر کردند. پارچه ژاکارد لمه نیز در این میان یکی از پرفروش ترین مدل های ژاکارد است. زیبایی، ظرافت و درخشش خاص این پارچه جزو ویژگی هایی است که آن را برای به گزینه ای عالی برای مانتو عید 1402 تبدیل کرده است. در نتیجه اگر به دنبال پارچه ای شیک و متفاوت برای بهار پیش رو هستید، این پارچه می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر با این پارچه و کاربردهای آن آشنا شویم. مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما جذاب و الهام بخش باشد.

پارچه ژاکارد لمه چیست؟

احتمالا اولین سوالی که برای شما پیش می آید، این است که این پارچه دقیقا چه ویژگی هایی دارد. در هنگام مراجعه به بازار احتمالا با تنوع بی نظیری از انواع پارچه ژاکارد رو به رو  خواهید شد. قیمت ژاکارد با توجه به ضخامت و طرحی که دارد، مشخص می شود. اگر به پارچه های ساده و بدون طرح علاقه دارید، پارچه ژاکارد شاین برای شما مناسب خواهد بود. اگر به دنبال پارچه ای شلوغ و پر زرق و برق هستید، ژاکارد پفکی برای شما مناسب است. اما اگر به دنبال پارچه ای شیک، نه چندان ساده و نه خیلی شلوغ هستید، ژاکارد لمه را به شما توصیه می کنیم.

پارچه ژاکارد لمه چیست؟

این پارچه نیز مانند سایر مدل های ژاکارد دارای الیاف لمه است. در واقع به همین دلیل با نام ژاکارد لمه شناخته می شود. اما وجه تمایز آن طرح های نسبتا ساده آن است. این پارچه دارای الیاف ویسکوز بوده و با ضخامت های مختلفی تولید می شود. الیاف لمه به کار رفته در آن نیز معمولا طلایی، نقره ای و مسی رنگ است. این پارچه معمولا کشسانی نداشته و آهار متوسطی دارد. به همین دلیل از آن برای دوخت لباس های مجلسی راسته و انواع مانتوهای رسمی و مجلسی استفاده می شود. زیر دست این پارچه نیز با توجه به الیاف به کار رفته در آن، متغییر است.

قیمت پارچه ژاکارد لمه

آشنایی با ویژگی های پارچه ژاکارد لمه

پارچه ژاکارد لمه برای دوخت مانتو و انواع لباس های رسمی زنانه مناسب است. ویژگی های جذاب و منحصر به فرد آن می تواند بهترین دلیل برای انتخاب ژاکارد لمه در سال جدید باشد. اگر قصد دارید از این پارچه در استایل عید 1402 خود استفاده کنید، بد نیست با ویژگی های آن نیز آشنا شوید.

پارچه ژاکارد لمه، شیک و ساده

آشنایی با ویژگی های پارچه ژاکارد لمه

پارچه ژاکارد معمولا با طرح های برجسته و اغراق آمیز شناخته می شود. اگر طرفدار سادگی هستید و مایلید اندکی تغییر در استایل خود ایجاد کنید، پارچه ژاکارد لمه می تواند برای شما مناسب باشد. این پارچه تمام ویژگی های فوق العاده ژاکارد را دارد. مضاف بر این، طراحی آن معمولا شیک و ساده است. به همین دلیل می توانید از مانتویی با این پارچه در استایل روزمره و رسمی خود نیز بهره ببرید.

تنوع فوق العاده

تنوع فوق العاده

پیدا کردن پارچه طرح دار شیک می تواند اندکی چالش برانگیز باشد. پارچه های طرحدار معمولا شلوغ بوده یا جنس آنها به اندازه کافی ایستایی ندارد. پارچه ژاکارد لمه تنوع بی نظیری در طرح و رنگ دارد. الیاف درخشان به کار رفته در آن نیز زیبایی آن را صد چندان کرده است.


حتما بخوانید: پارچه ژاکارد مجلسی و استایل های ماکسیمال و پر زرق و برق


پارچه ژاکارد لمه، کاربردی

قیمت پارچه ژاکارد لمه نسبت به سایر مدل های ژاکارد طرحدار، مناسب تر است. به همین دلیل می توانید به راحتی از آن در دوخت لباس های مختلف استفاده نمایید. انواع کت، مانتو، کت و شلوار و شلوارهای تک زنانه با این پارچه قابل دوخت است. لباس های مجلسی، دامن و سارافون های جذابی نیز می توانید با این پارچه طراحی نمایید.

درخشش جذاب پارچه ژاکارد لمه

درخشش جذاب پارچه ژاکارد لمه

خانم ها معمولا از پارچه های درخشان استقبال می کنند. اما پیدا کردن یک پارچه مناسب با درخشندگی خاص برای دوخت مانتو مجلسی و رسمی می تواند دشوار باشد. درخشش خاص ژاکارد لمه کاملا به اندازه است. در نتیجه می توانید از یک مانتو دوخته شده با این پارچه، در موقعیت های مختلف استفاده نمایید. به علاوه، اگر به دنبال پارچه مجلسی ساده ای نیز هستید، ژاکارد لمه می تواند برای شما کاربردی باشد.

کیفیت بالا

کیفیت یک پارچه را الیاف به کار رفته در بافت آن مشخص می کند. دوام بالای یک پارچه می تواند معیار مهمی برای انتخاب آن باشد. پارچه ژاکارد لمه یکی از بهترین پارچه هایی است که می توانید برای دوخت مانتو روزمره از آن استفاده نمایید. این پارچه بر اثر شستشو گلوله گلوله نمی شود و تغییر رنگ نیز نخواهد داد. به همین دلیل تا مدت های می توانید از کیفیت و ایستایی آن لذت ببرید.

چروک پذیری اندک

یکی دیگر از فاکتورهایی که در هنگام خرید پارچه مجلسی یا مانتویی اهمیت دارد، میزان چروک پذیری پارچه است. پارچه ژاکارد لمه چروک پذیری اندکی دارد. به همین دلیل نیاز نیست در مهمانی ها نگران زیبایی استایل خود باشید. مهم تر اینکه، این پارچه به سرعت نیز اتو کشی می شود. به همین دلیل برای استفاده روزمره آن نیز دچار مشکل اتو کشی نخواهید شد.

خرید پارچه ژاکارد لمه برای مانتو

بدون آبرفت

معمولا پارچه های دارای الیاف مصنوعی دچار آبرفت نمی شوند. پارچه ژاکارد لمه نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته ممکن است این الیاف مصنوعی دچار اتو رفت شوند. یعنی در هنگام اتو کشی اندکی از طول یا عرض پارچه کاسته شود. برای اطمینان بیشتر می توانید از فروشنده در این مورد سوال کنید.

ایده دوخت پارچه ژاکارد لمه

اگر پس از آشنایی با ویژگی های فوق العاده پارچه ژاکارد لمه، قصد دارید از آن در استایل عید 1402 خود استفاده کنید، مطالعه ادامه مطلب می تواند برای شما مفید باشد. در ادامه قصد داریم با ارائه چند ایده به شما کمک کنیم به بهترین نحو از این پارچه در استایل خود بهره ببرید.

مانتو کتی با پارچه ژاکارد لمه

مانتو کتی با پارچه ژاکارد لمه

یکی از ترندهای محبوب سالهای گذشته، مانتو کتی بود. این ترند همچنان محبوب خانم های طرفدار مد است. اگر به پوشیدن کت علاقه دارید، یک مانتو کتی با ژاکارد لمه می تواند پرکاربردترین لباس شما باشد. این مانتوها دقیقا الگویی شبیه به کت های زنانه با قدی بلند دارند. البته شما می توانید با تغییر ابعاد یقه یا آستین، مدل های جذاب تری مخصوص خود طراحی کنید. مانتوهای کتی اورسایز یکی از بهترین ترندهای سال مناسب هر شکل اندامی است. اگر در میان تنه دارای اضافه وزن هستید، این مانتوها می توانند کمر شما را پنهان کنند. اگر اندام لاغری دارید و مایلید کمی چاق به نظر برسید نیز ایده خوبی برای شما هستند.

دامن

دامن

یکی از محبوب ترین لباس های زنانه برای دید و بازدید عید و میهمانی های خانوادگی، دامن است. انتخاب یک پارچه مناسب می تواند دامن شما را به یک آیتم شیک و خاص تبدیل کند. پارچه ژاکارد با ایستایی فوق العاده ای که دارد، گزینه ای عالی برای دوخت دامن های چین دار محسوب می شود. علاوه بر این، شما می توانید دامن های کاملا تنگ و ماکسی را نیز با این پارچه طراحی کنید. اگر پایین تنه ظریفی دارید، باید به دنبال ژاکارد لمه با طرح های درشت بگردید. این پارچه با طرح های عمودی و ظریف به شما کمک می کند بلند و کشیده به نظر برسید.

مشاهده جدیدترین طرحهای پارچه ژاکارد لمه

شلوار ترند سال

شلوار ترند سال

استفاده از شلوارهای طرحدار در سالهای اخیر مورد توجه خانم های شیک پوش قرار گرفته است. این شلوارهای خاص می توانند نشانگر سلیقه متفاوت و جسور شما باشند. شما می توانید با انتخاب یک طرح مناسب از میان طرح های متنوع پارچه ژاکارد لمه، یک شلوار زیبا داشته باشید. این شلوار به راحتی استایل ساده شما را دگرگون خواهد کرد. بد نیست شلوار طرحدار خود را به عنوان آیتم اصلی در نظر بگیرید. برای انتخاب مانتو، شومیز و سایر آیتم ها از رنگ های داخل طرح پارچه شلوار استفاده نمایید. سعی کنید سایر لباس های خود را کاملا ساده و تک رنگ انتخاب کنید. این کار به شما کمک می کند استایلی شیک و درخشان داشته باشید.

لباس مجلسی با پارچه ژاکارد لمه

لباس مجلسی با پارچه ژاکارد لمه

یکی از بهترین و مقرون بصرفه ترین پارچه هایی که می توانید برای لباس مجلسی انتخاب کنید، ژاکارد است. این پارچه دوست داشتنی در دوخت لباس های مختلف کاربرد خواهد داشت. انواع کت و دامن، کت و شلوار و لباس های ماکسی را می توانید با آن طراحی کنید. ژیله، سارافون و پیراهن های مجلسی عروسکی نیز با این پارچه بسیار خیره کننده و خاص خواهند بود. اگر طرفدار ست های مادر و دختر در لباس مجلسی هستید، این پارچه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. می توانید با ژاکارد لمه یک سارافون یا پیراهن عروسکی زیبا برای کودک خود بدوزید.

منبع: www.masterclass.com

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا