استایلپاییز و زمستان

پیشنهاد 5 کلاه زمستانی و آشنایی با پارچه های آن

اگر زمستان از فصل های محبوب شما است احتمالا به استایل های این فصل نیز علاقه مند هستید. اگر به دنیای مد و فشن نیز علاقه دارید اکسسوری ها در جایگاه ویژه ای برای شما قرار دارند. کلاه از جمله اکسسوری هایی است که از دیرباز تا امروز مورد توجه و استفاده بوده است. همچنین ممکن است پس از مدتی احساس کنید استایل تازه ای برای زمستان خود نیاز دارید. استفاده از کلاه های مختلف این امکان را برای شما فراهم می کند تا در استایل های جذاب خود تنوع بیشتری ایجاد کنید. شاید شما بتوانید رنگ استایل خود را به همراه کلاه شیک خود ست کنید. به این صورت می توانید از روزهای زمستانی با طراحی استایلی جدید لذت ببرید. مطالعه این مطلب به شما کمک می کند 5 کلاه مناسب و پارچه های زیبای آن را برای خوش پوش شدن در بیشتر روز سرد زمستانی پیش رویتان را بشناسید.

خرید پارچه کشمیر

کلاه بِرِت یا بِرِه (Beret Hat) کلاهی برای استایل های کلاسیک

کلاه بِرِت یا بِرِه (Beret Hat) کلاهی برای استایل های کلاسیک

کلاه برت معمولا با دست تولید می گردد. کلاه برت در ابتدا در کشورهای فرانسه، اسپانیا و اسکاتلند مورد استفاد قرار می گرفت. این کلاه به عنوان یک نماد انقلابی نیز شناخته می شود. یکی دیگر از ویژگی هایی که این کلاه دارد و باعث خاص شدن آن می شود، بدون درز بودن آن است. همان گونه که پیش تر گفته شد، کلاه برت یک کلاه گرد و بدون لبه است. چون با دست دوخته می شود بدون درز نیز می باشد و این موضوع بر زیبا و شیک بودن آن می افزاید.

پارچه مورد استفاده برای این کلاه از جنس پشم است. پشم برای فصول سرد مناسب است. البته می توان برای دوخت آن به پارچه کشمیر (توییت) و نمد اشاره کرد. در ادامه با پارچه کشمیر بیشتر آشنا می شویم. اگر دوست دارید با کلاه برت یک استایل شیک داشته باشید می توانید این کلاه را با لباس های کلاسیک به خوبی ست کنید.


بیشتر بخوانید: 8 مدل پالتو طرحدار زنانه برای زمستان 1402 + 25 ایده استایل


با پارچه توییت برای دوخت کلاه برت بیشتر آشنا شوید

پارچه توییت پارچه زمستانی بسیار زیبا و پرتنوعی است. مواد اولیه اصلی پارچه توییت، موی بز است. پارچه توییت بر اساس جنس پارچه و درصد به کارگیری موی بز در آن، دسته بندی می شود. موی بز اصیل کشمیری لطیف و زیبا، اما بسیار کمیاب است. به همین دلیل به ندرت می توانید یک کشمیر اصل با درصد بالا بیابید. درصد مورد استفاده از موی بز در کنار پشم گوسفندی که در پارچه به کار می رود، نوع و اصالت آن پارچه را مشخص می کند. شما می توانید برای استایل های زمستانه و کلاسیک خود برای دوخت کلاه برت از مدل های طرح دار یا ساده آن استفاده کنید. پارچه توییت با ترکیبی از نخ های پشمی رنگی بافته می شود. دوام پارچه توییت مخصوصا پارچه توییت از نوع ضخیم آن برای کلاه بسیار مناسب است. در نتیجه می تواند گزینه مناسبی برای دوخت کلاه برت باشد.

قیمت پارچه توییت چهارخونه

کلاه زمستانی فلت یا تخت (Flat cap) کلاه دیوید بکام

کلاه زمستانی فلت یا تخت (Flat cap) کلاه دیوید بکام 

یکی دیگر از کلاه های زیبا و شیک مناسب فصل سرد، کلاه فلت یا تخت است. کلاه فلت یک کلاه گرد با لبه سفت کوچکی در جلو است. داخل کلاه معمولا برای راحتی و بیشتر از آستر استفاده می شود. این کلاه در ابتدا به عنوان کلاه روزمره آقایان مخصوصا افراد مسن به بازار عرضه شد. اما با گذشت زمان از سال 1920 توسط مردان جوان شیک پوش هم مورد استفاده قرار گرفت. در اواخر قرن 20 و اوایل قرن 21 شخصیت های برجسته بریتانیا از جمله دیوید بکام، گای ریچی، ریچارد بلک وود کلاه تخت بر سر گذاشتند. استفاده از این کلاه برای برخی ورزش ها مانند گلف نیز رایج است.

کلاه فلت زیبایی استایل کژوال را برای بانوان خوش سلیقه دو چندان می کند. استفاده از این کلاه با شال گردنی از جنس پارچه کشمیر می تواند ایده خوبی برای شما باشد. جنس کلاه فلت اغلب از پشم (پارچه کشمیر، نمد)، پارچه فاستونی و یا پنبه است. اغلب این کلاه برای فصل های پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرد.

 با پارچه فاستونی برای دوخت کلاه فلت بیشتر آشنا شوید

از جمله پارچه هایی که در استایل های پاییزه کاربرد دارد، پارچه فاستونی است. مواد اولیه برای فاستونی شامل ترکیبی از پشم و پلی استر یا ترکیب پشم و کرک است. پارچه فاستونی پارچه پشمی ساده ای است که برای دوخت کت و شلوار، دامن زیبا و کلاه فلت و سایر لباس های مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می گیرد. البته گاهی وقتی برای خرید پارچه فاستونی اقدام می کنید، ممکن هست، پارچه نخی ای به عنوان پارچه فاستونی به شما پیشنهاد شود که پارچه فاستونی نخی است. پارچه فاستونی می تواند در وزن های مختلف و ساده یا طرح دار باشد. با پارچه فاستونی می توانید برای فصل های سرد پیش رو کلاه فلت زیبا بدوزید و استایل خود را کامل کنید.

کلاه زمستانی چولو (Chullo Hat) کلاهی زیبا و راحت

کلاه زمستانی چولو (Chullo Hat) کلاهی زیبا و راحت

کلاه چولو هزاران سال است که در منطقه کوه آند (آمریکای جنوبی) توسط مردم بومی پوشیده می شود. این کلاه از پشم آلپاکا، لاما و ویکونیا (نوعی لاما) پشم گوسفند تهیه می شود. این کلاه شبیه به یک کلاه بافتنی است. شما می توانید این کلاه را با پارچه تدی هم بدوزید. کناره های کلاه چولو دو تکه اضافی به عنوان گوش گیر دارد. به گوش گیرها دو تکه بند جهت بستن در زیر چانه وصل شده، تا سر را بیشتر گرم نگه دارد. استفاده از چولو برای استایل های راحت و گرم زمستانه شما بسیار ایده جذابی است.

با پارچه تدی برای دوخت کلاه چولو بیشتر آشنا شوید

برای بامزه تر شدن استایل تان می توانید از پارچه تدی استفاده کنید. پارچه تدی مانند پشم گوسفند است. این پارچه سطح بسیار نرم و گرم و پرز های فرفری همانند پشم گوسفند دارد. شاید سوال شود پارچه تدی و پارچه خز چه تفاوتی با یکدیگر دارند. در جوابتان می توان گفت پرز پارچه تدی نسبت به پارچه خز کوتاه تر است. الیاف پارچه خز بسیار شبیه به موی حیواناتی مانند گربه است. الیاف به کار رفته در پارچه تدی عبارتند از: پنبه، پشم، پلی استر، اکرلیک و ترکیبی از این الیاف است. پارچه تدی به دلیل ویژگی هایی مانند ایستایی، لطافت، تنفس پذیری گزینه مناسبی برای دوخت کلاه چولو است.

کلاه زمستانی تِرپِر (Trapper Hat) یا آشانکا کلاهی از روسیه

کلاه زمستانی تِرپِر (Trapper Hat) یا آشانکا کلاهی از روسیه

چهارمین کلاه جذاب معرفی شده کلاه ترپر یا آشانکا است. در نگاه اول سوالی که ممکن است برای شما مطرح شود شباهت کلاه آشانکا با کلاه چولو است اما تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. اصلی ترین تفاوت بال های کلاه آشانکاست که می توان آن ها را به تاج کلاه بست. تفاوت دیگر در جنس کلاه آشانکاست که اغلب از پارچه خز و گاهی پارچه چرم طراحی می شود.

کلاه آشانکا در مناطق سردسیر استفاده می شود. یک راه دیگر برای پوشیدن این کلاه این است که لبه ها را به عقب خم کنید و آن ها را پشت سر ببندید که به آن (سبک اسکی) می گویند. کلاه خلبانی نمونه چرم کلاه آشانکا است که اغلب از پارچه چرم یا جیر دوخته می شود. برای داشتن استایلی جدید می توانید کلاه آشانکای خز را با پالتو های رسمی که لبه های یقه آن هم از خز استفاده شد بپوشید. اگر مشتاق پوشیدن سبک های رسمی نیستید می توانید کلاه آشانکای چرم را با کاپشن و کت های چرم کوتاه ست کنید.

با پارچه خز برای دوخت کلاه آشانکا بیشتر آشنا شوید

تاریخچه استفاده از پارچه خز به ابتدای تاریخ و انسان های اولیه بر می گردد. با نزدیک شدن به فصل سرد و زیبای پاییز و زمستان اشتیاق خانم های خوش استایل برای داشتن یک کلاه زیبا با پارچه خز بیشتر می شود یکی از پارچه های پر طرفدار برای کلاه آشانکا می تواند پارچه شیک خز باشد. از آن جایی که پارچه خز، پارچه فاخر و لوکسی محسوب می شود به زیبایی دو چندان استایل شما کمک می کند. از ویژگی های پارچه خز می توان به دوام بالا، نیاز نداشتن به اتوکشی، عدم چروک پذیری و خوش دوخت بودن آن اشاره کرد. گرما و لطافت پارچه خز شما را ترغیب به داشتن یک کلاه آشانکای زیبا می کند.

کلاه زمستانی کِلاش یا کِلاچ (Cloche Hat) کلاه زنان فرانسه

کلاه کلاش در سال 1904 توسط کرولاین رباکس (Caroline Reboux) طراح، تولید شده و در دهه 1920 میلادی به محبوبیت رسید و تا سال 1933 از ترند های پرطرفدار در میان خانم ها بود. این کلاه مشابه یک زنگوله است(Choch) در زبان فرانسوی به معنای زنگوله است و به خاطر لبه های کوچک جذاب و شکل گرد آن، چهره را به شکلی منحصر به فرد و در عین حال متعادل قاب می کند. کلاه کلاش جذاب و شیک، حسی زنانه به استایل شما می دهد. میزان تزیینات که شامل تور، روبان، جواهردوزی و … هستند با توجه به موقعیت و مناسبت متغییر خواهند بود. جنس این کلاه برای زمستان از پارچه نمدی، پارچه مخمل یا جیر است.

خرید پارچه مخمل کره ای

با پارچه مخمل برای دوخت کلاه کلاش بیشتر آشنا شوید

پارچه مخمل ظاهری کاملا خیره کننده و جذاب و کیفیتی مناسب دارد. به همین خاطر می تواند پارچه مناسبی برای کلاه شیک کلاش بخصوص مدل مجلسی و مهمانی خانم های خوش پوش باشد. پارچه مخمل در دسته پارچه های کلاسیک قرار دارد. منظور از کلمه کلاسیک به این معناست که محدود به استایل یا زمان خاصی نیست. از دیرباز تا به امروز پارچه مخمل مورد استفاده بوده است. پارچه مخمل از الیاف مختلف پلی استر و ریون تولید می شود.

منابع: https://hatguide.co.uk

4.7/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا