پارچه شناسی

پارچه مخمل کبریتی چاپی چیست + ایده دوخت آن

با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوا فروش پارچه های ضخیم و گرم افزایش می یابد. یکی از پارچه هایی که در این فصل فروش زیادی دارد، پارچه مخمل کبریتی است. پارچه مخمل کبریتی یکی از بهترین و مناسب ترین پارچه ها برای فصل پاییز است. مخمل کبریتی ساده و بدون طرح یکی از پارچه های معروف است که حتما با آن آشنایی دارید. اما جالب است بدانید که پارچه مخمل کبریتی تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارد. از این رو قصد داریم شما را با مدل طرحدار این پارچه یعنی پارچه مخمل کبریتی چاپی آشنا کنیم. پس اگر به پارچه های چاپی و طرحدار علاقه دارید، خواندن این مقاله برای شما مفید است و می تواند در انتخاب پارچه به شما کمک کند.

پارچه-مخمل-کبریتی-چاپی

روش چاپ طرح و نقش بر روی این پارچه چگونه است؟

برای چاپ طرح بر روی پارچه های مخمل کبریتی از روش سابلیمیشن استفاده می شود. این روش به روش چاپ دیجیتال معروف است. در این روش طرح مورد نظر از روی کاغذ به کمک فشار و گرما به پارچه منتقل می شود. چاپ سابلیمیشن به روش چاپ با تصعید رنگ نیز شناخته می شود. از این روش برای چاپ طرح بر روی پارچه به فراوانی استفاده می کنند. از ویژگی های مهم این روش چاپ پارچه، کیفیت و ماندگاری بالای طرح نهایی است.

ویژگی های پارچه مخمل کبریتی چاپی

پارچه مخمل کبریتی چاپی زیر مجموعه مخمل کبریتی ساده است. اما این دو پارچه با هم تفاوت هایی نیز دارند. پس لازم است با این پارچه و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

مخمل-کبریتی-پرینت

ظاهر پارچه مخمل کبریتی چاپی

بیس و پایه پارچه مخمل کبریتی چاپی، مخمل کبریتی است. از این رو این پارچه ظاهر ماتی دارد. با چاپ طرح های مختلف بر روی این پارچه و انجام فرآیندهای بخصوصی پارچه مخمل کبریتی چاپی تولید می شود. اما این دو پارچه تفاوت هایی به غیر از طرح و رنگ نیز با یکدیگر دارند. خطوط راه راه این پارچه در مقایسه با پارچه مخمل کبریتی ساده کوبیده تر است. پس پارچه مخمل کبریتی چاپی ظاهر صاف تر و یکدست تری دارد. در نتیجه این پارچه به نسب مخمل کبریتی ساده پرز کمتری دارد. از طرفی پشت پارچه مخمل کبریتی چاپی سفید رنگ است و با پارچه مخمل ساده تفاوت دارد.

قیمت پارچه مخمل کبریتی چاپی

ضخامت پارچه مخمل کبریتی چاپی

اگر بتوانید دو پارچه مخمل کبریتی ساده و چاپی را در کنار قرار دهید، به خوبی متوجه ضخامت کمتر مخمل کبریتی چاپی خواهید شد. وزن و ضخامت این پارچه به نسبت پارچه مخمل کبریتی ساده کمتر است. همانطور که گفته شد علت آن این است که این پارچه در فرآیند تولید کوبیده شده و ضخامت آن کم می شود. اما با این حال همچنان این پارچه جزو پارچه هایی دسته بندی می شود که ضخامت و گرمای مناسب برای روزهای سرد پاییز را دارند.


پیشنهاد ما: 5 ایده برای پوشیدن شلوار مخمل کبریتی در پاییز + عکس


ایستایی پارچه مخمل کبریتی چاپی

از آنجایی که مخمل کبریتی ساده ضخامت به نسبت زیادی دارد برای دوخت مدل های آهاردار بیشتر استفاده می شود. اما مخمل کبریتی چاپی به اندازه مخمل کبریتی ساده ضخیم و خشک نیست. ضخامت کمتر مخمل کبریتی چاپی باعث می شود که این پارچه برای دوخت مدل هایی که به ایستایی متوسطی نیاز دارند مناسب تر باشد. انعطاف مناسب و لطافت این پارچه آن را به یک پارچه فرم پذیری تبدیل کرده است.

خوش دوخت بودن و اتوکشی راحت این پارچه

پارچه هایی که دوخت سختی دارند، می توانند در زمان دوخت شما را به زحمت بیاندازند. همانطور که می دانید مخمل کبریتی ساده جزو پارچه های خوش دوخت محسوب می شود. اما از آنجایی که مخمل کبریتی چاپی فرم پذیری و ریزش بیشتری دارد دوخت آن راحت تر است. این موضوع برای دوزندگان مبتدی بسیار حائز اهمیت است. کافی است یک بار دوخت این پارچه را امتحان کنید تا به خوبی متوجه خوش دوخت بودن آن بشوید. اگر نگران اتوکشی و چروک پذیری این پارچه هستید، باید بدانید که پارچه مخمل کبریتی چاپی چروک پذیری بسیار کمی دارد. پس می توانید با خیال راحت از آن برای دوخت لباس های خود استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

دوام و استحکام پارچه مخمل کبریتی چاپی

یکی از نکاتی که در زمان انتخاب یک پارچه اهمیت زیادی دارد، کیفیت و دوام بالای آن است. پارچه هایی که از کیفیت کمی برخوردار هستند، بعد از چند بار استفاده و یا شستشو کیفیت اولیه خود را از دست می دهند و دیگر قابل استفاده نیستند. الیاف مرغوب پارچه مخمل کبریتی خیال شما را از این بابت راحت می کند. این پارچه جزو پارچه های با دوام طبقه بندی می شود و می تواند از آن باخیالی آسوده در طول فصل پاییز استفاده کنید.

الیاف و بافت پارچه مخمل کبریتی چاپی

زیر دست این پارچه مخملی، لطیف و نرم است. کافی است یک بار آن را با سرانگشتان خود لمس کنید تا به خوبی متوجه این موضوع بشوید. به همین خاطر مخمل کبریتی طرحدار جزو پارچه هایی محسوب می شود که دوستدار پوست شما هستند. این پارچه به خوبی از پوست شما مراقبت می کند و در استفاده بلند مدت به آن آسیبی وارد نمی کند. اگر پشت پارچه مخمل کبریتی چاپی را ملاحظه کنید متوجه نرمی و الیاف آن خواهید شد. همانطور که گفته شد پشت این پارچه سفید است و الیاف آن را می توانید از پشت پارچه به خوبی ملاحظه کنید. از آنجایی که درصد پلی استر این پارچه به نسبت پارچه مخمل کبریتی ساده بیشتر است و می توانید پلی استر زیاد این پارچه را از قسمت پشت آن به خوبی متوجه شوید.

نحوه نگهداری از پارچه مخمل کبریتی چاپی

نحوه-نگهداری-از-پارچه-مخمل-کبریتی-چاپی

نگهداری از این پارچه نیاز به کمی دقت دارد. اما اصلا جای نگرانی نیست. تنها کافی است چند نکته ساده را رعایت کنید. بعد از آن می توانید از کیفیت و ماندگاری این پارچه مطمئن باشید.

  • لباس های تهیه شده از این پارچه را ترجیحا با دست بشویید.
  • اگر از ماشین لباسشویی برای شستشو استفاده می کنید، لباس های خشن و اجسام تیز را جدا کنید.
  • از شوینده های قوی و سفید کننده ها استفاده نکنید.
  • زمان شستشو را به حداقل برسانید.
  • بعد از دوخت اجازه دهید لباس به صورت کامل خشک شود و بعد از آن لباس خود را جمع کنید.
  • پارچه مخمل کبریتی چاپی چروک پذیری کمی دارد، پس نیاز به اتوکشی زیاد ندارد.
  • اگر پارچه شما به اتوکشی احتیاج دارد، آن را پشت و رو و به کمک یک پارچه واسطه اتوکشی کنید.
  • لباس های خود را در هوای آزاد و به دور از اجسام تیز و برنده نگهداری کنید.

ایده دوخت پارچه مخمل کبریتی چاپی

اگر به پارچه های طرح دار برای ساخت یک استایل پاییزه علاقه دارید، مخمل کبریتی چاپی برای شما است. در این قسمت شما را با چند آیتم جذاب که با این پارچه می توانید تهیه کنید آشنا خواهیم کرد.

بلوزهای تک جذاب با مخمل کبریتی چاپی

بلوزهای-تک-جذاب-با-مخمل-کبریتی-چاپی

یکی از آیتم هایی که می تواند در استایل شما تنوع و زیبایی منحصر به فردی ایجاد کند، بلوزهای تک هستند. پارچه مخمل کبریتی چاپی یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت بلوز است. ویژگی های منحصر به فرد این پارچه نظیر ایستایی متوسط و خوش دوخت بودن، این پارچه را به یک پارچه مناسب برای دوخت بلوز تبدیل می کند. از این بلوزها می توانید در استایل های کژوال به خوبی بهره ببرید. نحوه ست کردن این بلوزها نیز بسیار راحت است. بهترین انتخاب برای ست شدن با آن ها شلوارهای جین یا کتان مشکی هستند. برای قسمت کفش بهتر است از کفش های اسپرت استفاده کنید.

خرید پارچه مخمل کبریتی طرحدار

کت های زیبا

کت-های-کاربردی

کت همیشه در کمد لباس خانم ها جایگاه ویژه ای دارد. از کت می توانید به عنوان یک آیتم کاربردی در استایل های پاییزه خود بهره ببرید. پارچه ای که برای کت انتخاب می کنید باید ایستایی خوبی داشته باشد. پارچه های لخت به ندرت برای دوخت کت استفاده می شوند. پارچه مخمل کبریتی چاپی از جمله پارچه هایی است که ایستایی لازم برای دوخت کت را دارد. اگر به دنبال یک استایل رسمی برای شرکت در مهمانی ها هستید بهتر است کت خود را با دامن مخمل کبریتی ساده و یک جفت چکمه جیر ست کنید. اما برای استفاده روزانه و مهمانی های خودمانی کاج و صندل گزینه های بهتری هستند.

پیراهن های بلند دوست داشتنی

پیراهن-های-بلند-دوست-داشتنی

اگر در روزهای سرد پاییز قصد دارید برای استفاده در منزل یا دورهمی های خودمانی یک استایل جذاب دشاته باشید، بهتر است مستقیم به سراغ پیراهن های بلند بروید. پبراهن های بلند قد شما را کشیده تر نشان می دهد و باعث می شود لاغرتر به نظر برسید. استفاده از پارچه مخمل چاپی برای دوخت پیراهن های بلند باعث می شود دامن پیراهن شما کمی پف تر و فانتزی تر به نظر برسد. برای ست کردن این پیراهن های دوست داشتنی بهتر است از یک شومیز یا پولیور سفید بهره ببرید.

شلوارهای کاربردی با مخمل کبریتی چاپی

شلوارهای-کاربردی-با-مخمل-کبریتی-چاپی

شلوار به عنوان یک آیتم کاربردی در استایل های پاییزه به شمار می آید. از آنجایی که در اکثر استایل ها از شلوار استفاده می شود، می توانید از آن در طول پاییز استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. پارچه شلوار شما باید کمی آهاردار باشد. پارچه مخمل کبریتی چاپی یکی از کاربردی ترین پارچه های پاییزه برای دوخت شلوار است. طرح های چاپی روی این پارچه می تواند رنگ و بوی تازه ای به استایل شما ببخشد. این شلوارها را می توانید با کت های ساده و یا شومیزهای تک رنگ ست کنید. برای انتخاب کفش دست شما باز است. می توانید از کالج، کفش های اسپرت و یا چکمه در استایل خود استفاده کنید.

سارافون های شیک با پارچه مخمل کبریتی

سارافون-های-شیک-با-پارچه-مخمل-کبریتی

سارافون یکی از لباس های است که خانم ها و دختران جوان به آن علاقه زیادی دارند. شاید تصور کنید که از این آیتم فقط در روزهای گرم سال می توانید استفاده کنید. اما اگر پارچه ای ضخیم و گرم خریداری کنید، می توانید با آن یک سارافون زیبا برای خود بدوزید. پارچه مخمل کبریتی چاپی یکی از پارچه های ضخیم و گرم است که می توانید آن را در کنار پولیورهای بافت استفاده کنید و گرمای آن را چندین برابر کنید.

بلوز و شلوارهای پرفروش با مخمل کبریتی چاپی

بلوز-و-شلوارهای-پرفروش-با-مخمل-کبریتی-چاپی

بلوز و شلوارهای مخمل کبریتی چاپی می تواند کار شما را برای ساخت یک استایل پاییزه راحت کند. تنها کافی است از یک جفت کفش مناسب برای تکمیل استایل خود استفاده کنید. اگر قصد دارید گرمای این ست زیبا را بیشتر کنید، بهتر است از آسترکشی برای آن بهره ببرید. یقه های انگلیسی، مردانه و آمریکایی می توانند گزینه های مناسبی برای بلوز شما باشند. با دوخت این یقه ها ست شما حالت رسمی تری پیدا خواهد کرد. کفش های اسپرت و کفش های پاشنه کوتاه می توانند گزینه های مناسبی برای تکمیل استایل شما باشند.

پیراهن های آستین دار فانتزی

پیراهن-های-آستین-دار-فانتزی

اگر به پوشیدن شومیز در زیر پیراهن خود علاقه ای ندارید بهتر است از پیراهن های آستین دار استفاده کنید. پارچه ای که برای دوخت این پیراهن ها استفاده می کنید باید قابلیت فرم پذیری و دوخت مدل های فانتزی را داشته باشد. پارچه مخمل کبریتی چاپی یکی از پارچه های خوش دوخت است که می توانید از آن برای دوخت پیراهن های دخترانه خود استفاده کنید. آستین های پفکی و دامن های کلوش با این پارچه فرم جذابی پیدا خواهند کرد. نیم بوت ها کوتاه جیر می توانند استایل شما را فانتزی تر جلوه بدهند.

منبع: https://www.croftmill.co.uk/corduroy-and-needlecord-fabric

4.6/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا