استایلروزمره و کاربردی

آشنایی با 5 پارچه خنک مانتویی برای تابستان 1403

با گرم شدن هوا و فرارسیدن فصل تابستان تقاضا برای خرید پارچه های خنک بخصوص پارچه خنک مانتویی چندین برابر می شود. یکی از بدترین تجربه ها در فصل تابستان عرق کردن زیاد به خاطر انتخاب مانتو و پارچه مانتویی اشتباه است. پارچه هایی که از ضخامت زیادی برخوردار هستند برای استفاده در روزهای گرم سال مناسب نیستند. پارچه انتخابی شما باید از ضخامت کمی برخوردار باشد تا بتواند جریان هوا را به خوبی منتقل کند. در کنار ضخامت کم و تنفس پذیری مناسب، پارچه انتخابی شما باید جذب بالایی داشته باشد. جذب بالای رطوبت باعث می شود که شما بر روی پوست خود احساس خیسی نداشته باشید. این دو ویژگی در کنار هم باعث ایجاد احساس خنکی بر روی پوست شما می شوند. داشتن مانتو خنک یکی از امور واجب برای بانوان محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با 5 پارچه خنک مانتویی آشنا کنیم.

خرید وال خامه دوزی

بهترین پارچه خنک مانتویی کدام است؟

حتما تا الان متوجه ضرورت استفاده از پارچه های خنک برای خانم ها در فصل تابستان شدید. پارچه های ضخیم و گرم مطمئنا باعث عرق کردن زیاد و ایجاد بوی بد بر روی بدن شما می شوند. همچنین این پارچه ها ممکن است با مواد اولیه نامرغوبی که دارند به پوست شما نیز آسیب وارد کنند و باعث عرق سوز شدن آن بشوند. خواندن این مطلب و آشنایی با پارچه های مناسب می تواند کمک زیادی به شما در انتخاب بهترین پارچه خنک مانتویی بکند. پس با ما همراه باشید و این فرصت را از دست ندهید.


پیشنهاد خواندنی: 6 مدل لباس با پارچه حریر برای فصل بهار


پارچه لینن انتخابی بی نظیر برای روزهای گرم

زمانی که صحبت از پارچه مانتویی خنک می شود اسم های زیادی به گوش شما می رسد. اما در این بین اسم بعضی از پارچه ها بیشتر تکرار می شود. این موضوع به آن معنا است که این پارچه ها طرفدار بیشتری دارند و استقبال مردم برای خرید آن ها بیشتر است. یکی از معروف ترین پارچه های تابستانه پارچه لینن است. پارچه لینن در ابتدا به دلیل زیبایی ظاهری خود در بین خانم ها محبوبیت بالایی پیدا کرد. اما با گذشت زمان مزون داران و طراحان لباس متوجه شدند که این پارچه خنک مانتویی از کیفیت بالایی برخودار است. به همین دلیل امروزه پارچه لینن به یکی از محبوب ترین پارچه ها در بین طراحان لباس و خانم ها خوش پوش تبدیل شده است. به جرات می توان گفت پارچه لینن ساده و پارچه لینن طرحدار را می توانید به راحتی در تمام فروشگاه های پارچه پیدا کنید.

پارچه-لینن-انتخابی-بی-نظیر-برای-روزهای-گرم

برای تولید این پارچه خنک مانتویی از الیاف گیاهی استفاده می شود. برای مثال در تولید پارچه لینن از پنبه، کنف و کتان استفاده می کنند. در بعضی موارد برای کاهش چروک پذیری این پارچه از پلی استر و نایلون نیز در ترکیبات پارچه لینن بهره می برند. الیاف طبیعی موجود در این پارچه می تواند از پوست شما به خوبی مراقبت کند. ایستایی پارچه لینن متوسط است. این پارچه ریزش دار محسوب نمی شود. اما این موضوع به این معنی نیست که پارچه لینن ایستایی کتی دارد. همین موضوع باعث شده است تا طیف کاربرد و استفاده از پارچه لینن بسیار گسترده باشد. امروزه از این پارچه برای تولید شومیز، دامن، شلوار، مانتو و غیره بهره می برند. پارچه لینن چروک پذیری کمی دارد. از این رو می توانید بدون نگرانی از بابت بد فرم شدن این پارچه ساعت ها از آن استفاده کنید.

خرید پارچه لینن مانتویی

مانتو با پارچه شانتون، انتخابی هوشمندانه و شیک

شانتون یکی دیگر از پارچه های مورد علاقه خانم های جوان است. اگر پوست حساسی دارید و به دنبال یک پارچه مانتویی خنک می گردید بهتر است این بار پارچه شانتون را امتحان کنید. پارچه شانتون از الیاف نخی و کنفی تولید شده است. الیاف گیاهی به کار رفته در این پارچه دوستدار پوست شما هستند و می توانند به خوبی از آن محافظت کنند. پارچه شانتون جزو پارچه های ضد حساسیت طبقه بندی می شود. اما در نمونه هایی از این پارچه نیز از پلی استر استفاده می شود. از این پارچه خنک مانتویی می توانید برای دوخت انواع مدل ها بهره ببرید. وزن کم پارچه شانتون از دیگر ویژگی های آن محسوب می شود. این پارچه وزن بسیاری کمی دارد، از این رو می توانید انواع مدل های چند لایه را با آن بدوزید بدون اینکه نگرانی از بابت سنگین شدن مانتو خود داشته باشید.

مانتو-با-پارچه-شانتون-نخ-انتخابی-هوشمندانه-و-شیک

رنگ بندی کامل پارچه شانتون از دیگر ویژگی های مهم آن است. این پارچه خنک مانتویی در رنگ های متنوعی تولید می شود و می تواند تمامی سلیقه ها را پوشش دهد. پارچه شانتون نسبت به پارچه لینن ایستایی بیشتری دارد. از این رو می توانید انواع یقه های انگلیسی، آرشال و آمریکایی را با آن بدوزید. تنفس پذیری فوق العاده پارچه شانتون آن را به یک پارچه خنک مانتویی پرفروش و محبوب تبدیل کرده است. در کنار این ویژگی ها مقرون بصرفه بودن پارچه شانتون هم در پرفروش بودن آن بی تاثیر نیست. به عبارتی تمامی این ویژگی ها شانتون را به یک پارچه خنک مانتویی ایدئال تبدیل کرده است. پلی استر به کار رفته در پارچه شانتون از آبرفت این پارچه جلوگیری می کند. به همین دلیل نگرانی از بابت کوتاه شدن آن بعد از شستشو نخواهید داشت.

استایلی متفاوت با پارچه کراش

پارچه کراش پارچه خنک مانتویی است که ممکن است اسم آن را کمتر شنیده باشید. این پارچه خنک مانتویی که در سال های اخیر در بازار عرضه شده توانسته است جای خود را در بین دیگر پارچه ها محکم کند. زیر دست برجسته و متفاوت پارچه کراش یکی از ویژگی های مهم این پارچه خنک مانتویی محسوب می شود. نرمی و لطافت بالای این پارچه شما را از هر گونه آسترکشی بی نیاز می کند. پارچه کراش بسیار سبک و راحت بوده و می تواند یک انتخاب فوق العاده برای روزهای گرم تابستان باشد. این پارچه خنک مانتویی در کنار ویژگی های گفته شده ضخامت بسیار کمی نیز دارد. به همین دلیل می تواند به خوبی جریان هوا را بین سطح پوست شما و محیط بیرون برقرار کند.

استایلی-متفاوت-با-پارچه-کراش-لمه

کراش یک پارچه خنک مانتویی است که در سال های اخیر در بین مزون دارها ترند شده است. چروک پذیری کم این پارچه نسبت به سایر پارچه های تابستانه آن را به یک پارچه محبوب و دوست داشتنی تبدیل کرده است. به بیانی می توان گفت پارچه کراش نیازی به اتوکشی ندارد. همچنین پارچه کراش آبرفت ندارد. از این رو بعد از شستشو نگرانی از بابت کوتاه شدن آن نخواهید داشت. طیف استفاده و کاربردهای پارچه کراش بسیار گسترده است. از این پارچه خنک تابستانه نه تنها در دوخت مانتو که حتی برای دوخت بلوز، شلوار، دامن و شومیز هم می توانید بهره ببرید.

خرید پارچه خامه دوزی رنگی

مانتوهای خاص و جذاب با پارچه وال خامه دوزی

پارچه های نخی از محبوب ترین پارچه های تابستانه هستند. پارچه وال خامه دوزی نیز در گروه پارچه های نخی طبقه بندی می شود. از این رو وال خامه دوزی یکی دیگر از محبوب ترین پارچه های تابستانه است. این پارچه خنک مانتویی زمینه ای نازک و لطیف از جنس پنبه و نخ دارد. اما طرح های برجسته به کار رفته بر روی این پارچه از جنس پلی استر و کتان هستند. پارچه وال خامه دوزی در انواع ساده و طرحدار تولید می شود. طرح های برجسته روی این پارچه ظاهر جذاب و متفاوتی را به این پارچه خنک مانتویی می بخشند. در این بین پارچه وال خامه دوزی طرحدار نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. ظاهر این پارچه نسبت به دیگر پارچه های تابستانه فانتزی تر و خاص تر است. از این رو می توانید استایل های جذاب و متفاوتی را با آن برای خود رقم بزنید.

مانتوهای-خاص-و-جذاب-با-پارچه-وال-خامه-دوزی

ایستایی این پارچه خنک مانتویی نسبت به دیگر پارچه های تابستانه کمی بیشتر است. از این رو می توانید از آن برای دوخت آستین های پفکی و دامن های پف دار بهره ببرید. نرمی و لطافت این پارچه در کنار تنفس پذیری بالایی که دارد می تواند احساس خوشایندی را در زمان پوشیدن این پارچه برای شما فراهم کند. به جرات می توان گفت پارچه وال خامه دوزی نسبت به دیگر پارچه های نخی، نرم تر و سبک تر است. از این رو می توانید از این پارچه خنک مانتویی برای دوخت مانتوهای فانتزی و چند لایه بهره ببرید. دوام بالای پارچه وال خامه دوزی از دیگر نکات مثبت این پارچه خنک مانتویی محسوب می شود. پارچه وال خامه دوزی چروک پذیری بسیار کمی دارد و در صورت ایجاد چروک به راحتی اتوکشی می شود.

مانتو خنک با پارچه نخی کودری

یکی از معروف ترین پارچه های تابستانه پارچه نخی کوردی است. پارچه نخی کودری یا همان پارچه پنبه ای در فصل تابستان فروش بالایی دارد. الیاف گیاهی و طبیعی به کار رفته در این پارچه آن را به یک آیتم پرفروش و پرطرفدار تبدیل کرده است. پارچه نخی کوردی در هزاران رنگ و طرح تولید می شود. اگر از طرفداران پارچه های طرحدار هستید و به دنبال یک پارچه خنک مانتویی مرغوب می گردید، پارچه نخی کوردی مخصوص شما است. پارچه های نخی کودری موجود در بازار قیمت های متفاوتی دارند. این موضوع بسته به کیفیت الیاف، گرماژ و ضخامت پارچه متفاوت است. هر چقدر الیاف طبیعی موجود در این پارچه خنک مانتویی بیشتر باشد بالطبع قیمت آن نیز بالاتر است. الیاف طبیعی می تواند از ایجاد بوی بد جلوگیری کند. این پارچه های خنک مانتویی برای پوست های حساس بسیار مناسب هستند و از آسیب های پوستی جلوگیری می کنند.

مانتوهای-خنک-با-پارچه-نخی

آهار پارچه های نخی به نوع الیاف به کار رفته در آن ها و تراکم این الیاف بستگی دارد. هر چقدر الیاف مصنوعی موجود در پارچه نخی کوردی بیشتر باشد ایستایی این پارچه بیشتر است. از طرفی تراکم الیاف به کار رفته در این پارچه نیز در ایستایی آن اهمیت زیادی دارد. هر چقدر تراکم الیاف موجود در پارچه کودری بیشتر باشد ایستایی این پارچه خنک مانتویی افزایش می باید. با افزایش الیاف مصنوعی موجود در پارچه های نخی از میزان طبیعی بودن این پارچه و خنکی آن کاسته می شود. اما باید در نظر داشت پارچه هایی که در آن ها از الیاف مصنوعی به مقدار درست و مناسب استفاده شده باشد، آبرفت ندارند و چروک پذیری آن ها کمتر است. از این رو بعد از شستشو از قد مانتو شما کم نمی شود و چروک کمتری بر روی آن ایجاد می شود.

منبع: https://www.stitchfix.com/women/blog/fashion-tips/guide-breathable-summer-fabrics/

2.6/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا